Ik word er zo ontzettend moe van ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 14:21

TS ga met je ouders en zijn ouders eens om de tafel zitten, zij zijn tenslotte opa en oma, volwassen en hebben kinderen groot gebracht. Zij hebben de levenservaring en relatie-ervaring. Ook zij hebben ruzies overwonnen.

Ga eens praten hoe je deze situatie op gaat lossen...natuurlijk moet jouw vriend leren met een baby om te gaan, ik begrijp dat hij ook begin 20 is??? Zijn eerste kind? Misschien zijn eerste relatie waarbij hij heeft samengewoond?

Jullie zijn nog 2 kind-ouders en alles is nog nieuw.

Maar om nu na een paar maanden van S*hit ineens hem te gaan zien als een sukkel die slechte dingen gaat doen....

In je profiel die wellicht pas een paar maanden geleden is aangepast, vertel je dat je zwanger bent en dat jullie beiden niet kunnen wachten tot het kind er is.
[/quote]

Erg verantwoordelijk kan ik hem niet noemen nee. Daarnaast is hij 35, heeft meerdere volwasse relaties achter de rug, maar dit is wel zijn eerste kind. Ik ben géén kind-ouder. Ik ben gewoon volwassen en mijn leeftijd vér vooruit aangezien ik geen rochel geef om uitgaan, jongens enz enz. Op mijn 17de had ik al een koophuis met een toemalig vriendje en daar ook al de nodige ervaring mee gehad.

Mn profiel moet ik inderdaad nog even aanpassen.

Nu kan ik je vertellen dat als je in mijn schoenen had gestaan, je ook niet echt positief naar hem had gekeken. Door dit gehele topic heen heb ik meerdere acties van hem beschreven en het overgrote deel is gewoon zwaar onverantwoordelijk te noemen :(
Nu ben ik er zelf bij om hem terug op aarde te roepen of om tegen hem in te gaan, maar die kleine heeft straks de eerste 2 jaar geen stem en kan niet zelf beslissen hoe of wat.
En dáár ben ik dus bang voor. Dat hij onnadenkende dingen gaat doen en die kleine in onverantwoorde situaties gaat plaatsen.[/quote]
Wat me wel opvalt is dat het pas "mis" is gegaan nadat jij zwanger werd. Voordien was er dus niets aan de hand? Is het dan vreemd om te denken dat jouw houding tov hem misschien wat veranderd is sinds jij zwanger bent?
Je zegt dat je de laatste maanden/weken op je tenen hebt gelopen en niet gezeurd hebt, maar ik lees vervolgens wel in je posten dat jij ALLES moet zeggen tegen hem wat er gebeuren moet. Daaruit lees ik dat je hem wel degelijk achter z'n broek aan hebt gezeten en hem een beetje als een klein kind behandeld hebt misschien omdat jij vindt dat hij niet genoeg verantwoordelijkheid liet zien. Dat voelt hij natuurlijk ook.....en dat lijkt me niet leuk.

Van een uurtje in de rook zitten als je zwanger bent krijg je echt geen ongezond kind. Mijn hele familie rookt, maar toen mijn kleine eenmaal geboren was werd er in het bijzijn van de kleine niet gerookt. Maar in de periode van mijn zwangerschap heb ik ze niet gevraagd in mijn bijzijn niet te roken. Van dat uurtje gaan ze niet dood zolang ze nog veilig in je buik zitten. Je kunt ook overdrijven natuurlijk.

Ik denk dat je nog versteld zult staan hoe hij straks omgaat met die kleine als hij haar eenmaal in z'n armen heeft ;)[/quote]

Het is gewoon aangetoond dat roken en meeroken schadelijk is. Ik heb er zelf al een hekel aan om in de rook te zitten en ga dit gewoon al helemaal niet doen als ik zwanger ben. Dat jij daar anders over denkt, prima, maar ik vind niet dat mensen die roken dit aan mij op hoeven te dringen en/of mij met de nek aan moeten kijken als ik die situaties vermijd.

Met 'alles moeten zeggen' bedoel ik of hij eens wil koken en of hij eens een wasje in de machine wil gooien. Ik heb bijna alles zelf gedaan, maar op sommige momenten was mijn energie gewoon stomweg óp. En dan nog vroeg ik het altijd heel vriendelijk en uiterst beleefd om hem maar niet op zijn tenen te trappen, om vervolgens te horen dat ik me aanstelde en het best zelf kon...

