Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: Wat als je vandaag zou ontdekken zwanger te zijn...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 19:23

Cyntje schreef:
Inderdaad... het valt allemaal wel mee hoor!
Wij weten nu 6 weken dat we zwanger zijn en we zijn zeker naar elkaar toe gegroeid maar het is niet zo dat ons leven ineens drastisch is veranderd Nagelbijten / Gniffelen
Ok... het is even een achtbaan en omschakelen... maar ik zou willen dat die maanden zo om waren en we ons wondertje in onze armen kunnen sluiten, ik heb die maanden écht niet nodig om me voor te bereiden! Lachen

Maar jij was toch al langer bezig met een kindje te krijgen (of heb ik dat mis Bloos )? Dat lijkt me toch anders dan als het onverwachts opeens eraankomt zeg maar, denk ik Lachen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 19:38

Wij waren er 1,5 jaar mee bezig. Maar er zijn ook stellen die er nog langer mee bezig zijn... wil dus niet zeggen dat je wereld evengoed op zijn kop wordt gezet.

Als het niet gepland is is het natuurlijk een ander verhaal. Ik vind niet dat een kind je leven direct veranderd...

en wie zegt dat Angelique18 dat ook niet was... ik vind het verhaal hoe dan ook erg zwart/wit Lachen

Suusje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:13

Het klinkt misshcien vermoordened en andere kunne me nu een moordenaar vinden pech gehad mijn lichama ik bepaal, maar als ik al lang zwanger was liet ik 't zitten en leit ik 't adopteren was het nog maar kort pleeg ik abortus, ik kan gewoon niet mijn hele schooljaren met een kind op de bank thuis zitten, dan verpruts ik me opleiding en dat wil ik niet.

Ik zou dan wel schrikken en heel goed nadenken waardoor komt het? want als ik sex heb met iemand heb ik altijd een condoom en ben zelfs nu van plan om aan de pil te gaan, vanwege de pijn in me buik als ik ongesteld word.

Du abortes of adopteren. Vork

K1MmEl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:16

ik zou het houden.. hoe spijtig voor mijn opleiding en dergelijke.. ben heel erg tegen abortus (gewoon voor mezelf, niet dat als iemand dat wil dat ik diegene dan raar aan kijk hoor, is gewoon voor mezelf een principe kwestie, iedereen moet dat voor zichzelf bepalen!)..
dus als ik nu zwanger zou zijn, dan zou ik over 9 maanden mama zijn!

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:19

Hmm, zou erg lastig worden. Mijn vriend heeft een paar schulden die hij moet aflossen. Ik heb geen baan, en zit nog op school.
Mijn vader is tegen abortus, en mijn moeder zou mij steunen in mijn keus (hadden we het van de week over, vandaar Knipoog ).
Mijn vriend zou het óndanks dat we zo jong zijn, wel willen houden..
Lastig. Haha!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:20

Als je zwanger bent is het echt niet het einde van de wereld hoor,
ik zie hier velen die zeggen ik laat het weg halen, want ik zit nog temidden van mijn opleiding, so what, wie zegt dat je je opleiding niet kan afmaken tijdens en na je zwangerschap....?

Ik was ook zwanger tijdens mijn opleiding en ondanks alles heb ik het gewoon afgemaakt hoor, waar een wil is, is een weg.......

Het is niet aanvallend bedoeld hoor, wou gewoon even mijn mening uiten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:22

Ik ben het ermee eens dat een kind niet het einde van je leven is Knipoog

Ik heb nu drie kindjes, en ga volgend jaar als het goed is een HBO opleiding doen Knipoog

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:24

@ Rock,

Ga je een deeltijds of een avondopleiding doen?
Ik wil ook nog een nieuwe opleiding doen, maar ik wacht nog eventjes todat ik ze beiden op de basisschool heb zitten.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:24

Steph86 schreef:
Als je zwanger bent is het echt niet het einde van de wereld hoor,
ik zie hier velen die zeggen ik laat het weg halen, want ik zit nog temidden van mijn opleiding, so what, wie zegt dat je je opleiding niet kan afmaken tijdens en na je zwangerschap....?

Ik was ook zwanger tijdens mijn opleiding en ondanks alles heb ik het gewoon afgemaakt hoor, waar een wil is, is een weg.......

Het is niet aanvallend bedoeld hoor, wou gewoon even mijn mening uiten..

Afgod Ik heb mijn opleiding ook gedaan toen mijn dochter al geboren was.

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:29

MISTRAL94 schreef:
Afgod Ik heb mijn opleiding ook gedaan toen mijn dochter al geboren was.

