Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Abeltje77 schreef:Ik ben niet enig kind en ik heb mijn rijbewijs ook gekregen. Vind ik ook eigenlijk niet meer dan normaal.
Theorie van mijn ouders: een rijbewijs heb je maatschappelijk gezien gewoon nodig, dus dat hoort min of meer bij het opvoeden.
Mijn zusje heeft het overigens niet gekregen, maar dat heeft wel een zwaarwegende reden.
Siets schreef:Nou ok, nu moet ik toegeven dat ik mijn rijbewijs wel van mijn ouders heb gekregen. Maar dit is ook meer traditie bij ons in het dorp, omdat je vrijwel afhankelijk bent van de auto. Er rijdt geen openbaar vervoer, en al mijn oud klasgenootjes kregen het rijbewijs, als hun ouders daartoe in staat waren natuurlijk.
Dus misschien ben ik dan ook wel rete-verwend. Mijn vriend verwend me inderdaad ook ontzettend, dus eigenlijk mag ik hier nu niet meer posten
.
Bovendien kunnen mn ouders het gewoon niet betalen
Wel hebben ze gezegd dat ik een aantal lessen voor mn verjaardag kon krijgen (wordt 16 juli 21), maar ik wilde liever een nieuwe cap
(mn hoofd is namelijk 4 maten gegroeit blijkbaar
van maat 55 naar 59
) sallandval schreef:Evelienepien schreef:Klopt helemaal alleen met 1 heel groot verschil:
Dat is een KEUZE die een familie maakt; als enig kind heb je GEEN keuze
dit vind ik een beetje onzinnig.
De hele clou van een familie hebben is dat je géén keuze hebt. Als je broers of zussen hebt niet en als je enigst kind bent niet. Je kunt niet kiezen of je in NL wordt geboren of in Afrika, of je ouders nog leven of niet en ook niet of je broers of zussen hebt of hoe aardig, lief, meelevend, egoistisch, gezond of getalenteerd die zijn.
Bellona_K schreef:Mensen moeten helemaal zelf weten of ze 0, 1, of voor mijn part 10 kinderen nemen.
Ik ben zelf enig kind, en dat heb ik nooit leuk gevonden. Ik heb altijd buitenaf gewoond, overal ver vandaan, en de vakanties als klein kind waren verschrikkelijk als er geen andere leeftijdsgenootjes in de buurt waren. Er wordt vaak gezegd van enig kinderen dat ze verwend worden, dit is totale onzin. Of misschien ben ik wel de enige uitzonderingIk heb overal keihard voor moeten werken, al vanaf m'n 14e. Dus als mensen zeggen 'ja maar enig kind is toch leuk, dan word je verwend door je ouders', denk ik altijd van: pfff houd je mond maar gewoon als je niks zinnigs weet te zeggen.
Ik denk er ook zo over en pluk nog steeds iedere dag te vruchten van het enigst kind zijn. En dan heb ik het niet over de positieve dingen!
?
) Siets schreef:Dat valt mij inderdaad ook wel op. De mensen die toevallig iemand kennen die dan ook enigst kind is, weten het beter dan de mensen die het zelf zijn...
. 

zonnebloem18 schreef:Ik ben enigst kind en heb daar altijd meer nadelen als voordelen aan gezien.
Ik maak nog steeds moeilijk contact met anderen, voel me niet op mijn gemak met meer mensen, moest altijd alleen met mijn ouders op vakantie.
Ruziën kon alleen met mijn ouders en dat won ik nooit.
Als ik zie hoe mijn vriend en zijn zusjes met elkaar om gaan, tuurlijk hebben die wel eens ruzie gehad maar uiteindelijk heb je vaker leuke momenten dan minder leuke momenten.
, die is daar heel goed in juist. Hier komen veel kinderen over de vloer of zij gaat naar hen en ik zorg er ook vaak voor dat we, als we een dagje uit gaan, er andere kinderen meegaan. Zo wil ik dit weekend graag gaan zwemmen, maar dan vraag ik vriendinnen mee met hun kinderen. En ruzie maken kan ze goed, hoor, met andere kinderen.
)

chaatje16 schreef:Ik wil ook bewust maar 1 kind.
- Kan hem/haar lekker verwennen ( ik wil alleen een kind die ik bijv ook een paard kan geven, dus zij/hij haar droom waar kan maken in bijv de sport, een nee is niet leuk als je iets goed kan en wilt behalen! tuurlijk krijgt hij/zij niet op alles een ja!!)
Jammergenoeg slaat het paardenvirus meestal een generatie over of springt naar de naaste generatie (nichtjes en neefjes).