'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dingetje

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:26

Tja, Snoevie... Ik geloof het verhaal van Gabyfedde wel.
Het is net alsof ik mezelf hoor praten... Ik was zo down... Heel akelig.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:30

Snoevie schreef:
psych is gelijk wel drastisch zeg!
sterkte met je klachten,het kan natuurlijk wel van je pil komen,zo bedoel ik t niet..........maar mensen raken vaak aangestoken door elkaar,snap je

Ik vond het ook heel drastisch, maar omdat ik al jaren tob met die klachten en omdat er geen oorzaak te vinden is kwam de huisarts met die optie. Ga het nu eerst met (beter gezegd: zonder) de pil proberen. Als dat niet werkt zie ik wel verder.
Ik snap wat je bedoelt verder hoor.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:32

Foxy1980 schreef:
Voor de mensen die er verstand van hebben, kun je gewoon zo weer omschakelen na je stopweek?

Goed je bijsluiter lezen. Ik had eigenlijk meteen de nieuwe strip achter de oude aan moeten slikken maar ik heb een stopweek gehouden. Je weet wat er van gekomen is. Haha!
Het verschilt per pil.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:33

nogmaals ik zeg niet dat ik iemand niet geloof!

sterkte ermee,is wel vervelend,Gaby_fedde!

met de microgynon kan je na je stopweek van je oude merkloze zegmaar gewoon beginnen,omdat de hormonen gelijk zijn

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:46

ik ben vanmorgen bij me HA geweest en hebben afgesproken dat ik eens zou stoppen met de pil.. kijken of ik dan verandering zou merken of niet.. (ik hoop 't wel, want dan is dr iig 'n verklaarbare reden voor, waardoor ik me de laatste tijd zo sh!t voel)

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:27

Suzanne F. schreef:
Foxy1980 schreef:
Voor de mensen die er verstand van hebben, kun je gewoon zo weer omschakelen na je stopweek?

Goed je bijsluiter lezen. Ik had eigenlijk meteen de nieuwe strip achter de oude aan moeten slikken maar ik heb een stopweek gehouden. Je weet wat er van gekomen is. Haha!
Het verschilt per pil.

ROFL

Ik ga em ff HEUL goed doorlezen dan Haha!

Foxy1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:28

Snoevie schreef:
nogmaals ik zeg niet dat ik iemand niet geloof!

sterkte ermee,is wel vervelend,Gaby_fedde!

met de microgynon kan je na je stopweek van je oude merkloze zegmaar gewoon beginnen,omdat de hormonen gelijk zijn

thanks! Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:54

geen probleem Knipoog

succes met het omgaan naar je vertrouwde pil,komt vast goed.
er bestaat ook microgynon 20,voor degenen die de pil wel fijn vinden maar toch wat te zwaar en met teveel bijwerkingen.
de 20 is weer een stukje lichter

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:37

Ik heb mijn mirena spiraaltje nu ruim 4 jaar.

Ik had dus ook klachten zoals: lusteloos, geen zin in sex, sjacho etc.
Ben toen 2 jaar gestopt met de pil waarna ik me weer beter voelde. Maar goed we wilden ook wel weer van die condooms af.
Mijn broertje (arts in het amc) heb ik toen om advies gevraagd en hij kwam toen met de mirena aan zetten. Ik had al aangeven dat ik geen pil meer wilde en geen koperspiraaltje (de werking daarvan spreekt me niet aan).
De mirena had volgens hem de minste bijwerkingen en prima bescherming tegen ongewenste zwangerschappen. Bijkomend voordeel is dat het 5 jaar blijft zitten en en als je het tussentijds zou verwijderen je ook veel sneller zwanger kunt worden dan met de pil.
Ook werd ik na 2 maanden lichte bloedinkjes niet meer ongesteld. Heerlijk ik hoef er gewoon nooit meer over na te denken met zwemmen, paardrijden etc.

Ik heb geen kinderen dus heb mijn mirena spiraaltje in het ziekenhuis laten plaatsen. Was wel pijnlijk, maar ook maar heel kort. (heftige pijn voor hele korte duur) Zou voor mij zeker geen reden zijn om er niet voor te kiezen.
Ben ook gewoon zelf na het plaatsen alleen terug naar huis gereden met de auto, dus schokkend was het niet.

Als er volgend jaar nog steeds geen kinderwens is gaat er gewoon weer een nieuwe in voor de komende 5 jaar.

O ja ik was er 4 jaar terug ongeveer 110 euro kwijt zo uit mijn hoofd. Dus alleen de kosten voor het spiraal zelf, dat ik ook zelf moest afhalen bij de apotheek en mee moest nemen naar het ziekenhuis.
Alleen aan tampons heb ik het er al lang uit Haha!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 15:49

Ik ga vanmiddag mij Nuva ringen ophalen Ja
Kan pas volgende maand beginnen, maar ik hou jullie op de hoogte Lachen

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:22

pff, ben sinds woensdag aan me nieuwe strip begonnen, maar veel zin om die af te maken heb ik dus niet.. zal wel lekker ongerelde boel worden in 't begin, maarmoet maar even als ik wil weten of 't idd van de pil is of niet

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:13

dus als je van stederil overstapt naar diane moet je dan ook gewoon een stopweek houden of niet. Moest namelijk wel stederil afmaken en ben nu duss meer dan een maand verder en weet het dus niet meer.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 21:37

Ik heb niet alles gelezen maar wil hier toch even mijn verhaal neerzetten..

Ik ben dus ook van de mensen die door de HA is overgezet op Rigevidon.

