Urielle schreef:Ayasha schreef:Ik vind het eigenlijk jammer dat er zo weinig begrip is voor de juf.... Ze staat daar om les te geven en te begeleiden niet om te verschonen.... (en nu klinkt dit ontzettend bot, dat is echt niet zo bedoelt)
Het verbaast me eigenlijk dat jij dat zegt als Belgische?!
Hier gaan de kindjes tenslotte met 2,5 naar school en wordt verzocht, ze pas te laten komen als ze zindelijk zijn. Maar geloof maar dat er in de (eerste) kleuterklassen veel verschoond moet worden! Dat hoort helaas voor de juf bij het hebben van een kleuterklas, ook in tijden van emotie (verhuizing bijvoorbeeld) kan een kind tijdelijk ineens onzindelijk worden. Ze kunnen het kind dan wel met een luier naar school doen, maar dan is hij straks niet zindelijk meer en zit de juf van de volgende klas met een probleem. Je kunt ze moeilijk tot hun zesde, zevende jaar in een luier steken.
Mijn eigen dochter was zindelijk, ging met 3 jaar en durfde niets tegen de juf te zeggen (zegt ze nu nog niks vrijwillig tegen trouwens). Die kwam de eerste twee weken standaard met andere kleren naar huis. Wij hebben zelf aangeboden haar met een luier te sturen maar dat vonden ze geen goed idee, kwam vanzelf wel weer goed. En dat is het natuurlijk ook gekomen.
Ze zijn toch niet al verplicht om te gaan op 2.5? Volgens mij mag je ze langer thuis houden ook.