Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:31

Knap hoor Dilan!!!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:34

Heerlijk, Musli!!

Kylan alweer op Nederlandse bodem? Gaaf dar je in Valencia gelopen hebt!
Laatst bijgewerkt door Puera op 24-06-22 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-22 21:43

Sherivey schreef:
Ik vind continu reizen ook niet leuk.
Vind 3 uur per dag voor mijn werk al veel. :')

Vanochtend stond de wekker om 6u. Gelukkig was het droog en geen onweer.
Twee banaan-spelt pancakes erin, bakje koffie. Softflasks gevuld, reepje en 2 winegums mee en om 7u op pad gegaan.

Eerste paar km waren zwaar. Maar dat heb ik altijd, dus kan de focus goed houden en het heeft geen effect op mijn gevoel meer. :)

Het was wel warm, maar heb heerlijk gelopen. :D
Wel mijn pinpas/ OV kaart mee, just in case :+

[ [url=m/cIh3AM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt een mooie prestatie en superfijn dat het gelukt is zoals je het graag wilde doen... Wanneer begint je trainingsschema voor de marathon? :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-22 22:14

Die begint officieel op 18 juli.
Maar eigenlijk ben ik al bezig met voorbereiden.

Kilometers maken, zorgen voor een goede belastbaarheid. Zodat ik straks een betere kans heb om niet weer geblesseerd te raken. :D

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:48

Knap Dilan! Klinkt als een goede basis voor je marathon training, dat gaat je wel lukken.

Oh Musli heerlijk! Ik kan niet wachten tot ik in augustus ook weer in Italië kan lopen <3

Ik moet toch wel een beetje rustig aan blijven doen, merk als ik een training te snel wil dat ik vaag weer mijn scheen ga voelen, dus ik doe er net zo lang over met opbouwen totdat dat niet meer het geval is. Maar dat betekend wel dat het wat langer duurt voordat ik echt weer lekkere afstanden kan lopen helaas -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 07:52

Dat is balen zeg!
Hoe lang loop je er nu mee?

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 07:56

Al heel erg lang, gelukkig is de echte pijn wel echt weg. Maar, als ik een training doe met langere intervallen dan wil het toch wel weer ergens vaag beginnen. Dus ik ben ook maar weer serieuzer kracht training gaan doen, hoop dat het werkt.
Nu kan ik de trainingen met blokjes van 5 minuten pijnloos goed doen. Blokjes van 7 minuten begon ik heel iets te voelen laatst. Dus toen ben ik weer terug gegaan, en dan wel een extra blok eraan geplakt. Dat gaat dan weer goed. Vind het wel jammer want ik blijf dus wandelen tussendoor…

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 16:07

Hoop dat de krachttraining helpt ontherun!

Ik heb vanmorgen met een leuk clubje de n70 trailroute gelopen bij Berg en Dal. Dat is 13.5km met 425HM. Pitig rondje dus. Daarna lekker samen pannenkoeken gegeten bij pannenkoekenhuis de Duivelsberg. Genoten. Aanrader deze route, had hem al eerder gelopen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-22 16:18

Gaaf hoor! Ziet er mooi uit daar.

Mijn dag bestond uit vrijwilligen bij de kinderendurance.
Niet hardgelopen.

Heb geen spierpijn van gisteren. Dus dat had wel wat verder gekund :))

Ben wel moe/sloom, maar dat is denk ik een combi van de HM van gisteren, weinig slaap in het algemeen, warmte en menstruatie.
En ik ben aan vakantie toe denk ik. :+

Morgen, dinsdag en woensdag nog werken. Daarna bijna 2 weken vrij. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 17:08

Hier is het een dag van allerhande boodschapjes doen. Wil straks nog wel rennen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-22 18:05

Heerlijk twee weken vrij!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:26

Welke marathon ging je ook alweer lopen, Sherivey?
Heerlijk vooruitzicht, twee weken vrij!

Heb je nog een rondje kunnen lopen, poes?

Mooie route, SV!

Loop je ook met compressiekousen of -tubes, ontherun? Daar heb ik veel aan als ik last van m’n schenen krijg. Langzaam opbouwen is nooit verkeerd, denk ik al zal het soms voor je gevoel te langzaam gaan.

