Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joscaa

Re: Dochter (bijna 6) wil oorbellen: te jong? En waar (Utrecht)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:00

Het is niet erg, maar overdrijven over twee gaatjes kan ook.

In mijn ogen. Twee gaten, ze zijn nog geen 2 mm :')

Maargoed, dat zal ik wel helemaal verkeerd zien :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:17

Tsja, ik was ook een jaar of 4, het ging altijd ontsteken, dus heb mijn ouders wat rampzalige avonden bezorgd met heel veel gejank en gekrijs van de pijn... Om dan vervolgens na een week gewoon weer opnieuw te schieten... Na poging 4 heb ik een paar jaar geen gaatjes gehad en op mijn 9e oid weer gaatjes laten schieten, dus zo traumatisch zal het allemaal wel niet geweest zijn :))

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 23:53

Vjestagirl schreef:
So what? Waarom moet je als ouder perse 2 gaten in je kind maken, omdat het zo schattig staat. Ze groeien nooit meer dicht, je blijft ze je hele leven zien (zeker als je ouder wordt)... Als je kind een tatoo wilt laat je die toch ook niet zetten 'omdat je hem later kan laten verwijderen als je er spijt van hebt'?

Wat is er mis met je kind als ze er echt oud en wijs genoeg voor zijn zelf laten beslissen of ze 2 gaten in hun lichaam willen hebben of niet?

Achja, een tattoo is gelukkig ook niet net even wat permanenter, en een tattoo, achja, die is ook 'zo weer weg' om maar niet te spreken van de littekens..

:+ :+ :+

Je maakt je er blijkbaar wel erg druk om zeg, aan je reacties te zien.
Gaat er bijna op lijken dat je het zelf vroeger niet mocht, en je daarom gefrustreerd bent.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 06:22

Ach joh, een tattoo'tje zo groot als een oorbel laat een even groot litteken achter als de oorbel zelf. ;)

En ze reageert gewoon net als jij, jij ook gefrustreerd omdat je vroeger niet mocht?
Ze reageert nl minder gefrustreerd dan jij. :+

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 07:27

Roosch schreef:
Ik ben iemand die ze laat heeft laten zetten.
Mijn ouders hebben er gewoon nooit eerder aan gedacht geloof ik. :+
Was vroeger wel altijd jaloers op mijn medeklasgenoten, want zij hadden oorbelletjes en ik niet.

Ik was uiteindelijk 16 toen ik gaatjes heb laten zetten en dat zal waarschijnlijk ook het enige zijn wat ik laat piercen.
Vind oorbellen wel mooi maar that's it.

Ik vind je dochter helemaal niet te jong. Ze is zich er nu bewust van dat ze ze wil dus ik zou het ook niet tegengaan.
Vind dat sommige mensen er wel een drama van maken in dit topic. Het zijn maar oorbelletjes, en als ze later spijt krijgt kan ze ze toch laten dichtgroeien?
Misschien gezellig samen gaatjes laten zetten? :D

Neu.... Ik ben nou niet echt een oorbellentype haha. Dus dat ze ze wil heeft ze zeker niet van mij! Je heeft vriendinnetjes dus met en en ik geloof dat de meiden van K3 ze ook hebben. En haar zwemjuf zelf dus waar ze die 2 stekertjes van gekregen heeft... Ik ben echt een spijkerbroek-fleecetrui-type, draag nauwelijks make-up bijv.

Vjestagirl schreef:
So what? Waarom moet je als ouder perse 2 gaten in je kind maken, omdat het zo schattig staat. Ze groeien nooit meer dicht, je blijft ze je hele leven zien (zeker als je ouder wordt)... Als je kind een tatoo wilt laat je die toch ook niet zetten 'omdat je hem later kan laten verwijderen als je er spijt van hebt'?

Wat is er mis met je kind als ze er echt oud en wijs genoeg voor zijn zelf laten beslissen of ze 2 gaten in hun lichaam willen hebben of niet?

Ik weet dat jij inmiddels wel snapt dat dit dus niet mijn keuze is of door mij opgedrongen is. Maar wat IS dan een goede leeftijd om zelf te beslissen volgens jou? Want ik denk dat daar de meningen ook erg over verdeeld zijn! Hangt ook van het onderwerp af denk ik zelf en het karakter van je kind. En tsja we hebben het niet over neuspiercings en andere toestanden, maar over 2 kleine gaatjes in oorlelletjes waar tigduizend vrouwen (en zelfs mannen) ze hebben...

Inmiddels hoor ik haar er niet meer over. Dus we zullen wel zien...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 07:48

Neuspiercings hebben ook tigduizend vrouwen en zelfs mannen... Echt, als je je gaat baseren op "wat veel mensen hebben" dan zou je haar eigeniljk vrijwel alles kunnen laten zetten.

Denk dat ze van een jaar of 12/13 stilletjes aan kunnen beslissen over oorbellen. Afhankelijk van het kind.

