Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
zap schreef:Zwaar gehandicapt, aborteren. Wees eerlijk, waar komt zo'n kind terecht bij de doorsnee ouders? Kan het kind altijd thuis blijven wonen en daar gelukkig worden? Ik vraag het me af
![]()
Het gaat niet om wel of niet functioneel voor de maatschappij, maar om een levenswaardig bestaan. En dát is voor iedereen verschillenden die maat ligt voor iedereen anders.
Dboor schreef:Ik zou het absoluut niet laten aborteren. Ten eerste omdat ik tegen abortus ben. Na 3 weken klopt het hartje al, en heeft het de vorm van een kind. Dit is geen klompje meer, maar een mens.
Ten tweede omdat ik vind dat dit kind recht op leven heeft, even goed als een gezond kind. Ik zou er niet mee kunnen leven dat ik mijn eigen perfecte leventje belangrijker zou vinden dan het leven van dit kind.
Blue_Eyes schreef:Nog 1 opmerking dan![]()
Charaz, ik denk - maar dat is mijn persoonlijke overtuiging - dat zoiets als een kind met een handicap niet op je pad komt als je niet opgewassen bent tegen de zorg die het met zich meebrengt. M.a.w. als je op de echo/na de vruchtwaterpunctie ziet dat je een gehandicapt kind gaat krijgen, denk ik dat je het aan kunt, dat dat kindje niet voor niets bij jou terecht komt.
Charaz schreef:Dboor schreef:Ik zou het absoluut niet laten aborteren. Ten eerste omdat ik tegen abortus ben. Na 3 weken klopt het hartje al, en heeft het de vorm van een kind. Dit is geen klompje meer, maar een mens.
Ten tweede omdat ik vind dat dit kind recht op leven heeft, even goed als een gezond kind. Ik zou er niet mee kunnen leven dat ik mijn eigen perfecte leventje belangrijker zou vinden dan het leven van dit kind.
Heel mooi gezegd, maar ik zou het niet aankunnen denk ik voor zo'n kind te zorgen.
LDRD schreef:Beseffen jullie eigenlijk dat zo'n kindje op de normale manier ter wereld komt? Het is een gewone bevalling hoor. Vaak leeft het kindje als het ter wereld komt en sterft kort daarna. Het is niet zo dat je even onder narcose gaat en als je wakker wordt het er niet meer is.
malih schreef:Ik ben het niet geheel met je eens, tuurlijk heb ik op mijn werk een paar mensen die nooit bezoek krijgen, Maar ook zat die nog naar huis gaan wekelijks of af en toe. Zo wel vader als moeder komt langs, zelfs broers en zussen die wekelijks op de stoep staan.
en de genen waar geen familie voor komt? die krijgen exstra aandacht van het personeel, als er tijd over is(die wel soms echt wel hebben) dan gaan zij mee wandelen, En de band tussen de ouders en de bewoners is bij ons heel sterk, Als pietje nooit bezoek krijgt, en klaasje wel, dan gaan de ouders van klaasje ook even bij pietje zitten om aandacht te geven...