Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:47

Lieve Ts, Zowiezo heeeel veeeel strekte meid!!!!

Ik wil je er even op wijzen dat je nu dus wel een heel ander mens bent door je hormonen!! Daardoor kun je gevoeliger zijn, feller, depressiever. Neem dat ook mee in je gesprek emt je vriend (hoop voor je dat alles goed gaat komen meid!!!)

dadabo

Re: Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:30

Sterkte voor het gesprek met je vriend en de afspraak.

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:31

Ik heb je topic even gelezen, kan alleen maar zeggen wat vele ook doen, Sterkte!

En praat indd met je vriend :)!

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:33

Meid, ik hoop dat je met je vriend in ieder geval één en ander rustig kan bespreken.
Als die zwangerschap bij jou misschien toch al een maand of 3 aan de gang was, spookt dat toch door je hoofd.... en daardoor ben je de afgelopen tijd niet jezelf geweest.
Maar probeer je geen zorgen te maken over je relatie, je hebt eerst iets anders aan je hoofd!
Praten, praten, praten.... Succes!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:36

Pepper1 schreef:
Meid, ik hoop dat je met je vriend in ieder geval één en ander rustig kan bespreken.
Als die zwangerschap bij jou misschien toch al een maand of 3 aan de gang was, spookt dat toch door je hoofd.... en daardoor ben je de afgelopen tijd niet jezelf geweest.
Maar probeer je geen zorgen te maken over je relatie, je hebt eerst iets anders aan je hoofd!
Praten, praten, praten.... Succes!

Ja en veranderde hormoonhuishouding en gestopt met roken, dat doet wat met een mens hoor.

Hoe lang twijfel je er al over of je zwanger bent?

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:39

waarschijnlijk weet de TS op dit moment hoe het er voor staat
ik duim dat ze nog maar net zwanger is en het op kan lossen met wat tabletten
dat zou voor haar de prettigste oplossing zijn , lijkt me zo

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 16:49

Ben een stille meelezer! Wil je heel veel sterkte wensen & hopen dat je nog goed met je vriend kan gaan praten! Is niet niks wat er nu allemaal bij je gebeurd..
:(:)

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:14

Ik wil je veel sterkte wensen en hopelijk komen jullie er samen uit!

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:37

spatter schreef:
waarschijnlijk weet de TS op dit moment hoe het er voor staat
ik duim dat ze nog maar net zwanger is en het op kan lossen met wat tabletten
dat zou voor haar de prettigste oplossing zijn , lijkt me zo

DAt hoop ik ook voor TS!
Hopelijk komt TS er uit met haar vriend..
Wat een narigheid zeg...

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:43

Nou nou wat een ellende voor je Ts, hopelijk komen jij en je vriend goed uit het
gesprek en kunnen jullie samen dit oplossen en is er een mogelijkheid voor de toekomst.
Wens je heel veel sterkte bij de arts en eventuele abortus.
Breng je leven weer in de rails en ga ervoor en niet alleen maar denken dat je niets waard bent, want
dat is niet zo. Zet je schouders eronder en zet em op......
Laatst bijgewerkt door kally op 02-03-10 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:49

Jeetje, helemaal na wat er vanmorgen is gebeurd met dat smsje vind ik het echt kl*te voor je.... Sterkte!

Biieniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:50

Ik duim voor je meissie en vanavond niet op bokt maar praten met die vent van je! We horen je morgen wel!

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:56

:(:) Sterkte!

wat een verhaal!

diam0nd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 17:58

Jemig meid dat is schrikken zeg! Ik kan je alleen maar heel veel sterkte toewensen de komende tijd! Ik heb er zelf geen ervaring mee en het lijkt me heel wat.
Maar ik begrijp je keus!

Er zullen vast genoeg meiden zijn hier die je wel wat adviezen en dergelijke kunnen geven.
Een luisterend oor heb je sowieso hier! :(:)

Tineke90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:02

Zo heb dit hele topic even gelezen. Pfuuuhhh ben er gewoon stil van, wat is dit schrikken voor jou. Ik hoop dat je er uit komt samen met je vriend. Jullie zijn al 3jaar samen dat kan niet zomaar over zijn. Jullie hebben al zoveel meegemaakt dan moet dit toch ook wel lukken?

