(leven met) longkanker *update pag 25, Sandra is overleden*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sandeman

Re: (leven met) longkanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 11:46

Ik sluit me helemaal bij jouw aan IngridB.

Met mijn moeder gaat wat beter. De tumor is stabiel en ze is inmiddels weer thuis. Ze is nu ook eindelijk boven de 50 kg en kan beter voor zichzelf zorgen. Dus we krijgen weer een beetje lucht. Over 2 maanden nieuwe longfotoos

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:10

Sandeman schreef:
Ik sluit me helemaal bij jouw aan IngridB.

Met mijn moeder gaat wat beter. De tumor is stabiel en ze is inmiddels weer thuis. Ze is nu ook eindelijk boven de 50 kg en kan beter voor zichzelf zorgen. Dus we krijgen weer een beetje lucht. Over 2 maanden nieuwe longfotoos

Fijn dat het beter gaat met je moeder :j en dat ze ook beter voor zichzelf kan zorgen.
Laat ze nu de hulp wel toe omdat ze dat eerst helemaal niet wou?
Ik hoop voor jullie dat de longfoto's goed zullen zijn over twee maanden!

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:22

1 x in de week komt er hulp, maar met vrienden en familie komen we een heel eind, en ze doet zelf ook wat dingetjes. We hebben haar hele huis een metamorfose gegeven en ze wil het graag netjes houden nu.
Ja is altijd weer even spannnend als er fotoos gemaakt moet worden.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:53

IngridB schreef:
Myn god zeg, beetje normaal reageren mag wel in dit topic hoor :( .
@ Dennisje, ik denk dat het inderdaad beter is dat jij niet meer reageert.
Als ts dit allemaal leest, dan denk ik dat ze niet meer een update zal plaatsen.

Hoe durf je in godsnaam te zeggen dat jij allemaal veel ergere dingen hebt meegemaakt en dat dat veel erger
is dan dat hier verteld wordt. Iedereen die deze rotziekte heeft, dat is allemaal even erg. Hoe kun jij oordelen over iemand anders :( , echt schaam je diep :n

Ts ik hoop van harte dat het goed gaat met je vriendin en dat ze zich staande weet te houden :(:)

Jongens, laten wij TS gewoon steunen en met haar meeleven en dit soort zielige opmerkingen gewoon negeren; sluit me geheel bij bovenstaande aan.........

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 13:57

dennisje schreef:
om te gillen jou reactie
ik heb t erger mee gemaakt veel erger
maargoed ik reageer niet meer verlaag me niet tot jullie niveau
jij weet niet wat ik heb mee gemaakt en ik kan je vertellen tis veel mer als jij oooit mee zal maken ;)

Wat een diep-trieste reactie dit zeg. :n
Beetje jammer dat er mensen zijn die dit soort topics weer moeten verknallen.
Het lijkt me inderdaad beter als jij niet meer reageert.
En wat jij meegemaakt hebt kan best erg zijn, maar voor TS zijn haar problemen toch wel wat belangrijker, en draait het hier bovendien helemaal niet om jou.

TS ik hoop dat je nog een update wil plaatsen!

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 20:52

Lieve mensen, sorry dat ik hier al even niet ben geweest. Het was al een tijdje wat 'stiller' op dit topic en ik heb hier inderdaad al even niet meer gekeken. Excuus daarvoor.
Ik Bok momenteel gemiddeld ook niet meer dan 5 min. per dag door allerlei omstandigheden. Jammer dat sommige mensen wat vervelende uitingen doen daardoor, maar hierbij een opsomming hoe mijn leven er momenteel uitziet (en nee, dit is niet zielig bedoelt, ik wordt momenteel alleen erg geleefd...)

- zieke vriendin, waarmee het momenteel erg stabiel en (goed) gaat voor zover dat kan, maar die wel veel aandacht vraagt
- echtscheiding schoonouders omdat mijn schoonmoeder voor 1,5 ton aan schulden heeft gemaakt
- gevolg: gedwongen verkoop woning
- zoeken naar 2 huurwoningen
- contacten onderhouden met 13 schuldeisers, makelaar, schuldhulpverlening, psychiater en 2 advocaten
- schoonvader die ik aan het handje moet nemen met allerlei financiele zaken
- schoonmoeder die helemaal stuk is
- vriend die er door de hele situatie ook niet gezelliger op wordt
- fusie van de bank waar ik werk, waardoor ik erg lange dagen maak met veel stress en deadlines
- en vorige week is mijn oma op 94 jarige leeftijd overleden, die we vanmiddag begraven hebben

Dit alles vergt momenteel zoveel energie dat het voor mij ook even moeilijk is alles bij te houden..

Ik hoop van harte dat het met iedereen goed gaat en dat jullie en de mensen om jullie heen de kracht vinden hoe om te gaan met deze rotziekte.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 20:59

Sterkte Talonius, dat is niet niks wat je allemaal meemaakt :(:)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:02

Oeioei, jij hebt het niet leuk op moment. Veel sterkte!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:10

Heftig hoor! Gelukkig is je vriendin nog momenteel stabiel... hopelijk blijft dat ook zo!
Vergeet je niet om ook aan jezelf te denken in deze stormachtige periode?
Heeeeeeeeeeel veel sterkte met al deze sh*tzooi... Vervelend dat ook alles nu in 1 keer op je bord moet komen... Enorm vervelend.

