toen ik in het ziekenhuis was zag de arts een assymetrie op mijn sleutelbeen en toen was het eigenlijk al zeker dat ie gebroken was. in eerste instantie dacht ik ja daaaaaggg ik breek nooit iets dus nu ook niet
helaas toch wel Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
helaas toch wel
Psydoxy schreef:carolalisa; ging vanzelf![]()
Breez is bijna 1.80. Zat er nog geen halve minuut op en had een lange teugel. Hij was toen net zadelmak en nog erg slugelig, zie hem de draad raken... knipper met m'n ogen en lag al op de grond. Heb 't niet horen of voelen breken, m'n arm deed 't ineens niet meer.
Opstappen ging niet meer. Dacht... even langs de HA, komt 't wel weer goed. Pas toen ik 't gezicht zag van die 'zuster' op de rontgenafdeling zag, bedacht ik me dat 't toch wel wat erger zou zijn. Er zijn wel 5 artsen komen kijken.... zo'n breuk zien ze nu ook niet iedere dag
Ook net ingereden, hij kreeg het ineens op zijn heupen en pof daar lag ik over de bakrand. Ik moest even helder worden, want was even weg. Ik wilde opstaan en toen zag ik sterretjes
KarinvdM schreef:Nou Psydoxy, ik denk dat goed breken dan ook z'n voordelen heeft want ik had wél pijn aan mijn sleutelbeen. Ik kon de bothelften tegen elkaar voelen bewegen en dat was echt behoorlijk pijnlijk.
Mindim schreef:Psydoxy schreef:carolalisa; ging vanzelf![]()
Breez is bijna 1.80. Zat er nog geen halve minuut op en had een lange teugel. Hij was toen net zadelmak en nog erg slugelig, zie hem de draad raken... knipper met m'n ogen en lag al op de grond. Heb 't niet horen of voelen breken, m'n arm deed 't ineens niet meer.
Opstappen ging niet meer. Dacht... even langs de HA, komt 't wel weer goed. Pas toen ik 't gezicht zag van die 'zuster' op de rontgenafdeling zag, bedacht ik me dat 't toch wel wat erger zou zijn. Er zijn wel 5 artsen komen kijken.... zo'n breuk zien ze nu ook niet iedere dag
Die van mij is maar 1.56Ook net ingereden, hij kreeg het ineens op zijn heupen en pof daar lag ik over de bakrand. Ik moest even helder worden, want was even weg. Ik wilde opstaan en toen zag ik sterretjes
) en dacht ik: ach mafkees fiets maar lekker door. dus heb heel vriendlijk hallo terug gezegd
merel_gomez schreef:Ik kan ook pas terrecht in sept. kon eigelijk volgende week al maar dan moet ik helemaal alleen.. en dat zie ik niet zitten in het zkh. Wtb ben ik wel een schijtluis....
mindmin: en wat kunnen ze er eventueel aan doen?
merel_gomez schreef:Mindim: afwachten dus..
Dat begint al te wennen
merel_gomez schreef:ik was altijd iemand die op links slaapt.. maar sinds het hele proces heb ik mij zelf aangeleerd op rug en rechts... heeft wel enige tijd geduurd.
maar idd. snachts word ik vaak wakker door pijn..
ik hoop niet dat ik de rest van mij leven met dit hele gedoe blijf zitten hoor..het houd mij al bezig van af 2009
KarinvdM schreef:Ruim 5 weken geleden heb ik mijn sleutelbeen gebroken bij een val van een paard.
Afgelopen week moest ik voor een controlefoto en een paar dagen later naar de huisarts. Ik had al een slecht voorgevoel omdat ik nog veel last had en het bleek dat ik bijna geen nieuw bot aanmaak. De breuk staat goed, maar het geneest dus niet.
Ik moet nu over 5 weken weer een foto laten maken en als het dan niet beter is plaatsen ze een plaatje.
Ik mag nu zonder de sling en moet meer gaan bewegen om de botaanmaak te stimuleren.
Van mijn huisarts mag ik alles weer doen, ook paardrijden... Maar nu vragen wij ons af of die man eigenlijk wel weet wat dat inhoudt?!?
Ik loop nu 2 dagen zonder sling en ik merk dat de beweging me goed doet. Je arm 5 weken stil in een mitella laten hangen maakt de boel natuurlijk ook stijf. Maar ik heb bij veel bewegingen nog pijn en ik vraag me af wat er gebeurt als ik op een paard ga zitten en het beest gaat vrolijk lopen doen... Of als ik een paard uit de wei haal wat opeens schrikt en daardoor een ruk aan m'n arm geeft...
Heeft iemand ervaring met iets soortgelijks?
Ik wil er heel graag weer op, de kampioenschappen staan voor de deur, maar ik moet het natuurlijk niet erger gaan maken dan het nu is.
, voor de nieuwsgierigen onder ons... nee... ik was er niet afgevallen
).
(ik ben nu eenmaal graag met de paarden bezig en altijd druk), maar ik heb er wel van geleerd en goede rust nemen was voor mij (en mijn herstel) zeer zeker beter geweest.