Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizoan

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:19

Gaat zich hier ook melden.
Doet al gezellie mee mountainbike met vriendlief maar heeft zich ook nog eens in het ooitje laten nemen en moet volgend jaar 40 km fietsen met triathlon. Dus toch een beetje rustig aan, aan het orienteren naar een leuke betaalbare wielrennersfiets......

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:03

zilverster schreef:
Ik heb mijn fiets tweedehands gekocht. Bij John Knoops bieden ze niet alleen nieuwe aan, maar ook tweedehandse. Het voordeel is dat ze echt een fiets zoeken die bij je past en maken hem op maat. Ik heb mijn Scott voor totaal €400 gekocht. Ze hebben er ook nog klikpedalen opgezet e.d.

Ok, ik zal eens even kijken of ik daarover iets kan vinden.
Dankje :D

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-10 23:09

Ik heb vandaag eindelijk weer eens op de fiets gezeten. Lichamelijk gezien niet de meest verstandige keuze, maar ik heb écht onwijs genoten! (Nog steeds verotte longen)

Iemand zin om de komende maand een rondje in Limburg te peddelen?

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:43

SplashIsLief schreef:
Ik heb vandaag eindelijk weer eens op de fiets gezeten. Lichamelijk gezien niet de meest verstandige keuze, maar ik heb écht onwijs genoten! (Nog steeds verotte longen)

Iemand zin om de komende maand een rondje in Limburg te peddelen?

Ik :D

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:29

Nog meer bokkers die bij de tour de france gaan kijken?

Ik ga zaterdag en zondag. Na heel veel zoeken heb ik nog een betaalbare hotelkamer kunnen vinden.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 11:37

Waar zit je?
Ik ben namelijk van de week opzoek geweest.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 13:59

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-10 12:44

Ik wilde wel graag gaan kijken, maar heb zondag wedstrijd dus overnachten is geen optie. En aangezien de geinteresseerde om mee te gaan niet kunnen ben ik op de tv aangewezen.

Maar ag, binnenkort komt de Ster Elektrotour voor mijn deur langs, dus zie nog genoeg! :D

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 08:45

Lenneke_ schreef:
Nog meer bokkers die bij de tour de france gaan kijken?

Ik ga zaterdag en zondag. Na heel veel zoeken heb ik nog een betaalbare hotelkamer kunnen vinden.

:j De tour komt héél dichtbij langs :)) dus voor ons thuiswedstrijd!

En mn lief fietst donderdag een stuk van de tour...

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 12:40

Ai, ik heb lang mijn snoet niet laten zien hier. Heb het wel braaf bijgelezen maar ik ben steeds te lui om te reageren.
Bij deze een goed voornemen vanaf 14 juni! :Y)

Tevens heb ik 'n kleine oproep.. Zijn er nog studenten onder de paardenliefhebbende wielrenners?
Mijn vereniging (N.S.W.V. Mercurius) organiseert namelijk het Nederlands Student Kampioenschap tijdrijden en ik zit in die commissie. En wellicht lijkt het jullie leuk om op een kleine schaal voor het eerst een wedstrijdje te doen (+ soort van kleine meeting op deze manier ;) ) Je fiets in je eentje (tijdrijden) dus argumenten dat je het niet bij kan houden zijn al van de baan. Je kunt even kijken op www.nsktijdrijden2010.nl of PB'n of mailen.

Verder gaat heb bij mij met wielrennen lekker:) Laatst weer een wedstrijdje gedaan en zowaar weer kunnen finishen nog wat gewonnen ook! 35 euries!! :$ Dat had ik niet verwacht en maakte mijn dag weer goed!

Hoe is die verder bij jullie? Ook zo van dit weer aan het genieten?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 15:56

Ik ben geen student :n

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:25

Ik ben er zo 1, korfbalchick. Maar ik ben er niet bij. Een aantal mensen van mijn vereniging (de Meet) wel.
Mijn longen zijn nog steeds flut, helaas.

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:52

Wielrenners van de Meet heb ik inderdaad voorbij zien komen. Jammer maar begrijpelijk dat jij niet poedersuiker.
Ga je ondertussen wel vooruit met je longen? Balen dat je soms zo gehinderd wordt door je lichaam niet?!

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 17:58

Tsja ik kan niet zeggen dat ik helemaal niet vooruit ga, het is niet meer zoals het begin (hoge koorts, longen vol met slijm, hele dagen hoesten), maar het zit gewoon nog steeds niet goed. Op slechte dagen kan ik nauwelijks op de fiets naar de supermarkt, op beter dagen gaat het een km of 40 goed op de racefiets.
Momenteel heb ik weer veel pijn met diep ademen (dit na mijn endurance wedstrijd met mijn paard van zaterdag). :\
Ik word er heel gefrustreerd van dat ik niet kan doen wat ik wil doen. :o

Doe je zelf ook mee?

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:02

Die frustratie bedoelde ik! Je wilt wel maar je lichaam werkt gewoon niet mee.. Zwaar frustrerend! Gelukkig kun je eraan vastklampen dat het langzaam beter gaat. Maar die slechte dagen klinken wel heel slecht trouwens :(:) Hopelijk ga je met dit weer wel meerdere goede dagen om zo alsnog 40 km te kunnen peddelen.

Balen dat je na zo'n leuke dag weer zoveel moet afzien. Ging het zaterdag verder wel goed?

Ik doe zelf wel mee, maar heb er in mijn categorie niet te hoge verwachtingen. Ik zal ervoor en erna druk zat zijn als commissielid dus ben niet erg bezig met het wedstrijd rijden van de wedstrijd an sich.

Ik heb je trouwens net 'n PB'tje gestuurd over fotograveren.

