Geen vast voedsel, wel gemixt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 13:47

cupcake_x schreef:
Gaat hier slecht.
Zit hier in huilbuien, mezelf haten en me vreselijk op te jagen.
Wil schreeuwen!, ergens tegen boksen!,gewoon iets om het te uiten!!.. opgekropte woede.
Aagh, wat haat ik mijn leven!

ik ben een stille meelezer van jou topic en weet niet zo goed waarom ik niet reageerde naja eigenlijk wel maar dat zet ik liever hier niet neer. als je het wel wil weten je mag me altijd PBen.
maar iig, meis je kan dit! het zal moeilijk zijn de komende tijd(en) maar je komt hier deste sterker uit!
me PB box/mail staat altijd voor je open!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:41

susannex schreef:
cupcake_x schreef:
Gaat hier slecht.
Zit hier in huilbuien, mezelf haten en me vreselijk op te jagen.
Wil schreeuwen!, ergens tegen boksen!,gewoon iets om het te uiten!!.. opgekropte woede.
Aagh, wat haat ik mijn leven!

ik ben een stille meelezer van jou topic en weet niet zo goed waarom ik niet reageerde naja eigenlijk wel maar dat zet ik liever hier niet neer. als je het wel wil weten je mag me altijd PBen.
maar iig, meis je kan dit! het zal moeilijk zijn de komende tijd(en) maar je komt hier deste sterker uit!
me PB box/mail staat altijd voor je open!

Uhu.. thnx...
en bedankt voor je pb denk ik..

Chiaraa_

Re: Geen vast voedsel, wel gemixt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:46

Ik ben hard aan het denken over vanavond.
Kerst..
Pff hoe ga ik dat doen met dat eten?????
Geen leuk vooruitzicht, humeur slaat om :n

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:47

cupcake_x schreef:
Kerst..

probeer, hoe moeilijk het ook is toch wat te eten!
weet je al wat je gaat eten?

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 14:49

susannex schreef:
cupcake_x schreef:
Kerst..

probeer, hoe moeilijk het ook is toch wat te eten!
weet je al wat je gaat eten?

Ja ik weet de menu al..
Pff.

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 14:51

oke, probeer toch wat te eten.. paar happen, heb je iig wat binnen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:07

Wat zie ik een grote verandering in jouw houding binnen een halve maand! Een paar weken geleden vond ik je vrij sterk overkomen, maar nu iedereen jou hier vertelt hoe abnormaal je eetgedrag is en hoe zwaar en verdrietig het allemaal voor je is, ga je daar volledig in mee.

Ik ben het absoluut met de rest eens dat een eetprobleem niet niks is! Maar laat je er niet door beheersen. Ondanks dat je 'ziek' (om het even zo aan te duiden) bent, heb je gewoon zelf de keuze in hoeverre je je hierdoor laat beïnvloeden, hoeveel het je leven beheerst. Het is goed dat je nu in ziet dat je eetpatroon niet normaal is, maar vergeet niet dat je zelf de keuze hebt om het ook weer beter te maken.

Geen enkele psycholoog, therapeut of arts kan dit patroon doorbreken, niemand kan je 'beter' maken, behalve jezelf. Dat moet je echt niet vergeten, geef jezelf een figuurlijke schop onder je kont en ga je best doen om beter te worden, in plaats van je neer te leggen bij het feit dat je 'het gewoon niet kan'. Want dat is onzin natuurlijk, je kán het best, maar wíl je het ook echt?

Dit zeg ik niet om je af te kraken, maar je moet nu echt uit het 'auw, zielig, pijn, afvallen, ik kan het allemaal niet, red me dan, ik voel me rot'-cirkeltje. Absoluut onzin om daar in te blijven hangen, zeker omdat je zelf de keuze hebt om er ook weer uit te komen. :)

Fijne kerst, natuurlijk!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 15:34

cupcake_x schreef:
Kerst..

Denk aan het telefoongesprek van afgelopen nacht, aan het gevoel toen je vanmorgen opstond, aan de mevrouw die op hoge hakken door de sneeuw liep te wandelen :D
Ik hoop dat je een fijne avond hebt.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 16:15

Myukii schreef:
Wat zie ik een grote verandering in jouw houding binnen een halve maand! Een paar weken geleden vond ik je vrij sterk overkomen, maar nu iedereen jou hier vertelt hoe abnormaal je eetgedrag is en hoe zwaar en verdrietig het allemaal voor je is, ga je daar volledig in mee.

