Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
YankeeBoy schreef:Wendy schreef:Waar ik wel veel moeite mee heb is als er abortus wordt gepleegd omdat het kindje niet 100% in orde is. Wie zijn wij om te beslissen over de kwaliteit van leven van iemand met een beperking?
Hier ben ik het echt niet mee eens.
Iemand in mijn omgeving heeft enige tijd geleden voor deze keus gestaan.
Onderzoek wees uit dat dit kindje meervoudig gehandicapt zou zijn.
Als ze ervoor kozen dit kindje te houden zou hun hele leven op zn kop hebben gestaan, ze kon niet meer werken, waardoor ze minder inkomen over zouden houden, ze houden hun huisje moeten verkopen.
Om nog maar niet te spreken over hoe zwaar dit verder zou worden, zowel lichamelijk als geestelijk voor beide ouders.
Er was het 1 en ander bekend over de handicap, maar die zou ook nog zwaarder uit kunnen vallen, wil je een kasplantje ter wereld brengen?
Ze hebben er dus ook voor gekozen het kindje niet te laten komen, ze hebben de bevalling opgewekt(weet niet precies hoe dat werkt)
Ik kan me volledig vinden in hun keuze, hoe zwaar die ook is geweest.
edit; of bijv het financiele aspect, wat denk je dat dat voor kosten met zich mee kan brengen?
Skygirl schreef:Ik ben in alle gevallen gewoon voor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand abortus echt ziet als een soort van anti-conceptie, want het is absoluut geen prettige ervaring. Wij mensen grijpen al heel veel in wat betreft leven en dood. Tot 20 weken moet een abortus imo gewoon kunnen.
En nee het leeft nog niet en een vlieg sla je toch ook gewoon dood en die is al wel volgroeid en levensvatbaar.
maikeltje schreef:Skygirl schreef:Ik ben in alle gevallen gewoon voor. Ik kan me niet voorstellen dat iemand abortus echt ziet als een soort van anti-conceptie, want het is absoluut geen prettige ervaring. Wij mensen grijpen al heel veel in wat betreft leven en dood. Tot 20 weken moet een abortus imo gewoon kunnen.
En nee het leeft nog niet en een vlieg sla je toch ook gewoon dood en die is al wel volgroeid en levensvatbaar.
Denk je niet dat de tastzin van een foetus van 17 weken al ontwikkeld is? Denk je niet dat het ook kan voelen? En dan vinden jullie het geen probleem dat zo'n ongeboren kind gewoon in stukken geknipt wordt? Ik vind het beestachtig!
Ik ben best voor abortus in sommige situaties maar dan wel tot een week of 10. Ik word er echt misselijk van als ik denk aan hoe bruut dat "doodmaken" van een ongeboren kind van 17 weken gaat. Ik heb het ooit eens gezien in een documentaire en mijn maag kromp ineen, echt.
Ik snap niet dat mensen zo verschrikkelijk laconiek hierover kunnen praten. Alsof het inderdaad over een lastige vlieg gaat die je dood slaat. Wat een moraal weer hier![]()
_Ella_ schreef:nou ik denk, dat het niet meer aankijken van je kind, een kwestie van je eigen instelling is.
Ik zie het een beetje zo:
bij zwangerschap heb je 2 keuzes.
je dood je kind of je baart het kind.
Het kind doden wil ik in geen geval. Dus kies ik ervoor het te baren.
Dit maakt mij automatisch moeder, en dan ga ik me afvragen wat voor moeder ik wil zijn. Éen die voor mijn kind zorgt, en er ondanks de misschien moeilijke situatie er het beste van maakt voor het kind en mezelf. Of ik kan een moeder zijn die blijft mokken dat ik mijn leven anders had voorgesteld.
