Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:10

haha, soms gaat het er hier wat heftig aan toe. het gaat er namelijk om dat ik sinds 1,5 week in dit topic post en nogal bot uit de hoek kan komen als mensen leven op een lunch van 1 eierkoek en daar is niet iedereen erg blij mee...

vertel jij eens over je dieet?

miiej, ik heb niet gezegd dat ik niet reageer op mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn. dat werd door tita geopperd als idee om mijn bloeddruk laag te houden en mijn nekharen niet ter bergen te laten rijzen.
:D

maar kom maar op en maak je borst maar nat als dat nodig is!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:14

benangelique schreef:
tita zegt dit, omdat ik me van de week had teruggetrokken omdat ik nogal pinnig reageer op mensen die erg weinig eten en mijn reacties niet altijd gewaardeerd worden...

nancy, met enkel fruit zit je op zo'n dag ongeveer aan de 400 kcal.
je wilt afvallen. hoeveel? wat is je huidige gewicht en je lengte? wat eet je gemiddeld op een dag? hoe oud ben je? wat is je beweegpatroon?

Nou okee..
vind het doodeng om het hier neer te zetten maar goed, op goed geluk!

Lengte; 1.77
Gewicht; 65 kg
Streef; 57 kg (62 is ook al goed! Kleine beetjes per keer..)
Leeftijd; 17
Wat eet ik; ik leef op brood, loops en cruesli en fruit en koude groenten, vooral wortels en tomaten en komkommer..
Ik eet dus geen aardappelen of pasta's, ik eet ook geen vlees behalve kip filet en enkele vis..
Ik ben een dramatische eter, maar ik lust het gewoon niet en kan me er niet toe dwingen, want dan gaat alles er weer zo snel uit als dat het erin gaat.. Broodbeleg is vaak palingworst of anders boterhamworst..
Verder drink ik heel veel dat varieert van; water, fanta zero, cristal clear, 7-up..
Beweegpatroon; bijna iedere dag paardrijden, half uurtje.. Verder fiets ik 2x per week 20 minuutjes (dat is heen én terug samen)..
Af en toe skeeler is ook wel eens of ga ik een langere wandeling maken met de hond..

Er zit geen vast patroon in mijn beweegpatroon, behalve het paardrijden dan..

En dat ik wil afvallen heeft niks te maken dat ik 17 ben..
En ik wéét dat ik volgens BMI goed zit, maar het voelt niet goed dus het moet eraf!

benangelique

Re: Verstandig afvallen voor jojo-ers: deel lll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:18

hoe kom je bij een streef van 57? kom je van dat gewicht en ben je veel aangekomen?
ben je wel eens bij een voedingsdeskundige geweest omtrent je eten? dat je veel dingen niet lust hoeft namelijk niet erg te zijn, maar dan moet je wel weten wat je dan kan eten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:22

benangelique schreef:
hoe kom je bij een streef van 57? kom je van dat gewicht en ben je veel aangekomen?
ben je wel eens bij een voedingsdeskundige geweest omtrent je eten? dat je veel dingen niet lust hoeft namelijk niet erg te zijn, maar dan moet je wel weten wat je dan kan eten.

Ik wil gewoon in de 50 zitten..
En dan niet 59..
Wel iets verder.. dus dan maar 57..

Geen voedingsdeskundige gezien, ik weet wat ik lust en af en toe probeer ik wat nieuws..
Af en toe maar want wat een boer niet kent, dat eet ie niet.. :Y) en ik dus ook niet..

Nou woont er een vriend van ons in Turkije en die is nu ruim een jaar weggeweest en nu is ie even terug..
Komt ie bij ons aan en zegt ie tegen mij; Jeeuujj, wat ben jij aangekomen!!

Nou dát klinkt lekker.. :(

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:23

oke.
Ik begrijp het ook wel.
Alleen krijg dan gewoon het gevoel dat ik genegeerd word?
Maargoed mijn streven is:
2 broodjes ochtend
2 broodjes lunch
2 eetlepels rijst/aardappels
2 eetlepels groente.
plus vis/vlees.
en 2 tussendoortjes, meestal fruit.

