Kinderwens en zwanger worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-24 23:27

Ik lees al vanaf 2021 mee in dit topic omdat ik zelf in de medische molen zat toen. Bovenstaande operatie heb ik ondergaan na bijna een jaar aanmodderen met hormoonspuiten. Ik had serieus gewild dat ze het gelijk hadden gedaan. Na de operatie is mijn eisprong zelf opgang gekomen en de 2de eisprong ben ik spontaan zwanger geworden van de eerste. Oktober operatie en december zwanger geworden Mocht je meer willen weten over de operatie mag je een pb doen.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 10:39

F_inley schreef:
Ik lees al vanaf 2021 mee in dit topic omdat ik zelf in de medische molen zat toen. Bovenstaande operatie heb ik ondergaan na bijna een jaar aanmodderen met hormoonspuiten. Ik had serieus gewild dat ze het gelijk hadden gedaan. Na de operatie is mijn eisprong zelf opgang gekomen en de 2de eisprong ben ik spontaan zwanger geworden van de eerste. Oktober operatie en december zwanger geworden Mocht je meer willen weten over de operatie mag je een pb doen.

Oh wauw! Ik had nog nooit gehoord van de operatie, terwijl ik toch alles in totaal ook anderhalf jaar aan het klooien ben geweest met hormonen. Wordt het veel gedaan?

F_inley

Re: Kinderwens en zwanger worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:46

Geen idee ze doen het niet gelijk omdat ze toch littekenweefsel veroorzaken en het een buikoperatie is. Bij mij zaten er 20+ eitjes per eierstok. Na dat ze weggehaald zijn zijn het er nooit meer zoveel geworden. Toen we voor een 2de gingen bleken er aan beide kanten veel minder te zitten. Bij ons was het of de operatie of ivf ik ben blij dat we voor de operatie hebben gekozen maar snap ook dat het niet voor iedereen zo uitpakt

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 13:51

:knuffel: Danielle

Ik had halverwege oktober en afspraak, moest op dat moment nog 3 kg afvallen en als dat zou lukken zouden we op de wachtlijst komen. Die is momenteel voor ICSI-TESE 3 tot 4 maanden. Vandaag kon ik bellen naar het ziekenhuis *\o/* , zegt degene die ik sprak ja je kunt dan 24 december langskomen. Dus ik vroeg: ja maar komen we dan ook dan pas op de wachtlijst of is dat wel vanaf nu? Want t enige wat nog moest was wat afvallen want verder waren alle onderzoeken gedaan.. en dan had ik net zo goed een maand geleden al kunnen bellen.. ze zou terug mailen. De arts had vorige afspraak ook nog voorgesteld om na een x aantal weken al een afspraak in te plannen, maar ondanks dat ik dat wel gehaald zou hebben voelde dat als een extra druk als je echt een datum zou hebben dus dat niet gedaan, maar anders had ik ook deze week ofzo een afspraak gehad en zou ik wel gelijk op de lijst komen.. had ik dat maar wel gedaan.

Zag dat ik nu wel alsnog 24 december langs moet komen maar hoop wel dat ik alsnog al op de lijst sta want anders vind ik t wel heel stom :(

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-24 21:11

danielle_x schreef:
Hoe gaat het Delaja?

Wij hebben gisteren de afspraak in het ziekenhuis gehad. Hele hoop informatie weer, maar het komt erop neer dat ik 2 opties heb:
- overgaan op hormoon prikken
- operatie om eiblaasjes weg te branden zodat de balans voor even weer goed is.

Uit het bloedonderzoek kwam een hele lage progesteron waarde. De arts verwacht mijn menstruatie binnen nu en 2 weken. (Blijft de menstruatie uit en niet zwanger, dan gaan we het weer opwekken)
Ik moet morgen testen maar alles wijst erop dat het ook deze ronde niet lukt.

Baal echt even verschrikkelijk.

Lief dat je het vraagt! Het gaat verbazingwekkend goed. Ik heb denk ik inderdaad een relatief normale eisprong gehad deze ronde, dus de verwachting is nu dat ik komend weekend ongesteld word of wie weet...

Wat vervelend dat het zo lastig is allemaal. Ik hoop echt voor je dat je snel en goed geholpen wordt.

Eefsel: dat wachten is zo lastig! Maar ik begrijp je keus ook wel. Het is toch zoals je zegt weer extra druk in een periode die al spannend is. Sterkte!

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 19:43

Dank jullie wel voor de berichtjes !

Voor nu hebben we besloten december even over te slaan, even geen ziekenhuis bezoeken.
December is de drukste periode op m’n werk (supermarkt) en even een maand niks is ook even beter voor ons denk :)

Hoe gaat het met de rest hier? :+:

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 22:16

Hier vorige week te horen gekregen dat de test ontwikkeling opgestart is :D

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:53

Dat is super fijn J30d!
Hoe gaan die testen eruit zien weet je dat al?

J30d

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 00:43

danielle_x schreef:
Dat is super fijn J30d!
Hoe gaan die testen eruit zien weet je dat al?

Ze verwachten 6 maanden dus zal zomer 2025 ergens zijn. Tussentijds nog wel gynaecoloog en langs bij fertiliteitsarts. Als de test klaar is beslissen we of wij direct door willen met IVF

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 15:46

Soms is rust pakken ook heel fijn, Danielle!

En zenuwslopend lijkt me, wachten op zo'n traject. Zo ver zijn wij (gelukkig) nog niet.