En wat mij betreft mogen ze het volledig naar 16 gooien. Ik heb nooit begrepen dat er onderscheid is tussen piercings en oorbelgaatjes. :)

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:24

Ayasha schreef:
Ach joh, een tattoo'tje zo groot als een oorbel laat een even groot litteken achter als de oorbel zelf. ;)

En ze reageert gewoon net als jij, jij ook gefrustreerd omdat je vroeger niet mocht?
Ze reageert nl minder gefrustreerd dan jij. :+

Eh, wie vergelijkt er nou een tattoo met een oorbel?
Dat vind ik al genoeg zeggen :=
En wie laat er nou een tattoo ter grootte van een oorbel zetten; de vergelijking slaat gewoon nergens op :)

Enne, ik reageer niet gefrustreerd hoor :D

Ik had ze al toen ik 8 weken was. :Y)

Volgens mij weet jij dan niet zo goed wat gefrustreerd is :=
Knap dat ze net zo reageert als mij, maar toch reageer ik meer gefrustreerd? :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:30

Sja ik vraag me van sommige dingen ook af waarom je in hemelsnaam zo iets laat zetten maar goed, wie ben ik om er over te oordelen?
Maar als je vergelijkt kan je geen grote rugtattoo vergelijken met 1 oorbelletje. Maar permanent zijn ze allebei met oog op litteken enz. Dus zo krom is het niet.

Ik geloof dat je zelf ook niet goed weet wat frustratie is als je Vjesta heer berichten al gefrustreerd noemt. :) Zij wordt iig niet persoonlijk. Jij had dat blijkbaar wel effe nodig. :) Dus ja als je evenzeer reageert alleen net ietsje extremer als de ander ga ik er van uit dat, als jij de ander gefrustreerd vindt, je ook net iets gefrustreerder bent.
Was enkel jouw gedachtengang aan't volgen en vond het onnodig om de ander gefrustreerd te noemen omdat ze het niet met je eens is, niet meer of minder. :+
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-10-10 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 09:31

Kunnen we weer OT blijven? Wil liever niet hoeven Temmen op mijn eigen topic omdat hier erg persoonlijk gereageerd gaat worden!

Dees1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:34

Mijn dochters waren beide 3 jaar toen ze oorbellen kregen

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:36

Ik heb er eigenlijk nooit bij stil gestaan dat gaatjes een issue konden zijn..

Zoals ik mij herinner had 'vroeger' iedereen gaatjes bij mij in de klas. Ik vind gaatjes echt de normaalste
zaak van de wereld. Sommige ouders waren wel tegen een 2e gaatje, dat vond ik al streng :=

Enne.. ze groeien echt wel weer dicht hoor ;) Ik gebruikte mijn 2e gaatje nooit meer en daar is nu niks
meer van te zien.

Als iemand niet weet dat dit over oorbellen gaat staan die 'gaatjes' wel erg vreemd :o

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:37

Ayasha schreef:
Sja ik vraag me van sommige dingen ook af waarom je in hemelsnaam zo iets laat zetten maar goed, wie ben ik om er over te oordelen?
Maar als je vergelijkt kan je geen grote rugtattoo vergelijken met 1 oorbelletje. Maar permanent zijn ze allebei met oog op litteken enz. Dus zo krom is het niet.

Ik geloof dat je zelf ook niet goed weet wat frustratie is als je Vjesta heer berichten al gefrustreerd noemt. :) Zij wordt iig niet persoonlijk. Jij had dat blijkbaar wel effe nodig. :) Dus ja als je evenzeer reageert alleen net ietsje extremer als de ander ga ik er van uit dat, als jij de ander gefrustreerd vindt, je ook net iets gefrustreerder bent.
Was enkel jouw gedachtengang aan't volgen en vond het onnodig om de ander gefrustreerd te noemen omdat ze het niet met je eens is, niet meer of minder. :+

Zij beweert dat je beide dingen 'onzichtbaar kan laten verwijderen'.. Dit is BS, omdat je vrijwel altijd littekens blijft zien..
En zoals ik al eerder zei, ik had 8 gaatjes, 4 in beide oren.
Nu zijn er 4 gaatjes DICHT gegroeid. Ja, dicht ja. Het kan dus wel, ook al zegt ze van niet.
Hier zie je echt niets meer van, geen stipje niks. En toch hebben daar een hele tijd oorbellen in gezeten!