Ships, nu moet ik opschieten voor de training! bye :wave:

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 18:05

Zeker omdat ik stiekem heel hard wil trainen naar de vakantie eind juli. Ik zie het fietsen daar langzaam verder en verder het water in zakken :\

Het ging zaterdag super +:)+ (Klasse II: 55 km goed uitgereden en tegen alle verwachtingen in ook nog gewonnen).
Oke leuk leuk, zit je in het bestuur daar?

Trainse!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 19:02

Gelukkig gaat het steeds iets beter. Echt balen als je zo graag wilt, maar je lichaam werkt niet mee.

Nog gefeliciteerd voor afgelopen zaterdag. Maar dat had ik al op het Endurance forum gezegd.

Ik heb net ook weer een stuk gefietst. Maar ik kan het slecht volhouden. Na 30 km doet werkelijk alles zeer, vooral m'n armen, schouders en nek. Misschien is m'n fiets toch niet de juiste maat. Ik kan geen fijne houding vinden die ik lang vol hou.

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:03

Ik heb gisteren 25 km gefietst.. Ging wel lekker, alleen mijn derrailleur is niet goed.. Kan niet lekker schakelen. Ben daarom maar op de weg gebleven, want in het zandfietsen met alleen maar grote versnellingen schiet niet echt op :D

Edit: Hoe komt het eigenlijk dat je zo ziekjes bent? Of heb je er geen specifieke reden vor?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 20:27

Lenneke, dankjewel. Wat vervelend dat je geen fijne houding kunt vinden.
Een stijve nek en schouders kunnen wel liggen aan de totaal andere houding op een racefiets dan die je normaal gewend bent.

Zilverster. Eerst werd gedacht aan een longontsteking, maar dat zou met antibiotica toch goed moeten weg trekken, maar dat deed het uiteindelijk niet. Vrijdag een longfoto gehad en ze zijn mijn bloed aan het testen op Q-koorts. (Overige bloedonderzoeken waren goed).

Vervelend van je derrailleur, weet je wat er mis zit?

zilverster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 22:58

Mhh.. dat schiet ook niet echt op dan.. Hopen dan maar op snelle resultaten en medicijnen die aanslaan :(:)

Ik ben zelf niet zo technisch, maar mijn papa wel. Dus hij heeft er zondag even naar gekeken. Hij heeft de derrailleur uit elkaar gehad en keken en aan allerlei schroefjes gedraaid enzo.. Volgens hem kan er op de ketting niet de goede spanning gelegd worden waardoor hij in de kleine versnellingen naast de tandwielen gaat lopen en niet lekker van de ene naar het andere blad gaat. Toen hij de derrailleur eraf haalde kwam hij wel wat zand tegen, maar dat was het probleem niet. Ook zag de veer en nog goed uit. En verder wist hij niet waar het nog aan kon liggen.
Vrees dat ik komende week maar even langs de fietsenmaker moet..

korfbalchick

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:21

Ai, dat is balen. Al is een lieve glimlach en een wat dommere blik (Ja maar meneer, ik snap er helemaal niets van.. Hoe kan dat nu :o? ) voldoende ;)

Gelukkig hebben we binnen onze verenigingen wat handige jongens die het geen enkel probleem vinden om af en toe een check te doen. Ik ben bezig met zelf veel te leren maar ik durf nog niet aan alles te draaien :D

@ lenneke: Stijve spieren in nek en schouders kan inderdaad wennen zijn. Het is verstandig om naast het wielrennen af en toe ook krachttraining te doen voor buik en rug (core-stability). Dat kan ook veel blessures voorkomen.

@ SplashIsLief: Erg vreemd dat ze nog niets gevonden hebben maar dat je zo belemmerd wordt. Is het nu, dagje verder, alweer wat afgenomen? Wat heb je voor 'n doel dan eind juli?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-10 08:26

Zilverster, balen dat het niet helemaal wil.

Korfbalchick, ik heb ook wat handige jongens om me heen, ideaal haha.
De pijn op mijn longen is iets afgenomen, maar zit er nog steeds. :j
Eind juli gaan we een week met de wielervereniging naar Frankrijk en ik ben al de minste van het stel, maar zonder training wordt dat niet bepaald beter. Dus ben bang daar niet/nauwelijks te kunnen fietsen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 21:05

Vandaag heerlijk wezen fietsen. Een heel eind 'berg' op en daarna heerlijk een heel eind naar beneden.

Ik had een fietscomputer gekocht. Maar toen ik de afstand wilde recetten schoot hij van m'n stuur, de berm in. Ik heb hem met geen mogelijkheid terug kunnen vinden tussen het gras.

Ik ben aan het kijken voor een andere fiets. Maar hoe zit het precies met de versnellingen? Welke kan ik het beste nemen?
Ik heb al een aantal mooie fietsen gezien (oa Trek 1.5 en Trek 1.2), maar ik ben dus een echte leek. Ik wil rond de 600/700 euro uitgeven. Hebben jullie nog suggesties?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 22:18

Trek schijnt prijs/kwaliteit verhouding niet zo goed te zijn.
(Terwijl ik hiervoor een trek had die prima functioneerde en ik mooie trek fietsen had gezien. Het werd mij in de winkel afgeraden)
Ik heb voor 700/800 euro een nieuwe Bulls gekocht. Fijne fiets :)

Tsja wat wil je? Als je in de bergen wilt fietsen is het handig een triple te nemen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-10 17:56

Ik heb een nieuwe fiets <3
Een Trek 1.5 WSD (damesmodel) Met Shimano Tiagra Triple.

Vandaag gekocht en hij fietst zo lekker. Wat een verbetering.

Zo ziet hij er uit
Afbeelding