[Centraal] Mexicaanse Griep.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Re: [Centraal] Mexicaanse Griep.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:00

Ga nu echt mijn mandje in

weltrusten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:01

Ik snap het ook volledig Twiggy :j
Want ook ik heb wel eens de griepprik kunnen overslaan omdat mijn gezondheid gewoon erg sterk was die periode. (vond de longarts ook prima). Dus of ik die prik zou nemen als mijn gezondheid nu al een paar jaar stabiel en sterk was? Ik weet het niet, kan ik nu niet zeggen...
Maar ik zal nooi afgaan op al die sites met slechte onderbouwing. Ik laat mij niet leiden door angst :n

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:01

Lindy1982 schreef:
wij hier in huis hebben allemaal de griep al gehad.. ikheb vernomen dat de gewone griep niet heerst en dat iedereen die de griep heeft nu de mexicaanse griep heeft.. dan hebben wij het alle 3 al gehad

Ik heb veel gevallen in mijn omgeving, kinderen en volwassenen. Heb begrepen dat de gewone seizoensgriep ook heerst, hoor. Roodvonk heerst ook bij ons op school trouwens. :\

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:02

Welshcobfan schreef:
Ik snap het ook volledig Twiggy :j
Want ook ik heb wel eens de griepprik kunnen overslaan omdat mijn gezondheid gewoon erg sterk was die periode. (vond de longarts ook prima). Dus of ik die prik zou nemen als mijn gezondheid nu al een paar jaar stabiel en sterk was? Ik weet het niet, kan ik nu niet zeggen...
Maar ik zal nooi afgaan op al die sites met slechte onderbouwing. Ik laat mij niet leiden door angst :n

Ik laat me dus ook zeker niet leiden door angst. Angst is een slechte raadgever. Ik laat me leiden door intuitie in combinatie met mijn verstand, het opzoeken van informatie en het praten met andere mensen, die weten waar ze het over hebben (en dat kunnen beide kampen zijn of gewoon het neutrale, nuchtere kamp ;) ).
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 25-11-09 01:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:02

ow ach je hoort zoveel verhalen als je hier de dokter belt met ik heb de griep krijg je als antwoord.. ow dan heb je de mexicaanse griep

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:04

Zat te denken...
Neem aan dat je geen inenting meer hoeft als je de mexicaanse griep al hebt gehad toch? Dan heb je al afweerstoffen ertegen gemaakt.

Twiggy2008

Maar ik ga ook maar eens slapen....

Twiggy2008

Welshcobfan schreef:
Zat te denken...
Neem aan dat je geen inenting meer hoeft als je de mexicaanse griep al hebt gehad toch? Dan heb je al afweerstoffen ertegen gemaakt.

Klopt.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:05

dat zit er toch ook in die prik.. de mexicaanse griep alleen dan dode cellen er van of zo

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:07

Lindy1982 schreef:
dat zit er toch ook in die prik.. de mexicaanse griep alleen dan dode cellen er van of zo

Alleen kun je de MG dan toch nog in milde vorm krijgen.
Maar goed, ik ga slapen, morgen weer een drukke dag. :wave:

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:15

En waarom dan zo'n ophef, er is ook nog de Q koorts die wel heftiger is , maar daar hoor je niks over.
Maar goed schijnbaar mag ik me niet uitspreken...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 01:38

Een keuze maken wel of niet vaccineren is gewoon heel moeilijk.

Wanneer je je kind niet laat vaccineren en je kindje wordt ook niet ziek dan denk je...gelukkig dat ik niet onnodig die troep in dat lijfje heb laten spuiten. Wordt je kind wel ziek en zou het onverhoopt te komen overlijden dan ga je jezelf waarschijnlijk verwijten maken en roep je achteraf "had ik maar....."

Wanneer je je kind wel laat vaccineren en er komen geen bijwerkingen van en geen schadelijke gevolgen op de lange termijn dan denk je "gelukkig dat ik geen onnodige risico's heb genomen met m'n kindje". Blijken er wel lange termijn gevolgen aan te kleven dan denk je "misschien had ik toch beter het risico kunnen nemen dat m'n kindje ziek werd want nu heeft hij/zij te kampen met de gevolgen en misschien was het ziek zijn zelf wel goed gegaan of misschien had hij/zij de MG sowieso nooit gekregen".

Het is altijd een afweging en wanneer doe je het goed? Dat weet je altijd pas achteraf.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 02:48

ThePast03 schreef:
oOoKellyoOo schreef:
Ik wil alles behalve dit topic sluiten. Ik wil juist iedereen de info geven die ze niet willen horen, mensen de ogen openen

Je doet anders wel aardig je best om dit topic te sluiten, het is niet toegestaan en daar word je herhaaldelijk op gewezen en toch blijf je gewoon doorgaan.

Je opent de ogen van mensen niet met alleen onzinberichten te plaatsen.
Dan moet je de informatie van alle kanten plaatsen en dus ook gewoon de wetenschappelijke onderzoeken die het tegendeel bewijzen en de info van het RIVM.

Dat het RIVM niet ingaat op hoaxberichten lijkt me niet meer dan logisch, dat jij daar weer een complottheorie achterzoekt is om dat je bewust of onbewust op zoek bent naar dit soort theorieën en dan zul je die altijd vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 08:32

Fitzroy schreef:
Wat ik me nu afvraag bij de tegenstanders van de vaccinatie is als jullie kinderen komen te overlijden aan de Mexicaanse griep, zul je je dan niet ontzettend schuldig voelen?
Alleen al daarom zou ik laten inenten. Een wezenlijk verschil met de gewone griep is nl. wel dat er jonge gezonde kinderen aan overlijden.

