Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

milou123

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:43

Hallo,

Ik kom even binnenvallen in dit topic.
Ik ken meerdere personen die dit hebben gevolgd: http://www.outfit4u.nl/
En blijvend zijn afgevallen, de ene heel veel, enkele enkele kilo's want meer was niet nodig, deze leven nu alleen wel gezonder etc. Erg fijn voor een uitstekend resultaat aldus de mensen die hem gevolgd hebben. :j Ze zijn hier vol lof over! +:)+

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-09 18:53

Loesss schreef:
heee Ik zie nu dat je uit Wieringerwerf komt, grappig, ik heb echt 3 jaar ofzo vriendje daar gehad :)!

Haha wat grappig, bekende toevallig? :)

Nee, dat is inderdaad een mooi streven, dan heb je een keurig gewicht.

Ik heb er afgelopen week wel 600 gram afgekregen. :+

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 01:37

@ Loess, wel zo goed om er nu weer op te gaan letten want dat is waar het meestal fout gaat. De kilo's sluipen er langzaam weer aan en dan baal je als je weer op je oude gewicht zit of nog erger meer dan je oude gewicht!! Ik denk nu ook weer, ik was zo slank en hoe heb ik het weer zover kunnen laten komen. ;) Ik hoor trouwens ook bij de dwergen met mijn 1.63 :+

De wii fit lijkt me ook super leuk. Maar is dat ook echt effectief? Dus als je die sportspellen doet kom je dan ook echt aan het zweten zeg maar? :+

En ik zag dat er weer een nieuw middel op de markt is: Obesimed. Al van gehoord of iemand ervaring mee? Ik ben wel benieuwd!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 02:04

milou123 schreef:
Hallo,

En blijvend zijn afgevallen, de ene heel veel, enkele enkele kilo's want meer was niet nodig, deze leven nu alleen wel gezonder etc. Erg fijn voor een uitstekend resultaat aldus de mensen die hem gevolgd hebben. :j Ze zijn hier vol lof over! +:)+

Dat geloof ik graag, maar 1200 euro?! :oo Dan mag mijn portomonnee eerst nog wat aankomen. Of is het idee juist dat je geen geld meer overhoudt om eten te kopen? :')

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 04:37

Hier ook een jojoer.(wat een woord!)
Ik ben al ooit naar dietist geweest en al. Ik weet zelf een hoop van voeding, maar soms is het zo lekker he?

Ben zelf 3 jaar geleden toen met WHJE begonnen. En dat ging super! Moest wel erg wennnen aan al die suplementen en dat eiwitpoeder.......
Was 10 kg afgevallen. Inmiddels zit het er weer aan. Nu weer 2 kg eraf.
Ik zat erover te denken maar weer te beginnen met WHJE. Maar vind die suplementen best duur.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 07:59

Ik denk dat de wii fit wel effectief is, maar je zult er zelf wel serieus mee om moeten gaan. Tuurlijk kun je smokkelen met die oefeningen, maar als je serieus mee doet (en dat heb ik eergisteren en gisteren gedaan) voel je je spieren zeker wel. En ik kreeg het behoorlijk warm van de push ups en sit ups moet ik zeggen.

Maar ik denk dat het vooral ook stok achter deur is. De wii fit maakt zo'n persoonlijke grafiek waardoor je kunt zien hoeveel je bent afgevallen en aan de hand daarvan wordt je poppetje weer aangepast. Het is wel fijn om de vorderingen daadwerkelijk te kunnen "zien".
En ik moet zeggen dat ik de spelletjes ook wel erg leuk vind. Dat zorgt ook wel voor motivatie :)

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:43

_Luziream schreef:
Hier ook een jojoer.(wat een woord!)
Ik ben al ooit naar dietist geweest en al. Ik weet zelf een hoop van voeding, maar soms is het zo lekker he?

Ben zelf 3 jaar geleden toen met WHJE begonnen. En dat ging super! Moest wel erg wennnen aan al die suplementen en dat eiwitpoeder.......
Was 10 kg afgevallen. Inmiddels zit het er weer aan. Nu weer 2 kg eraf.
Ik zat erover te denken maar weer te beginnen met WHJE. Maar vind die suplementen best duur.