Ik heb, zoals ik al verwachtte, eindelijk een keer een relatief normale cycluslengte gehad, maar de menstruatie was de meest vreemde die ik ooit gehad heb. Gelukkig morgen mijn afspraak bij de gynaecoloog, ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 15:36

Hoe gaat het met jullie dames?

Wij zijn vorige week begonnen met hormoon prikjes.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:39

Ik ben 5+5 weken zwanger <3
Maar de kwaaltjes zijn niet leuk :\

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 00:03

Wauw gefeliciteerd!
Sterkte met de kwaaltjes :knuffel:

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 22:16

Oh wat ontzettend leuk, gefeliciteerd!

Hier meerdere gynaecoloogbezoeken achter de rug. Een aantal echo's en een hoop bloedonderzoek verder, maar mijn lichaam lijkt de draad zelf weer aardig op te pakken. Komende week nog één onderzoek, maar als dat ook goed blijkt, wordt het gewoon afwachten of het toch natuurlijk wil gaan pakken. Elke maand is nu erg spannend :):)
Ik merk wel dat mijn libido echt debiel hoog is, zou dat door de hormonen komen? O:)

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:07

Wat fijn Delaja! Heel fijn dat je lichaam het zelf weer lijkt op te pakken.
En dat is alleen maar fijn toch een verhoogd libido *D

Hier net een half uurtje geleden de Ovitrelle gespoten want vanmorgen op de echo was een ei blaasje van 20 mm te zien!
Morgen gezellig maken, vind het wel ineens mega spannend haha.

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 22:13

Gefeliciteerd Dalena!

Fijn dat de hormoon prikken hebben geholpen tot een mooi eitje. Veel plezier ;)

Fijn dat je lijf t zelf op lijkt te pikken Delaja!

Hier is t wachten tot we mogen beginnen, ben voldoende afgevallen. Helaas is de wachtlijst voor ivf-icsi-tese zo'n 5 maanden... ik verwacht dat we pas ergens april mogen gaan starten -O-

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-25 00:09

Eefsel wat goed dat je voldoende bent afgevallen! Maar wel een tegenvaller dat je dan alsnog 5 maanden moet wachten -O-

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 06:13

Nou dames, dat afwachten duurt niet lang. Lekker vroeg (want hé, slapen als je menstruatie nog niet gestart is, is natuurlijk totaal niet nodig aldus mijn lichaam), maar ik had zojuist een positieve test!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:18

Delaja schreef:
Nou dames, dat afwachten duurt niet lang. Lekker vroeg (want hé, slapen als je menstruatie nog niet gestart is, is natuurlijk totaal niet nodig aldus mijn lichaam), maar ik had zojuist een positieve test!

Wat fantastisch! Gefeliciteerd!

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 20:21

Wat fijn! Voorzichtig gefeliciteerd *\o/*

Ja zeker een tegenvaller Danielle -O- Heb wel begin februari telefonisch consult voor het eerst echt met de fertiliteitsarts ipv arts assistent en kreeg al een hele berg papieren om in te vullen wat voor mijn gevoel de vorige keer later was.. maarja, ik ga gewoon uit van t langste dan kan alles wat t eventueel vroeger is alleen maar mee vallen

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 08:43

Delaja wat onwijs fijn gefeliciteerd !!

Eefsel misschien pakken ze nu inderdaad sneller door? In ieder geval fijn dat ju nu al ‘dingen’ kan doen.

Hier mocht ik vanmorgen testen, en deze was positief!!
Het is nog zo onwerkelijk, Zijn zo verbaasd na 1 ronden prikjes.
Straks contact opnemen met het ziekenhuis.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 09:41

Van harte gefeliciteerd met alle positieve testen!
Wij waren begin deze maand bij de gynae waar een routine uitstrijkje gedaan werd. Die is helaas slecht terug gekomen, dus ik heb gister een LLETZ procedure ondergaan. Nu zo'n week wachten op de uitslag en aan de hand daarvan doorplannen. Ofwel oncoloog, ofwel zo'n zes weken wachten voordat we met hormonen kunnen beginnen voor de ICSI procedure.

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:58

danielle_x schreef:
Delaja wat onwijs fijn gefeliciteerd !!

Eefsel misschien pakken ze nu inderdaad sneller door? In ieder geval fijn dat ju nu al ‘dingen’ kan doen.

Hier mocht ik vanmorgen testen, en deze was positief!!
Het is nog zo onwerkelijk, Zijn zo verbaasd na 1 ronden prikjes.
Straks contact opnemen met het ziekenhuis.

Ook jij van harte gefeliciteerd! Wat een mooi nieuws

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 18:59

Marije112 schreef:
Van harte gefeliciteerd met alle positieve testen!
Wij waren begin deze maand bij de gynae waar een routine uitstrijkje gedaan werd. Die is helaas slecht terug gekomen, dus ik heb gister een LLETZ procedure ondergaan. Nu zo'n week wachten op de uitslag en aan de hand daarvan doorplannen. Ofwel oncoloog, ofwel zo'n zes weken wachten voordat we met hormonen kunnen beginnen voor de ICSI procedure.

Jeetje joh wat heftig! Dan kan het ineens alle kanten op. Veel sterkte en ik hoop dat jullie gewoon door morgen

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 23:11

Dat is schrikken Marije.
Ik hoop voor jullie op het beste, sterkte ! :knuffel: