Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:14

Mijn schoenen van asics waren rond de €80 en lopen super.
Ik moet zeggen dat ik het toch nog tegen vond vallen met m'n conditie toen ik terug kwam van vakantie (2 wk). Ik heb het gewoon weer opgebouwd, eerst weer 4.2 km en nu kan ik weer mijn langere rondjes.

En met dat afvallen valt het ook wel tegen. Ik loop meestal 3 keer per week maar val niet echt af. Maar ik snoep ook wel gewoon hoor.

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:24

Ik ben ook inmiddels WEER begonnen, ik kan les 1 helemaal meepraten. Alsin: ik ken de liedjes uit mijn hoofd en weet precies wanneer Evy wat zegt :+ zo vaak heb ik die gelopen, wilde hem lopen tot het helemaal goed ging...
Maar gisteren ging het echt niet, last van mijn kuiten, was ook erg benauwd en liep voor het eerst in de duinen (die heuvels zijn toch ook weer een extra opstakeltje) kortom: les 1/2 gelopen... zucht

Maar... binnenkort de grote stap (voor mij dan) de 'les 2' :')
Ik denk zowaar dat ik zelfs les 1 ga missen :+ maar zal toch door moeten...

Ik weet dat ik op moet bouwen enzo, maar het is zo frustrerend als het moeizaam gaat :o

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:27

Mirkim schreef:
Dat heb ik inderdaad gemerkt ;) ik was zo bang dat ik het weer supersnel zou verliezen! Ook omdat ik voor mijn gevoel pas bezig ben... (v.a. april..). Heel veel mensen zeiden het inderdaad: die conditie verlies je niet... Maar ik kon het nog niet helemaal geloven, maar nu heb ik het dus zelf wel ervaren ;)

Die ben je echt niet zomaar kwijt hoor! ;)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:28

Pebblesther schreef:
Mijn schoenen van asics waren rond de €80 en lopen super.
Ik moet zeggen dat ik het toch nog tegen vond vallen met m'n conditie toen ik terug kwam van vakantie (2 wk). Ik heb het gewoon weer opgebouwd, eerst weer 4.2 km en nu kan ik weer mijn langere rondjes.

En met dat afvallen valt het ook wel tegen. Ik loop meestal 3 keer per week maar val niet echt af. Maar ik snoep ook wel gewoon hoor.

Ik ben ook 2 weken op vakantie geweest maar juist vaak ben ik dan sterk als ik weer moet hardlopen. Je lichaam eens 1 week of 2 weken rust geven is echt niet erg! Is vaak ook even goed!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:13

Pfuuu ik ben ook weer terug van Chersonissos, was geweldig! Niet zoveel zin om bij te lezen eerlijk gezegd, eerst zelf maar weer even motivatie zoeken.
Geen last meer van de schenen maar ben bang dat als ik weer pijn krijg met lopen dat ik helemaal gefrustreerd raak..

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:24

Voor iedereen die problemen heeft met pijnlijke scheenbenen/kuiten/shin splins:
Ga een paar tubes halen (laat deze even goed opmeten bij een goede sportzaak!!!) en hiermee hardlopen! Ik ken nu een aantal mensen die hier enorm veel baat bij hebben en nauwelijks tot geen klachten meer hebben!!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:27

wat zijn tubes :o is dat een merk loopschoenen?

ik denk dat heb mij er aan ligt dat ik eigenlijk iets te zwaar ben voor hardlopen en iets te fanatiek van start was gegaan, nu ik 1x in de 5 dagen loop, gaat het prima!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:49

6 cm Dreeetje??? Jeetje... Dan blijft er bij mij geen middel meer over vrees ik := Denk jij er ook om met eten enzo?
Ik loop dus op het moment niet heel consequent (als ik pijn aan mijn knie heb mag het niet). In het begin had ik wel het gevoel dat ik afviel en nu niet... Misschien komt het wel weer :j!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:11

barbara28 schreef:
wat zijn tubes :o is dat een merk loopschoenen?

ik denk dat heb mij er aan ligt dat ik eigenlijk iets te zwaar ben voor hardlopen en iets te fanatiek van start was gegaan, nu ik 1x in de 5 dagen loop, gaat het prima!

Tubes zijn compressiekousen die zorgen dat de bloedtoevoer in je benen gestimuleerd wordt, etc.
Even googlen op tubes hardlopen...

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:14

Tubes zijn 'steunkousen' toch? Van die kniekousen die flink strak zitten en daardoor bepaalde blessure beperken. Vaak betekent het ook dat je je grote teen teveel 'optilt' met rennen, die moet laag blijven. En de demping kan ermee te maken hebben, zijn je schoenen nog goed? Loop je meestal op harde ondergrond? Etc. Het is soms een beetje zoeken, ik kreeg er gisteren een beetje last van omdat we op steen hebben gelopen, normaal loop ik in het bos, dat dempt en veert veel meer.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:19

ik had inmiddels gegoogled :-)

mijn schoenen zijn nog goed, net nieuw! Ik ben te zwaar, kan een oorzaak zijn en loop op harde ondergrond. Ga wanneer ik weer naar 3x per week ga, in het bos lopen, zachte ondergrond.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:44

BrittKitt schreef:
Tubes zijn 'steunkousen' toch? Van die kniekousen die flink strak zitten en daardoor bepaalde blessure beperken. Vaak betekent het ook dat je je grote teen teveel 'optilt' met rennen, die moet laag blijven. En de demping kan ermee te maken hebben, zijn je schoenen nog goed? Loop je meestal op harde ondergrond? Etc. Het is soms een beetje zoeken, ik kreeg er gisteren een beetje last van omdat we op steen hebben gelopen, normaal loop ik in het bos, dat dempt en veert veel meer.

