Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoevie schreef:psych is gelijk wel drastisch zeg!
sterkte met je klachten,het kan natuurlijk wel van je pil komen,zo bedoel ik t niet..........maar mensen raken vaak aangestoken door elkaar,snap je
Foxy1980 schreef:Voor de mensen die er verstand van hebben, kun je gewoon zo weer omschakelen na je stopweek?
Suzanne F. schreef:Foxy1980 schreef:Voor de mensen die er verstand van hebben, kun je gewoon zo weer omschakelen na je stopweek?
Goed je bijsluiter lezen. Ik had eigenlijk meteen de nieuwe strip achter de oude aan moeten slikken maar ik heb een stopweek gehouden. Je weet wat er van gekomen is.![]()
Het verschilt per pil.
Snoevie schreef:nogmaals ik zeg niet dat ik iemand niet geloof!
sterkte ermee,is wel vervelend,Gaby_fedde!
met de microgynon kan je na je stopweek van je oude merkloze zegmaar gewoon beginnen,omdat de hormonen gelijk zijn
verography schreef:dus als je van stederil overstapt naar diane moet je dan ook gewoon een stopweek houden of niet. Moest namelijk wel stederil afmaken en ben nu duss meer dan een maand verder en weet het dus niet meer.
Snoevie schreef:ja een stopweek is aan te raden als je van de ene pil naar de andere overstapt(dus niet van microgynon naar stediril oid met zelfde hormonen,maar dus echt naar een totaal andere)
Diane(cyproteron/ethinylestradiol)is wel een zwaardere pil,zal je ook vaak erg aan moeten wennen,al verschilt dat nog weer per persoon
bijsluiter Diane schreef:Overschakeling van een andere combinatiepil. U kunt met Diane-35 beginnen op de dag nadat u de laatste tablet van uw vorige pil heeft genomen (dus zonder pauze). Als er bij uw vorige pil ook niet-werkzame tabletten in de strip zitten, moet u meteen doorgaan na de laatste werkzame tablet van uw vorige pil (als u niet weet welke dat is, vraag het dan aan uw arts of apotheker). Als u de tabletten van uw vorige pil op de juiste manier heeft ingenomen, mag u ook later beginnen, maar nooit later dan op de dag na afloop van de tabletvrije periode van uw vorige pil (of na de laatste niet-werkzame tablet van uw vorige pil).
Petulan schreef:Mijn zorgverzekeraar (VGZ) heeft ook een 'nieuwe' pil genomen ter vergoeding. Ik had dus ook eerst Microgynon 30, maar slik nu Stediril. Nog helemaal nergens last van gehad, en wat ik heb kunnen vinden op Internet hebben weinig mensen last van deze pil!!