Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ENOMIS

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 12:20

Nop :')
Diegene is misschien ook wel de reden dat de spierpijn nog erger is := En is nu aan het werk.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 14:01

Ik ga vandaag denk ik nog eens het lesje van gisteren doen. Heb geen spierpijn van gisteren en het ging niet echt lekker dus wil een herkansing :+

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:19

oh als ik jullie zo hoor krijg ik helemaal zin in maandag om te beginnen...

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:19

Emilia schreef:
lijkt me best lastig om met een paard te gaan lopen. Hond is al niet ideaal. Die van mij dan niet. Die gaat in de riem hangen alsof we gaan touwtrekken.

Het is niet ideaal inderdaad. Vooral omdat ik op de weg wil lopen en hem in de berm naast me wil hebben, maar hij wil ook op de weg lopen dus hij loopt telkens tegen me op, of ik moet me tijdens het lopen tegen hem aan laten vallen zodat hij terug gaat in de berm :+ Verder is hij wel goed opgevoed hoor := Maar vandaag ga ik toch maar alleen denk ik :D

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 16:38

Nou ik ga m'n les van gisteren herhalen :wave:

ENOMIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 16:49

Succes! k ga leren :Z

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 17:19

Klaar!!!!! En het ging een stuk beter!

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 17:51

gelukkig maar...

Is het met rennen trouwens ook echt nodig om elke keer een dag ertussen te laten?

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-09 17:52

Tamadine schreef:
gelukkig maar...

Is het met rennen trouwens ook echt nodig om elke keer een dag ertussen te laten?

Volgens mij is het wel beter. Heb ik alleen nu niet gedaan aangezien het me irriteerde dat het gisteren niet fijn ging.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:16

Zou het er ook niet mee te maken hebben hoe zwaar je traint? Ik loop steeds maar een minuut of 8 in totaal en heb de volgende dag nergens last van. Volgens mij kun je dan best meerdere dagen achter elkaar lopen.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 18:18

nou ik ben ook begonnen met ingang van vandaag...moet nog wel even een fijn schema zien te vinden..vandaag een eigen schema gemaakt. 3 min rennen in min lopen 3 min rennen 1 min lopen 3 min rennen 1 min lopen en toen 2 min gerend en weer 1 gelopen want toen waren we al weer thuis..ging erg lekker. Ik heb alleen geen fijne hardloopschoenen maar ik ga ook echt geen schoenen van 150 euro ofzo aanschaffen..dan maar op de gympen hoor :P

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:37

Phylos schreef:
nou ik ben ook begonnen met ingang van vandaag...moet nog wel even een fijn schema zien te vinden..vandaag een eigen schema gemaakt. 3 min rennen in min lopen 3 min rennen 1 min lopen 3 min rennen 1 min lopen en toen 2 min gerend en weer 1 gelopen want toen waren we al weer thuis..ging erg lekker. Ik heb alleen geen fijne hardloopschoenen maar ik ga ook echt geen schoenen van 150 euro ofzo aanschaffen..dan maar op de gympen hoor :P

kijk maar uit voor blessures dan als je straks wel serieus bezig blijft gaan...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:49

Tamadine schreef:
Phylos schreef:

kijk maar uit voor blessures dan als je straks wel serieus bezig blijft gaan...

ja nee inderdaad blessures heb je ook niks aan..maar op dit moment zie ik het nog niet als iets wat ik altijd zal blijven doen zo vast 3x in de week..mijn moeder heeft wel echt hardloopschoenen en dezelfde maat dus die mag ik misschien ook wel lenen

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:54

ik heb dat zelf ook hoor, heb op zich wel hele goede schoenen, maar niet speciaal aangemten ofzo, eerst maar eens kijken of ik er wel beetje mee door ga en dan komen die schoenen wel...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 19:56

Jasmijn76 schreef:
Equidea schreef:
Zijn er trouwens hier ook mensen die buikpijn linksonderin krijgen? Bij mij is het heel vervelend aanwezig en alleen bij hardlopen.
Magnesium, calcium slik ik al maanden bij, dus dat zal het niet zijn denk ik.

zijn toch gewoon steken in je mild??...let goed op dat je genoeg tijd neemt tussen eten/drinken en lopen..en half uurtje is niet genoeg..goede warming up??...denk dat je dan een eind komt....

nee zeker niet, die zit bij mij ergens anders. Gevoel is ook heel anders. :=
Heb het ook alleen met hardlopen eigenlijk, kickboksen niet bv.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:52

Ik heb wel schoenen laten aanmeten uiteindelijk, en dat heeft me een hoop ellende gescheeld! Ze hebben een filmpje gemaakt van hoe ik liep, en aan de hand daarvan besloten dat ik anti-pronatie schoenen nodig had. Nooit meer last van mijn knieën gehad, dus het was het waard!

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-09 22:58

sow..ik ben terug van de stad..heb ook schoenen aan laten meten was maar goed ook, schoenen vielen qua prijs mee...gelijk wat kleding(incl. strak broekkie)...dus morgen ga ik er tegenaan...EINDELIJK!!!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 02:27

Jaan81 schreef:
_Rosa schreef:

duidelijk en interessant stukje :j
bij mij zit het een stukkie lager en ik voel het juist als ik me tegen naar beneden doe (vandaar dat ik het ook voel als ik de trap afloop of op me tenen sta)

Dan kan het nog shin splints zijn hoor! Je hoort het ook erg vaak bij mensen die high-impact-aerobics e.d. (denk ook aan body combat, etc, veel tenenwerk!) doen.
Heb het zelf ook gehad (door de aerobics oa) en tis echt vervelend en pijnlijk!
Kan chronisch worden, dus kijk er mee uit!

zal er mee oppassen :)
heb besloten voorlopig niet meer te gaan lopen, aangezien het steeds erger wordt (niet alleen met hardlopen maar ook gewoon met staan, lopen, trappen enz) na volgende week maar een keer naar de dokter :j
Baal er wel van, conditie is net redelijk goed!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:27

ik heb gisteren lesje 6 gelopen.(start to run) ging erg lekker.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 10:33

Wat grappig die lessen. Ik loop gewoon op mijn eigen tempo. Ik heb een garmin om en ik kan precies zien hoe hard ik loop. Probeer altijd tussen de 8 en 9 km per uur.

Ik heb alleen zo een last van mijn ademhaling. SOms moet ik er even doorheen, maar soms lukt het gewoon niet. Mijn benen houden het makkeljik vol.

jannekespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:00

Jeannine schreef:
Wat grappig die lessen. Ik loop gewoon op mijn eigen tempo. Ik heb een garmin om en ik kan precies zien hoe hard ik loop. Probeer altijd tussen de 8 en 9 km per uur.

Ik heb alleen zo een last van mijn ademhaling. SOms moet ik er even doorheen, maar soms lukt het gewoon niet. Mijn benen houden het makkeljik vol.

Grappig is dat, mijn ademhaling blijft heel rustig, maar ik loop mijn benen in de prak. Merk ik tijdens het lopen nog niet, maar daarna des te meer. Daarom mag ik van mezelf de heenweg echt niet hard lopen, en op de terugweg doe ik dan wat extra. Maar ik heb wel altijd moeite om rustig aan te doen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 11:22

Phylos schreef:

Er zijn ook goede hardloopschoenen van 70 euro ofzo hoor! Er zijn elke week wel schoenen in de aanbieding bij de Perry, Intersport, Sport 2000 of waar dan ook.
Hardloopschoenen van een ander is niet verstandig, gezien die helemaal naar de voet van die ander staat.
Mocht je echt willen gaan hardlopen, zou ik toch maar doen, schoenen ervoor kopen. Denk dat je enkels, knieen en rug er lij mee zullen zijn....

Ik hoop van de week eindelijk weer te kunnen. Ben sinds vorige week vrijdag uit de running ivm griep, maar wil t dinsdag weer ns proberen. Ga wer flinke stap terug beginnen, heb t gevoel dat het anders nie goed komt... ;)

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:10

@ JAnne, nou dat is ook niet fijn.

Ik heb net weer 4 km gelopen en het ging best fijn. Ik heb het tempo lager gehouden, rond de 7 km per uur en uiteindelijk kon ik redelijk rustig ademhalen. Ik heb soms een baksteen in mijn maag.

Vroegah... toen kon ik gewoon 10 km hardlopen en was ik amper nat en rood en ging het me gemakkelijk af, maar nu.

Zou dat overgaan met die ademhaling, naarmate je meer conditie krijgt?

@ Jaan, balen met je griep, vervelend is dat dan.
Ik heb saucony schoenen, heel fijn vind ik die.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 12:35

veel mensen hebben schoenen laten aanmeten. Waar hebben jullie dit gedaan en wat waren de kosten ongeveer?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-09 15:33

ik loop dus om van die mode schoenen met sport uitstraling maar merk dat ik er last van krijg op me scheenbeen dus ga binnenkort is even kijken voor goede hardlopp schoenen.