[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:12

parouscha schreef:
_janet_ schreef:
Ik ben nu met mijn tweede nuvaring bezig.
Merk nog helemaa geen verschi met de pil. Misschien duurt dat nog even voordat ik echt verandering merk.

Als mijn vriend en ik sex hebben, merken we beide nauwelijks wat van de ring. Dat is wel positief.

Ik begin ook bijna met mijn 2de ring.

Maar heb nog nooit zo erg last gehad van puistjes dan nu!!!!!!!!!
Oh man wat vreselijk als je het anders nooit hebt gehad :))

ff aankijken of het komt door de hormonen anders wil ik wel weer overstappen op iets anders.

Morgen moet de ring eruit en dan moet ie erweer in op de woensdag erop op de zelfde tijd of juist op dinsdag?

Zelfde tijd, zelfde dag.

chillaxing

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-09 17:14

Pfff, ik heb sterdil nogiets.. de pil die je eingelijk altijd standaard krijgt. Alleen vergeet ik 'm nogal snel en zodra ik hem 's avonds neem ipv 's ochtends, word ik gelijk de volgende dag ongesteld? Dat klopt toch wel niet helemaal lijkt me?

Moet trouwens ook terug naar de dokter maar het komt er steeds maar niet van..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 01:18

Nou na overleg vandaag de Nuvaring opgehaald en over 2 weken ga ik hem voor het eerst proberen.
Ik heb veel verschillende pillen gehad en ook nog de pleisterpil maar niks bevalt echt goed.
Mijn vriend vind het alleen nog een beetje een vreemd idee tijdens de seks maar dat komt vast vanzelf wel goed.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 16:43

Zoals iedereen wel weet is de pil vrij betrouwbaar maar door probleempjes heb ik al verschillende soorten en van verschillen zwarte de pil geslikt. En nu op dit moment slik ik alweer enkele maande een lichte pil namelijk microgom 30. Maar is deze eigenlijk nog wel zo betrouwbaar? nadat je eerst een tijdje een zwaardere hebt geslikt...

Overigens ben ik niet uitmezelf steeds geswitcht van pil maar heeft mijn gynocoloog dat voorgeschreven. waar ik nu overigens niet meer bij loop.

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-09 23:48

Iemand ervaring met een Implanon?
Ik ben de pil helemaal zat, heb sinds een jaar enorme last van mijn darmen en mijn stoelgang is dus verre van fijn, en hierdoor moet ik altijd opletten of de werking van mijn pil nog goed is...

Nu ga ik volgende week dus naar de dokter om te vragen of een Implanon misschien iets voor mij is, een spiraaltje zie ik namelijk niet zitten!

Iemand ervaringen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 00:01

Mijn huisarts raadde implanon af, kijk eens naar de nuvaring of de evra pleisterpil als alternatief beide middelen blijven veilig bij overgeven en diarree.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:22

Ik heb implanon gehad.. was er na 6 maanden weer uit := bleef tussen tijdse bloedingen houden :n

Ik moest dinsdag me ring verwijderen := :o
vergeten
Dus die heb ik er vrijdag pas uitgehaald :oo

Wordt je ongi minder door de ring? Kan nou niet echt zeggen dat ik nou enthousiast ben van dat ding :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 08:32

_Tara_: Heb ook verscheidene vriendinnen en mijn zusje die aan de nuvaring zaten. Idd meer puistjes. Komt waarschijnlijk doordat je Nuvaring veel minder hormonen bevat dan de pil. Pil wordt nmlk ook weleens voorgeschreven tegen acne.

Danicque: Klopt. Ik heb ook stediril 30. Als ik de pil een dag vergeet (bijv. maandag) en hem dinsdag gewoon weer neem, ben ik alsnog op woensdag ongesteld. Gewoon een zaak van hem elke dag goed nemen dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 12:16

Hmmm, morgenochtend heb ik een afspraak om de mirena te laten zetten. Alleen.. ik ben woensdag gestopt met de pil, en nog steeds niet ongesteld :| Echt geen flauw idee wat ik daar nu mee aan moet.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 16:45

euhmm O:) zwangerschap testje ff doen dan maar?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:06

Ik ben gewoon al 6 kilo afgevallen sinds ik met de Nuva begonnen......ik heb er niks extra's voor gedaan :D

Caye: Misschien is de berichtenservice iets voor jou, dan krijg je een sms wanneer je je ring moet inbrengen of verwijderen....echt ideaal, ik krijg zelfs morgenvroeg weer een sms ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:19

Caye schreef:
euhmm O:) zwangerschap testje ff doen dan maar?

