Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 13:31

ja, weet de naam niet echt Bloos ronde pillen die smakloos zijn,.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:20

Ik meld me regelmatig ziek op stage , zij weten het en begrijpen het wel. Op mijn werk (zorginstelling voor gehandicapten) waar ik als flexwerker werk in het weekend , is het niet bekend omdat ik het daar nog niet heb durven melden:S

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:21

@simodi bedankt voor je begrip , is echt fijn om te lezen.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:05

Ik had gister een aanval.
Had nieuwe medicijnen gekregen om uit te proberen. Maxalt smelttabletten. De hoofdpijn was snel weg, dat wel, maar uiteindelijk deden ze meer kwaat dan goed.. Kreeg steeds minder gevoel in mn benen en handen. En kreeg heel erg last van me buik. Kon gewoon niet meer lopen. En heb uiteindelijk de hele dag op bed gelegen voor me lichaam. Die gaan dus de prullenbak in!

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:18

soms heb je wel rare bijwerkingen. de maxalt werkt goed bij mij. de imigran werkte ook goed op 1 vervelende bijwerking na. na een uur standaard overgeven en dan was alles weg...

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:31

Hier nog een migraine-patient.
Ik slik er ook maxalt voor. Bij mij doet het gelukkig wel veel goed, als het tenminste werkt. Want lang niet altijd slaan ze aan.
Maar als het wel werkt, dan kan ik er ongeveer 5 uur redelijk op functioneren. Heel fijn, dat is bijna mijn hele werkdag dus hoef ik niet zo heel vaak me ziek te melden (ik heb soms wel 2x per maand een aanval van 2 1/2 dag)
Ik heb er wel wat bijwerkingen van. Zo wordt ik er heel moe van. Ik heb dan echt het gevoel, dat ik door een meterdiepe laag modder moet waden. Mijn benen en armen worden er heel zwaar van.
En als ik het net heb ingenomen, na ongeveer een half uurtje als het gaat werken, dan kan ik ongeveer een half uurtje lang niks eten of drinken. Vooral niks drinken. Mijn onderkaak wordt er lam van, ik heb dan geen gevoel in mijn onderlip en alle drinken loopt er dus weer net zo hard uit. Dit heb ik alleen als de pil werkt, slaat hij niet aan dan heb ik die klachten er ook niet van.
En als laatste probleempje: als ik er eentje heb ingenomen, heeft het geen zin om binnen 24 uur er nog een te nemen. uitgewerkt is uitgewerkt, en wel voor de rest van de dag.

Oja, en ik krijg na een uur of 3 de hik, en die gaat pas na zeker een uur weer weg.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:35

@ kekavo ik herken jou symptomen wel , gebruik ook maxalt.

En vooral het lamme gevoel en zeker de hik herken ik. Alleen duurt die bij mij geen uur lang.

_manuela_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:41

Ik heb gelukkig alleen dat ik moe wordt van maxalt. Als de hoofdpijn in het begin hevig is en niet na een uur weggaat helpt die tweede wel als ik die na een uurtje ofzo slik.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 17:46

dat heb ik ook manueeltje

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:57

Nee, bij mij helpt een tweede niet. En als de eerste al niet helpt, dan kan ik beter gewoon weer terug mijn bed in, want dan is het hopeloos. Met een beetje geluk werkt hij dan de dag erna wel (nou ja, een nieuwe dan) maar meestal ook niet.
Ik merk wel duidelijk verschil tussen verschillende soorten migraines. Zo heb ik bij mijn maandelijkse aanval (die bij mijn menstruatie hoort) eigenlijk nooit wat aan de maxalt. Hoewel die vaak ook wat minder erg is, ik kan er vaak wel heel voorzichtig aan mee werken en neem daarom ook niet altijd wat in ervoor. Nou ja, toch hopeloos, want die maxalt helpt dan toch niet. Maar de meeste andere aanvallen werkt het wel, hoe zwaar de aanval ook is.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:04

eempiej schreef:
Ik had gister een aanval.
Had nieuwe medicijnen gekregen om uit te proberen. Maxalt smelttabletten. De hoofdpijn was snel weg, dat wel, maar uiteindelijk deden ze meer kwaat dan goed.. Kreeg steeds minder gevoel in mn benen en handen. En kreeg heel erg last van me buik. Kon gewoon niet meer lopen. En heb uiteindelijk de hele dag op bed gelegen voor me lichaam. Die gaan dus de prullenbak in!

Moet je er misschien aan wennen (dwz moet je lijf er aan wennen)?
Ikzelf heb van de imigran niet echt nare bijwerkingen, behalve af en toe wat druk op mijn borst en een wat wazig gevoel in mijn hoofd. Maar ja, altijd nog beter dan hoofdpijn denk ik dan maar Knipoog . Maar dat van jou klinkt wel heftig!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:05

eroslover schreef:
@simodi bedankt voor je begrip , is echt fijn om te lezen.