De andere 4 gaatjes zijn nog wel open, maar als ik een paar dagen geen oorbellen in heb, zie je toch echt geen gaatjes hoor :=

Tsja, en als jij denkt dat je mijn gedachtengang kan volgen.. Knap hoor :)) :')

Gaat er niet om of je het met iemand eens bent of niet, dat maakt helemaal niets uit.
Maar de manier waarop, de dingen die ze vergelijkt, slaat allemaal kant noch wal.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:37

Debbie schreef:
Als iemand niet weet dat dit over oorbellen gaat staan die 'gaatjes' wel erg vreemd :o

:)) _O-

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:40

Ik denk dat jullie die discussie beter even via pb kunnen uitvechten ipv hier in het topic ;)

TS: ik denk dat je gewoon even goed alles tegen elkaar af moet wegen en bedenken of je dochter er later geen spijt van zal krijgen, en anders gewoon lekker doen denk ik :D

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:56

Ik ben gewoon weer ontopic gegaan hoor in mijn laatste post daarover ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:56

Ik heb niet het hele topic doorgelezen maar ik wilde gewoon even reageren op de OP :j

Ik was van dezelfde leeftijd als jouw dochter en ik heb ze ook gekregen voor mijn A-diploma, ik wilde het zelf ook heel erg graag toen :j Heb echt mijn ouders gek gezeurd :j

Voorwaarde was wel dat ik niet mocht gaan krijzen :+ Ik wilde het zelf dus dan moest ikook stoer zijn :D Heb ook geen kik gegeven trouwens en was echt apetrots :j

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 09:59

Gaatjes groeien wel weer dicht, hoor, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe lang je ze al hebt en waar. Dichter bij je kraakbeen groeit sneller dicht dan in je oorlel.

Ik was een paar maanden bij mijn eerste paar oorbellen. Een jaar of 8 bij mijn tweede paar. En toen ik 16 werd heb ik een derde paar laten zetten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:01

DeadxStar: Uitzonderingen bepalen de regel niet, bij de meeste mensen groeit het simpelweg niet meer dicht. Wanneer je een tattoo ter grootte van een oorbel laat verwijderen, zullen er mensen die er een litteken aan over houden en mensen waarbij je er ook niets meer van ziet. Maar zo krom is de vergelijking niet eens. ;) Het gaat beide om iets dat weg/uitgehaald kan worden, en beide kunnen littekens nalaten. Dus beide kunnen (en zullen bij de meeste mensen) gewoon definitief sporen achter laten. Daar kán je niet omheen. Punt uit. :)

En vanuit die visie zou IK mijn kind geen oorbellen laten zetten tot het oud genoeg is om het zelf te laten beslissen en ik vermoed (als ik goed lees) dat dat ook Vjesta haar punt is. :) Mijn onderste oorbelgaatjes groeien niet meer dicht. Heb ze rond mn 13e een drietal jaar uit gedaan en kon er zo weer een oorbel doorheen steken op mijn 16e, je zag ook behoorlijk goed dat er gaatjes waren. Zo kan het dus ook. Ik vond het geen probleem maar stel nu dat ik het wel een probleem had gevonden. Dan liep ik mooi met twee gaten in mijn oren. Vandaar dus mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 22-10-10 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 10:04

Nou mijn zusje had ze al op der 4e gekregen en ze wou het zelf .........

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:45

Mijn gaatjes groeien echt niet dicht hoor, heb 2 jaar geen oorbellen gedragen en ik kon ze na die 2 jaar zo weer indoen, geen enkel probleem. Vroeger, toen ik nog kleiner was had ik ook vaak maanden geen oorbellen in, ook geen probleem, was nog gewoon helemaal open.

Ken zelfs iemand die al 20 jaar (misschien wel langer) geen oorbellen meer draagt en ze ook zo weer in kan doen.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 11:58

Vjestagirl schreef:
Ik vind het raar dat mensen het zo normaal vinden om 'voor de mooi' 2 gaten in hun kind te maken, en ja als ze er later spijt van krijgen moeten ze ze maar dicht laten groeien. Waarom niet een paar jaar wachten en ze echt zelf laten kiezen, zodat ze geen gaten hebben die maar dicht moeten groeien (wat niet gebeurd) als ze het uiteindelijk toch niet willen?

die gaatjes groeien echt wel nog dicht hoor... :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:03

In de meeste gevallen dus niet.

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:10

Ayasha schreef:

En dan heb je 2 stipjes in de oorlellen, waar een mens een drama om kan maken zeg!

@ TS: ik heb mijn oorbellen sinds mn 10e, toen wilde ik ze ook zelf, daarvoor gewoon niet. Heb er nog geen spijt van gehad.
Ik zou het haar gewoon laten doen, als ze ze neit meer wil kan ze ze gewoon uitdoen.

TurtleLove4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:16

Suuskipje schreef:
Ayasha schreef:

En dan heb je 2 stipjes in de oorlellen, waar een mens een drama om kan maken zeg!

@ TS: ik heb mijn oorbellen sinds mn 10e, toen wilde ik ze ook zelf, daarvoor gewoon niet. Heb er nog geen spijt van gehad.
Ik zou het haar gewoon laten doen, als ze ze neit meer wil kan ze ze gewoon uitdoen.

haha inderdaad :=
heb ze ook sinds mijn vierde en nog geen moment spijt van gehad...
en als ik ze ooit weg wil laat ik ze gewoon dichtgroeien, wat dus perfect lukt zelfs na jaren oorbellen dragen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 12:24

Suuskipje schreef:
Ayasha schreef:

Bij mij waren het na 3 jaar geen stipjes maar echt gaatjes. ;)
Kan me voorstellen dat iemand een drama maakt als er ongewilt gaten bij geprikt worden. :+