Uiteraard zal hij heus wel vertederd zijn als die kleine er eenmaal is, en uiteraard zal hij lief zijn enz enz, maar daar schiet ik nu en straks helemaal niks mee op! Hij zou nu al lief moeten zijn, hij zou nu al mij ontzien moeten hebben ipv mij alles alleen op laten lossen én me bestoken met dingen als: je stelt je aan, je zeurt, jij wilde zwanger worden.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:28

Maar je haalt er steeds die dingen bij die in een ruzie gezegd worden...

Dit bedoel ik te zeggen (zie een vorige post van mij)

maikeltje schreef:
Opmerkingen van je vriend als "jij wilde toch zwanger worden" zijn op momenten gezegd dat er ruziesfeer was. Uit onmacht ga je dingen roepen, zo ook je vriend. Maar jij komt daar steeds op terug. Doe dat nou niet, je schiet er verdomd weinig mee op.

Lees mijn vorige post eens, wat vind je daarvan? Wil je er eigenlijk wel aan werken? Stel jezelf die vraag eerst eens...

Ik krijg ook weleens dingen naar mijn kop van mijn vriend als het hoog oploopt.

Ik wil de dingen ook graag op mijn manier gedaan hebben en ik ben geen makkelijke om mee samen te leven. Dat weet ik van mezelf. Dus de dingen die mijn vriend dan ooit naar mijn hoofd slingert uit pure frustratie en onmacht, daar haal ik later mijn schouders over op en dan is een goed gesprek wel mogelijk. Blijf er niet zo in hangen, werk liever aan jullie toekomst als je dat ziet zitten tenminste.

Noun ja, de vraag of je er nog aan wil werken is achterhaald natuurlijk ;)
Maar feit blijft dat de moeilijkheden pas zijn begonnen nadat je zwanger was geworden. Hoe verklaar je dat dan? Hij verandert toch ook niet van de ene op de andere dag?

Ik zou me eerst eens concentreren op de praktische dingen nu, probeer je energie te sparen voor de bevalling. Heb je al iets geregeld voor je paarden? De dingen die door moeten lopen en die jij niet kunt als je dochter geboren is, daar zou ik nu wat voor gaan regelen zodat je daar alvast geen kopzorgen meer over hebt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:47

JessAndHope schreef:
spatter schreef:
ik weet niet of de kleine meid zoveel belang heeft bij contact met de vader

TS is nog jong dus grote kans dat ze een nieuwe partner vindt en dan zal dat de "vader" van de kleine meid worden
niks zo ingewikkeld voor zo'n kleintje om dan nog een vader te hebben die haar af en toe haalt met alle spanningen van moeders er bij
de vader geeft nu al aan dat hij eigenlijk geen kind wilde en hij is al 35 jaar, die veranderd niet meer in gedrag

Dat zei ik dus ook al tegen hem en dat het onmogelijk is om een kind van 1,5 te vertellen waarom hij haar steeds op komt halen en zij mee moet. 'Ja, ik ben je vader" krijgt waarschijnlijk gelijk de reactie: 'maar wie is dan die man die op de bank zit thuis?'
Kortom, je kan een kind pas vanaf een jaar of 4 het verschil uit leggen tussen biologische vader en stief vader. TENZIJ het kind eerst op is gegroeid met de echte vader en zodoende dus hem daadwerkelijk in het dagelijks leven heeft meegemaakt.

Als ik tegen hem zeg dat je het onmogelijk gaat tegen houden dat zij een andere man 'papa' gaat noemen, antwoord hij doodleuk dat hij dat dus niet wil en zal voorkomen. Hoe? Das mij een groot raadsel.

Dit even allemaal vooropgesteld dát er op korte termijn een andere man in mn leven verschijnt...

Sorry, hier ben ik het dus niet mee eens! :n Een kind zal hierin opgevoed worden en niet beter weten dat het naar de vader gaat. Maak hier ajb geen punt van, dan doet een kind dat ook niet. :n

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 14:51

En dat kan andersom ook nog. Wat als je ex jullie kind gezamelijk op wil voeden? Co-ouderschap bijvoorbeeld? Hij heeft net zoveel rechten als jij. Hij kan ook een nieuwe vriendin in zijn leven krijgen die gedeeltelijk mee gaat opvoeden.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:37

maikeltje schreef:
Maar je haalt er steeds die dingen bij die in een ruzie gezegd worden...

