Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 21:56

joh suus, die site kende ik helemaal niet!

wbt flessen; tessa is niet echt verzadigd daarna. wel vol maar duidelijk nog zuigbehoefte. ze wil geen speen dus hoe vangen we dat nou op?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:08

@ba: welke maat speen gebruik je op de fles? Misschien dat je een kleinere kan nemen zodat ze meer moet zuigen om hetzelfde binnen te krijgen?

Hoe doen de mama's het met de baby's met tandjes? Hier valt het niet altijd mee, gister hield hij de borst vast en trok zichzelf achteruit, bloed stond er gewoon op... Geregeld bijt hij wel eens, vooral als hij bijna voldoende heeft, of de andere borst wil. Stem verheffen helpt niet, lacht hij gewoon mee. Eventjes laten wachten helpt wel, maar zou iets willen vinden waardoor hij het helemaal niet meer doet...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:37

toke, ze heeft de allerkleinste. heb diverse spenen geprobeert en die van difrax loopt het langzaamste door. je hebt ze niet met kleinere gaatjes. tenminste, ik ben ze nog niet tegen gekomen!

au!

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:24

@toke: au dat lijkt me echt pijnlijk! |(

@BA: dus het wisselen van luiermerk helpt dus niet? Dan blijf ik gewoon bij pampers, die vind ik tot nu toe het fijnst (al zit Nick nog fijn in maatje 1!).

Hier gisteren een rare dag gehad. Hij heeft veel geslapen en wilde dan even drinken en dan weer slapen en dan weer even drinken etc! hij kwam vannacht ook ineens weer om half 4, dus ik heb hem gewoon aangelegd en toen dronk hij 15 minuten en ging toen weer verder slapen! :Z
Nu is hij weer erg onrustig. Niet dat hij huilt, maar hij slaapt gewoon onrustig en vindt mama erg lief. Hij is ook wat verkouden.... wat kan ik daar het beste tegen doen? Zijn neus zit nl zo te horen behoorlijk vol, arm kind. :(:)

Gisteren heeft hij wel voor het eerst een flesje (heb avent met het kleinste speentje, dat ging goed!) gedronken bij papa! Ingevroren moedermelk, dus dat drinkt hij ook gewoon. Hij dronk 45 cc in 10 a 15 minuten leeg, niet slecht dus! Papa was helemaal trots! <3 (en mama natuurlijk ook!)

Hoop wel dat hij snel weer in zijn 'oude' ritme terecht komt! :o

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:29

Geen ervaring met tandjes, gelukkig!!! Lijkt me erg pijnlijk, Toke!

LH, drinkt Nick maar 45ml?
Misschien even een regeldag of sprongetje?

Hier weer gewoon om 07.10 wakker geworden! Ben zo trots op ons meisje, tis zoooo fijn dat ze zo lekker doorslaapt.
Alleen erg jammer dat ik er alsnog rond 6 uur uit moet om te gaan kolven... Daarna ben ik wel weer in bed gekropen maarja, duurde niet lang meer voor ze wakker werd. ;)
Heb haar vanochtend in bed gevoed want een paar nachten achter elkaar maar 6-6,5 uur slapen is voor mij te weinig en dat ga ik voelen. Dus met deze nachten moet ik toch nog eens in de paar dagen even bijtanken.
Misschien dat ik vanmiddag ook nog wel even ga liggen, al denk ik van niet want ik wil voetbal kijken. :P

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:31

Chiara liep me gisteren ook te bijten. Riep gewoon een keer heeeel hard: HEEEEEE! Ze schrok en toen was het klaar. Kom , tis geen speelgoed :=

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:34

@nathalie: nee hoor het flesje was 45ml! Daarna heeft hij nog een kwartier 'echte' borstvoeding gehad! Dus toen heeft hij ook nog behoorlijk wat gedronken.
Ik had nl expres geen volledige voeding uit de fles gedaan omdat ik niet wist of hij het zou drinken, dus vandaar!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 11:41

Ohh zo hihi ik dacht al. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 13:05

BA: leren duimen? Ik zou het niet weten, feit is wel dat een flesje veel sneller gaat als aan de borst drinken.

Hier: op het werk (en bokken...foei!). Heb nu 2 keer gekolfd, duurt wel ietsje langer als thuis maar gaat prima. Ben in ongeveer 15 minuutjes klaar. Heb ook de oppas gebeld daarstraks, ook daar is alles goed. En vannacht ook weer van 20.30 tot 2.30, dus helemaal top.

Nathalie: ik doe het vooralsnog goed op 6 uurtjes slaap. Even afwachten of dit nu ik werk ook nog zo blijft.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:09

Cyntje schreef:
Chiara liep me gisteren ook te bijten. Riep gewoon een keer heeeel hard: HEEEEEE! Ze schrok en toen was het klaar. Kom , tis geen speelgoed :=

Rhune is daar helemaal niet van onder de indruk. Laat de borst dan wel los, kijkt me aan, en begint heel hard te lachen....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 14:39

Jeetje, Toke, dat is niet fijn zeg. Heb geen idee wat je er tegen zou kunnen doen. Mijn idee is hetzelfde als Cyntje maar blijkbaar vindt hij dat alleen maar grappig.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:45

Ik verhef mijn stem toch best redelijk, schrikt hij toch wel wat van, en begint dan te lachen... Hhahah, mama, daar ben ik niet van onder de indruk...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:25

Als ze bijten: heel hard schreeuwen en streng toespreken, meteen loskoppelen en even wegleggen voor een minuut of 10.
Milan heeft me 2x flink gebeten, tot bloedens toe en dat doet echt veel pijn!
Hij deed het beide keren met aanhappen maar als ze het tijdens het drinken doen kun je dat voorkomen door ze steeds te stimuleren om te blijven drinken. Als ze drinken ligt namelijk de tong over de tandjes en dan bijten ze niet.