Ik heb gisteren de halve marathon van Sneek uitgelopen! Zeer tevreden. Ik heb echt m’n eigen race gelopen want het was vrij warm. Ik ben vlak achter de pacers van 2:00 gestart maar die kon ik op een gegeven moment niet meer bijhouden. Ik had de afgelopen weken wat last van m’n knie door het snelle opbouwen dus het doel was lekker lopen en uitlopen.
De laatste km was zwaar, ik verzuurde enorm door de oneffen bestrating en het aquaduct tussen km 18 en 19 (?) hakte er ook lekker in. :=
Uiteindelijk gefinisht in 2:04:10, ruim 5 minuten sneller dan de vorige editie.

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:32

Netjes en leuke finishfoto!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 13:34

Netjes @Puera *\o/* mooie tijd hoor!

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 14:54

Leuke foto Puera! En knappe tijd hoor, ik doe het je niet na.
Ik loop soms wel met compressie kousen, maar ik denk dat het ook vooral met mijn scheve hypermobiliteit te maken heeft. Achja, ik loop rustig verder.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 15:23

Wat goed Puera! Geweldige foto *\o/*

Musli, ziet er prachtig uit, zoveel rust, heerlijk!

SV, klinkt als een leuke route! Ik ga die ook eens opslaan, hoogtemeters zijn goed voor die benen 8-)

Sherivey, echt een bikkel, zo knap! En gewoon ‘s ochtends vroeg, hoppa!

Ik ben net terug van een schemaloop, ik moest max 6:55/km lopen, min 7:13/km maar is me niet gelukt. Wel heel rustig aan gelopen en ik had geen oppas dus kind mee. 19 km lang genoten, wat een geweldig loopweer is het vandaag <3
Ik had zelfs aardig wat support onderweg, zo leuk!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 17:45

Goed gedaan Lisitano!

De n70 is helemaal aangegeven met groene paaltjes, dus je hoeft niet op gpx te lopen.

Ik heb net mijn hoka speedgoat 5 getest op een korte trail van 8.5km. Het ging heerlijk, lekker wat sprintjes tussendoor gemaakt.
Schoenen zaten goed, maar de echte test vind ik pas als ze na een km of 30 ook nog goed zitten.
Woensdag neem ik ze mee op een wat langere trail.

Afbeelding
Afbeelding

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 20:39

Heerlijk Lisitano! Mooie omgeving.

Mooie schoenen, SV. Hopelijk voldoen ze ook op de lange afstanden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:27

Wat een leuke foto en wat een toptijd puera! En dat met je knie en die hitte. Leuk!

Ik sta op die foto’s altijd als ‘dit was twee seconden voor iemand 112 belde’.

Ik ben nog gaan lopen en ging super! Lekker in de regen 10km, tempo pikte eindelijk weer een heel klein beetje op, heel relax rondje.

Vandaag deed ik er 12, maar op 4u slaap en wat wijntjes en na 7 u staand fysiek werk en in de zon, viel dat wat tegen :+ erna ben ik ook echt een half uur in coma gevallen, kon niets meer.

Zo lisitano jij hebt een flink eind gelopen! Met kind dan nog. Doe mij maar het hondje haha :D

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 21:27

Goed gedaan Puera! Leuke finishfoto, je ziet er uit alsof je het naar je zin had!

Lisitano gezellig zo hoor en een flinke afstand heb je afgelegd!

Gave schoenen SV! Hopelijk bevallen ze ook voor de lange afstanden :)

Ik heb vanmiddag alleen een rustige 5km gelopen, even de lange duurloop geschrapt. Het zat er even niet in dit weekend, ik voelde me nogal gesloopt na de afgelopen dagen. Volgende week beter :) Die 5km was nog wel even lekker. Komende week nog een rondje en dan zit ik ook deze maand weer op de 100km.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-22 22:01

poes schreef:
Ik sta op die foto’s altijd als ‘dit was twee seconden voor iemand 112 belde’.

