[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Martine123

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:28

Nou ^^
6jan 2011
81 Kilo (1.5 eraf!!:D)
O/L (was pas om half 2 wakker)
Kommetje special K
Cracottes met filet american (2 stuks)
En voor de rest weet ik het nog niet :P

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:29

frgheaven schreef:
Hallo wiebke,

Zonnebloem pitten zijn erg slecht. Er zit namelijk veel olie in. (denk aan zonnebloemolie)
Ze zetten erg snel aan en geven daarintegen ook niet echt een vol gevoel, met gevolg dat je er best wat moet eten wil je iets in je maag hebben.

Toch zie ik mensen hier veel cup a soup drinken. Dit is echt de dikmakers onder de soepen. Er zitten veel vetten en verdikkingsmiddelen in.
Als je dan echt een soepje wilt hebben omdat je een beetje flauw bent bijvoorbeeld, dan zou ik aanraden om eens per week een klein pannetje soep te maken met veel groenten etc.
Gebruik dat ipv gehaktballetjes runderpoulet, dit is mager vlees.

Als je de soep klaar hebt kun je hem in porties invriezen. Bakje uit de vriezer halen of mee naar je werk, in de magnetron en klaar :D Vele malen beter!

Of een bouillonetje. Potje maggi, kokend water. Voila!

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:30

Kan ook! Maar ik kan me voorstellen dat sommigen (including myself) iets meer bite erin willen hebben. :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:31

Ik eet s,avonds een Atkins cracker met zalm, jammie.

Manjafiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:37

Hoi wiebke,

Mijn alleraller grootste probleem: de bank 's avonds.
Tips je mag best wat te snaaien hebben maar kijk dan naar gezonde snaai: komkommertje, stukje 30+ kaas, japanse mix etc. En alles met mate.

En spreek met jezelf af dat je 2 of 3 avonden gaat bewegen. Wandelen, sportschool etc.....iets om van de bank af te komen.

Ik heb makkelijk praten gezien mijn gewicht maar ik snap wel wat je bedoelt met 'de avonden'. Dat is de reden waarom ik mezelf een schop onder mijn kont geef en gewoon naar de sportschool ga om 20:00 uur. (Lekker gtst kijken op de crosstrainer, loopband en fiets lol).

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:37

frgheaven schreef:
Hallo wiebke,

Zonnebloem pitten zijn erg slecht. Er zit namelijk veel olie in. (denk aan zonnebloemolie)
Ze zetten erg snel aan en geven daarintegen ook niet echt een vol gevoel, met gevolg dat je er best wat moet eten wil je iets in je maag hebben.

Toch zie ik mensen hier veel cup a soup drinken. Dit is echt de dikmakers onder de soepen. Er zitten veel vetten en verdikkingsmiddelen in.
Als je dan echt een soepje wilt hebben omdat je een beetje flauw bent bijvoorbeeld, dan zou ik aanraden om eens per week een klein pannetje soep te maken met veel groenten etc.
Gebruik dat ipv gehaktballetjes runderpoulet, dit is mager vlees.

Als je de soep klaar hebt kun je hem in porties invriezen. Bakje uit de vriezer halen of mee naar je werk, in de magnetron en klaar :D Vele malen beter!

Nou in een kop cup a soup kip zitten maar iets van 40 calorieen. Vind ik wel meevallen.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:38

Je moet niet alleen naar de caloriën kijken maar naar wat er in zit !

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:39

Ja maar het zijn niet alleen de calorien die erin zitten, ook de verdikkingsmiddelen etc

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:40

Ik heb overigens altijd de chinese kip variant van cup a soup. 40 kcal, 1 gram suiken en 0,4 gram vet zit er in.

Nu pak ik maar een kopje bouillon!

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:40

Japanse mix! :)* Manjafiek, thanks :D Dat is een goeie!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:41

Maar dat smaakt toch nergens naar :+? En dat vult ook nooit !
Ik kan beter een cracker met beleg pakken of een stuk fruit.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:43

Gaat meer om het knabbel idee! Als je visite hebt of wat dan ook, dat niet dan niet aan je stukje komkommer zit ongezellig :D

Edit: Vind het niet vies, maar zo lekker als chips zal het niet worden inderdaad :D

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:44

Hmm! Ik ga dus voortaan mijn cup a soup vervangen door een lepeltje bouillon met heet water! :) Dat hebben wij ook wel. Ik vind het heerlijk wat soep bij mijn brood.

Ik heb trouwens echt ontzettend lekkere trek, en ik was beneden in de keuken en ik heb een glas water genomen en ik ben weer weggegaan :=

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:44

ooeh lekker japanse mix :~

ik heb vandaag echt een breakdown dagje, heb echt overal zin in!
maar heb alleen nog 1 geroosterde boterham, 1 beschuitje en 1 broodje filet op samen met 2 koppen thee en een flesje water :) heb nog een pakje crackers liggen trouwens :') voor zometeen!

ik ga vanavond wegen, na 2 (bijna 3)dagen niks snoepen. ben benieuwd!

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:46

hm ja, die zonnebloempitten zijn ook meer om de gewoonte van het eten af te leren. 'onbewust' was ik toch vaak aan het eten.. voor ik het wist was die zak met drop leeg! Dus ik dacht.. zonnebloempitten zijn allicht minder erg en vind ik toch een kleine traktatie!

