Dr Atkins dieet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monster_tos

Re: Dr Atkins dieet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:24

Ik heb de magere kwark er ook maar bij gegooid. Het is een ideale vuller!
Ik ben maandag en vandaag even te hardlopen geweest. Vorig jaar deed ik ook atkins gecombineerd met hardlopen. En dat ging een stuk sneller als nu. En de zomer komt wel heeeeeeeel snel dichtbij, en mij kilo's gaan iets minder snel!

Hoeveel is iedereen inmiddels afgevallen? Altijd leuk om te lezen : )

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:30

ik ga ook maar aan de kwark & wat was dat van optimel ook al weer? dan ga ik dat ook halen :)
ik ben nu 5kg kwijt.. ben morgen 2 weken bezig :)

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:41

Monnie_ schreef:
ik ga ook maar aan de kwark & wat was dat van optimel ook al weer? dan ga ik dat ook halen :)

OPtimel Magere kwark. hebben ze super lekkere smaakjes van.
En weinig suikers/koolhydraten en vet en juist veel eiwitten. dus perfect

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:54

Ik had in de winkel bij de kwark nog even gekeken, maar optimel had daar bijna de meeste koolhydraten. Heb nu de smaakloze van eigen merk, daar zat het minste in. Maar erg lekker is het niet.. :(

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:35

Een beetje vloeibare! natrena of ( de goedkopere versie van het Kruidvat) erin. Daar zit nauwelijk KH in.

In de poedervorm van zoetstof zitten wel veel KH

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:39

Hmm dan moet ik ophouden met fanatiek strooien met mijn poederzoetstof :S

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:44

Het enige waar ik dat in doe, is in mijn griekse yoghurt, kan me niet voorstellen dat die ene lepel zoveel invloed heeft....

Ben nu bijna 4,5 kilo kwijt, heb soms een lastig moment maar andere dagen gaan vanzelf. Ben voorzichtig wat dingen erbij aan het halen, anders wordt het zo saai. Gisteren heb ik een handje pinda's op, zo die smaakten goed!!!

Gisteravond heerlijk gegeten met beetgare bloemkool en varkenshaas met wat brie eroverheen, heerlijk zeg!

Voor tussen de middag neem ik gemengde sla, creme fraiche en garnalen mee, lekker! Das denk ik toch wel mijn meest favoriete salade!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:35

is atkins zo slecht dat iedereen al is overleden _O- ?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:28

Nee hoor, ben sinds vandaag vijf kilo kwijt! Ben er erg blij mee, heb nu nog 5,5 week te gaan voordat ik mijn eerste doelstelling bereikt heb en als het me lukt om het de komende 5,5 week ook zo vol te houden, gaat de rest ook wel lukken. Dan durf ik weer te denken aan een broekmaat of twee minder!!!

Ik merk vooral dat mijn smaak veranderd is, ik drink 's avonds een kop koffie bijvoorbeeld, nooit gedaan! De zoete trek is helemaal weg en daar mis ik dus niets aan behalve zoals afgelopen zondag als ik wakker word met migraine. Dan moet ik dus niet aan hartig denken.....

Gekke is wel dat mijn uiteindelijke broodje hagelslag lang zo lekker niet was als "vroeger"!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 10:11

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 13:04

daffodil gefeliciteerd 5 kilo is netjes!

Kwark eet ik ook veel nu. Moet wel zeggen dat ik het super moeilijk vind en op dit moment. En variatie in het koken is vooral erg lastig.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 14:10

Elk dieet heeft zijn voor- en nadelen, ik merk persoonlijk dat mijn lichaam hier goed op reageert. Heb een forse historie van diverse diëten, diëtiste etc. en een aantal lichamelijke mankementen zoals migraine, chronische peesonstekingen en darmtoestanden.

Ik merk aan alles dat ik hier beter op reageer, ik heb echt niet alle koolhydraten geschrapt en ik hou rekening met de hoeveelheid vet. Overigens tel ik geen caloriën maar weet echt zeker dat ik boven het gemiddelde uitkom.

Ik at vaker niet dan wel waardoor mijn lijf in de spaarstand stond, dit is helemaal om en dat kan ik goed merken. Eet nu 5-6 keer per dag (moet ik moeite voor doen) en val goed af.

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:05

wauw toppie zeg! knap gedaan.
zie je een doorzetter komt altijd verder en dat wordt beloond :-)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 07:22

Topic gaat beetje dood......houdt dat in dat iedereen er inmiddels alweer mee gestopt is? Dan krijgt het zeker de naam van een crashdieet want dat werkt dus niet.

Vanmorgen weer gewogen en valt nog niets tegen. Heb deze week iets teveel brood op en ik had een echte baaldag ertussen zitten. Tel daarbij nog een keer uit eten op en het is niet raar dat ik maar weinig afgevallen ben. Maar goed dat geeft weer moed om weer fris verder te gaan!

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:21

nee hoor, maar vorige week een "slechte" week gehad ( lees: een aantal snoepaanvallen gehad) en dus niet op de weegschaal gestaan. Sinds zondag gaat het weer prima en morgen "durf" ik weer op de weegschaal.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:29

Hahaha ja dat ken ik, in het begin stond ik elke dag op de weegschaal maar daar wordt je niet vrolijk van. Nu weeg ik alleen nog op vrjidag, das voor mij de beste dag. Kan ik meteen besluiten of ik in het weekend buiten mijn boekje kan gaan....

