Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 14:29

Mijn garmin berekent de maximale hartslag ook, die is bij mij rond de 177.
Als ik niet in het bos loop, loop ik eigenlijk altijd op hartslag. Ik vind dat een fijne leidraad.
Tempo doet mij niets om het opzoeken van de grens, ik doe dat liever in afstand of hoogtemeters.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 15:01

Volgens Garmin kan ik tot 211 :') Maar uit m'n sportonderzoek kwam iets van 188.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 18:16

Prachtige plaatjes SV! <3

Hier vandaag 16 km bear trail gelopen. Wat een drama qua organisatie. Geen parkeerplaatsen dus overal stonden auto’s langs de weg. Buurtbewoners waren echt niet blij. Auto’s die weggesleept werden.

Trail zelf vond ik ook niet heel leuk. Heel veel verhard en echt slechte paden waardoor het een technisch moeilijk trail werd. De 16 en 25 km hadden maar 1 verzorgingspost en dat was met 24 graden eigenlijk te weinig waardoor veel dingen op waren.
Heeel heel erg blij dat we teruggegaan zijn naar 16 km want 39 was echt drama geweest.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 18:28

Wat jammer zeg! Niks aan als er veel verhard is, daar loop je geen trail voor. Wat bedoel je met echt slechte paden? Veel modder/struiken/stenen?

Klinkt vreselijk dat parkeren, dat weet je als organisatie toch, dat er veel auto's komen?

Maar 1 vp vind ik wel normaal op die afstanden. Als er warm weer voorspeld wordt neem je als trailer sowieso zelf drinken mee lijkt me?
Of bedoel je dingen om te eten? Dan hebben ze dat niet goed berekend. Beter teveel dan te weinig zou je zeggen.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:10

Heel veel stenen.. en dan in combinatie met uitgesleten diepe geulen door de regen. Veel mensen die door hun enkel gingen of vielen.
En dat terwijl er zulke mooie paden beschikbaar zijn daar.. dat maakt het zo zonde.

Modder was er ook veel maar dat weet je ook in deze tijd van het jaar.. daar is niks aan te doen en hoort ook bij trailrun vind ik.

Dingen om te eten indd en er waren veel mensen die baalden dat er alleen nog maar water was en de sportdrank al op was.
Nu heb ik daar persoonlijk geen last van want water is prima.. maar als je overal schrijft dat het voorhanden is is het natuurlijk raar als het ineens al op is..

Ik hoorde later dat parkeren altijd een drama is daar.. ik snap niet dat er dan een vergunning wordt afgegeven voor een dergelijk evenement met zoveel mensen..
er stonden zoveel auto’s aan beide kanten van de weg dat de hele weg praktisch onbegaanbaar was. Buurtbewoners maakten ruzie met de verkeersregelaars..

Niet voor herhaling vatbaar dus!

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:12

Het eerste echte rondje hardlopen is een feit. Best prima gelopen. Effort nog wat lager gehouden dan ik normaal zou doen, hartslag op de ondergrens van Z2 om te starten en langzaam iets omhoog maar toch nog een paar slagen lager dan waar ik normaal voor zou gaan met de huidige temperatuur.

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:13

Oh, dat klinkt niet als een fijn evenement Namiro. Balen dat het tegen viel...

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 19:34

Imay, mooi dat je weer gelopen hebt! Geen spierpijn meer?
Goed dat je rustig aan gedaan hebt.

Namiro, jee wat baalen zeg, nou verstandig dat je de afstand terug gezet hebt.
Welke trail was dat dan? Van welke organisatie?
Ja het was echt ineens warm vandaag hé, ik heb er wel van genoten, maar heb ook niet gelopen vandaag!

SV, wat gaaf zeg die foto's van het Mullerthal! Onwijs veel hoogte meters zeg, snap wel dat je daar even zoet mee bent, wel gaaf jullie zijn echte berg geiten aan het worden!

BussyMissy, herkenbaar dat van die schema's zo gestructureerd lopen terwijl je het er al zo druk naast hebt!
Goed dat je nu een wat lossere mindset hebt.
Ik ben er ook veel minder mee bezig, vind het wel fijn om een schema te hebben, maar meer als leidraad, anders doe ik maar wat, of overtrain ik mezelf.
Nu heb ik nog het idee dat ik een beetje verantwoord bezig ben, en echt opbouwend ergens naar toe train, ipv zomaar uit de losse pols wat te doen, en zien waar het schip strand.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 21:03

Namiro dat klinkt wel als trailpaden die horen bij Zuid-Limburg.
Wel slecht dat ze niet genoeg van alles hadden ingeslagen.
Dit is toch wel een trail evenement dat een paar keer per jaar gehouden wordt, dan verwacht je ook wel dat het goed georganiseerd is met genoeg parkeerplekken.

