zwanger op 19jarige leeftijd.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RoodZonnetje

Re: zwanger op 19jarige leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 13:38

Ik vind het echt heel fijn om te lezen dat het jullie zo goed af gaat, super!

Hoe voel je je verder?

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 20:37

Heb je topic in stilte gevolgt, vind het een dappere en verantwoordelijke keuze die je hebt gemaakt.

Ik hoop dat jij en je vriend en de kleine straks lekker van elkaar kunnen genieten!

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 21:01

Zoals belooft een update.

Vandaag heb ik mijn 20 weken echo gehad, alles was goed en het word waarschijnlijk een meisje!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 21:02

Wat leuk! Nu kunnen jullie gericht namen gaan zoeken :D

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-09 22:12

ja dat klopt

ik heet amanda officieel en mijn vriend heet kiran (hindoestaans).

nu een leuke niet hollandse mooi klinkende naam

als je wat weet dan hoor ik het graag

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 22:26

heey TS
leuk dat het zo goed gaat.
ben zelf 19 en heb een zoontje die op 2de kerst dag 4 maanden wordt.
kreeg mij 20 weken echo met 29 weken omdat ik er pas met 28 weken achter komt.
meteen duidelijk dat het een jongen werd.
http://www.mijnalbum.nl/index.php?m=fto ... y=3WWIQB48 (foto van mijn mannetje)
heb nog wel wat meiden kleren gekregen (ondanks iedereen wist dat het een jongen werd)
als je het wil hebben stuur maar een PB

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:05

He wat leuk, mijn buurjongetje heette ook Kiran (ook hindoestaans) :) Zijn zussen heten Chanu en Urmil, dus misschien heb je daar wat aan? Verder hebben ze nog een Sunita (vind k erg mooi) en een Silta :)

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-09 23:10

Ik snap niet dat iemand zegt: kies voor abortus terwijl er duidelijk in jouw openingspost staat dat je er tegen bent. Ik vindt het dan ook een supergoed keuze van je! Ik ken genoeg meisjes die veel jonger als jou zijn en die inmiddels een kind hebben. Eentje was 14 toen ze zwanger werd, en 15 toen ze beviel, 2 waren 15 toen ze zwanger werden en 16 toen ze bevielen en ze zouden allemaal hun kindje niet willen missen! Zaten ook nog gewoon op school, woonden nog bij ouders thuis, maar uiteindelijk is het allemaal gelukt. Als je abortus doet, blijf je daar je hele leven mee achtervolgd worden.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 12:02

Lees stiekum ook nog steeds mee of je al een update had gedaan :) Vind het echt super hoe goed je er mee bezig bent! :)

Kaya dan als meisjes naam :)

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 18:09

Nog eventjes een update,

Met de sociale dienst gaat het helemaal mis, mijn vriend krijgt ondertussen een alleenstaandenuitkering van 550 euro per maand, daar kan je niet van rond komen met zijn 3en. Ik krijg geen uitkering omdat ik in de WIJ val, ik ben namelijk onder de 27, mijn moeder stuurt 10 euro per dag dus dat is per mnd ongeveer 300 euro. mijn uitkering zou 224 euro pm. zijn dus ik zit daar met mijn moeder haar 10 euro's al overheen, daarom willen ze mij geen uitkering geven

Ik vind het maar belachelijk want hoe kan je van 224 euro rond komen met een huis en een kind? Volgens mij helemaal NIET.

Maarja nu zoek ik dus naar werk, wat ook niet wil lukken want niemand wil mij aannemen. Weten jullie misschien een geschikte tijdelijke baan voor mij zodat ik wat inkomen heb, in zoetermeer?

Zit weer niet zo mee!

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 18:21

Ti_Amo schreef:
Nog eventjes een update,

Met de sociale dienst gaat het helemaal mis, mijn vriend krijgt ondertussen een alleenstaandenuitkering van 550 euro per maand, daar kan je niet van rond komen met zijn 3en. Ik krijg geen uitkering omdat ik in de WIJ val, ik ben namelijk onder de 27, mijn moeder stuurt 10 euro per dag dus dat is per mnd ongeveer 300 euro. mijn uitkering zou 224 euro pm. zijn dus ik zit daar met mijn moeder haar 10 euro's al overheen, daarom willen ze mij geen uitkering geven

Ik vind het maar belachelijk want hoe kan je van 224 euro rond komen met een huis en een kind? Volgens mij helemaal NIET.

Maarja nu zoek ik dus naar werk, wat ook niet wil lukken want niemand wil mij aannemen. Weten jullie misschien een geschikte tijdelijke baan voor mij zodat ik wat inkomen heb, in zoetermeer?

Zit weer niet zo mee!

Als je in de WIJ zit heb je recht op een vergoeding..
Ben je al bij de gemeente geweest??
als je meer wilt weten pm me dan maar even..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:25

Weet helaas niets voor je vind het maar een raar verhaal, misschien kun je tamara pb geloof dat zei weet hoe met de regels zit.

Succes iig :(:)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:29

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-09 20:36

dankjewel voor de reacties!

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-09 20:49

hmm wat vreemd, ik woonde thuis met mijn twee dochters en kreeg wel gewoon een bijstandsuitkering. Tegenwoordig is het inderdaad een WIJ uitkering, maar ook die zou even hoog moeten zijn als de bijstand, maar moet je wel mee werken aan een reïntegratieproject. Heb je gewerkt in de periode voordat je zwanger werd? Ik zou het toch maar eens goed nakijken als ik jou was, want iedereen in Nederland heeft recht op het minimum aan inkomen, en dat is (met kind) zo rond de 900 euro (alleenstaand) en 1200 euro (samenwonend).