Maar vind iemand dat te weinig?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:30

nancy, wat een ongelooflijke eikel! ik zou je toch een voedingsdeskundige of dieetiste willen aanraden. dit wordt vanuit je basisverzekering gewoon vergoed. hij of zij kan je helpen met variatie in je voeding, met de producten die je wel lust. misschien een andere manier van bereiden of een tip qua brood en beleg?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:32

Miiej schreef:
oke.
Ik begrijp het ook wel.
Alleen krijg dan gewoon het gevoel dat ik genegeerd word?
Maargoed mijn streven is:
2 broodjes ochtend
2 broodjes lunch
2 eetlepels rijst/aardappels
2 eetlepels groente.
plus vis/vlees.
en 2 tussendoortjes, meestal fruit.

Maar vind iemand dat te weinig?

ik reageer niet op iedereen en dat doet natuurlijk iedereen. ik reageer persoonlijk alleen op wat er voor mij in het bijzonder (goed of niet goed) uitspringt.
Kan je precieser zijn met wat je wanneer wilt eten? wat voor brood? wat voor beleg? wat drink je? hoe groot zijn je scheplepels?

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:41

Miej, als je mijn schema er naast leg, zie je dat ik min of meer hetzelfde eet als jij. Ik verdeel mijn eten wel meer over de dag (vergelijkbaar met benangelique) maar dat is omdat ik heb gemerkt dat ik ontzettend gevoelig ben voor een wisselende suikerspiegel. Ik kan daar letterlijk "naar" van worden. Volgens mij moet jij hierop gewoon netjes kunnen afvallen :j

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:44

ik word ook naar als mijn suiker te veel daalt. als ik dan in ene veel suikers eet, krijg ik daarna de welbekende suikerdip; onwijze moeheid.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:49

benangelique schreef:
ik word ook naar als mijn suiker te veel daalt. als ik dan in ene veel suikers eet, krijg ik daarna de welbekende suikerdip; onwijze moeheid.

:)* er valt nu een geweldige euro :D
Maar het verklaarde bij mij ook waarom het tijdens mijn studententijd niet lukte om af te vallen (nadat ik het meeste bier had laten staan :D ). Een veeeel te onregelmatig leven....

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:51

onregelmatig leven is echt funest! maar ja, dat doet iedereen wel eens op zijn tijd en zoals mijn dieetiste zei 'onregelmatig is ook een regelmaat' :+

maar de euro valt ivm de vermoeidheid?

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:52

Oke, dat begrijp ik wel dat je niet op iedereen reageerd!.
Ik probeer 30 plus kaas te eten of vleeswaren meestal, snijworst, gelderse worst.
probeer 1 kee rin de week zoet te eten op brood.
Drink het meeste koffie en cola light.
Weet dat het heel ongezond is, maar vind het met mijn diabetes makkelijk. Omdat er niks inzit.
Eet altijd bruin brood.
Probeer altijd tussen mijn ontbijt lunch en avondeten 4 uur te hebben.
En dan rond 3 uur en 9 uur s avonds een tussendoortje, van ongeveer 15 gr koolhydraten.
Opscheplepel. zeg maar 1 normale aardappel denk ik.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:03

probeer echt iedere 3 uur te eten; dan blijft je suikerspiegel gelijkmatig. ik heb een snelle wisseling, dus moet iedere 2 uur wat eten.
je vleesbeleg is vrij vet. je kan ook voor magerdere varianten kijken als de vleeswaren van linera of weight watchers en natuurlijk rosbief, frincandeau etc.
bruin brood is prima. wissel eens af met roggebrood of desembrood als je dat lust. dit vult meer.
ook in de ochtend heb je een tussendoortje nodig. denk eens aan een schaaltje yoghurt, want ik mis je melkproducten.
1 opscheplepel is 1 aardappel, ter grote van een ei denk ik? daar mag je er best 3 van hebben.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:18

benangelique schreef:
haha, soms gaat het er hier wat heftig aan toe. het gaat er namelijk om dat ik sinds 1,5 week in dit topic post en nogal bot uit de hoek kan komen als mensen leven op een lunch van 1 eierkoek en daar is niet iedereen erg blij mee...

vertel jij eens over je dieet?

Hihi ik deed dat eerst ook maar ga er nu iets aan doen!

Power Slim is een proteïne dieet. Je neemt elke dag 5 of 6 "vervangers". Weinig koolhydraten (per dag max 40 gr) en veel eiwitten. Daarbij groente & vis/vlees/vleesvervanger (tot een max aantal gram, en sommige groente onbeperkt). Na 3 dagen zijn dan alle suikers uit je lichaam en moet deze je vet wel gaan verbranden voor brandstof. Mag de komende tijd geen fruit (vanwege de suikers)
Ik mag zelf m'n eten samenstellen, als ik maar onder die 40 gr blijf. Er zijn bv koude/warme dranken, repen, sojanootjes, speciaal toast etc.

