hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:00

joyce2 schreef:
k heb ook die tintelingen hoor ;) Is echt een van de kenmerken van hyperen, volgens mij hebben juist veel mensen er last van...

Ik zat in het begin ook steeds aan mn gezicht te voelen en te knijpen, om te kijken of ik nog wel wat voelde. Dacht soms dat k een hersenbloeding had ofzo, ging ik in de spiegel kijken of mn gezicht nog wel recht hing, haha. Echt stom...

ja dat deed ik ook of soms nog wel eens en dan ga ik altijd lachen zodat ik zie dat mn mondhoeken wel omhoog gaan hahah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:08

CRos95 schreef:
Tintelingen in mijn gezicht heb ik ook last van hoor ;)
Ik verkramp bij een wat ergere aanval ook helemaal, heel lastig!

Ik verkramp altijd.. maar ik ga altijd heel lang door :\.

appiesjappie

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 17:43

okay wel appart die hyperventilatie. Wat zoiets met je lichaam kan doen

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:49

Net weer een aanval gehad.

Naast mijn mond en handen, begon mijn borst en zelfs mijn ogen nu ook te trillen. :=
Ik ga trouwens hyperventileren als ik huil. Die conclusie kan ik nu wel trekken :+.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:59

whaha, appie, dat "lachen" doe ik ook!! Wat herkenbaar zeg! K had het vandaag nog in de auto, dat het weer raar en tintelend in mn linker wang voelde, dus ik weer mn mondhoeken als een lach optrekken, om te kijken of alles toch nog werkte, haha. Terwijl ik zelf eigenljk dondersgoed weet dat het allemaal heus wel functioneerd!

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:01

Ik heb eigenlijk alleen een keer gekeken of mijn hart nog werkte. Mijn vader heeft een hartaanval gehad, en omschreven hoe dat voelde. Ik heb wel eens een hyperventilatie aanval waarin de symptomen heel erg op de voorbodes van een hartaanval lijken. Aangezien toen nog niet zeker was of ik het zelfde had als mijn vader (werd nog onderzocht op erfelijkheid) ben ik me toen echt rot geschrokken :+.

Dat lachen doe ik eigenlijk nooit, ik ga mijn handen wel bewegen en er naar kijken alsof ik eigenlijk verwacht te zien dat ze slap en futloos omlaag hangen zeg maar :+.

Edit: Ik voel trouwens, na mijn handen gecontroleerd te hebben wel aan mijn wangen :P.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:06

Ik doe dat "lachen" alleen als mn gezicht zo raar een tintelend voelt, niet gewoon zomaar en ook niet als alleen mn handen tintelen ;)

Mensen met hyperventilatie worden ook regelmatig door de ambulance opgehaald, omdat de hyperventileerder en de mensen in zijn/haar omgeving denken dat hij/zij een hartaanval krijgt. Dus dat zijn idd bekende symptomen. Ik ben zelf ook helemaal door de medische molen gehaald door de cardioloog, omdat mijn hart daadwerkelijk raar begon te doen. K heb waarschijnlijk een kleine ritmestoornis, die vooral de kop op steekt als ik aan het hyperventileren ben. Maar k heb er soms ook "gewoon" last van.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:08

Hmm dat is idd vervelend. Ik ben ook op van alles en nog wat onderzocht, ben chronisch vermoeid, en daardoor ga ik waarschijnlijk sneller hyperen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:12

zou goed kunnen hoor! Als mn hart irritant doet, kan ik daar ook spontaan van gaan hyperventileren. Maar het kan dus ook andersom ;) Het versterkt elkaar gewoon en dat is vervelend.

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:51

Njah, het hyperen komt bij mij overigens wel door iets anders hoor. Stress onder andere. Maar doordat ik dus steeds zo moe ben, ga ik nu veel sneller hyperen dan normaal. ;)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:11

DarkDreamer schreef:
Net weer een aanval gehad.

Naast mijn mond en handen, begon mijn borst en zelfs mijn ogen nu ook te trillen. :=
Ik ga trouwens hyperventileren als ik huil. Die conclusie kan ik nu wel trekken :+.

Ik heb precies hetzelfde! Een aantal pagina's terug heb ik mijn verhaal van de ponykampen gedaan, in het tweede pk ging ik hyperen toen ik 'teveel aan mijn opa dacht (kanker...oma in coma..)' oftewel ik huilde, ik huil soms heel stil en dat was dus ook hier het geval, maar het ging dus over in hyperen... er lag wel leiding op de kamer (die er al eerder mee te maken had gehad, ook bij mij...) Zij zei dat ik op me zij (?) moest gaan liggen > heeft dat nut trouwens?
Het hieldt in ieder geval heel lang aan en op een gegeven moment ging ze een beetje dreigen: 'zal ik dan je ouders/eigenaar maar gaan halen?' daar ben ik ontzettend van geschrokken, waardoor het gelukkig minder werd heel raar... was ook wel doodop het was namelijk 4uur snachts ofzo...

