Abortus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:06

Ik had het er vandaag met mijn ouders over, mijn moeder zou mij wat aandoen als ik een abortus zou overwegen, volgens mij zou ze het dan nog het liefst zelf opvoeden, ondanks dat mijn broer en ik al een tijdje het huis uit zijn.
Ik weet dus dat ik ook alle steun zou krijgen mocht het ooit gebeuren dat ik zwanger raak en het alleen zou moeten doen. Ik zou het dus niet alleen hoeven doen, mijn ouders zouden het wel aan mij overlaten, maar me helpen waar ze kunnen.
Geeft toch wel een goed gevoel, aangezien ik nu toch steeds meer het gevoel krijg dat ik kinderen zou willen. Het liefst natuurlijk als ik een vriend heb (wil niet trouwen), maar mocht het per ongeluk een keertje verkeerd gaan, dan is het welkom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:23

YankeeBoy schreef:
Wendy schreef:
Waar ik wel veel moeite mee heb is als er abortus wordt gepleegd omdat het kindje niet 100% in orde is. Wie zijn wij om te beslissen over de kwaliteit van leven van iemand met een beperking?

Hier ben ik het echt niet mee eens.
Iemand in mijn omgeving heeft enige tijd geleden voor deze keus gestaan.
Onderzoek wees uit dat dit kindje meervoudig gehandicapt zou zijn.
Als ze ervoor kozen dit kindje te houden zou hun hele leven op zn kop hebben gestaan, ze kon niet meer werken, waardoor ze minder inkomen over zouden houden, ze houden hun huisje moeten verkopen.
Om nog maar niet te spreken over hoe zwaar dit verder zou worden, zowel lichamelijk als geestelijk voor beide ouders.
Er was het 1 en ander bekend over de handicap, maar die zou ook nog zwaarder uit kunnen vallen, wil je een kasplantje ter wereld brengen?
Ze hebben er dus ook voor gekozen het kindje niet te laten komen, ze hebben de bevalling opgewekt(weet niet precies hoe dat werkt)
Ik kan me volledig vinden in hun keuze, hoe zwaar die ook is geweest.

edit; of bijv het financiele aspect, wat denk je dat dat voor kosten met zich mee kan brengen?

Ik denk dat er wel een verschil is tussen "niet 100% in orde" en gewoonweg "niet in orde"...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:33

LF_xx_D schreef:
Blue_Eyes schreef:
Zie hier een van de voordelen van seks bewaren voor de ware ;) :+

Mee eens :Y)
(herken jou uit het andere topic waar daar een discussie over ging). :)

Daar heb ik me toch bewust weinig in gemengd ;)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:36

Skygirl schreef:
Ik ben in alle gevallen gewoon voor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand abortus echt ziet als een soort van anti-conceptie, want het is absoluut geen prettige ervaring. Wij mensen grijpen al heel veel in wat betreft leven en dood. Tot 20 weken moet een abortus imo gewoon kunnen.

En nee het leeft nog niet en een vlieg sla je toch ook gewoon dood en die is al wel volgroeid en levensvatbaar. }:0

Denk je niet dat de tastzin van een foetus van 17 weken al ontwikkeld is? Denk je niet dat het ook kan voelen? En dan vinden jullie het geen probleem dat zo'n ongeboren kind gewoon in stukken geknipt wordt? Ik vind het beestachtig!

Ik ben best voor abortus in sommige situaties maar dan wel tot een week of 10. Ik word er echt misselijk van als ik denk aan hoe bruut dat "doodmaken" van een ongeboren kind van 17 weken gaat. Ik heb het ooit eens gezien in een documentaire en mijn maag kromp ineen, echt.

Ik snap niet dat mensen zo verschrikkelijk laconiek hierover kunnen praten. Alsof het inderdaad over een lastige vlieg gaat die je dood slaat. Wat een moraal weer hier :r :r

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:40

maikeltje schreef:
Skygirl schreef:
Ik ben in alle gevallen gewoon voor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand abortus echt ziet als een soort van anti-conceptie, want het is absoluut geen prettige ervaring. Wij mensen grijpen al heel veel in wat betreft leven en dood. Tot 20 weken moet een abortus imo gewoon kunnen.

En nee het leeft nog niet en een vlieg sla je toch ook gewoon dood en die is al wel volgroeid en levensvatbaar. }:0

Denk je niet dat de tastzin van een foetus van 17 weken al ontwikkeld is? Denk je niet dat het ook kan voelen? En dan vinden jullie het geen probleem dat zo'n ongeboren kind gewoon in stukken geknipt wordt? Ik vind het beestachtig!