Ik ben het absoluut met de rest eens dat een eetprobleem niet niks is! Maar laat je er niet door beheersen. Ondanks dat je 'ziek' (om het even zo aan te duiden) bent, heb je gewoon zelf de keuze in hoeverre je je hierdoor laat beïnvloeden, hoeveel het je leven beheerst. Het is goed dat je nu in ziet dat je eetpatroon niet normaal is, maar vergeet niet dat je zelf de keuze hebt om het ook weer beter te maken.

Geen enkele psycholoog, therapeut of arts kan dit patroon doorbreken, niemand kan je 'beter' maken, behalve jezelf. Dat moet je echt niet vergeten, geef jezelf een figuurlijke schop onder je kont en ga je best doen om beter te worden, in plaats van je neer te leggen bij het feit dat je 'het gewoon niet kan'. Want dat is onzin natuurlijk, je kán het best, maar wíl je het ook echt?

Dit zeg ik niet om je af te kraken, maar je moet nu echt uit het 'auw, zielig, pijn, afvallen, ik kan het allemaal niet, red me dan, ik voel me rot'-cirkeltje. Absoluut onzin om daar in te blijven hangen, zeker omdat je zelf de keuze hebt om er ook weer uit te komen. :)

Fijne kerst, natuurlijk!

Bedankt voor je uitgebreide post.
Mss kan ik dan maar beter niet volledig reageren op alle posts?
ja ik wil het echt. Moet je niet aan twijfelen.
Je laatste alinea heb ik ook goed begrepen.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 16:48

Ik wil je helemaal niet vertellen dat je niet moet of mag reageren op wat andere mensen zeggen hoor! :) Het is jouw topic, jouw leven en natuurlijk is het fijn om mensen te bedanken voor hun steun en om af en toe je ei kwijt te kunnen. Als dat goed voelt voor jou, moet je dat ook zeker doen!

Enige wat ik bedoel is dat jij volgens mij uit het oog aan het verliezen bent dat jíj degene bent die je situatie kan veranderen. En zolang je er niet voor kiest om dat ook daadwerkelijk te doen, gaat er niks gebeuren. Zelf kiezen voor beterschap nu!

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 17:12

Ik denk dat het helemaal niet raar is dat je houding zoveel veranderd is en misschien niet meteen positief. Maar dit laat wel zien dat je je er van bewust bent dat er iets mis is. En tuurlijk, dat is heftig en zwaar en daardoor zie je het misschien af en toe niet zitten. Maar die stap is nou eenmaal nodig om in te zien dat jij degene bent die hier verandering in moet brengen (zoals ik je ook al op msn zei). En ik hoop ook ten harte dat je je daar bewust van gaat worden en op deze manier je problemen de baas zult worden.

Hele fijne kerst meid! :)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:36

Succes vanaaf meis met de kerstmaaltijd. Als je het niet meer ziet zitten denk dan maar aan ons pannekoekenverhaal en ga daar dan maar om zitten lachen. Ze denken toch al dat je gek bent dus wat dat betreft maakt het niet uit :P

als er wat is geef je maar een gil dan slinger ik dat ding wel aan en gaan we verder waar we gebleven waren.

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 18:38

Dank je wel allemaal.
Ik ben hier nu een half uur oip
het kerstfeestje.
Elk jaar ging dat door met mijn mama.
Aangezien mijn ouders gescheiden zijn ,en zij niet wil komen(vanuit zichzelf)
is ze er niet bij.
Daarnet kwamen mijn broer en zusje binnen en hadden een envelop bij.
Voor mij..
Mijn moeder, diegene die voor mij geen moeder meer is en die mij erg pijn heeft gedaan.
Ik kom er nu een jaar niet meer, en nu opeens een envelop met de woorden:
meid, fijn jaar, hartstikke veel kusjes en heel die tralala.
Mijn moeder is altijd zo gemeen geweest tegen me, gaf mij een minderwaardigheidsgevoel.
Stalkte mij tot eergisteren via sms en mail verwijten etc.
En nu dat kaartje.
Ik ben nu ook weer erg van streek.
Zit nu boven, even bekomen.
Ik zei tegen papa dat ik die kaart met het geld in niet wilde, mijn broer van 15 stond erbij.
Krijg ik van hem een hele preek dat het nog altijd mijn moeder blijft.
Ok, ja.
Maar hij weet niet van al die smsen! Hij weet niet van de slechte woorden en zinnen waarin ze mij verwijte en afbrak.
Ook daar nu ruzie mee.
Geweldige kerst, start nu.
Geweldig, mijn dag is verbrod.
Ik weet nu niet wat ik met dat kaartje en geld wil doen.
Liefst teruggeven, kaartje, geld alles.
Maar hier zeuren ze van neem het aan het is je moeder en het is mooi meegenomen dat geld.
ok, voor mij zou dat ook leuk zijn.. maar het gaat niet om het geld bij mij..
Waarom bij mijn familie wel? heb het gevoel dat ik hier totaal in de verkeerde familie ben geboren.