De werking van tubes is wel iets anders dan gewone steunkousen.
Maar in veel gevallen werken ze wel echt erg goed. Mijn eigen man loopt ook met tubes nadat hij jaren last heeft gehad van shin splins. Door de tubes kan hij nu pijnloos lopen.

Portje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:23

Ik ben begonnen, in begin juli,
en kan nu al 5 km lopen!!!

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:24

jeetje, jij gaat snel!! mijn planning is om er 14 weken over te doen, ik ben nu vier weken bezig en kan denk ik net 1 km lopen..

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:25

Wat kreeg ik een reactie's van jullie op mijn berichtje zeg!
Heel erg bedankt allemaal! Echt heel lief :)

Trouwens ik liep dus met start to run. :j
Ik heb vandaag lesje 1 gedaan met Renate,dat was goed te doen maar dat is dan ook steeds 1 minuutje.
@Pebblesther, volgens mij zei jij iets over zelf je rondje doen en stukjes lopen/wandelen maar ben je dan niet heel erg snel veelste lief voor jezelf?

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:35

Ik ga binnenkort ook maar eens naar Runnersworld, vraag wel vast een voorschot op mijn verjaardag! :D Ik merk dat mijn schoenen niet helemaal lekker meer lopen. Misschien dat de compressiekousen ook wat voor mij zijn. Heb ook de shinsplint gehad en merk toch dat ik wat pijnlijke spieren/schenen heb na het lopen, pijn is na een paar wel weg, maar prettig is het niet.
Ik ga eerst een weekje op vakantie naar Frankrijk en daarna maar eens langs gaan. Mijn loopschoenen blijven thuis! :) We gaan andere activiteiten doen, zoals kanoën, mountainbiken en wandelen. Even wat anders. :)

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:44

Dreeetje schreef:
Mijn maat klopte wel maar mijn vriendin kreeg wel een maat groter inderdaad.. Had wel dat ik heeeel anders ging lopen met die schoenen, ging ze inlopen op mijn werk en had echt last van de onderkant van mijn voeten. Heb trouwens ook corrigerende schoenen. Hadden jullie daar ook last van?

Ik heb er speciale zolen in... Ook ik moest echt wennen, tot echte megablaren aan toe! En vooral de breedte van mijn schoenen waar mijn voeten inzaten deed erg veel pijn. Nu zitten die schoenen echt megafijn!

Wat betreft de schoenmaat... Ik heb normaal gesproken 38 / 39, mijn renschoenen zijn nu maatje 40... Maar tijdens het rennen heb ik nergens last van :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:36

iki mag morgen weer :D

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 22:39

Nee ik begrijp dat ze niet zijn zoals steunkousen, klotshtiduj, maar dat legde even het makkelijkst uit :+ Wel fijn dat je man nu kan lopen zonder last te krijgen!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:51

doet er ook iemand mee aan de marathon in haarlem 26 sept ?

Tommy_hvj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 08:32

Gister les 8 gedaan in plaats van les 6 omdat die les weer hetzelfde was als les 5 en die liep ik nu zo makkelijk dat ik maar les 8 heb gedaan. Ging erg lekker! Alleen wel weer pijn bij me scheenbeen, maar donderdag ga ik nieuwe schoenen halen!

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:10

Gister heb ik gelopen op de dijk met windkracht 6 tegen... Pfff, dat was best zwaar!! Maar heb het schema wel lekker uitgelopen!
Ik loop ook met hartslagmeter en merk dat mijn conditie enorm verbeterd. Mijn hartslag blijft steeds lager en constanter en ik herstel ook veel sneller.
Morgen ga ik de nike+ set halen voor op mijn Ipod nano.

Ben geloof ik wel lekker fanatiek bezig! Moet ook, volgend jaar 16 km dam tot dam...

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:25

Tommy_hvj schreef:
Gister les 8 gedaan in plaats van les 6 omdat die les weer hetzelfde was als les 5 en die liep ik nu zo makkelijk dat ik maar les 8 heb gedaan. Ging erg lekker! Alleen wel weer pijn bij me scheenbeen, maar donderdag ga ik nieuwe schoenen halen!

Als je last heb van je schenen zou ik toch voorzichtig doen hoor.
Voor je het weet lig je er een aantal weken uit.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:29

Ik zou vandaag weer mogen, maar de veearts komt vandaag voor mijn vriendje... Aangezien ik nooit weet hoelaat die beste man komt en ik vanavond moet werken, ben ik bang dat ik morgen mijn renschoenen weer uit de kast mag trekken...

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 09:41

wilde ook vanavond weer gaan rennen, maar spontaal lekke band dus auto naar de garage en ook nog naar paard vanavond, dus wordt hem niet ben ik bang. Hopelijk morgen weer!

Voor degene die met hartslagmeter lopen, is dat een klokje?