Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 22:29

Ik gebruike eerst jarenlang Diane35 (van 17e tot 22e denk ik), die is daarna gewijzigd naar ElisaMilan.
Die heb ik dan tot oktober gebruikt, zo'n 4 jaar dus.

Wet de naam niet vanbuiten van diegene die ik nu heb, zou eens moeten kijken maar ze bevalt me wel prima! Ook veel minder last van moodswings, bevat minder hormonen maar werkt tegelijk nog genoeg om mijn huiduitslag tegen te gaan en heb nog steeds amper last van buikpijn als ik ongesteld ben. (acne en loeiharde bruikpijn waren voornaamste reden voor Diane35 en ElisaMilan).

En jawel, ik werk met een nakomeling van Talos (v. Manno) :j
Edit: voor info over de Talos mag je altijd PB'tje sturen :)

Mirrrriii

Re: Uitstrijkje voor baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:07

Oke, bedankt voor je uitleg.
Heb nu zelf de levonorgestel. ( of zoiets )
Andere variant van microginon.

Ik ben namelijk wel heel erg gevoelig voor hormonen, dus een lichte pil is voor mij ideaal.

Ja, ik rijd zelf ook met een nakomeling van Talos.
Maar heb het van jouw onthouden omdat je onderschrift me zo vreselijk bekend voor komt ;)
Zal het onthouden!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:53

Geef het topic een schopje als dat mag...

Ben vorige week geweest voor een uitstrijkje, en eigenlijk knijp ik hem behoorlijk, volgende week kan ik bellen voor de uitslag. Huisarts was lichtelijk verontrust, zeker aangezien ik al ruim een jaar klachten heb, maar eigenlijk als ik terug redeneer heb ik al een jaar of 4 klachten alleen steeds erger oplopend zeg maar...Wachten duurt lang als je je zorgen maakt zeg...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:14

Colway schreef:
Geef het topic een schopje als dat mag...

Ben vorige week geweest voor een uitstrijkje, en eigenlijk knijp ik hem behoorlijk, volgende week kan ik bellen voor de uitslag. Huisarts was lichtelijk verontrust, zeker aangezien ik al ruim een jaar klachten heb, maar eigenlijk als ik terug redeneer heb ik al een jaar of 4 klachten alleen steeds erger oplopend zeg maar...Wachten duurt lang als je je zorgen maakt zeg...

Sommige maken zich zorgen om het uitstrijkje opzicht en andere om de uitslag, ik hoop dat het allemaal meevalt.
Sterkte met wachten.
Hou ons op de hoogte als je dat natuurlijk zelf wil.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:26

Ik heb ook een brief binnen gekregen...maar zie er erg tegenop om het te laten doen. Ik ben ook maar smal en gaat niet spontaan rekken :+

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:31

Ik ben 4 weken terug geweest voor het eerst. Moet zeggen: het viel me mee, zag er ook wel tegenop, maar achteraf stelde het niet veel voor. Na 2,5 week de uitslag gehad en die was gelukkig goed. moet zeggen dat ik het spannender vond om de brief met de uitslag open te maken dan het uitstrijkhje zelf....

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:33

Zonnetje81 schreef:
Ik heb ook een brief binnen gekregen...maar zie er erg tegenop om het te laten doen. Ik ben ook maar smal en gaat niet spontaan rekken :+

Het is gelukkig niet zo dat ze er met hun arm inmoeten ofzo.. Het SWAP staafje is echt maar heel dunnetjes..

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:35

Tsjah ik zit mezelf meer een beetje gek te maken met wat ik op internet allemaal lees, voldoe eigenlijk aan alle symptomen, weet wel dat ik niet moet gaan lezen :+ maar kan het niet laten...

Ja uitstrijkje zelf viel wel mee, heb ook een spiraal dus al vaker zo gezeten :+ deed wel zeer overigens vond ik. Vriendin van me heeft ook zo'n biopt gehad, dat schijnt wel weer erg pijnlijk te zijn..

@creabea, hoezo kreeg jij een brief dan? Ik moest na 2wkn contact opnemen met de HA

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:36

Ik wou net zeggen, dat staafje is echt maar klein.
Gewoon verstand op nul en een afspraak maken anders blijf je ertegen aan hikken, het moet toch gebeuren.
Succes.

Creabea, fijn dat je bent gegaan en dat alles goed was.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:37

@colway: Ik kreeg een brief met de uitslag thuis, zou na ong. drie weken op de deurmat vallen en dat klopte.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:38

Ohhhh oke, nou ja ik bel volgende week sowieso maar naar de HA, mocht het per brief gaan dan zal die vast kort daarop wel op de mat vallen

OMG dat lijkt me nog spannender dan bellen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 09:38

Colway schreef:
Tsjah ik zit mezelf meer een beetje gek te maken met wat ik op internet allemaal lees, voldoe eigenlijk aan alle symptomen, weet wel dat ik niet moet gaan lezen :+ maar kan het niet laten...

Ja uitstrijkje zelf viel wel mee, heb ook een spiraal dus al vaker zo gezeten :+ deed wel zeer overigens vond ik. Vriendin van me heeft ook zo'n biopt gehad, dat schijnt wel weer erg pijnlijk te zijn..