Het is gebleken dat het voor jou niet effectief is, aangezien alles er weer aanzit. Dus ik zou dan niet weer zoveel geld spenden!
Afvallen is naar mijn mening gewoon meer bewegen en gezond en minder eten!
Poeders etc zorgen alleen maar vor een verstoord metabolisme!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:45

Voor de iphoners (weet niet of ze ertussen zitten) Ik heb een nieuwe app. IShape... Kun je precies op bij houden wat je eet, hoeveel je beweegt, wat dat betekent voor je calorieen, wat voor gewicht erbij hoort etc. Voor 0,79 euro! Dat zijn nog eens fijne bedragen :D

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:48

Ooh ja wat trouwens voor mij heel goed werkte! 1 keer in de week een zondigdagje inlassen, waarin je alles mag wat je wilt. Uiteraard beperkte ik het dan wel,. maar als student wilde ik ook wel een nachtje losgaan met drank! Maar de rest van de week deed ik super mijn best en ik had dat ene dagje echt nodig om goed bezig te blijven en het toch een goed jaar vol te houden! Dat ga ik nu dus weer doen!

Wiifit lijkt me wel wat, helaasch heb ik daar de centjes gewoon nu niet voor!

Woow klinkt goed Bonechi!

Maar feit is denk ik dat iedereen wel WEET hoe het moet, maar het DOEN is het grote probleem! Net zo goed hier, ik weet dondersgoed hoe het moet, maar vind het moeilijk om te doen!

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:53

ik ben nu aan de slag met crakers en yogurt, moet zeggen is lekkerder met een tomatenboulion en 2 el roovice. ja de wii helpt wel, maar de balanceboards zijn uitverkocht!!! snif snif, wie heeft er nog 1 over?

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:55

Hihi ik ben weer even bijgelezen hoor.
Ik moet zeggen dat ik helemaal niet naar die zoetigheid verlang... maar ik mag van mezelf ook heus wel een koekje pakken haha :P
Het gaat deze week wat minder met sporten omdat het weer nu zo slecht is... maar waar ik kan probeer ik wel te bewegen....
Ik heb deze week mn 3 keer gehaald *\o/*

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 10:57

goeroe schreef:
milou123 schreef:
Hallo,

Dat geloof ik graag, maar 1200 euro?! :oo Dan mag mijn portomonnee eerst nog wat aankomen. Of is het idee juist dat je geen geld meer overhoudt om eten te kopen? :')

Had per ongeluk ingesteld na elk bericht een mail te krijgen dus zag dit.
Voor zover ik weet zijn, indien je intresse hebt, is er een betalingsregeling. Misschien wel nuttig om te weten. ;) Succes iig allemaal!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:00

O ja trouwens, ik heb ook een account op valtaf.nl. Misschien ook iets voor de dames hier.

Mijn account is: loesssje.valtaf.nl

Heeft me wel geholpen eigenlijk!

Bonechi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:07

Loesss schreef:
Ooh ja wat trouwens voor mij heel goed werkte! 1 keer in de week een zondigdagje inlassen, waarin je alles mag wat je wilt. Uiteraard beperkte ik het dan wel,. maar als student wilde ik ook wel een nachtje losgaan met drank! Maar de rest van de week deed ik super mijn best en ik had dat ene dagje echt nodig om goed bezig te blijven en het toch een goed jaar vol te houden! Dat ga ik nu dus weer doen!

Wiifit lijkt me wel wat, helaasch heb ik daar de centjes gewoon nu niet voor!

Woow klinkt goed Bonechi!

Maar feit is denk ik dat iedereen wel WEET hoe het moet, maar het DOEN is het grote probleem! Net zo goed hier, ik weet dondersgoed hoe het moet, maar vind het moeilijk om te doen!

Dat is het ook niet, maar een paar keer per dag invullen wat je eet en zien hoeveel je daarvoor weer moet sporten, helpt je wel om met de neus op de feiten gedrukt te worden. Ik zit nu elke keer mijn glazen water 'te plussen' zodat ik zie wanneer ik aan mijn 2 liter zit. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 11:42

Zo ik ben ook weer bijgelezen en ik moet zeggen dat mijn week erg goed gaat :j
Ik hoop me in het weekend ook weer zo goed te kunnen beheersen, maar merk dat ik aardig goed ben afgekickt van suiker
en zoetigheid :j Ook het sporten vind ik heerlijk, dus gaat allemaal super hier!

goeroe schreef:
milou123 schreef:
Hallo,

1200 euro vind ik ook waanzinnig veel geld hoor :oo
Met een beetje gezond verstand kom je er ook wel, al begrijp ik dat dit waarschijnlijk wel aardig motiverend werkt voor
sommige mensen. Ik zelf zou er niet zoveel aan uitgeven, dan zou ik nog eerder een hometrainer kopen voor dat geld ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:19

:wave:

1200 euro en poeders en pillen...nee, dankuwel :n

Het is precies zoals Loess zegt:
Iedereen wéét wel dat het gewoon minder/gezonder/verstandiger eten is en meer bewegen. Maar we zijn bijna allemaal te lui/te laks/te druk/te vul-maar-in om het te doen.
En dát is juist waar al die hypes als Sonja Bakker boeken, WHJE, Slimfast, Obesimed etc. etc. etc. van profiteren: het gemak van onze consumptiemaatschappij ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:22

Nou dat zou ik er ook nooit aan uit geven, volgens is dat ook niet nodig.Het kan ook veel goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:24

Je kan het prima zelf. Ik ben vanaf de zomer 30 kilo afgevallen. Heel simpel, letten op wat je eet en niet snoepen. Komt er ook niet snel weer aan. Je hebt er wel discipline voor nodig, maar dat is met elke kuur en elk dieet.

