Welke fobie/angst heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:44

Welshcobfan schreef:
Zouden mannen ook zoveel rare dingen eng vinden? of verbergen die dat gewoon? :P

die vinden zichzelf veel te stoer om dat te zeggen :+ mijn broer is bang voor herders, dat weet ik wel :j

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:28

- Nagels die dubbel klappen := ...... dat is zoooo vreselijk...
- knieën....... niemand mag aan mijn knieën komen.. dat voelt het alsof ze eraf vallen........ :(:)
- ijstokjes kan ik ook niet tegen, laat altijd een stuk ijs erom heen zitten en gooi het dan weg, als ik maar enigszins met mijn tanden in de buurt kom krijg ik al kippenvel, of als iemand anders erop zit te bijten ofzo.. bleh kan ik écht niet tegen!!! :=
- Spinnen,, al zijn ze zo klein.. ik vind ze doooood eng.. ga niet eerder een kamer in voordat ie weg is! :=

Anoniem

Re: Welke (grappige) fobie heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 09:33

Ik ben echt als de dood voor spinnen. Vroeger durfde ik nog niet eens een hooiwagen weg te halen, stond ik alleen maar te gillen en te huilen, tegenwoordig gaat dat iets beter.

Ik heb zelfs eens met m'n zwangere buik en een dreumes in mijn armen op de bank staan gillen toen ik zo'n hele grote dikke spin zag. M'n man heeft heel veel moeite moeten doen om me van die bank af te krijgen.

Ook ben ik heel bang om iets op m'n hoofd te krijgen. Vogelpoep ook, maar voornamelijk beesten. Mijn moeder heeft ooit vroeger eens een bidsprinkhaan op haar hoofd gehad, in de studeerkamer, snap nog steeds niet hoe dat kan maar heeft veel indruk op me gemaakt (ik was drie).

Ik veeg dan ook zeer regelmatig met m'n hand over m'n hoofd, zeker als ik het idee heb dat er iets uit de lucht is komen vallen.

Verder kan ik absoluut niet tegen het geluid van metaal over metaal (bestek langs bestek, lepels door een pan) of het piepend snijden van een mes op een bord. Ik krijg er kippenvel van, mijn tanden gaan pijn doen, en als het te lang doorgaat wordt ik helemaal misselijk.

Clowns vind ik ook helemaal niet fijn. Hoe erger geschminckt hoe vreselijker ik het vind.

Belangst heb ik ook lang gehad. Dat gaat langzaam steeds een klein stukje beter.

Valerie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:49

Hmm.. nou dan zal ik mijne ook maar vertellen..
Ik heb écht een fobie voor voeten, vind ze zo ontzettend vies, ik laat mijn teennagels ook altijd knippen door ons mam.. én als iemand anders z'n voeten tegen mij aankomen spring ik ineens op omdat ik er dan zo hard van schrik, en bang ben dat ze vies zijn..
Ik weet niet waarom, en vind het raar, maar voeten.. écht ik weet niet hoe of waardoor het is gekomen..
Ik heb ook gewoon normale schone voeten ofzo, dus het is niet zo dat ik er een afkeer van heb of iets dergelijks..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:03

dees_daan schreef:
Welshcobfan schreef:
Zouden mannen ook zoveel rare dingen eng vinden? of verbergen die dat gewoon? :P

die vinden zichzelf veel te stoer om dat te zeggen :+ mijn broer is bang voor herders, dat weet ik wel :j

Mijn broer is een watje, die piept heel snel om alles :P Maar ja... ik kan hem ook weer niet heel mannelijk noemen: hij is blijven steken geloof ik :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:17

Goed ik zal wel wat mensen voor het hoofd stoten hiermee maar ik kan me echt niet voorstellen dat je ergens een fobie voor hebt, okee ik vind sommige beestjes en geluiden en dingen ook vies of kan er de kriebels van krijgen maar om dan helemaal in paniek te raken en te gillen, janken weetikweelwat? Plet ze en klaar of kijk gewoon de andere kant op..

Echt er was eens een programma op tv met rare fobieen van mensen en ik heb me kapot gelachen :D mensen die panisch waren voor augurken en kaas en helemaal gillend en huilend wegrenden voor kaas WTF? het is een niet levend ding :? Sorry maar dat vind ik echt lachwekkend!
Nogmaals ik zal hier mensen mee voor het hoofd stoten maar come on!? Kaas? Ik denk dat mijn inlevingsvermogen hiervoor te kort schiet!

En ja sommige fobieen zoals pleinvrees kunnen erg vervelend zijn en ik geloof ook best dat het erg lastig kan zijn voor iemand kan zijn die zo iets heeft maar ik kan me er echt niks bij voorstellen en kan dan echt serieus denken: wat stel je je aan? Waar gaat dit in Godsnaam over?

