Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:45

je bent altijd welkom.. :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:35

Ik heb een mailtje van mijn zus terug waarin ze als eerste uitlegde waarom ze pas zo laat reageerde. Dat was wel fijn.
Verder was het ook een hele fijne mail waaruit blijkt dat ze snapt wat ik bedoel. Ook gaf ze aan het goed te vinden dat ik mijn gevoel heb uitgesproken, maar daarbij haar ook de gelegenheid geef om haar verhaal te doen. Kortom dat ze blij was dat we het op zo'n volwassen manier hebben besproken.

Ik ben dus opgelucht. Dacht dat ze boos was, maar dat blijkt helemaal niet zo te zijn. Ook mijn zusje lijkt veel te leren de laatste tijd ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:59

Wij hebben vanmorgen de hond weggebracht, nu is het wachten tot ze bellen := Vind het altijd zo zielig om ze daar alleen te achter te laten maar het is voor een goed doel zullen we maar zeggen. Vannacht al niet zo lekker geslapen, was slecht weer hier en ik werd er wakker van, zou nu zo in slaap kunnen vallen. En misschien komt het toch ook wel wat door de spanningen. Vandaag proberen we nog van elkaar te genieten en gaan we langs familie om gedag te zeggen. Wens jullie een goede dag toe :(:)

PW, wat een fijne reactie van je zus, valt dan weer alles mee gelukkig. Hopelijk is de therapie je vandaag ook meegevallen.

Pilipa, wie weet lukt het je later deze week om het te verwoorden, we zijn er voor je :(:)

Angela, voel je je al wat beter? Hoe zijn de therapieëen gegaan vandaag?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:02

CIV: Vind het niet zo vreemd dat je last hebt van spanningen. Dat hoort erbij vrees ik. Hopelijk kun je van je laatste dagje met je vriend genieten. Ben benieuwd hoe het met de hond gegaan is.

Therapie ging wel goed vanmorgen. Er was een nieuwe in de groep. Ik herkende veel in hem van hoe ik in juni bij de deeltijd binnen kwam. Daardoor zag ik ook weer even hoeveel stappen ik vanaf dat moment al gemaakt heb.

Daarna ben ik bij de haptonoom geweest. Was weer erg fijn en goed. Ik heb er zo ontzettend veel aan. En het is zo'n lief mens. De haptonoom is voor mij echt een hele mooie aanvulling op mijn therapieën. Het was ook wel confronterend, want ze zei dat sommige dingen misschien nooit helemaal vanzelf zullen gaan, dat er altijd een drempel blijft. Dat zou best eens kunnen, al hoop ik natuurlijk van niet.

Eigenlijk zou ik daarna gaan sporten, maar ik ben te moe, heb vanmiddag nog een gesprek met mijn behandelaar dus ga nu maar even een uurtje slapen denk ik. Mijn vriend gaat mee naar mijn behandelaar. ben benieuwd.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:15

CIV vandaag laatste dag samen met luver, probeer er zo veel mogelijk van de genieten meid!
Denk aan jezelf met naar het werk gaan, als je merkt dat je rustiger aan moet doen,
dan is dat zo, punt ;) Goed dat je naar je zelf luistert!
Hopen dat je hondje de operatie goed door komt :(:)

Angela vandaag een lange therapie dag :(:) Verder net als PW geen zin in zondagen en
daardoor dus weinig gedaan in huis.

Zondag is gewoon een klote dag :D Probeer idd een paar klusjes speciaal voor de zondag
te houden, dan heb je een soort doel zeg maar ;)

PW heeft het moeilijk gehad met huiswerk, hoop dat het toch gelukt is?
Fijn dat je zus zon positief mailtje terug heeft gestuurd :) Zal wel een goed gevoel geven denk ik?
Ook super dat je zelf hebt in kunnen zien door die jongen, dat je zelf al zo ver gekomen bent.
Lijkt me dat het toch een stimulering is om door te gaan ;)
Succes straks samen met je mannetje bij je behandelaar.