Ik was nog bezig met mijn opleiding toen ik zwanger van [***] was, na de geboorte heb ik mijn opleiding weer opgepakt, was toen kersverse mama en ook weer zwanger...
Zoals ik zei, alles is mogelijk als je zelf maar wilt, en jullie die of zwanger waren of al een kinderen hebben tijdens de opleiding bewijzen maar weer is dat alles mogelijk is ook als je kids hebt of verwacht.

Ik vind sommige reacties erg overtrokkken, menig mens denkt dat het leven ''ophoud/stilstaat'' als je zwanger bent/kinderen krijgt..

pNg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:32

Ik zou het houden. Heb sinds kort weer een vriend waarvan ik weet dat hij 'ooit' ook kinderen wil. Het is dan wel vroeg zo in het begin van onze relatie. maar ik zou het kindje er zeker laten komen. Ik wil zelf ooit dolgraag kinderen. Als het per ongeluk zou gebeuren is het natuurlijk erg schrikken maar zie geen reden om het daarom weg te laten halen als ik weet dat ik ze ooit graag zou willen!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:34

als ik nu zwanger zou blijken te zijn, dat is het welkom
niet gepland , maar wel welkom

had het me twee jaar terug gevraagd en het antwoord was waarschijnlijk heel anders geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 11:39

Steph86 schreef:
@ Rock,

Ga je een deeltijds of een avondopleiding doen?
Ik wil ook nog een nieuwe opleiding doen, maar ik wacht nog eventjes todat ik ze beiden op de basisschool heb zitten.

Voltijds zelfs... de opleiding die ik wil doen is alleen maar voltijds beschikbaar...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:19

Juul schreef:
paasei_ schreef:
Even vraagje tussen door; Hoe denken jullie dat jullie ouders zouden reageren? Boos? Blij? Clown

Ik denk dat mijn ouders hartstikke blij zouden zijn. Ze zouden het nog wel wat vroeg vinden omdat vriend en ik nog maar een halfjaar samen zijn, maar stiekem zouden ze het wel leuk vinden om grootouders te worden

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:19

Huilen want ik ben nog helemaal niet aan zo'n mormel toe Vork

En mn ouders zouden me vermoorden.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:20

Dan zorg je hopelijk dat je niet z'n "mormel" krijgt?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:20

Natuurlijk, ik ben hartstikke aan de prikpil Lachen

Een kind is over een jaar of 10 misschien wel leuk, maar geniet nu nog van pubertijd.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:21

Nou het is meer de manier waarop je over een kind praat. Dat stuit me tegne de borst. Iedereen heeft de keus van wel of geen kinderen willen, maar mormel vind ik vrij grof.

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:26

Tsja das jou mening, maar op mijn leeftijd nu kijk ik er echt vies tegenaan. En excuses als het zo erg op jou overkwam Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:26

MISTRAL94 schreef:
Nou het is meer de manier waarop je over een kind praat. Dat stuit me tegne de borst. Iedereen heeft de keus van wel of geen kinderen willen, maar mormel vind ik vrij grof.

Dan lees je er toch omheen? Als mensen er zo over denken moeten ze dat zelf weten lijkt me.
Ik hoop vooral nooit zo'n jankerd op deze aardkloot te zetten, moet ik dan om jouw gevoelens als persoon-die-meer-met-kinderen-heeft te sparen maar gaan zeggen dat ik "in tegenstelling tot sommige anderen helaas niet de moedergevoelens heb dus dat een kind op deze prachtige wereld zetten me helaas niet verstandig lijkt"?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:28

Exactly Vork

Er is geloof ik ook een topic met heel wat meer mensen met afschuw voor baby's.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:28

Ik denk dat het voornamelijk is dat als je nú over 'mormel' praat, dat nou niet echt positief klinkt voor een toekomst als ouder Knipoog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:29

Nouks schreef:
MISTRAL94 schreef:

Dan lees je er toch omheen? Als mensen er zo over denken moeten ze dat zelf weten lijkt me.
Ik hoop vooral nooit zo'n jankerd op deze aardkloot te zetten, moet ik dan om jouw gevoelens als persoon-die-meer-met-kinderen-heeft te sparen maar gaan zeggen dat ik "in tegenstelling tot sommige anderen helaas niet de moedergevoelens heb dus dat een kind op deze prachtige wereld zetten me helaas niet verstandig lijkt"?

Nooit gehoord van recht op vrijheid van meningsuiting? Vork Knipoog

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:30

MISTRAL94 schreef:
Nooit gehoord van recht op vrijheid van meningsuiting? Vork Knipoog

Jij blijkbaar ook niet.
Ik vind het mormels, toch ook mijn mening?

Niien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 12:30

Rock schreef:
Ik denk dat het voornamelijk is dat als je nú over 'mormel' praat, dat nou niet echt positief klinkt voor een toekomst als ouder Knipoog

Misschien is het ook wel 10x niks voor mij, dat zie ik in de toekomst wel.