Ik ga hier waarschijnlijk nog bij sporten, op de vacustep en powerplate. Dit alles onder begeleiding.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:20

heftig! en door wie wordt je begeleid? en wat wil je eraf en vanwaar kom je?

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:27

Ik loop bij Contour Care (http://www.contourcare.nl/)

Ik heb niet echt een getal van wat ik eraf wil hebben. Als ik me op een gegeven moment goed voel bij wat ik weeg, vind ik het wel goed :D Maar denk toch wel dat het richting 25 gaat. Wat ik nu weeg zet ik liever niet zo op internet :o Ben in ieder geval behoorlijk te zwaar!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:55

Hoihoi daar ben ik weer!
Pfff deze week is het lastig! Mega mega druk op het werk waardoor mijn middagpauze gehalveerd is en gisteren tot 21uur op het werk geweest met als avondeten een stokbroodje (wel een bruine gelukkig) ham/kaas. Tja dat is niet echt avondeten vind ik zelf maar goed! Het schiet deze week gewoon niet op helaas! Vrijdag ben ik jarig dus het weekend wordt ook een drama wat lijnen betreft hahaha
Maar goed probeer een paar keer extra op de stepper te gaan staan tussen door want ik moet proberen op dit gewicht te blijven (als ik niet afval mag ik zeer zeker ook niet aankomen)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 07:37

_Nancy schreef:
benangelique schreef:

Ik wil gewoon in de 50 zitten..
En dan niet 59..
Wel iets verder.. dus dan maar 57..

Geen voedingsdeskundige gezien, ik weet wat ik lust en af en toe probeer ik wat nieuws..
Af en toe maar want wat een boer niet kent, dat eet ie niet.. :Y) en ik dus ook niet..

Nou woont er een vriend van ons in Turkije en die is nu ruim een jaar weggeweest en nu is ie even terug..
Komt ie bij ons aan en zegt ie tegen mij; Jeeuujj, wat ben jij aangekomen!!

Nou dát klinkt lekker.. :(

Ik zal maar even reageren, ik zou het jammer vinden als benangelique hier niet meer zou posten omdat er mensen zijn die het niet eens waren met haar ideen dus opperde ik iid dat ze enkel naar de serieuze mensen moesten kijken en dat we wel wat van elkaar konden leren.

Jij bent voor mij iemand die niet serieus kan zijn omdat je 177cm lang bent en je wilt 57 kilo wegen waarom omdat je 59 te min vind dus dan maar 57.
Maar waar is die 57 kilo op gebasseerd?????????????????????

Toen ik zo oud was als jij had ik dat ook van mijn 19-21 was ik met de lijn bezig ik wilde persee onder de 50 kilo wegen dat is me precies een maand gelukt. 49 kilo bij een lengte van 168cm maar over het algemeen was het tussen de 52-57 kilo jaren lang dat is een stuk gezonder.

Je moet niet naar het cijfer kijken maar naar je spiegelbeeld?
En dit topic is niet bedoeld om elkaar tot het uiterste te drijven met zo min mogelijk wegen we proberen een normaal gezond gewicht te halen of te behouden.
Jij bent IMO ongezond bezig met je streefgewicht

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:42

Moggel

's Avonds eten of niet. Meestal eet ik na 8 uur 's avonds niet meer en dat is over het algemeen vanwege de simpele reden dat ik dan geen trek (meer) heb. Vroeger (en nu nog) ging je vaak na het stappen nog een vette hap halen... nou dan kan ik al bijna over mijn nek gaan bij de gedachte :+

Hey Elke!! :wave: :) En Inky_devil ook welkom hier :)

@ cindybijl: gefeliciteerd met je E bij B!! *\o/*

benangelique schreef:
dit is een dag van sonja bijvoorbeeld:
Ontbijt: 250 gram magere yoghurt, 1 appel
Tussendoor: 1 Liga evergreen
Lunch: 2 volkoren boterhammen met halvarine en 1X
30+ kaas en 1x kipfilet
Diner: 125 gram gekookte aardappelen
200 gram bloemkool, 1 scheplepel magere jus
75 gram tartaar, bakje rauwkost en yoghurtdressing
's Avonds: 1 speculaasje

als ik dit op http://www.caloriechecker.nl invoer, kom ik op 852 kcal.. is zeg maar 1/3 wat je nodig hebt om normaal te functioneren en 1/2 van wat je nodig hebt als je wilt afvallen

en 's middags geen tussendoortje! toonbeeld van gezondheid ahum...