Daar is dit topic ook echt voor he, dat je elkaar goed aanvoelt en begrijpt ..... Ja

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:07

Ja, "gelukkig" heb ik ook vaak last in het weekend en dan sukkel ik die twee dagen gewoon door. De maandag red ik dan net en dan gaat het dinsdags wel weer.
Maar als ik echt een aanval doordeweeks heb moet ik me wel ziekmelden, dan kan ik absoluut niet autorijden en nadenken (heb een denk-beroep). Vroeger maakte ik me daar dan ook nog erg druk om, waardoor de hoofdlijn uiteraard ook niet minder werd (tegendeel), tegenwoordig denk ik gewoon 'ik kan er niks aan doen, dit hoort bij mij, dus pech'. Ik bel wel altijd zelf naar mijn werk en regel ook overdracht van mijn werkzaamheden als dat nodig is, zodat mijn collegas niet voor onaangename verrassingen komen te staan.
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 31-12-10 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd op verzoek manueeltje82

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 21:08

ja klopt , was ook wel een intentie van mij hoor! Heb dit topic natuurlijk zelf gestart.

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:10

ook ik ben uit geput na een aanval zelfs na een lichte aanval.
Zoals nu zit ik in de nachtdienst en dan heb ik altijd een lichte aanval, ik ben dan gewoon echt gesloopt, ook door de nachtdiensten natuurlijk maar ook door de hoofdpijn

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:12

Diegenen die van die erge bijwerkingen hebben van maxalt, hebben jullie ook al imigran geprobeerd?
Want daar heb ik dus veel minder bijwerkingen van (nauwelijks). Als ik 'm inneem en het werkt, dan kan ik gewoon normale dingen doen, dus ook naar mijn paarden bijv. Dat is bij die maxalt blijkbaar niet, wel de hoofdpijn minder/weg, maar door al die rara bijwerkingen kun je nog niet echt dingen ondernemen lijkt me .....

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:13

de laatste jaren heb ik me niet echt vaak hoeve ziek melden voor migraine, vroeger wel en daar was eigenlijk weinig begrip voor.

naramig heb ik minder bijwerkingen van van maxalt word ik zo misselijk

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 21:55

Ik ben begonnen met imigran. Daar had ik best wat bijwerkingen van, dus kreeg ik migpriv. Zelfde verhaal. Dus, logisch vervolg: maxalt. En ja hoor, weer dezelfde bijwerkingen. Dus neem ik ze maar voor lief, als het betekent dat ik me er iets minder beroert door voel.

Ik heb me er heel vaak voor ziekgemelt. Op mijn vorige werk had ik een baas die het niet begreep. Ik heb me toen in 3 jaar tijd 2x ziekgemelt ervoor, allebei de kerek voor 2 dagen. Ik had het toen nog niet zo heel vaak, en meestal in het weekend. Na die tweede keer kwam mijn baas naar me toe met de mededeling, dat ik bij de volgende keren maar vrije dagen moest gaan opnemen. Nou ja, daar zat ik dus echt niet op te wachten.
Maar gelukkig kreeg ik daarna een nieuwe baas. En die begreep het wel.
Ik ben daarna overspannen geraakt, waardoor ik dus heel veel last kreeg. Ben een jaar thuis geweest, en had toen, zeker in het begin, soms wel 3x per week een anval. Dat is gelukkig wel langzaamaan minder geworden, en toen ik weer aan het werk ging was het gemindert tot 2 a 3x per maand. Ik meldde me 1 a 2x per maand ziek toen. Nu bijna niet meer, meestal is eht nu wel te verdragen en ga ik er toch maar mee werken.
Hoewel ik nu dus niet meer zo heel veel last heb. ik heb me sinds september 2x ziek gemeld ervoor.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:11

Was ook weer even slachtoffer dezer dagen, heb hem 4 dagen kunnen 'tegenhouden' maar vannacht barstte hij wel los.

Ik moet zeggen dat ik van de Imigran als bijwerking heb dat ik een beetje kramperig word en bijvoorbeeld als ik de warme kraan open doe dit heel heet voelt. Soms ook een beetje stoned Haha! . Maar sinds ik tegelijkertjd Aleve (Naproxen, op advies van de neuroloog) slik heb ik zo goed als geen last van bijwerkingen. Misschien hebben jullie hier ook wat aan? De Naproxen schijnt ook de werking te versterken.

Oja, en tegenhouden probeer ik omdat ik een kleintje van 5 maanden heb en eentje van 4, ik kan niet zomaar even plat.. Knipoog.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 22:41

Erretje schreef:
Was ook weer even slachtoffer dezer dagen, heb hem 4 dagen kunnen 'tegenhouden' maar vannacht barstte hij wel los.

Ik moet zeggen dat ik van de Imigran als bijwerking heb dat ik een beetje kramperig word en bijvoorbeeld als ik de warme kraan open doe dit heel heet voelt. Soms ook een beetje stoned Haha! . Maar sinds ik tegelijkertjd Aleve (Naproxen, op advies van de neuroloog) slik heb ik zo goed als geen last van bijwerkingen. Misschien hebben jullie hier ook wat aan? De Naproxen schijnt ook de werking te versterken.