Philipa, wat een fijne plek om te wonen, zo lekker aan de zee. Lijkt me erg fijn om te kunnen
ontspannen zo nu en dan. Even alles weg laten waaien :+:

Hier ging het vanmorgen even niet zo goed, zat erg in zak en as ivm de bewindvoering, de
uitkering, ik loop op het einde van mn zwangerschap zo ongeveer en wist niet of ik leefgeld
ging krijgen deze week of wat er nu zou gebeuren.
Ray heeft nu dus ook een keer naar mn bewindvoerder gebeld, en we zijn hoera hoera
eindelijk een keer terug gebeld, en heb veel duidelijkheid gekregen. De mevrouw die over onze
zaak gaat, gaat nu een en ander uitzoeken voor ons, en zou morgen terug koppeling geven
over het hoe en wat. Heb net zelfs al te horen gekregen dat als de kleine dr dalijk is, we recht
hebben op 1200 euro per maand, ipv de 800 die we nu hebben :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 14:23

Het huiswerk is inderdaad wel gelukt. Ook nog even met mijn vriend over gesproken gisteren. Morgen in de therapie maar even bespreken waar ik tegen aan liep. Is wel belangrijk voor mij om dat te doen.

Het mailtje van mijn zus geeft me zeker een goed gevoel. Het is fijn dat ik mijn gevoel enz. zo bespreekbaar heb kunnen maken en nog fijner hoe zij erop reageerde. Heb haar vanmiddag ook nog even aan de telefoon gehad en dat voelde helemaal goed :)

Hihi die nieuwe jongen in de groep is een man van 61, maar dat doet er niet toe. Het is zeker een stimulans om door te gaan. Fijn om zelf zo in te zien dat ik zo goed op weg ben. Dat zag ik vorige week even niet zo. Nu weer wel en dat is goed ;)

Wel fijn nieuws Samantha. Goed dat je nu inmiddels wat meer weet en dat die mevrouw het een en ander gaat uitzoeken. Ook fijn dat je morgen al meer te horen krijgt. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:51

PW, fijn dat je vandaag jezelf even terug zag, hoe jij een paar maanden terug was, dan zie je weer hoever je nu al bent. Over een paar weken is hij weer verder, dat zul je dan zien maar jij gaat ondertussen ook vooruit, vergeet dat niet! Goed dat je merkte dat sporten even teveel voor je is, morgen weer een dag. Hoe is het gesprek gegaan?

Sam, dat is goed nieuws! Nu heb je dat denk ik ook wel nodig want kleintjes kosten volgens mij best veel geld maar een mooi vooruitzicht!

We hebben de hond weer terug thuis :D Alles is goed gegaan, ze hebben het weg kunnen branden dus ik hoef morgen niet op controle. Ze is nu nog wel wat suf maar verder gaat het wel, de kosten vielen gelukkig ook mee. Verder ben ik wel moe, slecht geslapen en toch wat spanningen (ook al is het niet zoveel, tot nu toe). Heb vandaag even naar het werk een bericht gestuurd dat donderdag weer kom, heb er niks op terug gehad. Vanavond nog even naar mijn thuis en naar mn vriend zijn ouders, hoop dat we zo weer thuis zijn. Zal weer wel raar zijn, morgen weer zonder mn ventje.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:05

Fijn dat alles goed is gegaan met de hond. Dat is weer een zorg minder. Ik vind het trouwens niet raar dat je moe bent. Vind je het vervelend dat je niks terug hebt gehoord van je werk? Veel plezier vanavond en geniet er van. Vertrekt hij morgen weer?

Baal zelf wel een beetje dat ik niet ben gaan sporten. Ben vrijdag ook al niet geweest en dat vind ik eigenlijk erg laks van mezelf. Het gesprek was wel goed, maar ook wel weer pittig. Mijn behandelaar is eigenlijk best heel direct en daar hou ik wel van, want hij zegt waar het op staat, maar dat is soms wel even confronterend. Het was wel weer even goed en fijn dat mijn vriend mee was. Verder pieker ik een beetje over vanmiddag bij de haptonoom en wat ze gezegd heeft.