En dan kies ik ervoor om er voor het kind te zijn. Hoe mijn leven dan gaat verlopen, kan ik niet voorspellen, maar dat kan ik ook niet zonder kind.
edit: misschien is dit een beetje een héél simpele uitleg, maar ik ben dan ook maar een simpele meid
gekvanfleur schreef:ik ga helemaal met ella mee. wat zij zegt heb ik op pagina 1 al uit proberen te leggen, maar dat ging wat moeilijk.![]()
ik krijg vaak het idee dat mensne als het ook maar even hun plannen in de war schopt ze het al als ongewenst beschouwen en ze het geen liefde kunnen geven.
ik zou precies hetzelfde doen als ella. er het beste van maken. geen liefde kunnen geven vind ik een beetje een dooddoener.
heb zelf niets met kinderen en wil ze niet. maar kan niet geloven dat je niet liefde kunt geven aan iets dat zo van jouw is.
dat klinkt zo egoistisch, alsof we nooit bereid zijn iets voor een ander in te leveren. alleen maar ikke ikke...
diana schreef:adil18 schreef:Ik snap niet dat mensen er zo'n heisa van maken...Het kind is niet levensvaatbaar, klaar!
10 weken en daarna niet meer...Hoe stel je dat voor? Door omstandigheden kan het best zijn dat je er bijv. pas na 13 weken achterkomt....En dan zou je geen abortus meer mogen laten plegen volgens jou...
Mijn god, gelukkig is dat geen wet, ik zou mezelf eerder van de trap smijten dan de zwangerschap uitdragen....
OH MY GOD!!!
jezelf van de trap afgooien???,alsof leven met een kind een straf is...snap het niet,heb je het zelf zo ervaren als klein kind??
was je moeder doodongelukkig(hoop dat ze er voor je was).
staan jullie er ook bij stil dat je door abortus onvruchtbaar kan worden??
diana schreef:OH MY GOD!!!
jezelf van de trap afgooien???,alsof leven met een kind een straf is...snap het niet,heb je het zelf zo ervaren als klein kind??
was je moeder doodongelukkig(hoop dat ze er voor je was).
diana schreef:godzijdank is niet iedereen zo harteloos..
Citaat:Ella, dus als je de verantwoordelijkheid neemt, om te voorkomen dat je zwanger raakt, omdat je écht geen kinderen wilt, en je wordt ondanks je moeite, toch zwanger, dan moet je het kind maar houden? Terwijl je dat kind nooit normaal aan zou kunnen kijken, terwijl je het kind nooit liefde zou kunnen geven?
Tallie1979 schreef:diana schreef:godzijdank is niet iedereen zo harteloos..
Nounou, beetje minder kan ook wel, als zij zich nou zo voelt, dan voelt ze zich toch zo?
Je ziet haar toch ook niet zeggen dat alle moeders of anti-abortus mensen in dit topic euforisch doen over het moeder worden?
Jij vind dat het het mooiste is op de wereld, dat vind een ander niet, prima toch? Maar om iemand harteloos te noemen vind ik wel een paar streepjes te ver..
maikeltje schreef:Adil, ik snap niet dat mensen zo gevoelloos kunnen reageren. Lees bij de onderstaande link maar eens de ontwikkeling bij 16 weken. Zo'n prematuur kan vanaf die leeftijd gewoon voelen. En die wordt door midden geknipt/afgeslacht! Maar he, maakt niet uit toch? Het is toch nog niet levensvatbaar! Walgelijk gewoon!
http://www.allesoverkinderen.nl/ne_ontw ... _trim2.htm
diana schreef:ik heb ook niemand ""genoemd"" die harteloos zou zijn....
maar als jullie jezelf aangesproken voelen.....
diana schreef:ik heb ook niemand ""genoemd"" die harteloos zou zijn....
maar als jullie jezelf aangesproken voelen.....
diana schreef:_Ella_ schreef:Ik vind trouwens geen kinderen willen iets anders dan je kindje laten weghalen.
amen!! want volgensmij word dit nu ff door elkaar gehaald door bepaalde mensen..
diana schreef:_Ella_ schreef:Ik vind trouwens geen kinderen willen iets anders dan je kindje laten weghalen.
amen!! want volgensmij word dit nu ff door elkaar gehaald door bepaalde mensen..