Dit bedoel ik te zeggen (zie een vorige post van mij)

maikeltje schreef:
Opmerkingen van je vriend als "jij wilde toch zwanger worden" zijn op momenten gezegd dat er ruziesfeer was. Uit onmacht ga je dingen roepen, zo ook je vriend. Maar jij komt daar steeds op terug. Doe dat nou niet, je schiet er verdomd weinig mee op.

Lees mijn vorige post eens, wat vind je daarvan? Wil je er eigenlijk wel aan werken? Stel jezelf die vraag eerst eens...

Ik krijg ook weleens dingen naar mijn kop van mijn vriend als het hoog oploopt.

Ik wil de dingen ook graag op mijn manier gedaan hebben en ik ben geen makkelijke om mee samen te leven. Dat weet ik van mezelf. Dus de dingen die mijn vriend dan ooit naar mijn hoofd slingert uit pure frustratie en onmacht, daar haal ik later mijn schouders over op en dan is een goed gesprek wel mogelijk. Blijf er niet zo in hangen, werk liever aan jullie toekomst als je dat ziet zitten tenminste.

Noun ja, de vraag of je er nog aan wil werken is achterhaald natuurlijk ;)
Maar feit blijft dat de moeilijkheden pas zijn begonnen nadat je zwanger was geworden. Hoe verklaar je dat dan? Hij verandert toch ook niet van de ene op de andere dag?

Ik zou me eerst eens concentreren op de praktische dingen nu, probeer je energie te sparen voor de bevalling. Heb je al iets geregeld voor je paarden? De dingen die door moeten lopen en die jij niet kunt als je dochter geboren is, daar zou ik nu wat voor gaan regelen zodat je daar alvast geen kopzorgen meer over hebt.

Hij is misschien niet veranderd. maar hij zet zich ook niet in voor de zwangerschap en hij doet er helemaal niks mee. Dit was uiteraard niet nodig toen ik niet zwanger was.
Dus het feit dat alles is begonnen nadat ik zwanger ben geworden kan kloppen, omdat hij gewoon helemaal geen inzet toont voor de zwangerschap.

Jess1989

Re: Ik word er zo ontzettend moe van ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:39

@ mambobeach en maikeltje: als de situatie andersom was geweest en die kleine zou 95% bij hem zijn geweest, dan zou ik het doodnormaal hebben gevonden dat zij zijn nieuwe vriendin met mama aanspreekt. Dit is omdat zij opgroeit met die persoon en niet beter weet!
Je kan een kind van 1,5 niet uitleggen hoe het zit, ze zal het niet snappen. Dus een nieuwe man in mijn leven zal automatisch papa gaan worden. Ik zal echter nooit beweren dat hij de echte vader is, maar kom op zeg!
Bespaar een kind van die leeftijd het gezeik van biologisch of niet en hou het even simpel.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:44

Zou je niet eerst eens het gedrag van je ex afwachten voor je overhaast conclusies trekt en zijn gedrag gaat invullen?
Meid, wees degene die volwassen is en laat je niet zo leiden door je boosheid.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:46

@ Cayenne: ik heb genoeg van zijn gedrag gezien de afgelopen tijd om te verwachten dat hij zich onvolwasse en onverantwoord gedraagd. Het is aan hem om te bewijzen dat het ook anders kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 15:50

TS: Wacht het nou maar gewoon even af. Zoals ik al eerder zei heb ik ook zo'n vriend totdat ik met de ambulance werd afgevoert. Hij heeft echt overal voor gezorgt wat ik echt niet had verwacht.

Doe nou aub even rustig aan en doe vandaag gewoon even helemaal niks meer. Neem ff de tijd voor jezelf.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 15:51

Ik zeg toch ook niet dat ik niet afwacht. Ik zeg alleen wat mijn verwachtingen zijn.
Even ter info: ik lag al eens in het ziekenhuis omdat er totaal geen beweging meer was en men dacht dat ze dood was....
Waky wake up...

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:10

JessAndHope schreef:
@ mambobeach en maikeltje: als de situatie andersom was geweest en die kleine zou 95% bij hem zijn geweest, dan zou ik het doodnormaal hebben gevonden dat zij zijn nieuwe vriendin met mama aanspreekt. Dit is omdat zij opgroeit met die persoon en niet beter weet!
Je kan een kind van 1,5 niet uitleggen hoe het zit, ze zal het niet snappen. Dus een nieuwe man in mijn leven zal automatisch papa gaan worden. Ik zal echter nooit beweren dat hij de echte vader is, maar kom op zeg!
Bespaar een kind van die leeftijd het gezeik van biologisch of niet en hou het even simpel.

Je zou de vader ook Piet kunnen noemen ipv papa. :)

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:11

We staan niet in je schoenen TS, maar ja, in jouw schoenen, zou ik weg lopen van zo'n kerel. Dit kindje is beter af met een mama die haar lief heeft dan een mama die in de stress zit met een waardeloze kerel als een papa.

Ik vind je helemaal niet onverantwoordelijk! Je geeft zelf al het bewijs hè? Hij is 35 en is duidelijk niet toe aan de verantwoordelijkheid voor dit wonder. Een gezond kindje is echt een wonder hoor! Een geschenk! Ik heb al genoeg meegemaakt dat kindjes dood gaan door ziekte of doodgeboren worden. Heel trieste gebeurtenissen. Jij bent 20 en je hebt duidelijk geen oogkleppen op. Dat jij ervoor kiest om niet in een huis te gaan zitten waar gerookt wordt, moet gewoon gerespecteerd worden. Meeroken is ook slecht ja. Ik ben ook niet heilig hoor, toen ik zwanger was, dronk ik met kerst en oud en nieuw wel een wijntje en een biefstuk mocht van mij niet doorbakken. Drop at ik ook gewoon, maar alles met mate. Ik vind roken zelf al vies, dus daar ging ik zowiezo niet inzitten. Dat vond ik ook te.

Kies voor je kindje en laat die vent lekker in zijn sop gaarkoken? Als hij echt dit kindje wil, dat laat ie idd maar zien, dat het zijn keuze is. Dit kun je niet voor hem beslissen, hier moet hij echt zelf bewust voor kiezen. En laat het hem inderdaad dan maar bewijzen dat dit is wat hij wil. Zoals je hem omschrijft, verwacht ik niet, dat ie grote eisen gaat stellen in de opvoeding. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen! Hij is zelf nog een kind! Gewoon buiten zetten en niks meer laten horen. Ik weet niet hoe zijn ouders denken over het opa en omaschap, maar hen kun je natuurlijk netjes op de hoogte houden. Het is nu aan hem om te laten zien wat ie er voor over heeft. Dan heb je de eer aan jezelf gehouden en zoekt ie het verder maar lekker zelf uit!

Verder ken ik een dergelijke situatie. Mama was ziek, papa is papa gebleven en hertrouwt. Kind heeft nu heel trots: 2 mama's! De ene is mama en de ander heeft gewoon een naam. Dat soort dingen lossen zich altijd vanzelf op. Daar zou ik me nu niet te druk om maken!

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 16:13

idefix4 schreef:
We staan niet in je schoenen TS, maar ja, in jouw schoenen, zou ik weg lopen van zo'n kerel. Dit kindje is beter af met een mama die haar lief heeft dan een mama die in de stress zit met een waardeloze kerel als een papa.

Ik vind je helemaal niet onverantwoordelijk! Je geeft zelf al het bewijs hè? Hij is 35 en is duidelijk niet toe aan de verantwoordelijkheid voor dit wonder. Een gezond kindje is echt een wonder hoor! Een geschenk! Ik heb al genoeg meegemaakt dat kindjes dood gaan door ziekte of doodgeboren worden. Heel trieste gebeurtenissen. Jij bent 20 en je hebt duidelijk geen oogkleppen op. Dat jij ervoor kiest om niet in een huis te gaan zitten waar gerookt wordt, moet gewoon gerespecteerd worden. Meeroken is ook slecht ja. Ik ben ook niet heilig hoor, toen ik zwanger was, dronk ik met kerst en oud en nieuw wel een wijntje en een biefstuk mocht van mij niet doorbakken. Drop at ik ook gewoon, maar alles met mate. Ik vind roken zelf al vies, dus daar ging ik zowiezo niet inzitten. Dat vond ik ook te.

Kies voor je kindje en laat die vent lekker in zijn sop gaarkoken? Als hij echt dit kindje wil, dat laat ie idd maar zien, dat het zijn keuze is. Dit kun je niet voor hem beslissen, hier moet hij echt zelf bewust voor kiezen. En laat het hem inderdaad dan maar bewijzen dat dit is wat hij wil. Zoals je hem omschrijft, verwacht ik niet, dat ie grote eisen gaat stellen in de opvoeding. Kan ik me eigenlijk niet voorstellen! Hij is zelf nog een kind! Gewoon buiten zetten en niks meer laten horen. Ik weet niet hoe zijn ouders denken over het opa en omaschap, maar hen kun je natuurlijk netjes op de hoogte houden. Het is nu aan hem om te laten zien wat ie er voor over heeft. Dan heb je de eer aan jezelf gehouden en zoekt ie het verder maar lekker zelf uit!