Ik ben er inmiddels mee naar de dokter geweest, had niet helemaal het idee dat zij me serieus nam (ze dacht waarschijnlijk rare meid.... (ben 15))
Ze heeft wel een hartfilmpje gemaakt, maar die was normaal + naar me hart/longen geluisterd en kwam tot de conclusie dat het allemaal veel te snel gaat, ookal deed ik rustig enzo?

Bedankt voor het lezen! :o

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:57

Ik heb het helaas ook, waar ik het meest last van heb is angstdromen, benauwd, vermoeid en prikkelbaar. Ook heb ik altijd koude tintelende handen.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-10 10:19

joyce2 schreef:
whaha, appie, dat "lachen" doe ik ook!! Wat herkenbaar zeg! K had het vandaag nog in de auto, dat het weer raar en tintelend in mn linker wang voelde, dus ik weer mn mondhoeken als een lach optrekken, om te kijken of alles toch nog werkte, haha. Terwijl ik zelf eigenljk dondersgoed weet dat het allemaal heus wel functioneerd!

hahahah wat grappig precie hetzelfde!!! hahaha ik dacht dat ik de enige was die dat en dan voel ik mij altijd zo stom!! haahah

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 22:42

Aaarghh, ik baal :(
We gingen net mijn oma uitzwaaien, maar die had wat uit de auto laten vallen, dus ik ging erachteraan rennen. Maar ze dacht dat het gewoon voor de lol was dus ze ging harder rijden. Dat was weer voldoende voor een aanval....

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 23:52

Iney schreef:
Ik heb het helaas ook, waar ik het meest last van heb is angstdromen, benauwd, vermoeid en prikkelbaar. Ook heb ik altijd koude tintelende handen.

Angstdromen heb ik idd ook. Heel heftig :=.

Vermoeidheid heb ik ook, maar dat komt door mijn Chronische vermoeidheid. -O- Ik ben idd ook heel prikkelbaar en mijn humeur kan tegenwoordig ook echt in een keer helemaal omslaan.
Heb in een half jaar tijd ook teveel peg gehad, en teveel aan mijn hoofd, dus denk dat dat de oorzaak is. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:38

Ik ben ook heel prikkelbaar en ik heb echt heel snel een totale humeur-omslag. Van kei vrolijk naar super chagrijnig.. -O-

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 09:51

Citaat:
Zij zei dat ik op me zij (?) moest gaan liggen > heeft dat nut trouwens?

???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:26

Een meisje uit mijn team zei ook dat ik moest gaan liggen en op zich snap ik de logica wel, want ik ga helemaal voorover hangen en verkrampen dus dan zou liggen wel beter zijn, maar ik denk dat je moet doen wat je zelf fijn vindt.. Ik vind staan wel chill, alleen kan ik niet zelf staan want dan val ik om dus dan moet iemand me even vasthouden, maar goed, is net wat je fijn vind. Want als ik op m'n zij ga liggen of zo, ga ik pas ècht in paniek raken.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:49

ja ik dus ook!, Want ik moest gestrekt gaan liggen, maar doordat ik verkramp lukt me dat echt niet en daar wordt ik dan weer paniekerig van enz...
Ik vind het zelf fijn om recht op tegen de muur te gaan zitten, dus dan heb je steun zegmaar...
Op school had ik het ook een x en toen zette een vriendin van mij mij tegen de muur, en drukte ze op mijn schouders, voelt heel vervelend maar 't werkt wel (een heel klein) beetje :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 10:52

Oh ik sta/loop het liefste, maar omdat ik enorm duizelig ben en totaal verkramp kan ik bijna niet staan.. Maar goed, dan word ik gewoon geholpen dus is ook niet erg. :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:06

Dat is wel fijn dan :)
Heb je dan altijd iemand bij je die ervan af weet? of is het gewoon bekend bij jou? :$

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:11

Nee maar het is tot nu toe altijd gebeurd bij 't hockeyen & 1x op school en toen ben ik met vriendinnetje die er wel vanaf weet naar de wc gegaan :)

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:20

Hoop voor je dat de wc's niet stinken dan :')
dat scheelt wel denk ik of niet? (dat ze t weten)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:21

;).

Eh, nou hun zijn ook de enige die het weten verder. En hun raken bijna net zoveel in paniek als ik zelf dan, haha :'). "Ja moet je naar de dokter, gaat het wel, kan je wel lopen" :P.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 11:22

:P,

tja ik snap dat wel hoor ;), de eerste keer dat ik het kreeg dachten ze (was op pk) dat ik stikte ...