Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_BLOEMPOTJE

Re: Nog meer meiden die gaan voor baarmoederhalskanker prikken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:53

mag ik vragen waarom je gaat prikken M_ariskaa?

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:54

Citaat:
Eerste doden al afgeleverd

Event Reports Obtained from FDA Detail 1,637 Adverse Reactions to Gardasil

(Washington, DC) -- Judicial Watch, een publieke onderzoeksgroep heeft documenten van de US Food and Drug Administration vrijgegeven met details van 1,637 verslagen over de vaccinatie tegen Human Papilloma Virus (HPV), Gardasil. Hierin worden drie doden vermeld van vrouwen die gestorven zijn na vaccinatie door bloedklontering veroorzaakt door de HPV inenting. Eentje stierf direct, de andere twee drie uur na de vaccinatie met het Gardasil vaccin. Het betreft hier twee meisjes van 12 en 19 jaar. De bloedklonterig veroorzaakte hartproblemen dat de dood tot gevolg had.

Van de 1,637 vaccinatie reacties vermeld het FDA 371 negatieve reacties. Van de 42 vrouwen die het vaccin kregen terwijl ze zwanger waren kregen 18 een spontane abortus

De bijwerkingen van het HPV-vaccin zijn volgens producent Merck & Co. pijn, koorts, duizeligheid, jeuk, pijn, koorts en misselijkheid. Van de 1.637 onderzochten kreeg 77% deze bijwerkingen. Maar andere serieuze bijwerkingen zijn verlamming, Bells Palsy, Guillain-Barre Syndrome en aanvallen van beroertes.

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:55

_BLOEMPOTJE schreef:

Hey.
Waarom niet?
Als je toch opgeroepen wordt,
waarom zou je het niet doen?

Ik wordt niet verplicht van mijn ouders,
maar ik hoef geen baarmoederhalskanker hoor :(:)

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:55

Brrr dat klinkt helemaal erg! :O

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:56

M_ariskaa, miss moet je eerst het topic (iig de laatste 2/3 blz) even doorlezen..

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:57

missblondie schreef:
M_ariskaa, miss moet je eerst het topic (iig de laatste 2/3 blz) even doorlezen..

Alsof iedereen die prikt dat doet hee..
Niet iedereen zit op bokt/weet dat allemaal he.
Ze gaan ervan uit dat het gewoon een vaccinatie is tegen baarmoederhalskanker.
En tja,
voordat ik in dit topic kwam dacht ik dat ook.
Ik ga gewoon,
bokt gaat daar geen verandering in brengen. :+

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:57

M_ariskaa schreef:
_BLOEMPOTJE schreef:

Waarom niet?

Lees het hele topic, of de laatste paar bladzijdes, is door.
Er is kans op verlamming, hersenbloeding, bloedklontering en het kan de kans op baarmoederhalskanker vergroten.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:58

Nee, dat snap ik wel :)
Maar omdat er nogal veel negatieve dingen hier erover worden gezegd...
Ik dacht, miss weet jij dat niet? :)
Voordat ik dit had gelezen, wist ik ook zeker dat ik hem ging halen... Maar nu?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:59

_BLOEMPOTJE schreef:
Lees het hele topic, of de laatste paar bladzijdes, is door.
Er is kans op verlamming, hersenbloeding, bloedklontering en het kan de kans op baarmoederhalskanker vergroten.

Vergroten? pardon?
Is het juist niet een vaccinatie TEGEN baarmoederhalskanker?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:00

missblondie schreef:
Nee, dat snap ik wel :)
Maar omdat er nogal veel negatieve dingen hier erover worden gezegd...
Ik dacht, miss weet jij dat niet? :)
Voordat ik dit had gelezen, wist ik ook zeker dat ik hem ging halen... Maar nu?

Hey idd,
ik heb het helemaal met je eens.
Een paar minuten geleden wist ik er niks van...
Daarom was ik ook verbaasd dat jullie zo raar reageerden dat ik hem ging halen ;)
Maar idd...
al die negatieve verhalen.

Petraa_

Als je het virus als bij je heb, heb 45% meer kans op baarmoederhalskanker. (Voor zover ik het begrepen heb)

Ayasha
Blogger

caroolienn schreef:
Volgens mij, heb ik jou verkeerd begrepen of jij mij...
Ik heb ook in die zin gezegt: Maar als de kans groter wordt, heb je heel veel meisjes die dit wel krijgen.
Dus ongeveer hetzelfde als wat jouw eerste zin is :P Alleen heb ik het over baarmoederhalskanker, en jij over combinaties van kanker...

Al heb ik het wel wat raar gezegt kom ik achter... Ik bedoelde: Stel je voor dat de kans op kanker juist groter is, en dat die meisjes juist een grotere kans op baarmoederhalskanker hebben.

Haha dan zeggen we inderdaad exact hetzelfde :')

Tja, vind het een beetje een eng idee dat de overheid het zomaar toe laat... Dan ga je je toch vragen stellen bij andere medicatie ook he?