Ieris mijn hill score vliegt omhoog :D.
Afgelopen drie dagen in totaal meer dan 2100 hoogtemeters gelopen. Voor het eerst in hele lange tijd heb ik spierpijn in mijn kuiten.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:07

Wat balen Namiro, slechte organisatie dan!

Lekker Imay, geen spierpijn meer?

Ik heb vandaag m’n teen sokken binnen gekregen. Mn kinderen vinden ze hilarisch. :')
Ga morgenochtend denk ik lekker lopen, en ze meteen uitproberen.
Ik heb alleen nog last van de blaren, maar dat gaat nog wel even duren vrees ik. Blaren pleisters erop helpt wel iets.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 23:10

Samantha_ schreef:
Wat balen Namiro, slechte organisatie dan!

Lekker Imay, geen spierpijn meer?

Ik heb vandaag m’n teen sokken binnen gekregen. Mn kinderen vinden ze hilarisch. :')
Ga morgenochtend denk ik lekker lopen, en ze meteen uitproberen.
Ik heb alleen nog last van de blaren, maar dat gaat nog wel even duren vrees ik. Blaren pleisters erop helpt wel iets.

Nee, ik heb Maandag en Dinsdag echt spierpijn gehad en Woensdag nog een klein beetje maar dat is inmiddels helemaal weg getrokken gelukkig. Nog wel een beetje zware benen, niet het gevoel dat ik al een interval training zou kunnen rennen zegmaar, maar soepel genoeg voor zo'n klein rustig rondje

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 08:15

Hier een weekje rust genomen na de halve marathon. Donderdag nog ietsjes stijf in m'n rechterbovenbeen, maar dat komt denk ik omdat ik er woensdag kramp in gehad heb. Verder voelde het toen wel weer ok. Vandaag weer lopen is het plan.

Ik heb wel deze week meer kilometers gefietst (37 ofzo) dan vorig jaar het gehele jaar. :+ Heb 3 keer iets boven de 10 gedaan op mijn nieuwe mtb en gisteren nog even een rondje van 5km. Maar mijn kont vindt het nog steeds niets.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:09

Dit was de Bear trail van Bear Sports. We hebben al meerdere trails gelopen bij hun en die waren echt top georganiseerd.
Misschien dat dit daarom ook zo tegen viel..
Het is wat het is! Volgende keer beter :j

In november loop ik een halve marathon in mijn eigen dorp. Die kon niet op de lijst ontbreken.
Verder niks in de planning staan.. en een beetje rust houden want die blessure is echt ruk..

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:16

Wel balen van die trail Namiro.

Ik krijg nu reclame voor 'kangoo jumps' te zien, haha. Alsof je daar fijn mee kunt hardlopen.

iiSunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:01

SV, prachtige trail zeg, mooie foto’s ook weer.

namiro, wat balen van de organisatie zeg. gelukkig maar dat de 16km dan nu beter uitkwam dan de 39.

imay, fijn dat je weer aan het opstarten bent :)

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:08

Mochten er mensen interesse hebben: De inschrijvingen voor de Amsterdam marathon 2025 zijn open en de verwachting is dat het snel uit zal verkopen. Het is volgend jaar de 50e editie en 750 jaar Amsterdam

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:12

Ik denk dat ik voor de halve ga. Is gewoon een wachtrij om de site op te komen.
Ga jij voor de hele?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:15

Samantha_ schreef:
Ik denk dat ik voor de halve ga. Is gewoon een wachtrij om de site op te komen.
Ga jij voor de hele?

Ik denk het wel. Ik ga als het kan een bib voor beide kopen en dan dichter bij het event kijken hoe het met mijn fitness is

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:21

Dat is ook een idee ja. Moet je dan 2x bestellen of kan dat in 1x?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:24

Geen idee, daar ga ik achter komen. Mijn site was gecrasht dus in was echt nr. 9000 in de wachtrij toen ik er in kon. Nog 3500 mensen voor me nu

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:25

O irritant!
Ik nog ruim 5000 mensen voor me.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:31

Hier zit er ook één in de wachtrij

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 10:31