Longkanger, daar waren ze bij mij bang voor. Gelukkig heeft de longarts dat nooit gezegd bij het onderzoek, maar hij meldde mij het bekijken van de longfoto dat hij als eerste dacht aan longkanker. Gelukkig waren mijn longen schoon! Maar je schrikt toch best wel...
(Juist omdat ik al longpatient ben en daardoor ook alle rokerij vermijdt, meeroken doe ik ook niet.)
Ik ben wel bang voor de toekomst van mijn broer en schoonzus, omdat die al zo lang als een ketter paffen... en ze krijgen beide al longklachten. Moeilijk, moeilijk... (en dat maakt mij wel eens boos, ze vinden het zo erg dat ik longpatient ben en allerlei allergieen heb maar ondertussen zijn ze hard op weg om zelf ook longpatient te worden, maar dat snappen ze niet... ).

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:14

Ach jeetje meid wat een ellende :(:) .
Komt op het moment veel te veel op je dak en ik snap heel goed dat je even aan jezelf moet
denken en niet aan bokt hoor!

Gecondoleerd met je oma en heel veel sterkte met alle ellende die je nu moet meemaken.
Ben wel blij te horen dat het met je vriendin nu stabiel is. Hopen dat het zo zal blijven en uiteindelijk
toch de goede kant op zal gaan. Je weet het maar nooit hé!

Sterkte :(:)

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:22

Sterkte talonius. het is niet niks allemaal.

(long)kanker is een k*t-ziekte. helaas onlangs van dichtbij meegemaakt met iemand die ik als een 2e vader beschouwde. zo stond hij nog in m'n babykamer te klussen, 2 dagen later moest naar het ziekenhuis voor foto's omdat hij bloed ophoeste en 1 long dicht bleek te zitten en de volgende dag hoorde hij dat hij terminaal was. op een donderdag opgenomen, de week erop vrijdag thuis gekomen en de week daarop op zaterdag overleden.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:28

Zo dan Tieme, dat is snel gegaan :(:)

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:44

Fijn dat je vriendin momenteel redelijk stabiel is. Denk je wel een beetje aan jezelf, want je doet veel voor andere, maar loop jezelf niet teveel voorbij.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:38

Tsjonge TS, sterkte, en kop op hoor!!

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 05:50

jeetje das niet niks wat je ff voor je kiezen krijgt
wens je veel sterkte
en hoop dat de zn weer snel voor je gaat schijnen
dikke knuffel voor je

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 06:20

Jeetje het zit je ook niet mee......Heeeel veel sterkte !

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 06:55

Sterkte meis, denk je wel een beetje om jezelf. Je trekt de kar voor een groot deel. Het moet niet zijn dat het ten koste van jezelf en je gezondheid gaat. :(:)

Fijn te horen dat je vriendin stabiel is.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 07:17

Bedankt allemaal voor jullie berichtjes. Ik had het vooral gisteren tijdens de begrafenis van oma erg moeilijk. Mensje was 94 en verder gelukkig in goede gezondheid ingeslapen, maar het komt allemaal erg dichtbij op het moment. Zeker als je eigenlijk al maanden het gevoel hebt dat je op ieder moment je vriendin kunt gaan verliezen....

Ik las hier ook voor sommige wat positieve en voor andere minder leuke berichten, sterkte allemaal en ik zal proberen om hier weer regelmatig een update te plaatsen.

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 11:47

Trek je daar maar niets van aan ! Ook al is het hier rustiger.......iedereen (de meesten) leven met je mee ;)

Nog gecondoleerd met je oma !

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 12:21

Heel veel sterkte... en alsjeblieft voel je NIET verplicht om iets te plaatsen als je er geen puf in hebt! We leven heel erg met jou en je vriendin en al de anderen die hier in het topic met deze ziekte te maken hebben, mee!

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 18:07

TS gecondoleerd met je oma.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 17:03

* Even een kleine update*

Sandra is vanmiddag opgenomen in het ziekenhuis, we hebben het vermoeden dat de tumor in haar hoofd terug is gekomen. Ook is de nierfunctie achteruit gegaan en ziet ze wat geel. Haar eetlust is in een week tijd sterk achteruit gegaan en dat baart me erg veel zorgen... Als het goed is zijn er vanmiddag diverse foto's genomen en testen gedaan, maar ik heb nog niets gehoord van haar zus die met haar mee is. Ze gaf zelf al aan dat ze weer het idee had dat er 'water in hoor hoofd liep' en dat gevoel had ze ook toen ze die toeval kreeg. De artsen hadden toen al aangegeven dat ze bij een 2e toeval wellicht niet meer wakker zou worden..... Ik heb echt een naar gevoel, dus ik hoop dat m'n intuitie het een keer bij het verkeerde eind heeft.......

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:06

:(:) och jeetje, nou hier brand een kaars voor jullie :j

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:12

heb een paar pagina's gelezen maar jeetje heey wat triest allemaal, en helemaal na je laatste update.. gecondoleerd met je oma.
sterkte de komende tijd.. valt even niet mee voor jou, als ik je update lees..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 17:18

Tja dat klinkt niet erg goed. Klinkt alsof er ook nu wat in de lever zit. Sterkte!