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:23

das een goed idee daffodil :) ik doe het nu elke dag en word een beeeetje negatief, ik merk zelf aan mn lijf dat ik wel slanker ben maar sport veel.. maar spieren laten toch nog even op zich wachten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 09:26

Het werkt echt beter inderdaad, ik stond ook elke dag en liefst nog nadat ik naar de wc geweest was, nóg een keer....slaat helemaal nergens op!

Gek is dat he, dat je merkt dat je slanker wordt maar de weegschaal zegt van niet. Ik hou me altijd vast aan het gevoel in plaats van aan de weegschaal. Als ik straks op gewicht ben, weet ik zeker dat iedereen het er prima uit vindt zien, maar ze zouden zich rot schrikken van wat ik weeg..... Maar ik ben lang, enorm grof en breed gebouwd, daar krijg je nou eenmaal geen maatje 36 mee!

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 12:39

Met al die feesten ben ik maar een weekje gestopt. Leefde zo ongeveer in de Mac :( Maar vanaf maandag weer begonnen, en elke avond stukje wezen hardlopen. Vanochtend op de weegschaal, en was zelfs een kilo lichter dan voor al die feesten ( waar ik echt minsten 10 kilo moet zijn aangekomen :P )
Dus ik ga nog even fanatiek door, want die zomer komt echt veeeeeeel te snel!!

Dussss

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 11:59

dontido schreef:
Monnie_ schreef:

OPtimel Magere kwark. hebben ze super lekkere smaakjes van.
En weinig suikers/koolhydraten en vet en juist veel eiwitten. dus perfect

Mijn vriend is Naturel bodybuilder is 2x Nederlands kampioen geweest en dacht ga toch even vragen van die kwark, maar hij zegt dat je 's avonds geen melk producten moet nemen aangezien dat je stofwisseling weer vertraagd en daar komt nog eens bij dat kwark vet en vocht vast houd plus dat de eiwitten van kwark minder effectief zijn dan eiwitten uit vleesproducten. En dat van de cafeine klopt ook dat dat helpt met verbranden maar koffie zelf is weer een dikmaker, dus dan kan je beter weer thee doen zonder suiker uiteraard ;)

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 18:58

Ik ben sinds vandaag begonnen... Hebben jullie nog tips voor lekkere en KH-arme tussendoortjes?

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:09

ja uiteraard
weet je wat erg lekker is en super gezond lijnzaad krackers

Die kan je 'sochtends of als tussendoor met beleg eten.
ik maak ze zelf.

Het recept:
2 eetlepels lijnzaad in een kommetje mengen met 2 eetlepels water. Even laten staan (1 minuut) dan worden de zaadjes wat slijmerig. Pak een stukje bakpapier en vorm hierop een cracker. Leg het papier met de cracker op een bordje in de magnetron en zet 'm op 2 minuten.
Even af laten koelen en klaar is je cracker!

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:39

Het is idd hier echt dood aan het worden.

Daffodil wat super zeg! Gaat goed bij jou dus. Zeker jou lichamelijke klachten gezien moet het bij jou ook niet razend snel gaan.

Optimel kwark eet ik ook wel eens. Is 1 van de beste.

Bij mij gaat het verder goed. Was 77 kg en nu 62,7 dus ik mag echt niet klagen.
Mijn kleren zijn echt te lelijk geworden. Heel veel broeken doe ik niet meer aan. Gelukkig heb ik wel paar fijne en mooie broeken in de kast nog liggen die ik nog wel aan doe van paar jaar geleden. Zijn ook te groot, maar t ziet er nog wel uit haha!

Verder eet ik groente en vlees. Aardappel, pasta en brood neem ik niet. en tussendoor fruit.

Ik dronk eerder ook nooit koffie, maar nu savonds 1 kopje. Werkt vochtafdrijvend toch? en verder heeeeel veel water/thee.

mrsmiami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:48

Eciara schreef:
Mijn vriend is Naturel bodybuilder is 2x Nederlands kampioen geweest en dacht ga toch even vragen van die kwark, maar hij zegt dat je 's avonds geen melk producten moet nemen aangezien dat je stofwisseling weer vertraagd en daar komt nog eens bij dat kwark vet en vocht vast houd plus dat de eiwitten van kwark minder effectief zijn dan eiwitten uit vleesproducten. En dat van de cafeine klopt ook dat dat helpt met verbranden maar koffie zelf is weer een dikmaker, dus dan kan je beter weer thee doen zonder suiker uiteraard ;)

Wie is jou vriend dan?
want sommige dingen die jij zegt, kloppen niet!
Dan wil ik weleens weten hoe hij er bij staat op wedstrijden?
voor welke bond? YBF? NBBF Nac? zit namelijk veel verschil in

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:00

met alle respect: Eten bodybuilders in zijn algemeenheid dan Atkins?.

Koolhydratenarm is toch niet (helemaal) hetzelfde dan Atkins? Southbeach is ook Kh-arm maar op een aantal punten toch anders dan atkins.

Bedankt voor je tip voor die crackers. Die ga ik zeker proberen!