Manjafiek..Iedere dinsdag ga ik naar Zumba, daarnaast probeer ik nog een a twee keer te fitnissen, wat niet altijd lukt. MAAR na mijn werk zal ik er ook aan moeten geloven! gha! Het is ook een naardeel dat ik alleen woon, en er dus niemand is die zegt : kom joyce, sporten! nee joyce, niet eten! moeilijk moeilijk..

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:48

Is in de ochtend wegen niet beter dan in de avond? Want ik weeg me nu 'sochtends.

Wiebke: Waarom pak je dan niet een zak wortels? BEdoel als je iedere avond een traktatie voor je zelf pakt dan schiet het afvallen nog niet op :)

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:49

Ik dacht altijd, dat het beste is je na de eerste plas je zonder kleren te wegen. Als je het elke dag zo doet, kun je goed vergelijken, anders niet.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:51

Anneert schreef:
Ik dacht altijd, dat het beste is je na de eerste plas je zonder kleren te wegen. Als je het elke dag zo doet, kun je goed vergelijken, anders niet.

Doe ik ook :j

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:51

ZO heb ik het ook gedaan ja :) Ik ga me morgen toch eens wegen om te kijken of 1 zo;n dagje echt zo veel verschil maakt. En de eerst volgende keer wordt dan na het weekend ergens!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:52

Ik weet alleen niet of het daarbij nog uitmaakt hoelaat je dit doet..
Dat verschil zal wel te verwaarlozen zijn denk ik? Ik doe het altijd na dat ik opsta.

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:52

Zo hoort het ook ja, Dan is je lichaam nuchter en kun je je het beste wegen

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:54

Ik zit nu aan de cup a soup, heb een paar zakjes van de zaak bij mijn moeder weggehaald dus kan niet lezen wat er in zit. Maar het is wel okee? Of ligt het er ook aan welke je hebt?

Japanse mix is zo onwijs lekker. Eet altijd 2 zakjes leeg als we ze in huis hebben. oeps. :P

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:56

wiebke schreef:
hm ja, die zonnebloempitten zijn ook meer om de gewoonte van het eten af te leren. 'onbewust' was ik toch vaak aan het eten.. voor ik het wist was die zak met drop leeg! Dus ik dacht.. zonnebloempitten zijn allicht minder erg en vind ik toch een kleine traktatie!

Manjafiek..Iedere dinsdag ga ik naar Zumba, daarnaast probeer ik nog een a twee keer te fitnissen, wat niet altijd lukt. MAAR na mijn werk zal ik er ook aan moeten geloven! gha! Het is ook een naardeel dat ik alleen woon, en er dus niemand is die zegt : kom joyce, sporten! nee joyce, niet eten! moeilijk moeilijk..

:D Ik ken het!! Gelukkig ben ik wel sterk in de supermarkt! Kan heeeul verantwoord boodschappen doen (soms wat minder :') ) , en dan ga ik van ellende thuis maar gezonde dingen eten :D

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 15:59

Overigens. Ik merk dat ik meer drink. M'n plas is minder geel :D :=

ShiningStar1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 16:01

ShiningStar1 schreef:
Biepje schreef:

Onzin, wie heeft gezegd dat je niet mag sporten? Ik heb een dubbele hernia en moest zelfs gaan zwemmen om te revalideren. Zonder sport had ik nu nog geen gevoel gehad in mijn linkerhand. Teveel is uiteraard ook niet goed, maar je mag ook niet niks te doen, dan wordt een hernia alleen maar pijnlijker!

Mmm, appeltje met kaneel, superlekker :9

Hier moeten eerst de wortels op, heb alles afgenomen van de paarden }>

grapje

Ik heb niet gezegd dat ik niet mag sporten hé ik kan niet sporten.
Ik kan geen 100 meter stappen. Tegen mij hebben ze gezegd dat paardrijden goed is voor mijn rug. Ja ik betaal geen uur les, als ik maar 10 minuten kan volhouden en daarbij ik geraak niet op het paard omdat ik mijn benen niet op kan heffen.

maar dat is een stuk training ;)
als je het niet gaat trainen kom je dus nooit verder dan die 100 m ;)
als jij niet gaat trainen je benen op te heffen, kom je nooit op het paard ;)
als je niet bereid bent om te betalen voor een uur les, omdat je er maar 10 min op zit, dan kom je nooit van de pijn af ;)

Oke ik heb de indruk dat sommige mensen het niet echt snappen.
Ik fietste voordat ik mijn hernia had, elke dag, ik ging ook regelmatig zwemmen en ik wandelde heel veel. Ik reed dan ook nog is paard.
Van de ene dag op de andere kon ik de straat niet meer oversteken. En zeg nu niet dat komt omdat je niet getraind bent, want ik ging wel 4keer per dag de straat over.
Net zoals fietsen ik ging 7 jaar lang elke dag met fiets en soms wel te voet naar het station. En nu, nu lijkt of mijn fiets 500kg weegt.
Ik ben bij de kinesist geweest en zelfs zij begreep niet waarom mijn spieren van benen niets kunnen.
Dus of ik nu train of niet, het doet alleen maar zeer en ik ben er niet mee geholpen.