Dat lijkt me een beetje voorbarig, denk je niet ;)

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:34

waarom? als je niet ongi bent geworden is niks voorbarig toch?

Als je dalijk zwanger blijkt te zijn en je plaatst je mirena.. Dan kan je je vruchtje afstoten.

Daarbij doet de arts het alleen als je ongi bent plaatsten ;) want dan staat je BBM stukje open ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:36

Caye schreef:
waarom? als je niet ongi bent geworden is niks voorbarig toch?

Als je dalijk zwanger blijkt te zijn en je plaatst je mirena.. Dan kan je je vruchtje afstoten.

Daarbij doet de arts het alleen als je ongi bent plaatsten ;) want dan staat je BBM stukje open ;)

En om dat laatste gaat het ;)

Als ik woensdag de laatste pil slik word ik meestal zaterdags ongesteld. Als ik dat zondag dan nog niet ben, ren ik niet meteen naar de drogist voor een zwangerschapstest..

Maar inmiddels heb ik aardig buikpijn dus denk dat de afspraak morgen gewoon door kan gaan.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:40

Haha, als je je er druk om gaat maken duurt het alleen maar langer :)

Heb ook weleens in de stress gezeten......maar dan duurt het alleen maar langer voor je ongi wordt....ik ken dat :D

Ik heb nog wel een goeie tip om snel ongesteld te worden, maar het is zo raar om dat hier zo op te schrijven...... dus daarom: in het klein

Klaarkomen zorgt ervoor dat je sneller ongesteld wordt.......het helpt ook om er sneller weer vanf te komen....ooit ergens gelezen....
Laatst bijgewerkt door Paintlinger op 17-05-09 17:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:41

geen last van... als ik niet ongi werd was ik wel zwanger :D

naja dat kan nu ook niet meer gelukkig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:45

Paintlinger schreef:
Haha, als je je er druk om gaat maken duurt het alleen maar langer :)

Heb ook weleens in de stress gezeten......maar dan duurt het alleen maar langer voor je ongi wordt....ik ken dat :D

Ik heb nog wel een goeie tip om snel ongesteld te worden, maar het is zo raar om dat hier zo op te schrijven...... dus daarom: in het klein

Klaarkomen zorgt ervoor dat je sneller ongesteld wordt.......het helpt ook om er sneller weer vanf te komen....ooit ergens gelezen....

Huh, haha waar heb je dat vandaan? Dat heb ik nog nooit gehoord :P lol

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:56

Dat weet ik niet meer......maareh....in tijden van stress valt het te proberen......enneh..*kijkt schichtig om zich heen* het werkt wel hoor :o

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:57

klaarkomen zorgt er voor dat je baarmoedermond samen trekt :j Een soort van weeën. ALs je zwanger bent en je komt klaar krijg je harde buiken. ;)

Dat "zuigende" effect van het klaarkomen zorgt er voor dat je baarmoeder sneller schoner wordt ;) maar heeft niks met sneller ongested zijn te maken of dat het sneller over is :n

Wat wel zo is.. als je zwanger WILT worden. Is het raadzamer als vrouw eerst klaar te komen.. voor dat de man een zaadlozing krijgt. Dat zuigende effect van je baarmoeder.. zorgt er voor dat het zaad beter wordt opgenomen

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 17:58

muwahahah dan zou ik nooit meer ongi zijn _O-
:o

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:00

Nou het zal best....maar het helpt wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 18:03

Huh, wat apart :P

Grappig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:14

Ugh, ik was op zoek naar de procedure van zetten van de mirena omdat ik het wel fijn vind om te weten wat ze gaan doen. Kwam ik ineens allemaal horrorverhalen tegen van meiden die de hele boel bij elkaar geschreeuwd hebben :|

Maar, kan iemand me hier vertellen wat ze gaan doen? :o Ik word nergens duidelijker van..

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 20:56

Plaatsen van een mirena in een notendop:

De ha/gyn brengt eerst een eendebek in om er bij te kunnen, voel je niks van..
Dan zal hij iets inbrengen om je baarmoeder op te meten, dat kan aanvoelen als gemene steek..
Dan zal hij de mirena op de juiste afstand instellen en inbrengen, op het moment dat hij die lost laat haakt die aan je baarmoeder vast, ook dat kan als een gemene steek aanvoelen..

En that's it.. is echt zo gebeurd!!
En die gemene steken, tja, die voel je wel even maar is zeker geen horror verhaal!

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-09 21:08

Thnx, vind het echt prettig om te weten wat ze gaan doen.
Zo te horen is het nog wel te doen :P

Dankjewel!