Oja, en tegenhouden probeer ik omdat ik een kleintje van 5 maanden heb en eentje van 4, ik kan niet zomaar even plat.. Knipoog.

Heb gisteren en vandaag ook weer veel last gehad. Herken jouw verhaal wel. Ik probeer het soms ook te onderdrukken, maar meestal komt het er dan toch op een later tijdstip uit. Ik heb inmiddels ook Aleve in huis en combineer het soms met de Imigran. Als de Imigran niet meteen werkt slik ik er nog wel eens een Aleve achteraan. Bijwerkingen zijn bij mij ook alsof ik niet helemaal op de wereld ben. Vanmorgen zat ik bij te komen met een kopje bouillon, even zitten totdat het ging werken. Was ik toch heel de tijd vergeten. Kwam ik te laat bij school bij die kids Frusty , is me echt nog nooit gebeurd. Had meteen weer terug koppijn van de stress Ziek .

En nee, met kleine kids kun je niet ziek zijn. Die van mij zijn al iets ouder (6 en 8), maar hebben mama toch echt nog veel nodig.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 23:15

het valt me altijd wel op dat het hoofdzakelijk vrouwen zijn die met migraine te kampen hebben.
Denk dat het ook veel met hormonen van doen heeft.
Gelukkig heb ik niet van die nare bijwerkingen van de maxalt, allen dat ik wat duf word.
Maar slik daarnaast dagelijks vrij veel medicijnen, misschien dat daardoor mijn lichaam niet meer zo geschokt raakt als er chemische stoffen binnen komen.
Als ik een aanval voel opkomen, moet ik als de wiederweerga een maxalt nemen anders helpt het al niet meer.
Daarnaast heb ik voor als ik dan toch te laat ben diclofenac zetpillen van 100 mg erbij en als het mee zit wil het dan wel helpen, maar dan ben ik redelijk van de wereld, maar dat vind ik niet erg, dan kan ik tenminste ook slapen.
Ik vind een fikse migraine aanval toch wel een van de vervelendste dingen die ik ken, ben er echt altijd doodziek van en komt bij dat ik erg bang ben voor overgeven....dus maar proberen in te houden wat het er niet beter op maakt.
Lastig iets....het kan je echt helemaal lam leggen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 00:07

Ik zag net iemand met een bericht over Naramig, maar dat hielp bij mij niet! Enne, Imigran in combi met Aleve kan geen kwaad? Dan ga ik namelijk ook Aleve halen!

Wat betreft het ziekmelden... Ik heb me op mn oude werk wel een paar keer ziek moeten melden voor migraine. Opzich was er wel een soort van begrip voor, vooral van mn collega's die zelf (of iemand in de omgeving met) migraine hebben. Maar er waren ook mensen die er duidelijk over dachten als een verkoudheidje of een hoofdpijntje. Had ik me nl gewoon 1 dag ziekgemeld en de dag erop was ik nog helemaal fluffy in mn hoofd (herken dat heel erg, dat wazige gevoel in je hoofd met de imigran), maar ging toch werken, dan word er dus gewoon gezegd: 'goh, je had de migraine wel erg te pakken he, dat je wel een hele dag thuis bent geweest". Christus, ze moesten eens weten hoeveel geluk ze met mij hebben, dat ik op mn werk blijf zitten, totdat ik half over mn nek ga en gelijk weer op mn werk verschijn als ik uit mn bed kan komen. Maarja, ben daar nu gelukkig weg en op mn nieuwe werk heb ik 1x migraine gekregen, maar was er vrij vlot bij met de imigran, dus na een half uur in totale rust te hebben gezeten (hadden ze alle begrip voor, ik moest zelf van ze gaan zitten, terwijl ik door wou werken) zakte het af en ben ik op mn werk gebleven. Maar ik weet niet hoe ze gaan reageren als ik echt heel erg last heb en thuis moet blijven...

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 10:23

nou nou, ik heb al een mijlpaal bereikt hahaha.
vandaag precies ben ik nu 2 weken aanvalsvrij geweest en het voelt heerlijk...eindelijk....
voelt echt als een megaverandering van praktisch elke dag een aanval naar 2 weken aanvalsvrij zijn...wat stress allemaal wel niet doet.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-08 10:38

Wat fijn Lammie!

Ik heb ook een redelijk goede week deze week, wel wat dagen af en toe een beetje duizelig. Woensdagavond zat ik tegen migraine aan , maar dat heeft niet doorgezet. En vorige aanval was vrijdag , dus dat is ook wel fijn.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-08 11:53

ik ben ook zo blij met deze verandering (wat goed nieuws, aangenomen bij een andere werkgever, wel niet doet).

fijn dat het bij jou ook beter gaat deze week!