Heel veel sterkte. Ben benieuwd hoe het gegaan is en of je nog gaat werken?
me pb staat voor je open meid
Laatst bijgewerkt door Tineke90 op 02-03-10 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:14

ik ben benieuwd hoe het is gegaan..en ik hoop dat jullie relatie nog goed komt..sterkte

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:15

Ik ben ook benieuwd hoe het gegaan is...

Is het nog gelukt met je baas?

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:30

Ik heb even het hele topic doorgelezen.
Ik wens je heel veel succes en sterkte met de abortus en hopelijk komt het met jullie relatie weer helemaal goed.

Ik ben benieuwd hoe het is gegaan vandaag? Zowel de echo als met je baas?

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:40

Ik ben ook benieuwd hoe het met je vriend gegaan is, en pb en msn staat open!

biancaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:43

Dagmar_k schreef:
Ik heb een vriendin gevraagd hier te reageren, zij heeft afgelopen woensdag (of die van die week daarvoor) abortus laten plegen.
Zij zal hier morgen reageren. Misschien heb jij ook wat aan haar verhaal :(:) sterkte in ieder geval!

Hier ben ik dan.
Morgen 2 weken geleden heb ik inderdaad ook een abortus ondergaan.
Ik voelde me wat misselijk en raar en had al het vermoedden dat ik zwanger kon zijn.
Na een test bleek dat ik zwanger was. Het was erg schrikken natuurlijk want in de situatie hoe ik nu zit zou ik never nooit niet een kindje op kunnen voeden, hoe graag ik dat ook zou willen.
Mijn vriend en ik waren er dus eigelijk ook direct over uit dat ik een abortus zou moeten doen.
Na gebeld te hebben met de kliniek op vrijdag, kon ik pas woensdag terecht.
Hier binnen heb je eerst een soort van intake voor alle gegevens, daarna ga je in de wachtkamer tot de arts of verpleegster je komt halen voor een gesprek en de keuze die je maakt.
Ze vragen je of je er over na hebt gedacht over de keuze die je hebt gemaakt.
Daarna vragen ze of je weet welke opties er zijn voor abortus.
ik kon kiezen uit de abortuspil of curretage.
De arts zei als ik jou was zou ik voor curretage kiezen, dan ben je er gelijk van af en hoef je niet thuis alle ellende nog te zien.
Na het gesprek met de arts, ging het allemaal vrij snel, ik wist wat ik wou en toen kon het beginnen.
Ik ging samen met mijn vriend naar een soort kamertje,met een stoel waar je op komt te liggen met je benen uit elkaar, dat vond ik iets minder prettig,komt de eendebek en ze vertellen wat ze doen, je krijgt verdovingsprikjes in je baarmoedermond, dan beginnen ze met zuigen, dat was heel snel klaar, het doet wel pijn maar het is te doen.
Daarna ga je naar een rustkamer en mag je half uurtje zitten, dan word je naar huis gestuurd met een dikke maandverband en antibiotica.
Het heeft bij mij iets meer als een week door gebloed en pijn heb ik een paar dagen gehad.
Over het algemeen valt het mee, de mensen op de kliniek zijn heel lief en geven je wel vertrouwd gevoel.
Dit was mijn verhaal en ik wil jou heel veel sterkte wensen met je keuze en de behandeling het valt allemaal niet mee, het is niet zomaar iets, het is jou keuze en jou lichaam, doe wat je gevoel zegt en praat er over met iemand die je vertrouwd.
Als je nog wat wilt weten of wilt praten mag je me pb-en

biancaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:49

ik was trouwens met de hele menstruatie cyclus 6 weken zwanger, het vruchtje zelf was 3,5 week, dat konden ze op de echo zien

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 18:53

Ik heb 2 jaar geleden ook een abortus gehad........ was erin en eruit....... was maar twee uur weg van de zaak.