Ik dacht dat vandaag een makkelijk dagje zou zijn, maar dat heb ik wel weer een beetje onderschat. Merk dat het me toch weer aan het denken zet en ook wel veel energie kost. Ik was zowieso al wel moe, dus ga vanavond maar op tijd naar bed denk ik. Kwam vanmorgen al moe mijn bed uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:33

:wave: Ik ga later op jullie reageren, ik ben helemaal op.
Zeer heftig dagje gehad, waarbij we in zijn gegaan op denkpatronen. Was vreselijk!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:40

PW :(:) goed dat je vanavond vroeg onder de wol gaat, doen waar jij je goed bij voelt! Als je even geen zin hebt om te sporten dan is dat zo, ik herken dat wel en voel mezelf dan altijd schuldig maar eigenlijk schieten we daar niets mee op en hebben we er alleen onszelf mee, morgen weer een dag. Je doet er toch niemand kwaad mee als je niet gaat.

Probeer niet teveel te piekeren, zonde van je energie, maar ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Misschien een idee om je gedachten van je af te schrijven (we zijn er voor je als je het wilt delen :(:)) of even wat te lezen? Morgen een wat rustigere dag op de planning? Vond je vriend het voor zichzelf ook fijn dat hij mee is geweest?

Angela een digi knuffel :(:) voor jou

Vind het wel vervelend dat ik niets van mn werk heb gehoord, had graag even een berichtje terug gehad, nu vraag ik me af of ze misschien boos zijn? Dit is vast niet het geval maar het valt ze misschien tegen dat ik er pas donderdag weer ben (alhoewel ik vrij sta t/m wo maar ik had gezegd misschien er wo al te zijn) Zo maar eens lekker in bad en dan kan hij zijn tas nog inpakken, morgenochtend vertrekt hij. -O-

We hadden het trouwens net nog even over mij, of ik verandert was? Hij vond wel dat ik nu minder snel ging huilen :D , verder vond hij het lastig omdat hij me nu maar 2weken heeft gezien. Hij 'gelooft' het nog niet zo, is mijn idee. Hij vraagt zich af hoe ik zal zijn als we straks weer beide ons werkritme hebben. Kan hem helaas niet van die twijfel afhelpen maar zelf voorzie ik geen problemen, ben zoals ik nu ben en gelukkig niet meer zoals ik was.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:48

ik ga straks bijlezen, maar ik heb even goed nieuws sorry!!
Papa is hier en ik ga er nu heen, hij smsde dat ie kwam :D
ben helemaal happy!!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:53

@ CIV: Ik zou dat ook hebben, bang zijn dat ze boos zijn. Allemaal gedachten die dan al door je hoofd gaan spoken, waarschijnlijk totaal onnodig. Maar ik kan dat ook heel goed ;)

Ik kan me wel voorstellen dat je vriend het moeilijk vind om aan te geven of je veranderd bent, zeker omdat hij je natuurlijk nog maar kort heeft meegemaakt nu. Ik heb er bij jullie alle vertrouwen in dat het goed komt als hij straks terug is. Super dat je zelf ook geen problemen voorziet. Ik denk dat je heel erg gegroeid bent en dat je zeker niet meer bent zoals je was. Hopelijk kunnen jullie daar straks samen volop van gaan genieten! Jullie verdienen het!

@ Angela: Was dat bij de cogniteve therapie? Waar hebben jullie het precies over gehad als ik vragen mag? En wat maakte het zo vreselijk? Was het confronterend? Sterkte in ieder geval. Ik moet steeds denken aan wat er bij ons vaak gezegd wordt: "Behandeling is zwaar". Dat is gewoon zooo waar...

@ Pilipa: Fijne avond meid, geniet er van!!

Mijn vriend vond het trouwens ook zeker fijn dat hij mee geweest is. Bij mijn vorige behandelaar werd hij er een beetje buiten gehouden. Deze man betrekt hem er echt bij, want ik ook belangrijk vind. Het geeft ons allebei wel een heel goed gevoel. We kunnen bij mijn behandelaar zo ook goed praten over de invloed van alles op onze relatie, want dat is tenslotte niet niks.

Morgen heb ik geen rustigere dag helaas. Eerst ochtendgroep en dan schemagerichtetherapie. Ik vind de schemagerichte therapie altijd erg intensief en pittig. Kom er altijd met hoofdpijn vandaan. Maar ik heb er wel veel aan en ik wist van te voren dat het niet makkelijk zou worden ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:59

CIV schreef:
Probeer niet teveel te piekeren, zonde van je energie, maar ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan. Misschien een idee om je gedachten van je af te schrijven (we zijn er voor je als je het wilt delen :(:)) of even wat te lezen?