Nu voel ik zijn tandjes wel eens een beetje snijden of als hij veel honger heeft hapt hij heel stevig aan en dat bijt hij ook een beetje maar niet doorbijten zoals die 2x.

Milan kreeg met 5 maanden zijn eerste tandjes en heeft er inmiddels 7, de 8e zit eraan te komen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:32

Chiara heeft ze in 1 maand tijd alle 8 :')

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:00

Aaaaaaaach arme ding!

Vraagje he, mijn zusje weet nog niet of het haar lukt te kolven op haar werk straks en wil dan in ieder geval avond en ochtenvoedingen blijven geven. Maar lukt dat wel als je zo relatief kort geeft? Ik heb het idee dat je het dan niet op gang houdt?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:38

ik zit te voeden zonder tepelhoedje!!! :D :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:39

Nathalie schreef:
ik zit te voeden zonder tepelhoedje!!! :D :D

Hee top!!!! +:)+

@WA, geen idee... maaar lijkt me haast wel dat het terugloopt wanneer men naar 2 voedingen overstapt...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:59

Was vergeten te vertellen dat het gisteravond ook al een minuut of 5 gelukt was zonder tepelhoedje, ineens! Dus vandaag weer blijven proberen en het ging niet dus eigenlijk had ik t voor vandaag wel weer opgegeven. Maarja ik bleef proberen en ja hoor, ze had hem weer. Laat hem nog wel vaak los en moet hem dan echt weer geven zeg maar, maar dat gaat vast steeds beter.
Wel telkens de rechterborst, linkerborst is op de 1 of andere manier toch nog moeilijker. :?
Maar ben zoo trots op mn meisje! <3 <3

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 21:59

Volgens mij is dat best mogelijk, 2 voedingen? Je hebt nl ook mensen die een combinatie van KV en BV geven... Maarja ik weet het eigenlijk ook niet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:02

Nathalie schreef:
Was vergeten te vertellen dat het gisteravond ook al een minuut of 5 gelukt was zonder tepelhoedje, ineens! Dus vandaag weer blijven proberen en het ging niet dus eigenlijk had ik t voor vandaag wel weer opgegeven. Maarja ik bleef proberen en ja hoor, ze had hem weer. Laat hem nog wel vaak los en moet hem dan echt weer geven zeg maar, maar dat gaat vast steeds beter.
Wel telkens de rechterborst, linkerborst is op de 1 of andere manier toch nog moeilijker. :?
Maar ben zoo trots op mn meisje! <3 <3

:j had ik bij 1 borst toen ook, steeds geprobeerd en toen ging het steeds beter en beter, als ze het eenmaal zonder snappen is het zoooo makkelijk :)

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:04

Nathalie schreef:
Volgens mij is dat best mogelijk, 2 voedingen? Je hebt nl ook mensen die een combinatie van KV en BV geven... Maarja ik weet het eigenlijk ook niet.

Heb ik hier ook. Geef nog 2x BV vanuit de fles en 1x life (toetje), 2 x KV (waarvan 1x pap), groente en fruit.

Super Nathalie, de aanhouder wint +:)+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:09

Maar hoe lang voed jij dan al? Ik weet wel dat ik met een maand of 9 heb afgebouwd, maar dat ging toen heel snel. Misschien ook wel omdat ze toen al aten ofzo, weet het niet.

Goed Nathalie!!!

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:12

Vanaf dat ik ben gaan werken ben ik naar 2x BV fles gegaan per dag. Kolf nu 2x per dag af sinds begin april en het blijft constant. A.s. weekend wordt Nikki een half jaar. Met de overgang van thuis naar werken liep mijn BV enorm terug, maar deze 2x kan ik goed vasthouden. Een keer kolven voor dat ik ga werken en als ik thuis kom.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:22

Maar een half jaar is wel heel anders dan een jonger kind...
Als jij bijvoorbeeld van 8 terug zou willen naar 2 dan moet je toch goed die balans kunnen vinden. Denk dat borsten dan al heel snel denken, ''het is over''...

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:39

Ja precies, dat zou dan al met een week of 12 zijn, volgens mij werkt dat niet... Zou jammer zijn, zusje was eerst beetje aan het twijfelen en is er toen vol voor gegaan en het gaat nu zo top! Maar op bepaalde vestigingen kan ze ws alleen in een soort openbare spreekkamer ziten of het open keukentje of de wc en dat ziet ze niet zitten. Snap ik dan ook wel weer... (alhoewel ik met niet had laten weerhouden volgens mij, haha)