Vandaar dat het afvallen destijds zo goed ging bij mij :+ Nou ja, crash of niet, het heeft toendertijd geholpen en is er ook niet meer bijgekomen (even mijn zwangerschapskilo's niet meegerekent ;) ).

@ Miej: benangelique heeft tot nu toe ook niet op mijn lijstjes gereageerd maar dat wil nog niet zeggen dat ze vindt dat ik slecht bezig ben. Als ze dat had gevonden dan had ze vast al eens gereageerd ;)
Ik reageer ook niet elke dag op iedereen.

Schema van gisteren:
O: 2x geroosterd wb, jam en smeerkaas
T: -
L: 2x vb, ham en hagelslag, 1x roggebrood met kaas
T: appel en 1x ontbijtkoek
D: worstje, doperwten en aardappelpuree

Totaal 19 pnt

Vanochtend begonnen met een 45 gr. crueli en magere yoghurt.

Owjee.... babyfoon slaat aan en ik hoor wat zacht gehuil. Snel maar een flesje klaar maken voor mijn kleine meid :+:

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:48

dat putensysteem kan iemand daar meer over vertellen
ach mijn schema reageert ook niemand op en dat is maar goed ook :D

O1 cracker met feta en beker melk
O2 eierkoek
T boterham met 20+ kaas :r
L 2 boterhammen met kipfilet, 1 met vlokken bruin brood
T 2 kaakjes digistive
A shusi :D

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:53

Joonsel schreef:
Ik loop bij Contour Care (http://www.contourcare.nl/)

Ik heb niet echt een getal van wat ik eraf wil hebben. Als ik me op een gegeven moment goed voel bij wat ik weeg, vind ik het wel goed :D Maar denk toch wel dat het richting 25 gaat. Wat ik nu weeg zet ik liever niet zo op internet :o Ben in ieder geval behoorlijk te zwaar!

ik zal de link zo eens bekijken. ben benieuwd!

nancy; het kan ook zijn dat je niet af gaat vallen omdat je lijf dit een normaal en gezond gewicht vind. of jij het dan te veel of te weinig vindt is pech. zo kan ik wel naar de 60 kg willen, maar daar is mijn lijf het niet mee eens.

flettie; hoe lang geleden ben jij bevallen? afvallen voordat je 10 weken verder bent na de baring wordt afgeraden namelijk, ook als je geen borstvoeding geeft.

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:56

Dat zal ook wel helpen Flettie, elke keer die trap op en af lopen. :D

Mijn streefgewicht is in de eerste instantie 65.
Ik ben begonnen op 77,2 en weeg nu 69,5.
65 leek mij een gewicht waarbij de vetrollen allemaal een stuk minder zijn. Maar ik kijk gewoon tot wanneer ik tevreden ben met hoe ik eruit zie. Ik denk overigens dat ik wel nog richting 60 wil gaan. Maar we zien wel, ik blijf gewoon normaal eten en als het op 62 stopt, dan stopt het op 62.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:02

hoe lang ben je manon en hoe ziet je eetpatroon er uit?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:34

goedenmorgen allemaal!!
ben net weer klaar met mijn half uurtje move that body:P:P

hier komt mijn schema van vandaag:
0: dubbele boterham met halve plak slankie kaas
t: 1 boterham met een mini beetje brie
m: avondeten
t: 1 boterham met beleg
a: 1 boterham met beleg

ik moet vanavond weer werken, dus daarom eet ik als tussendoortje weer 's middags avondeten

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:41

dat is nieuw he? op net 5 toch?

ik vind je dag erg mager. waar is je fruit en zuivel? ik zou het zo doen:
o: 2 vb hele plak slankie kaas
t: 1 vb mager beleg, 1 stuk fruit
l: warme maaltijd (wat??)
t: 250 gr magere yoghurt of kwark
t: fruit
a: 2 vb mager beleg, gekookt eitje erbij
t: 250 gr. magere yoghurt of kwark