En voor iedereen; wens jullie een zalige kerst! hopelijk genieten jullie ervan! {:)

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 18:47

Weet je meis, pak het kaartje aan, leg het in een lade en kijk er pas naar als je voelt datdat goed is. Het geld neem je ook aan en stop je in de eerste de beste goede doelen collecte die je tegenkomt!

Is dat een idee of niet?

Moeders...... Soms geen touw aan vast te knopen (een Nederlands gezegde dat je ze soms niet kan begrijpen)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 19:21

Laat het eerst even bezinken. Leg de kaart inderdaad eventjes weg, en laat hem even met rust. Ik denk dat je nu erg geschrokken bent, dus het zal je vast van streek maken. Als je aan het idee gewend bent kun je er denk ik een goede beslissing over maken :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 19:36

pf krijg van familie commentaar, ik ga zodadelijk eens boos worden ,:)

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 21:18

Probeer je rustig te houden. Denk maar aan het gesprek met zooist

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 21:38

Laura_ schreef:
Probeer je rustig te houden. Denk maar aan het gesprek met zooist

Ben nu wel weer rustig.
Ben alleen vooral aan het denken.. ;)

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-10 22:13

Goh kan me voorstellen dat het niet leuk is zo'n kaartje te krijgen. Lijkt voor de buitenwereld ook allemaal zo mooi dan he. Terwijl alleen jij en je moeder weten wat er zich echt heeft afgespeeld.
Ik wens je alsnog fijne feestdagen. :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-10 23:29

Orchid schreef:
Goh kan me voorstellen dat het niet leuk is zo'n kaartje te krijgen. Lijkt voor de buitenwereld ook allemaal zo mooi dan he. Terwijl alleen jij en je moeder weten wat er zich echt heeft afgespeeld.
Ik wens je alsnog fijne feestdagen. :)

Dank je wel! jij ook !! {:)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 00:09

En heb je je nog beetje kunnen vermaken vandaag? Wel rot dat je nu opeens zo'n kaartje krijgt, snap heel goed dat je daar van van streek bent. Ik ken zo'n situatie maar al te goed! Tja en wat de wijsheid is wat betreft het kaartje en het geld? Ik weet het niet! Maar als een broertje van 15 je de les gaat lezen, tja hij weet niet wat er nog meer speelt he! Want hij is er toch niet bij wat zij jou allemaal stuurt om je een trap na te geven? Sterkte! En ik hoop dat je er nog een paar fijne dagen van kunt maken!

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 01:14

Wietsje92 schreef:
En heb je je nog beetje kunnen vermaken vandaag? Wel rot dat je nu opeens zo'n kaartje krijgt, snap heel goed dat je daar van van streek bent. Ik ken zo'n situatie maar al te goed! Tja en wat de wijsheid is wat betreft het kaartje en het geld? Ik weet het niet! Maar als een broertje van 15 je de les gaat lezen, tja hij weet niet wat er nog meer speelt he! Want hij is er toch niet bij wat zij jou allemaal stuurt om je een trap na te geven? Sterkte! En ik hoop dat je er nog een paar fijne dagen van kunt maken!

Naja, envelop steekt nog in mijn tas.
Laat ik nog steken.En denk dat ik dat geld morgen aan een dakloze ga geven.
( Hier loopt een beetje verder een arme man rond, slaapt in bushokje etc., onverzorgd,..)
Dus ik wil hem dat graag geven, maakt niet uit wat hij ermee doet.
Zolang ik hem dan maar eventjes gelukkig maak, desnoods voor een uurtje, ook al is het natuurlijk geen 100 euro.Maar hij kan er best wel wat mee!!

Ik had geen leuke dag, ben nu ook nog steeds wakker.
Vraag me even af hoe ik in slaap ga geraken. :)

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 19:53

Even klein updatje.

De envelop die ik van mijn moeder heb gekregen,het geld wat erbij zat heb ik vandaag
aan een goed doel gegeven.
Heb het gestort op de rekening van Make a wish. ( voor kinderen).

Make-A-Wish vervult de hartenwens van kinderen tussen 3 en 18 jaar die vechten tegen een levensbedreigende ziekte om hoop, kracht en vreugde te brengen.
Dit sprak mij enorm aan, ook al ging het maar over 50 euro.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 19:56

Vindt het heel goed dat je dat hebt gedaan!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 20:09

Echt heel goed dat je dat hebt gedaan. Wat een mooi gebaar zeg! :)