Verder ken ik een dergelijke situatie. Mama was ziek, papa is papa gebleven en hertrouwt. Kind heeft nu heel trots: 2 mama's! De ene is mama en de ander heeft gewoon een naam. Dat soort dingen lossen zich altijd vanzelf op. Daar zou ik me nu niet te druk om maken!

Zijn moeder reageerde uiterst koel op de zwangerschap, haar woorden waren: 'oh nou, als jullie het maar leuk vinden heah...' dus daar verwacht ik geen drol van.
Daarnaast doe ik werkelijk alles om te zorgen dat ik gezond bezig ben! Geen drop voor mij, alcohol... no way! Geen druppel! (nu was ik al geen doorgewinterde drinker, dus dat scheelt.) en de biefstuk die ik het liefst rood heb, word nu dubbel doorbakken!
Dusja, wat dattegaat wil ik alleen het beste!

harmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:19

Ben in deze kwestie eigenlijk wel benieuwd hoe de betrokken man in dit allemaal ervaart. Hij zal allicht een andere visie op het geheel hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:23

Dat denk ik ook en ben erg benieuwd naar zijn kant maar die krijgen we niet te horen. Ik weet wel heel goed dat er aan verhalen altijd 2 kanten zitten.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 16:50

Dat denk ik ook. We horen nu maar een kant en die is heel gekleurd. Natuurlijk best begrijpelijk maar niet erg eerlijk om er op deze manier over te oordelen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 16:57

Zijn visie is dat hij er keihard voor geknokt heeft en ik hem geen kans heb gegeven.
Hij toont al vanaf het begin begrip voor de zwangerschap en is er betrokken bij.
Ik ben erg aanstellerig en loop alleen te zeuren. Daarnaast wil ik hem ook maar niet met rust laten en verslons ik het huishouden.
Erg veel werk ik niet, stel ik me aan wat betreft het zitten in rokerige ruimtes en kan je gewoon alles blijven doen wat je altijd al deed als je zwanger bent. Ohjah, de verloskundige heeft doorgaans ook ongelijk.

Dit is wat hij allemaal tegen mij heeft gezegd, en wat je dus kan beschouwen als zijn kijk op het geheel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:34

Maar TS dat geloof ik gewoon weg niet. Er zal vast een reden zijn waarom hij die dingen zegt en aangezien je aanvallende reacties hier ( en btw ook in andere topics waarin je geen gelijk krijgt) zal je vast ook zo tegen hem doen.

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:58

maar dan nog.... hij is nu wel zo laf geweest om voor de 3de keer weg te lopen en nu dus weg te blijven
en dan dat hij al gezegd heeft dat hij wat voelde voor een ander, hoe is dat nu, hebben hun nog contact.

ik denk dat het allemaal te snel is gegaan en kom op mensen hij is wel 35 en ts een stuk jonger

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:10

Volgens mij zijn TS en ex nog geen 24 uur uit elkaar dus om nu al te zeggen dat hij definitief weg blijft lijkt me nogal voorbarig.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 18:20

Mijn visie is dat ik ook weg zou gaan in haar geval. Als een man niet zorgzaam voor je is op het moment dat je zwanger bent, en ook niet zorgzaam is voor je kind, dan zou ik daar niet bij willen blijven. Dat is zo'n cruciaal moment waarbij je kwetsbaar bent, als er dan zo met jou en je a.s. kindje wordt omgegaan dan blijkt daar alleen maar onverantwoordelijk gedrag uit, dat in de toekomst alleen maar erger kan worden. Moet TS dan in relatietherapie en weet ik veel wat of moet ze dan doen wat een moeder doet: haar kind veilig stellen.
Dan kan haar ex nog wel zijn kant van het verhaal hebben, maar ikzelf snap haar keuze volledig.

Iedereen kan even gezellig doen met een kindje en dan vertederd raken, maar een echte partner en papa zijn is een heeeel ander verhaal!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:05

Haha, dan ken je deze vast ook al: Zwanger zijn is een heel gezonde ziekte! Die kreeg ik regelmatig naar mijn kop. Dan liep ik krom van de bekkeninstabiliteit door mijn huis te ploeteren en buitenstaanders zeiden dat dan. Mijn lief gelukkig niet hoor. Dat is wel een man met verantwoordelijkheidsgevoel. Maar ik kan ook ervaring vertellen: Zwanger zijn is topsport en bij topsport heb je een goede coach nodig. ;) Een waardeloze heb je niks aan dan hè?