Ik ben best voor abortus in sommige situaties maar dan wel tot een week of 10. Ik word er echt misselijk van als ik denk aan hoe bruut dat "doodmaken" van een ongeboren kind van 17 weken gaat. Ik heb het ooit eens gezien in een documentaire en mijn maag kromp ineen, echt.

Ik snap niet dat mensen zo verschrikkelijk laconiek hierover kunnen praten. Alsof het inderdaad over een lastige vlieg gaat die je dood slaat. Wat een moraal weer hier :r :r

Klopt dat was een heftige vergelijking. En nee ik denk er niet makkelijk over, zou er zelf alles aan doen wat ik kan om het te voorkomen.

Alleen ik ben het niet eens met de redenatie dat omdat hij al 'zo ver' ontwikkeld is en je het dus maar moet houden.

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 22:48

Ik ben zelf ook ongepland zwanger geraakt ondanks voorbehoedsmiddel. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de eerste paar dagen ook twijfelmomenten heb gehad. Inmiddels ben ik ruim een half jaar alleenstaande moeder (ja.. de vader liet me ook nog eens in de steek en ging er liever met een ander vandoor :x ) van het meest fantastische zoontje dat er bestaat.

En ja het is ontzettend zwaar maar ik ben zó blij dat hij er is. De liefde die ik voor hem voel is onmogelijk te beschrijven en ik had voor geen goud dit "ongelukje" willen missen dus ik ben nu juist dankbaar dat hij me overkomen is!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:23

_Ella_ schreef:
nou ik denk, dat het niet meer aankijken van je kind, een kwestie van je eigen instelling is.

Ik zie het een beetje zo:
bij zwangerschap heb je 2 keuzes.
je dood je kind of je baart het kind.
Het kind doden wil ik in geen geval. Dus kies ik ervoor het te baren.

Dit maakt mij automatisch moeder, en dan ga ik me afvragen wat voor moeder ik wil zijn. Éen die voor mijn kind zorgt, en er ondanks de misschien moeilijke situatie er het beste van maakt voor het kind en mezelf. Of ik kan een moeder zijn die blijft mokken dat ik mijn leven anders had voorgesteld.
En dan kies ik ervoor om er voor het kind te zijn. Hoe mijn leven dan gaat verlopen, kan ik niet voorspellen, maar dat kan ik ook niet zonder kind.

edit: misschien is dit een beetje een héél simpele uitleg, maar ik ben dan ook maar een simpele meid ;)

Dat jij dat zo ziet, prima, maar verwacht niet van een ander dat die het zo ziet. Mijn instelling is dat ik zeer bewust kinderloos ben, en die instelling verandert niet ineens op het moment dat ik zwanger zou raken. Dan gaat er niet ineens een knop om van goh, we maken er het beste van. Nee, ik wil gewoon geen kind, punt.
gekvanfleur schreef:
ik ga helemaal met ella mee. wat zij zegt heb ik op pagina 1 al uit proberen te leggen, maar dat ging wat moeilijk. :o
ik krijg vaak het idee dat mensne als het ook maar even hun plannen in de war schopt ze het al als ongewenst beschouwen en ze het geen liefde kunnen geven.
ik zou precies hetzelfde doen als ella. er het beste van maken. geen liefde kunnen geven vind ik een beetje een dooddoener.
heb zelf niets met kinderen en wil ze niet. maar kan niet geloven dat je niet liefde kunt geven aan iets dat zo van jouw is.
dat klinkt zo egoistisch, alsof we nooit bereid zijn iets voor een ander in te leveren. alleen maar ikke ikke...

Dat jij dat niet kan geloven, ook prima. En waarom is het verkeerd om (in jou ogen) in mijn geval ikke ikke ikke te denken? Het is toch MIJN leven? En ik bepaal toch zeker ZELF hoe IK dat invul?

Ninita: Harstikke mooi dat je een fantastisch zoontje hebt!

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:42

En toch mag je wettelijk tot een week of 24 abortus plegen.
Als je het er niet mee eens bent draag je fijn het kind uit en zo niet dan laat je het weghalen.
Gelukkig hebben we in Nederland de mogelijkheid voor abortus en daar mogen we onze handjes voor dichtknijpen.
Uiteraard,als je abortus ziet als een 2e anticonceptie dan is dat niet ok,maar als je ondanks anticonceptie zwanger wordt en je wilt dit niet dan is dit niet meer dan een logische uitkomst.
En de tijden dat je onvruchtbaar ervan wordt zijn al een tijdje voorbij enkele uitzonderingen daargelaten.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:43

diana schreef:
adil18 schreef:
Ik snap niet dat mensen er zo'n heisa van maken...Het kind is niet levensvaatbaar, klaar!