Van me af schrijven heb ik even niet zoveel zin in, omdat ik dan voor mij idee er nog bewuster over na moet gaan denken.
Ik heb een andere afleiding: Heb Blof opgezet en zit lekker mee te blèren. Dat is voor mij nou echt ontspannen...
(Maar goed dat mijn vriend niet thuis is, want ik denk dat mijn zangkwaliteiten voor hem niet bepaald ontspannend zijn :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:04

Het was inderdaad bij de cognitieve therapie, en het ging over denkpatronen die je hebt. Ik weet zo de juiste namen niet, maar er zijn dus verschillende patronen waaronder het 'moet' denken, het denken in rampscenario's, gedachten lezen van anderen enz. Het was zo confronterend. Er bleek onder al mijn woede heel veel verdriet te zitten, en dat kwam een beetje naar boven. We hebben echt super goede therapeuten bij die therapie welke ook echt doorvragen en ingaan op je gedachten. Op deze manier is het echt nuttig, maar oh zo zwaar..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:13

Heel heel herkenbaar. Wel fijn dat je zulke goede therapeuten hebt. Zonder goede vragen te stellen kom je niet op de zere plek en ga je er alsnog langsheen, iets wat je eigenlijk al veel te lang geprobeerd hebt, maar nu niet meer lukt.

Mijn haptonoom zei trouwens één van de eerste keer al tegen mij, dat er vaak altijd een andere emotie achter boosheid zit. Bij mij is dat ook heel veel opgekropt verdriet. En dat verdriet gaan voelen is heel eng en pijnlijk. Voor jou waarschijnlijk ook. Kan me heel goed voorstellen dat het heftig is meid. Hoe klote het ook voelt, je bent zo goed op weg. Deze oliebol moet je echt door. Heel veel sterkte. Er zullen nog veel meer van die zware dagen komen vrees ik...

Ik ben trouwens ook een ster in het 'moet' denken en het lezen van andermans gedachten. Het denken in rampscenario's heb ik niet zoveel last van. Het is trouwens wel heel verhelderend. Hebben jullie het bij cognitieve therapie ook over wat de invloed van je gedachten op je gevoel is?

Tot slot een hele dikke knuffel voor jou :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:28

We moeten ons gevoel (5 B's) aangeven en uitdrukken in percentages. Verder dan dat zijn we nog, we zijn helemaal van voren af aan begonnen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat wel erg fijn vind.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:30

Dat is ook fijn. Ik denk ook dat het belangrijk is om van voor af aan te beginnen. Pas dan kun je begrijpen hoe het in zijn werk gaat en dat kan alleen al heel verhelderend zijn.

Wat zijn de 5 B's? Ik ken er maar 4:
Boos
Bang
Blij
Bedroefd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:39

Beschaamd is er ook nog een. Tenminste bij ons dan ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:45

Dat is ook een hele goeie.
Volgens mij valt die bij ons onder bang. Maar ik vind hem los beter, omdat ik me afvraag of beschaamd wel altijd bang is. Ik denk het niet. Ik denk dat ik zelf ook de vijfde B ga gebruiken ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:46

Dat was bij mijn vorige therapeut ook, maar ook ik vind hem los ook beter. Soms valt een gedacht domweg niet onder die andere 4, en is het gewoon echt beschaamd.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:48

Helemaal mee eens!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:51

Ik heb ook cognitieve therapie gehad en bij mij heeft t echt mn leven veranderd! Ik ben een veel nuchterder mens, ondanks dat ik veel meer met mn gevoel ben gaan werken.. Snappen we t nog :+

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:58

Ik snap het helemaal! Dat is ook mijn doel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 22:08

Dat is mijn doel ook!

Pfff, ik ben net bij Zumba geweest en ik heb iets fanatieker meegedaan dan de vorige keer. Ik geloof nu graag dat je 1000 calorieen verbrand in een uur, en ik geloof ook dat ik morgen niet meer kan lopen :+

Was erg gezellig moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 08:22

Goedemorgen!

Op naar therapie!