Chiqa schreef:nobel1 schreef:Jaren geleden is er gevochten voor de rechten van een vrouw om oa een abortus te kunnen plegen en ik vind het heel goed dat deze mogelijkheid bestaat.
Ik vind ook niet dat vrouwen die een abortus hebben gepleegt verantwoording af moeten leggen waarom ze dat gedaan hebben.
Als vrouwen om welke reden dan ook abortus plegen is dat hun goed recht.
PreciesIk vind het trouwens opvallend dat de vrouwen die achter abortus staan vrij rustig reageren,
is het ongewenst? Dan halen wij het weg.
De vrouwen echter die een kind hebben of mss willen in de toekomst lijken er een groot drama van te maken, wie kan mij uitleggen waarom de kloof zo groot is?
En precies daarom, door die simplificatie, door het iets niet kunnen zien als een levend wezen met rechten, daarom blijven 'jullie' zo rustig. Mensen die pro-life zijn, zien een ongeboren kind als een levend wezen, iets dat het waard is om je over op te winden.
Ik vind het trouwens opvallend dat de vrouwen die achter abortus staan vrij rustig reageren, 
Wat God te maken heeft met abortus is me niet duidelijk (tenzij er nu "alleen God mag beslissen over leven en dood" geneuzel komt) GELUKKIG zijn kerk een staat gescheiden, anders zaten we nu niet met zn allen op een forumpje te beppen met elkaar. Dan stonden we nu eten te maken en voor 7 kinderen te zorgen.
. Te beweren dat het bergafwaarts gaat met de maatschappij door de toenemende goddeloosheid vind ik persoonlijk als atheïst zelfs een beetje beledigend. Of begrijp ik je post mis?