Ja dat is een risico, net zoals eventuele schade van het vaccin. In belgië worden kindjes niet massaal ingeënt. In Engeland ook niet.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:36

In België worden ze zelfs helemaal niet geënt, tenzij ze door bijv. een zwakke gezondheid in een risicogroep vallen.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:46

janderegelaa schreef:
In België worden ze zelfs helemaal niet geënt, tenzij ze door bijv. een zwakke gezondheid in een risicogroep vallen.

Of dat nou zo verstandig is....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 09:52

oOoKellyoOo schreef:
En waarom dan zo'n ophef, er is ook nog de Q koorts die wel heftiger is , maar daar hoor je niks over.

Misschien gaat het om de manier waarop je je uitspreekt? Dat quasi-zielige gemaar ('maar daar hoor je niks over', 'maar een harde waarheid mag niet gezegd worden', 'maar schijnbaar...', 'maar dit') is vreselijk irritant om te lezen en bevat 0,0 zinnige informatie.
Probeer het eens met echte, redelijke argumenten onderbouwd met betrouwbare feiten, en je zult zien dat je je wel mag uitspreken.

Bianca__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:15

Hier in huis heeft mn 8 jarige dochter de mex. griep gehad. Ze was er goed ziek van, maar gaat nu weer naar school. Wel is ze nog erg moe. Vandaag kan ik mezelf laten enten bij de huisarts omdat ik in de risicogroep zit. Voor mn zoontje van 6 heb ik ook een oproep. Ik ben er nog niet uit wat ik ga doen wat betreft enten... Als we het zouden krijgen hadden we het van mn dochter gekregen. Meer direct contact met iemand die het heeft zal er echt niet komen. Bij haar op school zijn er veel ziek geweest, maar is de golf nu wel over. Twijfel dus ook enorm of het nu nog wel zin om die prik te halen, aangezien ik al onder de medicijnen zit door een ander medisch probleem...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 10:29

Shadow0 schreef:
oOoKellyoOo schreef:

Misschien gaat het om de manier waarop je je uitspreekt? Dat quasi-zielige gemaar ('maar daar hoor je niks over', 'maar een harde waarheid mag niet gezegd worden', 'maar schijnbaar...', 'maar dit') is vreselijk irritant om te lezen en bevat 0,0 zinnige informatie.
Probeer het eens met echte, redelijke argumenten onderbouwd met betrouwbare feiten, en je zult zien dat je je wel mag uitspreken.

Sorry maar niet iedereen kan netjes articuleren oftewel netjes ABN , maar als ik het nog eens zo lees valt me er niks storends aan op hoor ,
Dit topic gaat niet over mijn schrijfstijl maar over de MEX dus als jij je nu eens on-topic houd..

Sayyid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:07

Kom hier even binnenvallen. :o

Mijn persoonlijke mening is dat iedereen voor zichzelf en evt. voor de kinderen een juiste beslissing kan nemen om wel of niet te enten.

Ik woon zelf in Duitsland en hier zijn de meningen ook erg verdeeld over het wel of niet inenten tegen de MG. (heet hier dus "Schweinegrippe")

Heb toevallig vanmorgen een stuk gelezen over het terug halen van een bepaalde entstof, zal de link plaatsen, is helaas wel in het duits... :7

http://nachrichten.t-online.de/schweine ... 3280/index

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:28

oOoKellyoOo schreef:
Dit topic gaat niet over mijn schrijfstijl maar over de MEX dus als jij je nu eens on-topic houd..

Het topic loopt het gevaar op slot te gaan, omdat er steeds opnieuw onwaarheden en fabeltjes worden aangehaald, en heel veel stemmingmakerij plaatsvindt. Dat vind ik niet nodig. Als je goede argumenten hebt mag je die delen, maar 'jamaar over ... hoor je ook niks' is een flutargument, want daar gaat het in dit topic niet over. Als je in dat onderwerp verdiept zul je er wel wat over horen, en kom je de mexicaanse griep weer minder tegen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:36

Ik heb mezelf en mijn zoontje (nog) niet laten vaccineren, ik vind het zo moeilijk. Heb er overigens wel al heel veel zelf geprikt en tot nu toe nog geen andere bijwerkingen dan een zere arm gehoord.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 11:48

De MG verdwjnt niet zomaar hoor, die komt volgend jaar gewoon weer terug, alleen dan zit hij al bij de reguliere griepinjectie.
Dat dat dit jaar nog niet was komt omdat bij het vaststellen van de griepvaccinatie deze variant er nog niet was..

Gaat iedereen zich volgend jaar dan ook laten enten en ook de kinderen?
Dat zou betekenen dat gezonde mensen nooit meer griep zouden krijgen dus ook geen antistoffen zouden opbouwen.
Laat ik eerlijk zijn ik val dubbel onder het risicofactor en heb mij laten enten omdat ik zeker weet dat ik een ernstige griep niet overleef.
Maar mijn kind zou ik niet laten enten, gelukkig een heel gezond mens die nog afweerstoffen moet opbouwen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 12:34

De griep muteert dus het is moeilijk te voorspellen hoe het er volgend jaar voor staat... maar als het volgend jaar nog steeds zo is dat er teveel jonge kinderen ernstig ziek worden en/of overlijden van deze vorm van griep, dan denk ik dat het in het rijksvaccinatieprogramma wordt opgenomen, zoals bv ook met kinkhoest gebeurde. (En dan hoeven helemaal niet alle vormen van griep opgenomen te worden.)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:06

Ik zie het zo, net als ik al eerder heb vermeld dat als je een jong kind hebt en zelf nog niet kunnen ophoesten het (vind ik) verstandig is ze te laten enten...
Vooralsnog gaat het goed met mijn zoontje na de vaccinatie en zit nu te lachen in de box! :)