@creabea, hoezo kreeg jij een brief dan? Ik moest na 2wkn contact opnemen met de HA

Is bij veel ha nog al eens verschillend volgens mij hoe ze je berichten.

Ik kan wel tegen je zeggen dat je je niet gek moet maken, maar ik kan het me wel voorstellen.
Hopelijk heb je je voor niks druk gemaakt

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:39

Iedereen zegt inderdaad "maak je nou niet druk" en daar hebben ze helemaal gelijk in, bedoel ik weet nog niets ;-) Maar eigenlijk zit ik al een paar jaar te bedenken dat ik toch eens een uitstrijkje moest laten maken omdat ik steeds vage klachten had. Maar goed...
Wil ook niet steeds tegen m'n vriend erover beginnen, die heeft ook zoiets "wacht nou maar af"

Nou ja deze week maar veel bezig blijven met dingen doen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:52

Ik dacht dat het vanaf nu zo was dat je de uitslag per post krijgt. (en dat je gebeld wordt indien er iets mis is)
Zon, dat staafje is een soort wattenstaafje, alleen iets langer. Weet niet wat voor 'oprek' ideeen jij hebt maar ik denk dat je er een verkeerd beeld bij hebt ;) :)

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 10:01

Ik denk dat ze zich druk maakt om dat eendebek geval.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:43

Ja *heeft zo'n ijzenstaaf idee wat erin gaat* :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:51

Oh joh dat past wel hoor :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:54

Ik heb het pas ook gehad voor de eerste keer en tja leuk is anders. Maar echt pijn deed het niet.
Uitslag na 3 weken binnen en alles was goed, geen afwijkingen gevonden. Gelukkig, ik kneep hem ook wel.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 10:58

ik vind het strijkje zelf niet zo spannend......er is inmiddels zoveel gebeurd daar benee dat ik een uitstrijkje het simpelst vindt
een envelop zou ik wel spannend vinden, maar die heb ik nooit gehad, ik werd gebeld.....

en nu...nu vind ik de operatie die ik ga krijgen na mijn bevalling toch wel heul spannend!
iemand hier die eraan geopereerd is? ben benieuwd hoeveel en hoelang je er last van hebt?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:05

wat gaat er dan gebeuren Ojajoh? Vriendin van mij hebben ze haar hele baarmoeder weggehaald. Dat was wel een flinke ingreep begreep ik.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:24

Colway schreef:
wat gaat er dan gebeuren Ojajoh? Vriendin van mij hebben ze haar hele baarmoeder weggehaald. Dat was wel een flinke ingreep begreep ik.

nou voordat ik zwanger raakte konden ze mij vertellen dat mijn BMM nogal vol zat met plekjes
maar wij wilden graag nog een kindje na er 2 verloren te hebben en toen hebben ze bekeken hoe de cellen waren en die waren rustig genoeg dus we mochten eerst voor een zwangerschap gaan omdat een operatie de kans op een vroeggeboorte verhoogd en daardoor ben ik mijn 2 kinderen verloren....
we zijn , hoe gek ook, de dag NA de " goede uitslag" zwanger geraakt...
ze zullen nu na de bevalling moeten gaan bekijken in hoeverre het er voor staat.....het kan minder zijn, het kan hetzelfde zijn ,maar ook erger zijn.....

het was iig de bedoeling, dat ze alle cellen weg zouden gaan snijden door middel van plakken....(net als kaasschaafje om het maar even zo te zeggen)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:28

Oh okey, spannend dus ook, hopen dat het juist rustiger is geworden. Ik heb begrepen dat het deels wegsnijden van de BMM ook best wel een ingreep is, sowieso gehele narcose? (althans dat had een andere vriendin, daar deden ze zo'n kegelvormige ingreep) begrijpen jullie de paniek met al 2 vriendinnen? :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:30

Colway schreef:
Oh okey, spannend dus ook, hopen dat het juist rustiger is geworden. Ik heb begrepen dat het deels wegsnijden van de BMM ook best wel een ingreep is, sowieso gehele narcose? (althans dat had een andere vriendin, daar deden ze zo'n kegelvormige ingreep) begrijpen jullie de paniek met al 2 vriendinnen? :D

ja ik ga sowieso algehele narcose.....dat ging ik ook al bij cyste weghalen......
want maken ze mij niet out.....dan ga ik het vanzelf wel := :o
ik kan niet goed tegen dat soort ingrepen op mijn lichaam... :=

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:34

Ik ging al out bij het zetten van spiraal, zeggen ze doodleuk " die kramp zijn een soort mini-weeen" nou toen is die kinderwens helemaal tot onder het vriespunt gezakt :D

maar algehele narcose lijkt me inderdaad ook fijner ;-) Hoop voor je dat het helemaal niet nodig is :)

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 11:40

ja dat hopen wij ook,maar we houden rekening met het ergere gedeelte ,dan kan het alleen maar mee vallen ;)

en idd hahah herken helemaal hoe je het beschrijft, die spiraal zetten voelt idd als een wee!