En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:02

Wat een instelling :n
Goed dat je je hard maakt en dat hij onderzoeken krijgt..

Wat betreft die ziekenhuizen en evt dokters... Er komen veel mensen die inderdaad om elk wissewasje naar de dokter gaan. Dan snap ik dat ze het soms eerst met een paracetamol afdoen (even iets ter illustratie, kan ook rust of 'als je er over 2 wk last van hebt, terugkomen' zijn) maar in zo'n situatie sta ik er toch wel van te kijken...
Kan twee ernstige gevallen noemen die zelfs door een ziekenhuis hier in de buurt zijn overleden (recent) en ik heb het 'afschepen' er zelf laatst (en nog steeds eigenlijk) ook gehad terwijl ik voel dat er nog iets niet goed zit, maar dat is niet te vergelijken met je zoon... :n

Goh, ik hoop echt dat hij er goed uitkomt, en dat jij en hij goed geholpen kan worden.. Goed dat je je niet laat afschepen!!

joyce83

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 09:21

TS ik hoop dat er een verklaring komt voor de coma. Aan de andere kant hoop ik dat er niks aan de hand is.

Ik heb gelukkig alleen maar goede ervaringen gehad toen mijn moeder in december een aneurysma gehad heeft. Kreeg ineens hele erge hoofdpijn, was bij de trap in elkaar gezakt toen ze aan het roepen was dat ze niet in orde was. We hadden niet door wat er aan de hand is, mam kon niet lopen van de pijn, prate zacht door de pijn maar gaf overal antwoord op, geen scheve mond. Huisartsenpost kwam er gelijk aan, die belden toen ze bij ons waren weer gelijk de ambulance. Bij ons in het ziekenhuis een hersenscan gemaakt en toen met sirene door naar maastricht midden in de nacht. Op dat moment hebben ze super gehandeld. Daarna zijn wel wat domme dingen gebeurd maar gelukkig is het ergste toen gelijk goed gegaan.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 11:13

"brennie75" die heftige hoofdpijnen had die het eigenlijk niet eens over gehad,alleen maar dat het allemaal wel spanning zou zijn geweest.

Er is vanmorgen een EEG gemaakt en me zoon vroeg of ze wat kon zien.De vrouw zei dat ze nix mocht zeggen,maar ze vroeg wél of er in de familie Epilepsie voor kwam.
Voor mij betekend dit dat er dus wel iets te zien was op de EEG,anders ga je dat niet vragen lijkt me.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 11:14

Ow ja,ook had me zoon tijdens die EEG weer steken op de borst.
Niet zo heftig als voorheen,maar hij had ze toch wel.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:47

Wanneer hoor je de uitslag van EEG?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 11:47

Epilepsie kun je niet zovaak zien op een EEG, eigenlijk alleen tijdens een aanval.. Heel soms ook buiten zo'n periode om.
Maar dat verhaal van jouw zoon klinkt niet echt als epilepsie, maar misschien heeft hij dat ook, het verklaart alleen de coma niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 11:51

De uitslag zal wel effe duren denk ik,we moeten eerst wachten op de MRI scan en dan pas moeten we terug naar de neuroloog voor beide uitslagen.Ze zei wel dat ze de foto naar de H.A. stuurde?beetje vreemd want die zouden naar de neuroloog moeten.
Ik denk ook niet dat het Epilepsie is hoor.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:38

Ik lees je verhaal al een paar dagen mee Gohya. Ik duim elke dag ff voor jullie.
Blijf het van je afschrijven en houdt ons op de hoogte. Toi, toi toi +:)+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 12:44

Dank je wel "Teddy321" ik houd jullie zeker op de hoogte.

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 12:44

Ookal ben je een nuchter persoon, dit is natuurlijk een vreemde gewaarwording.
Ik zou ook vreselijk schrikken als een familielid van mij dit zou hebben/krijgen.
Ik wens je veel sterkte toe en hopelijk vinden ze wat aan de hand van een onderzoek.

nairtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:14

Ik heb niet alle pagina's doorgelezen, maar wat moet dat een vreselijke ervaring zijn geweest. Ik kan me goed voorstellen dat hij het eng vindt om weer te gaan slapen. Hopelijk is het eenmalig en kunnen ze na de onderzoeken vertellen wat de oorzaak was.