10 weken en daarna niet meer...Hoe stel je dat voor? Door omstandigheden kan het best zijn dat je er bijv. pas na 13 weken achterkomt....En dan zou je geen abortus meer mogen laten plegen volgens jou...

Mijn god, gelukkig is dat geen wet, ik zou mezelf eerder van de trap smijten dan de zwangerschap uitdragen.... :n

OH MY GOD!!!
jezelf van de trap afgooien???,alsof leven met een kind een straf is...snap het niet,heb je het zelf zo ervaren als klein kind??
was je moeder doodongelukkig(hoop dat ze er voor je was).
staan jullie er ook bij stil dat je door abortus onvruchtbaar kan worden??

Ik zou ook mezelf eerder van de trap af gooien dan zwanger blijven hoor. Voor sommige mensen is het leven met kinderen wel een straf.

En ik denk niet dat mijn moeder ongelukkig was. Maar dat heeft niets te maken met hoe ik het zou ervaren om zwanger te zijn. Mijn moeder en ik zijn 2 verschillende personen...

En als k door abortus onvruchtbaar zou worden zou dat 2 vliegen in 1 klap zijn...
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 03-03-10 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:43

diana schreef:
OH MY GOD!!!
jezelf van de trap afgooien???,alsof leven met een kind een straf is...snap het niet,heb je het zelf zo ervaren als klein kind??
was je moeder doodongelukkig(hoop dat ze er voor je was).

Mijn ma is een super mens en ook gelukkig...Hoewel ze wel eens heeft gezegd dat ze niet weet of ze wel drie kinderen had gehad had ze alles van te voren geweten :D Ach ja, mijn ma...

Ik roep al vanaf mijn 10e dat ik geen kinderen wil. Ik heb nooit met poppen gespeeld, ik heb nooit de moeder-dochterband nagespeelt met een pop (dino's en auto's zijn veel cooler :Y) )...En tot op de dag van vandaag vind ik baby's helemaal niks :n

Mijn vriend vind ze gelukkig ook helemaal niks en heeft dit van beginaf aan al aangegeven.

Ik heb gewoon geen moederinstinct. Wanneer ik baby's zie voel ik me er onprettig bij en als ze huilen loop ik het liefste weg...Ik vind er niks schattigs, liefs of moois aan en ik zie niet in dat een kind mijn leven nog mooier zou maken....

Edit: Ja, een kind zou voor mij een straf zijn...
Laatst bijgewerkt door Adil op 03-03-10 23:44, in het totaal 2 keer bewerkt

nobel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:45

diana schreef:
godzijdank is niet iedereen zo harteloos..

Heeft niks met harteloos te maken, heeft te maken met het feit of je kinderen wil of niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:46

diana schreef:

Nee stel je voor dat we met zijn allen wat minder kinderen op de wereld zouden zetten. Dat we ipv ze perse zelf te willen baren uit Afrika zouden halen waar ze anders om zouden komen van de honger.

Kinderen nemen/krijgen is ook een egoistisch besluit. Dat doe je ook omdat je het zelf leuk vind. Dus doe alsjeblieft niet alsof je beter bent dan dat wij zijn. We hebben niets met kinderen, willen ze niet, en willen dus ook geen zwangerschap uitdragen. Dat is net zo egoistisch als ze wél krijgen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:46

diana schreef:

Nounou, beetje minder kan ook wel, als zij zich nou zo voelt, dan voelt ze zich toch zo?

Je ziet haar toch ook niet zeggen dat alle moeders of anti-abortus mensen in dit topic euforisch doen over het moeder worden?

Jij vind dat het het mooiste is op de wereld, dat vind een ander niet, prima toch? Maar om iemand harteloos te noemen vind ik wel een paar streepjes te ver..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:47

diana schreef:

Zo zo, jij hebt je oordelen snel klaarliggen...Je kent me niet en noemt me harteloos...Omdat ik geen baby wil?

Dus, bewust geen baby willen is harteloos....Raar hoor...Mijn oom en tante hebben bewust geen kinderen en ik denk niet dat veel mensen zo'n geweldige oom en tante hebben als ik...Om maar een voorbeeld te noemen

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:48

stef ik gaf gewoon antwoord op een vraag die je me zelf stelde...
Citaat:
Ella, dus als je de verantwoordelijkheid neemt, om te voorkomen dat je zwanger raakt, omdat je écht geen kinderen wilt, en je wordt ondanks je moeite, toch zwanger, dan moet je het kind maar houden? Terwijl je dat kind nooit normaal aan zou kunnen kijken, terwijl je het kind nooit liefde zou kunnen geven?