Mariska: ze hebben sowieso nog geen idee over wat het spul over tien jaar met je lichaam uit vreet ;)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:03

Al die andere meiden?
Die NIET op bokt zitten?
Die weten er dan niks over he,
als ik dit topic niet tegenkwam wist ik het ook niet...
Dus die anderen gaan ook allemaal hoor :?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:05

ik lees hier dat een aantal mensen moeten van hun ouders. Ouders kunnen je niet dwingen! Het is wettelijk vast gelegd dat als je ouder bent dan 12 jaar je ouders je zonder jou toestemming niet kunnen laten behandelen/onderzoeken enz. Verder zie ik ook veel de vraag of het verplicht is: nee dat is het niet. Een overheid kan je (gelukkig maar) niet dwingen tot het inenten van wat dan ook. Ik vind het erg dom en onverantwoord dat heel veel mensen deze prik zomaar gaan halen zonder er al te veel bij stil te staan. Raak daarom ook een beetje gefrustreerd van zoveel mensen hem zomaar halen. Kanker is een afschuwelijke ziekte, elke dag zie ik op mijn werk de gevolgen ervan. Maar het aantal vrouwen dat overlijd aan bmhk is klein, ongeveer 200. Het aantal vrouwen dat het krijgt is ongeveer 600. Met het vaccin ben je nog niet volledig beschermd. Als je puur alleen naar de cijfers kijkt vind ik dat de risico's niet opwegen tegen de winst. Er is nog niks bekend over de lange termijn effecten. Het is erg naïef om te denken dat als het door de overheid wordt aangeboden dat het dan wel goed zal zijn. Uit het verleden hebben we hopelijk wel geleerd dat lang niet altijd het geval is. Denk maar eens aan alle des babys, in dit topic worden nog meer voorbeelden genoemd waar het fout is gegaan. Dus dames niet zomaar klakkeloos alles aannemen en ik laten spuiten. Ik ben in iedergeval tegen.

_BLOEMPOTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:06

M_ariskaa schreef:
Al die andere meiden?
Die NIET op bokt zitten?
Die weten er dan niks over he,
als ik dit topic niet tegenkwam wist ik het ook niet...
Dus die anderen gaan ook allemaal hoor :?

Hoeft niet. er zijn genoeg mensen die wel even googelen of zembla kijken :)

Maar een heeeeeeel groot deel ook niet idd.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:09

Maar er zijn toch ook al heel veel meiden die bijv. vorig jaar al zijn ge-ent?

Ayasha
Blogger

Er zullen beslist een hoop mensen vorig jaar al geënt zijn ja...

M_ariskaa

En over dat heeeeele grote deel heb ik het...
Ok ik wil jullie topic niet verzieken maar niet iedereen kent de gevolgen...

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:10

Maar wisten die dan niks over de 'gevolgen'?
Want vorig jaar is er eigelijk weinig bekend over geweest..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:10

M_ariskaa tuurlijk kent niet iedereen de gevolgen, maar wat wil je daar mee zeggen?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:11

LoveHorses12 schreef:
@jolmer20; Wanneer?

ik heb geen idee... waar ga jij dan??

Rachel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:12

Ik heb al tegen me moeder gezegt dat ik niet wil etc. maar ik MOET gaan.
Al weiger ik te gaan, ze schopt me er gewoon heen :\
Hup gewoon die prik halen of je het wilt of niet.

WhiteRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:13

Er is wel enig wetenschappelijk onderzoek verricht - een vaccin invoeren is in Nederland geen hele simpele procedure. Ik mis bijv. in de berichtgeving over de meisjes met trombose de vraag of zij (familiare) stollingsproblemen hadden, er andere oorzaken kunnen zijn, hoe groot de totaal ingeënte populatie was en hoe groot de kans was dat zij zonder enting ook dit zouden hebben gekregen...

Het is een keuze die je maakt, en ik ben er zeker voor dat je dat doordacht en op een juiste wijze doet. Maar op basis van moeilijke verhalen en veel pushende berichtgeving kun je niet helemaal eerlijk oordelen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:13

Ik snap er helemaal niks meer van.Overheid zegt goed en een paar berichten hier boven hebben het over doden als gevolg van die prik.
Erg bang wordt ik van alles en weet niet meer wat goed of slecht is in dit onderwerp.

Idd wil ik geen proefkonijn worden van de overheid als er geen zekerheid is op langertermijn. Maar te gelijkertijd ben ik bang dat ik het krijg als ik geen prik neem.

Mensen ik zit nu hier gewoon leterlijk bijna in tranen omdat ik het niet meer weet. |(

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 21:15

ik lees hier dat een aantal mensen moeten van hun ouders. Ouders kunnen je niet dwingen! Het is wettelijk vast gelegd dat als je ouder bent dan 12 jaar je ouders je zonder jou toestemming niet kunnen laten behandelen/onderzoeken enz. Verder zie ik ook veel de vraag of het verplicht is: nee dat is het niet. Een overheid kan je (gelukkig maar) niet dwingen tot het inenten van wat dan ook. Ik vind het erg dom en onverantwoord dat heel veel mensen deze prik zomaar gaan halen zonder er al te veel bij stil te staan. Raak daarom ook een beetje gefrustreerd van zoveel mensen hem zomaar halen. Kanker is een afschuwelijke ziekte, elke dag zie ik op mijn werk de gevolgen ervan. Maar daarom ben ik nog geen voorstander van dit vaccin. Het aantal vrouwen dat overlijd aan bmhk is klein, ongeveer 200. Het aantal vrouwen dat het krijgt is ongeveer 600. Met het vaccin ben je nog niet volledig beschermd. Als je puur alleen naar de cijfers kijkt vind ik dat de risico's niet opwegen tegen de winst. Er is nog niks bekend over de lange termijn effecten. Het is erg naïef om te denken dat als het door de overheid wordt aangeboden dat het dan wel goed zal zijn. Uit het verleden hebben we hopelijk wel geleerd dat lang niet altijd het geval is. Denk maar eens aan alle des babys, in dit topic worden nog meer voorbeelden genoemd waar het fout is gegaan. Dus dames niet zomaar klakkeloos alles aannemen en in laten spuiten. Ik ben in iedergeval tegen.