Ik ben rond mijn 16e aan de pil gegaan en was 11 dat ik voor het eerst ongesteld werd. Mijn ongesteldheid liep eigenlijk altijd heel regelmatig, tot ik aan de pil begon.. Na ongeveer een jaar werd ik steeds onregelmatiger ongesteld, tot ik dus niet meer ongesteld werd.

Ik had ook nooit last van buikpijnen enzo, tot een half jaar geleden.. Ik heb eerst nog een poosje mijn pil doorgeslikt omdat ik dacht dat mn ongesteldheid wel weer terug zou komen. Niet dus.. Ik heb ongeveer drie maanden geleden de HA benaderd met de vraag of dat normaal was. Ik kreeg daarop te horen dat het geen kwaad kon en volkomen normaal was.

Ik had ondertussen wel vreselijke buikpijnen, maar er gebeurde qua bloedingen niks. Toen heb ik, 2 maanden geleden, besloten om te stoppen met de pil. Ik ben tot nu toe nog niet ongesteld geweest, maar mijn buikpijnen worden wel wat minder en ik heb geen hoofdpijnen meer zoals hiervoor. Ook word mijn huid beter. Ik heb altijd last gehad van acne, heel erg. En ik raakte daar eindelijk vanaf tot ik met de Rigevidon begon, toen begon het weer. Gelukkig niet over mijn hele gezicht maar op mn kaaklijn en kin.

Mijn moeder en beste vriendin slikken ook deze pil, maar die hebben nergens last van. Normale bloedingen, geen veranderingen in de huid oid..

Ik heb dus ook een tijdje gedacht dat het misschien gewoon aan mij lag. Maar na het googlen op mijn pil en het zien van dit topic weet ik gewoon zeker dat het niet aan mij ligt, maar aan de pil.

Sorry voor het lange verhaal, maar het moest er een keer uit komen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 22:18

Ik gebruik al zo'n 16 jaar de pil. Tussendoor een paar keer geprobeerd te stoppen, maar altijd direct weer te lang ongesteld en te vaak.
Nou, ik blijf dus mooi gebruiken.
Ik heb ook een ander merk gekregen i.p.v. Microgynon, geen idee welk merk eigenlijk. Eigenlijk geen problemen mee, alleen als ik per ongeluk een keer een dag vergeet heb ik direct hoofdpijn.
En dat had ik eerst niet.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 11:19

verography schreef:
dus als je van stederil overstapt naar diane moet je dan ook gewoon een stopweek houden of niet. Moest namelijk wel stederil afmaken en ben nu duss meer dan een maand verder en weet het dus niet meer.

ja een stopweek is aan te raden als je van de ene pil naar de andere overstapt(dus niet van microgynon naar stediril oid met zelfde hormonen,maar dus echt naar een totaal andere)
Diane(cyproteron/ethinylestradiol)is wel een zwaardere pil,zal je ook vaak erg aan moeten wennen,al verschilt dat nog weer per persoon

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:15

dank jewel snoevie!!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:23

Snoevie schreef:
ja een stopweek is aan te raden als je van de ene pil naar de andere overstapt(dus niet van microgynon naar stediril oid met zelfde hormonen,maar dus echt naar een totaal andere)
Diane(cyproteron/ethinylestradiol)is wel een zwaardere pil,zal je ook vaak erg aan moeten wennen,al verschilt dat nog weer per persoon

Van pil wisselen kan erg riskant zijn. Ik ging van Microgynon over naar Diane en hield een stopweek.
Bleek dus niet veilig te zijn en ik was zwanger. Ik hoorde achteraf dat ik ze achter elkaar aan had moeten nemen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 12:27

owh? dat heb ik toen ook niet gedaan..
Jeetje.. weer geluk gehad...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:17

is dat zo Suzanne F?
zo heb ik het nooit geleerd in mn opleiding,maar ik zal het eens navragen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 16:23

Je mag bij de diane wel een pauzeweek inlassen, máár dan moet je wel zeker zijn dat je álle pillen van je vorige strip goed hebt ingenomen. Maar aangeraden word om het zonder pauzeweek te doen.....

bijsluiter Diane schreef:
Overschakeling van een andere combinatiepil. U kunt met Diane-35 beginnen op de dag nadat u de laatste tablet van uw vorige pil heeft genomen (dus zonder pauze). Als er bij uw vorige pil ook niet-werkzame tabletten in de strip zitten, moet u meteen doorgaan na de laatste werkzame tablet van uw vorige pil (als u niet weet welke dat is, vraag het dan aan uw arts of apotheker). Als u de tabletten van uw vorige pil op de juiste manier heeft ingenomen, mag u ook later beginnen, maar nooit later dan op de dag na afloop van de tabletvrije periode van uw vorige pil (of na de laatste niet-werkzame tablet van uw vorige pil).

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:04

oke nogmaals bedankt voor de info.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:06

Lalidan bedankt voor de opfrissing,nu weet ik t weer

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:27

Yeps, nu vergeet ik het ook nooit meer... Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:59

Petulan schreef:
Mijn zorgverzekeraar (VGZ) heeft ook een 'nieuwe' pil genomen ter vergoeding. Ik had dus ook eerst Microgynon 30, maar slik nu Stediril. Nog helemaal nergens last van gehad, en wat ik heb kunnen vinden op Internet hebben weinig mensen last van deze pil!!

Ik slik ook Stediril 30. Heeft een hoop gedoe en pijn weg genomen en er geen problemen voor terug gekregen Lachen

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:27

Stediril is samen met Microgynon een van de betere pillen,dat merk ik ook wel in de apotheek