Succes!!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 13:44

de vraag of er epilepsie in de familie voorkomt is niet zo heel vreemd hoor, dat is vaak een standaardvraag bij een eeg, dus laat je gedachten nog maar niet die kant op dwalen.

sterkte iedereen met al het leed dat de "medische wereld" heet. Jammer genoeg hebben wij hier ook een flink aantal voorbeelden van.
1 Voorbeeldje: dochter van 19: halfzijdig uitval, ontzettende pijn in haar oog, en urine niet op kunnen houden, met spoed opgenomen door de neuroloog, verdacht van ms. Na 4 dagen onderzoek kwam de neuroloog weer langs: "gefeliciteerd, je hebt geen ms, je mag naar huis". Ja dokter, maar wat heb ik dan? Want ik heb dezelfde klachten nog. Dokter: "dat weet ik niet, maar het is geen ms, dus jekunt gaan". Na 3 maanden waren de klachten nog precies hetzelfde, dus weer terug naar de neuroloog. En wat denk je dat hij vraagt? "Wat kom je doen? Is er iets veranderd? Niet? Dan kan ik niets voor je doen."
Uiteindelijk bleek het om (in vrij heftige vorm) de ziekte van Lyme te gaan.........

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 18:38

gohya schreef:
De uitslag zal wel effe duren denk ik,we moeten eerst wachten op de MRI scan en dan pas moeten we terug naar de neuroloog voor beide uitslagen.Ze zei wel dat ze de foto naar de H.A. stuurde?beetje vreemd want die zouden naar de neuroloog moeten.
Ik denk ook niet dat het Epilepsie is hoor.

Als de HA dit onderzoek heeft aangevraagd, krijgt hij de uitslag.
Als de neuroloog het onderzoek heeft aangevraagd krijgt deze de uitslag. Kan wel zijn dat hij op het aanvraagformulier heeft aangegeven dat de HA ook een kopie van de uitslag moet krijgen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 19:26

De H.A. heeft het via de neuroloog aangevraagd en de neuroloog heeft de aanvragen ingevuld zeg maar.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:49

gohya schreef:

Vind ik heel goed, want dan weet je tenminste wat die steken met je doen hé!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 19:55

"Chivance"
Ik snap um niet?wat bedoel je precies?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 19:58

Chivance schreef:
gohya schreef:

Vind ik heel goed, want dan weet je tenminste wat die steken met je doen hé!

Vind dit ook een beetje een raar bericht ;)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 20:17

Chivance bedoelt denk ik dat die steken misschien wel voor een verandering in het EEG zorgen waardoor je mogelijk achter de oorzaak van de steken komt (of juist bepaalde zaken uit kan sluiten). Als hij de steken niet had gekregen had men daar niet veel over kunnen zeggen aan de hand van het EEG :)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 21:28

Ow zo ja,nu snap ik het.
Thnx.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:32

pfff ben zo blij dat ik bij een ziekenhuis zit die alles serieus neemt nu (nu was er bij mij wel al aangetoond dat er iets mis is maar wat is de grote vraag worden direct testen gedaan om dingen zeker uit te sluiten )

epelepsie openbaart zich in meerdere vormen
wie weet is het een vorm van
iig betere optie dan tig andere die ik kan bedenken ,,..

hoe gaat hjet nu met je zoon gohja ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 21:56

Het gaat nu redelijk goed verder,alleen word hij nog steeds s'nachts wakker.Ook blijft hij nog steeds moe,maar dat kan natuurlijk komen doordat hij slecht slaapt.
Toch blijf ik elke morgen denken word hij gewoon wakker straks?
Die angst blijft toch nog bij me.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:59

logisch ,.. erg logisch
:(:)

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 20:14

Heino schreef:
Chivance bedoelt denk ik dat die steken misschien wel voor een verandering in het EEG zorgen waardoor je mogelijk achter de oorzaak van de steken komt (of juist bepaalde zaken uit kan sluiten). Als hij de steken niet had gekregen had men daar niet veel over kunnen zeggen aan de hand van het EEG :)

Inderdaad zo bedoelde ik het, als je die steken hebt op een moment dat je 'gevolgd' wordt, bestaat de kans dat ze de oorzaak vinden van die steken. En anders weet je ook, als er niets te zien is, dat je voor die steken niet zo'n schrik moet hebben.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-10 12:40

De H.A. was vanmorge weer hier,maar nu voor een ander familie lid.Hij vroeg hoe het met me zoon ging,en ik vertelde over de EEG,dat ze vroegen of er epilepsie in de fam. voor kwam.Hij zei ook dan hebben ze zeker iets gezien.
Ook zei hij dat de neuroloog gek was dat die eerst nix wilde doen.Hij word ook niet goed van de artsen in het ziekenhuis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 13:00

Spreekt de HA de neuroloog er nog op aan, of gaat hij achter de uitslag aanbellen?
Ondanks alle onzekerheid voor jullie ben ik blij dat de HA een voorzichtige conclusie heeft getrokken.
Laat ze nu maar verder borduren.
Epilepsie is met medicijnen vaak goed onder controle te houden.