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:16

Ik wil ook wel iets toevoegen. Eerst en vooral, moet ik wel melden dat ik niet alles heb gelezen.

Ik ben momenteel ook zwanger en al meer dan 8 maanden. Een zwangerschap verandert je visie op het leven en je manier van doen en laten. De hormonen hebben echt een heel grote werking op je lichaam.

Momenteel voel ik me ook ontzettend moe. Moe van echt moe zijn en moe van het feit dat ik nog zoveel moet doen voor ons kindje komt. De nestdrang zoals ze dat noemen.

Hier loopt alles ook niet van een leien dakje. Mijn echtgenoot is een schat van een man, ziet ons beiden, (onze dochter en mij) heel graag en is heel gelukkig met de baby op komst.
Maar toch kan ik me aan hem ergeren. Ergeren voor domme dingen, die niet alleen het gevolg zijn van iets wat hij doet of niet doet.

Mijn echtgenoot is ook niet de helpende vader voor onze dochter en ik weet dat hij dit ook niet zal zijn voor de baby. Ik zal voor onze kinderen 95% van de tijd alles doen en de andere 5% neemt hij voor zijn rekening. Is hij daarom een slechte man of vader. Ik denk het niet.

Wat ik zou voorstellen is om een beetje afstand te nemen. Praat beide tegen iemand dat je vertrouwd. Vertel die personen wat je denkt en wat je voelt. Jij kan vinden dat hij niet veel aantrekt van je zwangerschap. Voor een vrouw is dit iets dat je ieder moment van de dag met je mee draagt. Het bewegen van de baby, het moe zijn, de misselijkheid, de gefrustreerdheid... Voor de vader is het iets onrealistisch en dat zeker wanneer het zijn eerste kindje betreft. Zij hebben een vrouw of vriendin met een dikke buik, die op dat moment heel wat tijd steekt in die dikke buik, van humeur is veranderd, weinig aandacht aan hem schenkt.

Hou contact met elkaar en zie wat jullie beide willen nadat jullie kindje geboren is. En met na bedoel ik niet de volgende dag, maar na een maand of 3 ofzo. Zie hoe het gaat en praat over jullie toekomst. Verwacht van elkaar niet alles, maar wees gelukkig met de kleine dingen. Je bent niet direct een ouder als je zwanger bent of je kindje is geboren. Een ouder wordt je door te doen. Bij een kindje zit geen gebruiksaanwijzing.

Daarnaast wil ik je nog één advies meegeven: hou je familie en zijn familie een beetje op afstand. Het is moeilijk genoeg om tussen jullie beiden de problemen op te lossen en te zorgen voor jullie kindje. Het goedbedoelde advies komt je op de duur de oren uit en vooral als het van de schoonfamilie komt. Daar kan je net iets minder van verdragen en wordt meestal dan weer een extra discusiepunt.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:31

Sandra: Herkenbaar, ik heb inmiddels 3 mooie gezonde kindertjes, maar idd, je hebt niet alles gelezen. ;) Bij ons valt 95% van het werk van de kids ook op mijn rug. En toch, op momenten dat ik hem nodig heb, dan is hij er. En ik hoef niks te vragen, hij ziet zelf wat er nodig is. Je hebt minder zorgzame mannen en minder zorgzame mannen. Sommigen zijn echt niet geschikt. Als mijn lief tegen mij zou hebben verweten: "Jíj wilde een baby!" en van me zou verwachten dat ik met mijn dikke buik 36 kilo ging verplaatsen, omdat ie zelf met zijn luie ballen liever op de bank bleef hangen. Dan zou ik ook aftaaien. Er zijn grenzen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 20:52

Cayenne schreef:
Volgens mij zijn TS en ex nog geen 24 uur uit elkaar dus om nu al te zeggen dat hij definitief weg blijft lijkt me nogal voorbarig.

Nee hoor, dat is niet voorbarig. Ik weet het zeker namelijk. Ik ga niet keer op keer door alle oliebol heen om hem daarna weer terug te laten komen. Hij heeft meer dan genoeg keren kunnen bewijzen dat hij wil luisteren en actief mee wil denken en helpen, en dat doet hij niet. De koek is op.