Goed pijnvrij is het niet........ maar het is niet onoverkomelijk..

Sterkte vandaag met vriend, baas en afspraak!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:03

Airborn schreef:
TS, met jou achtergrond, van wat je vertelt in de openings post, denk ik dat dit een stuk gecompliceerder is nog dan veel mensen hier beseffen.
Je zegt eerder last te hebben gehad van depressie. Zelf heb ik daar ook jaren last van gehad, en ik ben er, net als jij, overheen gekomen. Echter, de angst dat eht terug komt, en ook de mogelijkheid dat het terug komt, is altijd aanwezig. En dat beinvloed veel van wat je doet, en waarschijnlijk ook hoe je om gaat en bent gegaan met het zwanger zijn. Ik kan me heel goed voorstellen, dat je de mogelijkheid dat je zwanger bent voor jezelf hebt verdrongen, tot je er niet langer omheen kan. Omdat het een groot emotioneel iets is, en dat kost energie en moeite, en ik kan me goed voorstellen dat je daar tegenop ziet.

Ik denk persoonlijk dat je als je de informatie hebt gekregen over hoe ver je bent in de zwangerschap, en of abortus mogelijk is, je eerst nog goed moet nadenken wat je wil. Zet voor jezelf alles op papier, schrijf erover, en overleg met je vriend!
Daarnaast, denk ik dat het voor jou heel belangerijk is om van te voren al psygologische steun te zoeken. Je probeert je nu niet te hechten aan het kind dat je draagt, maar grote kans dat je toch een grote emotionele opdonder krijgt na de abortus, als je daar mee door gaat. Zorg daarbij voor steun, je hebt er niets aan als je er dan alsnog aan onderdoor gaat, en daarmee zou de abortus meningloos worden.

Ik snap wel dat je qua thuis situatie en emotionele situatie het niet aandurft om nu een kindje te krijgen. Kinderen, vooral babies kosten veel tijd en energie. Ondanks dat je als ouders van ze houd, is het zeker bij je eerste kindje wel vaak heel zwaar, snachts voeden, huilende baby, weinig slaap, weinig tijd voor jezelf. Hier kunnen mensen, zowel moeders als vaders, die voor de geboorte nergens last van hadden al heel veel moeite mee hebben. Laat staan als je net je leven weer op orde hebt en je nog moet wennen aan de rust en regelmaat, en aan het feit dat het ook zo kan.

Voor de andere mensen die hier reageren, vergis je niet in de invloed van depressie op iemands leven. Ik denk dat wat de TS ook doet, het heel zwaar voor haar gaat worden. En voor zowel TS, haar vriend en familie als het kindje, is het belagerijk dat TS er geestelijk niet aan onderdoor gaat. En ja, als iemand depressief is geweest, en er kans is op terugval, dan denk ik zeker dat dat een slechte situatie is om een kind in te brengen, ookal is TS al mid 20.

Helemaal mee eens. Daarbij wordt nogal eens vergeten dat mensen die last hebben van depressies een groot risico hebben op een post-natale depressie.
Een post-natale depressie heeft heel veel invloed op de emoties van een net geboren baby, waar alle fundamenten voor de rest van zijn of haar leven worden gelegd.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:11

ik hoop dat het allemaal nog pril is en dat het met een curretage af kan.
als je er voor kunt kiezen, zou ik naar het ziekenhuis gaan voor curretage daar gaat het toch weer anders dan de verhalen die ik lees.

over dat depressie verhaal en post-natale depressie ben ik het zeker niet mee eens.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 19:27

Kvika: leg uit?

Ik heb het in mijn directe omgeving helaas gezien, invloed op kindje is enorm.
Daarbij heb ik helaas ook op een kliniek gezeten waar kersverse moeders met postnatale depressie werden opgenomen en dat was heel erg om te zien.

TS: Nogmaals heel veel sterkte, met alles! Echt met alles!
Ik hoop dat jij en je vriend bij elkaar blijven en er samen uit willen komen en samen beslissen wat jullie beider wens is.