SHOOT ME! (En ik denk dat ik niet de enige ben die dit stiekem denkt maar wel de enige die dit nu zegt hier, sorry dit is mijn mening. Ik kan me in veel dingen inleven maar dit soort dingen niet)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:22

@ Sandyislief: dus jij wilt zeggen dat je echt helemaal nergens bang van bent? Daar geloof ik namelijk niet in. Ik geloof dat iedereen wel iets heeft waar ie echt bang voor is. En nee dat hoeft echt niet altijd te resulteren in gillen/janken/wegrennen. En mij stoot je daarvoor niet voor het hoofd hoor, dat jij je daarin niet kan inleven kan ik niets aan doen. Net zo weinig als dat ik (en anderen) er iets aan kan doen dat ik ergens bang voor ben.

DebjeDopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:27

ik weet niet of het echt een fobie is maar ik kan absoluut niet tegen lichamelijk contact!
verschrikkelijk vind ik het, zelfs al als mensen te dicht bij me in de buurt komen.
en ik kan niet tegen vreemde , ik kom ze vaak tegen: op school op stal etc. maar dan ga ik me gelijk heel verwaand gedragen ofzo (zeggen anderen, dat merk ik zelf niet)
of dingen over mezelf vertellen heb ik zo'n hekel aan, bij docenten en van die vertrouwens personen weet je wel?! bah dan ga ik heel sarcastisch en gemeen doen of ik zeg gewoon helemaal niks
en ik ben zo ontzettend vies van anderen, bah ik kan gewoon mn eten of drinken weggooien als er iemand anders aan gezeten heeft (is natuurlijk altijd maar daar denk ik liever niet bij na Brr!) ik ben zelfs vies van m'n eigen ouders! :o

het zullen niet echte fobiën zijn maar ik zit er wel erg mee ;)

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:33

Sandyislief schreef:
Goed ik zal wel wat mensen voor het hoofd stoten hiermee maar ik kan me echt niet voorstellen dat je ergens een fobie voor hebt, okee ik vind sommige beestjes en geluiden en dingen ook vies of kan er de kriebels van krijgen maar om dan helemaal in paniek te raken en te gillen, janken weetikweelwat? Plet ze en klaar of kijk gewoon de andere kant op..

Nee, maar ik denk dat hier het woord fobie een beetje door de war gehaald wordt met 'vies vinden' en 'afkeer hebben van'. Een echte fobie belemmerd je functioneren ernstig, zoals smetvrees e.d. maar de meeste geven hier aan wat zij echt vies vinden of waar ze een grondige afkeer van hebben. Zoals mijn "champignonnenfobie", ik ga echt in de supermarkt of restaurant niet huilen als ik er 1 zie en ik lig er ook niet elke nacht gillend van wakker, maar ik vind ze afstotelijk en wil ze niet aanraken. Dus eigenlijk geen fobie, maar afkeer. Zo beter ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:36

Myour: mijn vader is eigenlijk nergens bang voor.
Wel handig, zo'n heerlijk nuchtere man die een keer de schouders ophaalt en de huge spin plet :+ :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 13:56

@ Welshcobfan: iedere ouder is bang zijn kinderen kwijt te raken, dat er uberhaupt iets mis gaat met zijn/haar kinderen. Het is inderdaad geen 'fobie' in die zin dat het het functioneren belemmerd, maar ja.. weet niet hoe ik het uit moet leggen. Het is toch een bepaalde angst.
Mijn vader is trouwens bang voor naalden _O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:02

Hihi ik bedoel ook echt: onnozele angsten, voor spinnen enz :P (daar waar de evolutie niet helemaal geslaagd is :P)
Een kind kwijtraken is een gegronde angst :)

Pa zou zelfs nog de spin oppeten :+ Hij is gek op vreemde gerechten (kikkerbilletjes etc)! Ik heb hem nooit echt angstig gezien, terwijl moedertje lief moord en brand gilt bij het zien van een spin :D
Wel grappig, want de broer van mijn vader is bang voor álles: elk dier vind hij doodeng := Ging zelfs zover dat hij zijn kinderen bij de kinderboerderij over het hek zette, zodat hij veilig stond :+

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:13

Nou in die zin van angst heb ik mijn ouders ook niet gezien (al schijnt m'n vader echt niet lekker te worden bij naalden haha), m'n moeder maakt zich alleen snel zorgen over 'ons'(d'r kinderen), grote spinnen pakt ze zeker niet vast (wie geeft d'r ongelijk _O- ). Wat dat betreft heb ik een stoerdere moeder dan vader haha!

Biebabeloeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:18

Heb een trappenfobie ^)
Nuja, ik ga wel trappen op en af hoor, maar gewoon echt voetje per voetje en houd me altijd goed vast :P
Enkel mijn trap thuis, kan ik wel afdenderen, maar andere trappen doe ik altijd heeeeel voorzichtig.
Teveel afgedonderd toen ik jonger was, dusja ^)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:21

Myour: misschien een keer aanbieden of je het handje van je vader moet vasthouden bij een prik :P :D

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 14:34

Ieuw nee ik houd zelf ook niet prikken (ga nooit om hoor haha maar vind het niet prettig om aan te zien) :D

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:41

haha prikken iell jaa !! Als ze het vloeistof erin spuiten voel je dat gewoon in je vingers!

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 15:57

brrr
moest vandaag bloedprikken
ze controleren of ik ook iets van een ontsteking heb (heb last van mijn zij misschien longontsteking)
en die naald doet gewoon zeer :oo

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:01

Als de naald echt zeer doet, prikken ze je verkeerd. Ik voel het de laatste keren bijna niet! Jaja ik kom langzaam over mijn angst heen :D
(al hebben ze wel bloed achteruit gezet voor het geval ik niet meer durf te prikken :P)

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:34

-Ik ben als de doods voor wormen, als ik er 1 zie liggen gaat mijn hart al sneller kloppen, krijg ik het benauwd, en als ze gaan kronkelen ren ik krijsend weg. Mijn psychologie lerares wilde er een keer 1 mee in de klas nemen, om te kijken wat voor invloed het op me had. Heb er mee gedreigd om het raam uit te springen als ze het echt deed... :+

-Ik heb een enorme fobie om vreemde mensen te bellen voor iets. schrijf altijd een heel briefje, en als diegene dan over iets heel anders begint ben ik het kwijt, omdat ik me neit aan me briefje kan houden.... :o

- ik vind het echt verschrikkelijk als iemand zijn broodje half op heeft en dan doodleuk vraagt of ik ook een hapje wil,... ieks...

-ik vind vogels, spinnen en apen vies en eng

-als ik in het zwembad ben in het diepe en er zit op de bodem een rooster denk ik altijd dat er een haai achter zwemt. (en dat gaat van de zomer met haaien zwemmen in mexico...)

-als ik het geluid van piepschuim hoor ren ik hard weg (afgrijselijk) idem als er 1 zijn nagels over een schoolbord haalt.

-ik vind clowns eng (it gezien :') )

-ik heb enorme hoogtevrees. op een keukentrapje staan vind ik al eng. op mijn werk moeten ze me altijd helpen als ik wat in de keuken aan het schoonmaken ben, en ik niet meer van het fornuis af durf... :+ Als ik op een grote hoogte sta heb ik altijd het gevoel dat ik de afgrond wordt ingesleurd.

-tandartsen zijn dooooooodeng.

nu ik het zo lees is het best erg met me gesteld... :')

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:45

Naalden doen me helemaal niks, heb met 28 operaties al zoveel naalden in mijn lijf gehad dat ik daar niet meer wakker van lig.
Ik heb wel een echte spinnenfobie gehad, todat ik vond dat het zo niet langer kon en ik in therapie ben gegaan.
Spinnnen zijn nog steeds geen vrienden van me, maar ik raak niet meer in paniek en durf ze met een glas te vangen en buiten te zetten *is trots op zichzelf :P *
Laatst bijgewerkt door darwin op 04-06-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Manderino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:45

Het klinkt heel raar,maar ik heb een fobie voor kots :\ .

Als ik iemand gaat kotsen,ik zelf,of ik hoor het alleen al,nou dan krijg je mij niet gekker,
dan ga ik huilen,gillen en wegrennen,heel raar :Y)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:49

Manderino schreef:

Als ik iemand gaat kotsen,ik zelf,of ik hoor het alleen al,nou dan krijg je mij niet gekker,

Haha, dat herken ik trouwens ook wel, niet dat het echt een fobie is, maar ik moet er ook niks van hebben.
Als ik na een operatie op die uitslaapkamer ben, lig ik altijd zo overdreven hyper te doen, want dan mag je terug naar de afdeling als je goed wakker bent.
Ik ben namelijk als de dood dat er iemand gaat overgeven als die uit zijn narcose komt, en dan word ik ook ziek :=

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:54

Ik heb een fobie voor watjes... :=
Nee geen sukkels/softie's oid
Maar die witte pluizebollen van katoen :')

Hoe het voelt, en dat krakende geluid ervan :=
Echt vreselijk, ik raak die dingen ook echt absoluut niet aan...
Ik krijg overal kippenvel en voel me dan echt ellendig :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 22:56

Manderino schreef:

Daar hebben nog veel meer mensen last van. Zoek maar eens op emetofobie. ;)