In mijn ogen. Twee gaten, ze zijn nog geen 2 mm
Maargoed, dat zal ik wel helemaal verkeerd zien
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vjestagirl schreef:So what? Waarom moet je als ouder perse 2 gaten in je kind maken, omdat het zo schattig staat. Ze groeien nooit meer dicht, je blijft ze je hele leven zien (zeker als je ouder wordt)... Als je kind een tatoo wilt laat je die toch ook niet zetten 'omdat je hem later kan laten verwijderen als je er spijt van hebt'?
Wat is er mis met je kind als ze er echt oud en wijs genoeg voor zijn zelf laten beslissen of ze 2 gaten in hun lichaam willen hebben of niet?

Roosch schreef:Ik ben iemand die ze laat heeft laten zetten.
Mijn ouders hebben er gewoon nooit eerder aan gedacht geloof ik.
Was vroeger wel altijd jaloers op mijn medeklasgenoten, want zij hadden oorbelletjes en ik niet.
Ik was uiteindelijk 16 toen ik gaatjes heb laten zetten en dat zal waarschijnlijk ook het enige zijn wat ik laat piercen.
Vind oorbellen wel mooi maar that's it.
Ik vind je dochter helemaal niet te jong. Ze is zich er nu bewust van dat ze ze wil dus ik zou het ook niet tegengaan.
Vind dat sommige mensen er wel een drama van maken in dit topic. Het zijn maar oorbelletjes, en als ze later spijt krijgt kan ze ze toch laten dichtgroeien?
Misschien gezellig samen gaatjes laten zetten?
Vjestagirl schreef:So what? Waarom moet je als ouder perse 2 gaten in je kind maken, omdat het zo schattig staat. Ze groeien nooit meer dicht, je blijft ze je hele leven zien (zeker als je ouder wordt)... Als je kind een tatoo wilt laat je die toch ook niet zetten 'omdat je hem later kan laten verwijderen als je er spijt van hebt'?
Wat is er mis met je kind als ze er echt oud en wijs genoeg voor zijn zelf laten beslissen of ze 2 gaten in hun lichaam willen hebben of niet?
Ayasha schreef:Ach joh, een tattoo'tje zo groot als een oorbel laat een even groot litteken achter als de oorbel zelf.
En ze reageert gewoon net als jij, jij ook gefrustreerd omdat je vroeger niet mocht?
Ze reageert nl minder gefrustreerd dan jij.

Zij wordt iig niet persoonlijk. Jij had dat blijkbaar wel effe nodig.
Dus ja als je evenzeer reageert alleen net ietsje extremer als de ander ga ik er van uit dat, als jij de ander gefrustreerd vindt, je ook net iets gefrustreerder bent.

Ik gebruikte mijn 2e gaatje nooit meer en daar is nu niks
Ayasha schreef:Sja ik vraag me van sommige dingen ook af waarom je in hemelsnaam zo iets laat zetten maar goed, wie ben ik om er over te oordelen?
Maar als je vergelijkt kan je geen grote rugtattoo vergelijken met 1 oorbelletje. Maar permanent zijn ze allebei met oog op litteken enz. Dus zo krom is het niet.
Ik geloof dat je zelf ook niet goed weet wat frustratie is als je Vjesta heer berichten al gefrustreerd noemt.Zij wordt iig niet persoonlijk. Jij had dat blijkbaar wel effe nodig.
Dus ja als je evenzeer reageert alleen net ietsje extremer als de ander ga ik er van uit dat, als jij de ander gefrustreerd vindt, je ook net iets gefrustreerder bent.
Was enkel jouw gedachtengang aan't volgen en vond het onnodig om de ander gefrustreerd te noemen omdat ze het niet met je eens is, niet meer of minder.

Heb echt mijn ouders gek gezeurd
Ik wilde het zelf dus dan moest ikook stoer zijn
Heb ook geen kik gegeven trouwens en was echt apetrots
Het gaat beide om iets dat weg/uitgehaald kan worden, en beide kunnen littekens nalaten. Dus beide kunnen (en zullen bij de meeste mensen) gewoon definitief sporen achter laten. Daar kán je niet omheen. Punt uit.
Mijn onderste oorbelgaatjes groeien niet meer dicht. Heb ze rond mn 13e een drietal jaar uit gedaan en kon er zo weer een oorbel doorheen steken op mijn 16e, je zag ook behoorlijk goed dat er gaatjes waren. Zo kan het dus ook. Ik vond het geen probleem maar stel nu dat ik het wel een probleem had gevonden. Dan liep ik mooi met twee gaten in mijn oren. Vandaar dus mijn mening. Vjestagirl schreef:Ik vind het raar dat mensen het zo normaal vinden om 'voor de mooi' 2 gaten in hun kind te maken, en ja als ze er later spijt van krijgen moeten ze ze maar dicht laten groeien. Waarom niet een paar jaar wachten en ze echt zelf laten kiezen, zodat ze geen gaten hebben die maar dicht moeten groeien (wat niet gebeurd) als ze het uiteindelijk toch niet willen?
Ayasha schreef:In de meeste gevallen dus niet.
Suuskipje schreef:Ayasha schreef:In de meeste gevallen dus niet.
En dan heb je 2 stipjes in de oorlellen, waar een mens een drama om kan maken zeg!
@ TS: ik heb mijn oorbellen sinds mn 10e, toen wilde ik ze ook zelf, daarvoor gewoon niet. Heb er nog geen spijt van gehad.
Ik zou het haar gewoon laten doen, als ze ze neit meer wil kan ze ze gewoon uitdoen.