Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lovely schreef:Falona, dan maak je dus ook altijd plaatjes van wat je ziet. Vroeger met woordjes leren, kopieerde ik de bladzijden in mijn hoofd soms en lepelde het zo op. Om een taal te leren is het niet ideaal, maar om een SO te halen wel
. Ik moet dus ook de bladzij weer oproepen om het terug te halen. Het is nu inmiddels allemaal wat weggesleten, maar dat mag ook wel na al die jaren. Tegenwoordig gebruik ik het voor agenda's en voor stukken die ik maak, er is nog weinig veranderd en handig is het nog steeds.
Falona schreef:Elaine schreef:Dacht altijd dat ik gewoon 'anders' was dan de rest van de wereld. (Herkenbaar gevoel?)
Heel herkenbaar, ik heb hetzelfde gevoel. En nu weet ik ook waar het vandaan komt dat ik anders ben en dat ik eigenlijk nog helemaal niet zo anders ben als ik dacht.
Fiffill schreef:Lovely schreef:Falona, dan maak je dus ook altijd plaatjes van wat je ziet. Vroeger met woordjes leren, kopieerde ik de bladzijden in mijn hoofd soms en lepelde het zo op. Om een taal te leren is het niet ideaal, maar om een SO te halen wel
. Ik moet dus ook de bladzij weer oproepen om het terug te halen. Het is nu inmiddels allemaal wat weggesleten, maar dat mag ook wel na al die jaren. Tegenwoordig gebruik ik het voor agenda's en voor stukken die ik maak, er is nog weinig veranderd en handig is het nog steeds.
Dat doe ik ook! Ik leerde mijn woordjes en zag dan gewoon de hele pagina voor me, waar welk woordje stond etc.Het leerde wel enorm snel want ik hoefde maar even naar de bladzijde te kijken.
Dingen die mij interesseren die leer ik zo, maar dingen die ik niks vind die komen er echt met moeite in... als je niet gewend bent moeite te doen dan kan dat best wel eens lastig zijn.
phormicola schreef:M'n man is trouwens ook HB, die heeft dan een IQ van 198. Bij hem is het vooral originaliteit (design, ontwerp, schilderkunst). Bij mij vooral taal en geheugen. Voor ons allebij is het ruimtelijke aspect ook even hoog.
phormicola schreef:wat jij trouwens doet is een drogreden en wel specifiek de autoriteits drogreden. Of in het Engels, the fallacy, more specifically, the call to authority.
Maak je handen niet vuil aan drogredenen. Je hebt een hoog IQ, je hebt ze echt niet nodig.
Lielle schreef:exact, zo werkt het bij mij ook, en niemand die dat snapt! Dat gaat dan zoiets als: "Ja, dat was in 2002 want het gebeurde tegelijk met die wedstrijd die ik had in Tilburg, en die reed ik met een voorsingel dus was Raimaer drachtig en het veulen is geboren in 2003 toen wij trouwden, dus is zij nu 7 jaar oud." En dat zit iedereen je verbijsterd aan te kijken. Tegenwoordig laat ik de hele uitleg dus maar achterwege.
phormicola schreef:Sjongejonge, zelfs hier val ik dus buiten de boot. Nou lekker hoor, dacht hier gewoon lekker te kunnen praten met mensen die weten waar ik het over heb, niet dus.
Krijg dit overal op heel bokt te horen. Dank jullie hartelijk hiervoor, ik kan dus echt nergens mezelf zijn.
Ik was niet m'n kennis ten toon aan het spreiden. Als jullie HB zijn, dan weten jullie dus ook dat je het fijn vind om dingen uit te leggen en lekker te discusseren. Is allemaal niet persoonlijk, gewoon lekker voor de hersenen. Ik dacht dat ik hier mensen kon vinden die me zouden begrijpen, hoe ik in elkaar steek.
Jullie hebben iemand weggejaagd die alleen maar een plekje zocht omdat ze overal buiten de boot valt. Ik ben niet zo'n persoon die zich makkelijk kan aanpassen aan ongeschreven sociale wetten, ik zie ze bijna niet. Met als gevolg dat ik overal word buitengesloten.
Nou doei dan maar, sorry dat ik jullie tot last was.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb nu echt tranen in m'n ogen.