Dan moet je niet metteen op je achterste benen staan als ik antwoord geef, en zeg hoe ík er over denk.

_Ella_

Re: Abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:50

Ik vind trouwens geen kinderen willen iets anders dan je kindje laten weghalen.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:50

Tallie1979 schreef:
diana schreef:

Nounou, beetje minder kan ook wel, als zij zich nou zo voelt, dan voelt ze zich toch zo?

Je ziet haar toch ook niet zeggen dat alle moeders of anti-abortus mensen in dit topic euforisch doen over het moeder worden?

Jij vind dat het het mooiste is op de wereld, dat vind een ander niet, prima toch? Maar om iemand harteloos te noemen vind ik wel een paar streepjes te ver..

Dank je, zo zie ik het ook! Ik vind het geweldig wanneer andere mensen graag een kind willen en dit hen ook lukt en ze doodgelukkig zijn. In nnovember vorig jaar heeft een stalgenootje van me nog een kind gekregen. Helemaal super, en toen ze twee weken geleden na het klootschieten stond te huilen omdat ze naar huis wilde naar haar kindje maar haar man liever nog een paar biertjes wilde drinken was in de persoon die de desbetreffende man een schop in zijn hol heeft gegeven....Maar IK PERSOONLIJK wil geen kinderen...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:54

maikeltje schreef:
Adil, ik snap niet dat mensen zo gevoelloos kunnen reageren. Lees bij de onderstaande link maar eens de ontwikkeling bij 16 weken. Zo'n prematuur kan vanaf die leeftijd gewoon voelen. En die wordt door midden geknipt/afgeslacht! Maar he, maakt niet uit toch? Het is toch nog niet levensvatbaar! Walgelijk gewoon!

http://www.allesoverkinderen.nl/ne_ontw ... _trim2.htm

Maikeltje, wat wil je nou bereiken? Jij vind het vreselijk, ik niet...

Ik loop hier in ieder geval geen dingen als "moordenaar" te roepen of roep dat de wet aangepast zou moeten worden...Ik noem niemand gevoelloos of zelfs harteloos...

Dat vind ik pas "walgelijk"...Een hele hoop mensen vinden dat meiden als LifeSucks geen respect verdienen...Ik vind echter dat mensen die uitspraken doen zoals hierboven omschreven ook geen respect verdienen... :n

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:55

ik heb ook niemand ""genoemd"" die harteloos zou zijn....
maar als jullie jezelf aangesproken voelen.....

diana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:57

_Ella_ schreef:

amen!! want volgensmij word dit nu ff door elkaar gehaald door bepaalde mensen..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:58

diana schreef:

Hahaha...Ja hoor, je plaatst die post nadat ik mijn post heb geplaatst met uitleg waarom ik mezelf liever nog van de trap zou smijten en dan zou het niet op mij toepasbaar zijn...?

Dan nog, je kunt niet zomaar mensen harteloos noemen die je niet kent...dat is een waardeoordeel die jij niet kunt geven op basis van voor jou bekende informatie over mensen als ik...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:59

diana schreef:

Nou, volgens mij heeft iedereen die hier nog zit te posten jouw opmerking opgevat alsof deze dus aan Adil gericht is. Is prima, maar ga je nou niet achter achter "jezelf aangesproken voelen" verbergen. Wees dan flink en zeg ook voor wie hij wel bedoelt is. :D

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 23:59

Misschien is het handig als we de krachttermen als harteloos en moordenaar even laten rusten, en gewoon een discussie voeren met normale argumenten?

Adil, waarom wind je je alleen op over die paar mensen die krachttermen als moordenaar gebruiken, en ga je niet in discussie met degenen die gewoon willen discussiëren?
Je bent namelijk nu zelf ook aardig aan het rellen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:00

diana schreef:
_Ella_ schreef:

amen!! want volgensmij word dit nu ff door elkaar gehaald door bepaalde mensen..

Geen kinderen willen en toch per ongeluk zwanger raken en weg laten houden valt in mijn ogen nog steeds onder de noemer geen kinderen willen. Anders laat je de foetus wel gewoon zitten en pleeg je geen abortus. :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 00:00

diana schreef:
_Ella_ schreef:

Hoezo dan, je laat toch juist een kind weghalen als je geen kinderen wilt? Dit vind ik nu echt weer zo'n kromme redenatie...Het hangt toch samen?