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:29

Ik ken het......
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar ik heb zelf idd ook onwijs last van het JoJo effect...
Een jaar geleden is mijn zoontje geboren, en tijdens mijn zwangerschap heb ik gedacht: ach, ik wordt toch wel dik...
Op mijn tops woog ik vorig jaar 83 kilo..!
Ben na 6 weken aan de slim fast gegaan, Met als resultaat dat ik na een paar weken op 78 kilo zat..
Toen weer gestopt (stress/ruzie/ik had wel een excuss :D )
En een half jaar daarna weer aan de shakes..
Tot voor een paar maanden woog ik 72..
Prachtig mooi zou je denken nou niet dus.. ik heb een heeeeel lelijk hangend vel als buik overgehouden..
Het afvallen weer gestopt en binnen no time zat ik weer tegen de 80..
3 maanden geleden was ik het hele gezei zo zat dat ik een abo op de sportschool heb genomen..
Geen shakes-troep meer, gewoon NIET snoepen, ennnn: vorige week zat ik op 68!
Dat is ook ongeveer wel waar ik heen wil..
Maargoed, ben deze week bij mamas lief geweest dus zal er wel met een kilo of 71 weggaan morgen :P
Het eeuwige gezeik.. :P

Ik ben 20 en moet me nu al druk maken over een hangend vel wat ik over ga houden als ik (teveel/tesnel ) af val..

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:37

Anyway:
Ik denk dat ik zondagmorgen wel de 79,5 haal (vorige gewicht/vorige week was het 80.6) *\o/* Jeeeiii, goeie week *\o/*

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 14:44

Bonechi: thanks voor de tip ik ben ishape nu aan het downloaden op mn iphone.. ben benieuwd!!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:00

Wow!! Superfijn programma! Hier ga ik echt mee werken! :D

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 15:05

Er zijn hier al aardig wat pagina's maar ik meld me toch. Ik woog een kleine 4 maanden geleden 73 kilo en at vooral omdat ik niet lekker in mijn vel zat. Ook was het eten zo'n gewoonte dat ik mij misselijk voelde als ik het niet kon. En van de ellende aan de gedachte dat ik dik kon worden van eten ging ik het juist nog meer doen. Nu woog ik 61 kilo op zijn weinigst, en een paar weken later weeg ik weer 64,7 kilo. Mijn punten zijn vooral mijn buik, mijn bovenbenen en mijn bovenarmen die zou ik wat minder willen zien. Het lijkt allemaal niet veel die kilo's maar ik ben behoorlijk klein en alles is niet mooi verdeeld haha. Ik ga eerst maar even een paar pagina's verder lezen.

Overigens ben ik wel weer aan het snaaien gister een donut, daarna paar handjes chips..stukje chocola. Het is ook allemaal zo verdomde lekker in combinatie met elkaar }> Vandaag heb ik uitgeslapen tot 12 uur dus ik heb dus al geen ontbijt gehad..maar nu heb ik ook mijn middageten nog niet binnen.

Dat is denk ik ook mijn probleem, ik eet niet goed drie keer per dag en inplaats van een boterham pak ik dan liever een snackie, is makkelijker en sneller. Ik ga nu eerst maar mijn boterham smeren, als begin.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:03

MamaMiesje schreef:
Anyway:
Ik denk dat ik zondagmorgen wel de 79,5 haal (vorige gewicht/vorige week was het 80.6) *\o/* Jeeeiii, goeie week *\o/*

Super zeg!!

Hoop ook op een mooi gewicht maandag, in ieder geval onder de 70, maar dat moet lukken want dat was
ik vorige week ook :j
Ben nu wel ongesteld, maar heb nog geen vreetkick gehad, hopelijk komt ie ook niet meer.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-09 16:08

Bij mij gaat het moeizaam maar dat komt deels omdat ik geopereerd ben en weinig beweeg,ik snaai niet en toch gaat het langzaam.Ik ga aan de klysma en weet nu al dat dat me een hoop(letterlijk) gaat opleveren ook qua energie en zo.