Ik sta meestal ook zo op de foto. := Hier zwaaide ik naar mijn partner, schoonzus en broertje die bij de finish stonden. En toevallig heeft dat deze foto opgeleverd.

Dan is die 5 km een goede keuze geweest, Kylan. Mooi wat kilometers, deze maand!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 06:54

SV, toffe schoenen! Ik heb zelf ook een tijd Speedgoat gehad en vond ze erg fijn op de lange afstanden. Helaas pas ik ze niet meer na mijn zwangerschap. Hopelijk bevallen ze jou net zo.
Ik ga trouwens 31 juli ook de N70 route lopen, je hebt me geïnspireerd :D

Poes, na zo weinig slaap en veel fysiek werk is zo’n afstand echt heel knap. Ik had dat niet meer op kunnen brengen _/-\o_
Met hond rennen is ook veel makkelijker dan met zo’n grote wagen :))

Kylan, elke kilometer telt. Goed dat je alsnog gegaan bent +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 08:06

Leuk, daar krijg je geen spijt van. Je kunt goed parkeren bij parkeerplaats de Duivelsberg. Dat is direct aan de route.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 10:25

@SV ik herken dat te veel dingen te doen hebben. Ik heb dat met fietsen heel erg. Ik hou echt va fietsen maar heb de afgelopen tijd hardlopen geprioriteerd omdat dat voor mij een zwakker onderdeel is van de triathlon. Met nu geen nieuwe races meer in het vooruitzicht de komende tijd ga ik weer lekker meer fietsen. En wat een heerlijke trailfoto's weer, ik geniet er echt steeds van als ik die prachtige avonturen zie. En benieuwd wat je van de Speedgoat 5s vind, ik heb er goede dingen over gehoord.

@Sherivey Ik vond reizen voor mijn werk nooit een probleem, tot ik thuis moest gaan werken. Nu is de 15 minuten op de fiets als ik eens in de 2 weken een kantoordag bij mijn huidige klant heb al veel, laat staan als ik naar het hoofdkantoor moet, 35 minuten met de auto. The horror :+ Ik kan me voorstellen dat 3 uur op een dag echt zwaar is. Wel echt lekker bezig met voorzichtig en verantwoord opbouwen voor je marathon.

@Lisitano Wat een super leuke hond. En ook een super loop gedaan. Ik vind lopen op goal pace altijd erg lastig. Ik kan lopen op hartslag en/of perceived effort en dan moet ik maar zien welke pace daar bij hoort. Meestal is die pace wel redelijk constant, maar soms heb je gewoon net even iets extra's in je op een bepaald effort level en ga je gewoon lekker. Ben je voor iets specifieks aan het trainen of train je gewoon voor het trainen?

@poes Ik kan me heel erg goed voorstellen dat voor werk naar Rome gaan heel anders voelt dan werken in Hoofddorp, maar dat beide uiteindelijk wel hun tol eisen. Helemaal als je een thuis achter laat.

@Puera Wat een heerlijke finishfoto. Fijn dat je genoten hebt. Kan me voorstelen dat oneffen bestrating er in hakt, helemaal als je al 18 km in de benen hebt. En 5 minuten sneller dan de vorige editie is echt een sprong vooruit. Heel verstandig om de pacers los te laten als het niet meer gaat. Je lijf weet het uiteindelijk toch het best en het is belangrijk om het heel te laten.

@MuSLi Ook jij hebt weer prachtige plaatjes. Veel plezier deze vakantie. Geniet er goed van.

@Kylan Wat een gave locatie om te lopen, Valencia. Echt respect voor eht lopen met die warmte though, ik zou dat niet aan kunnen. En wauw, een speciaal hardloop pad. Kunnen ze die hier niet ook aanleggen? Ik loop altijd rondje Sloterplas, maar ondanks dat er een breed fietspad en meerdere brede wandelpaden zijn wandelt er altijd wel iemand in de weg op het fietspad |o

@ontherun balen dat je scheen je nog steeds in de weg zit. En als rennen met wandelen tussendoor de beste manier blijft om pijnvrij te lopen, gewoon doen. Pijnvrij > aan een stuk door rennen any day of the week.

@melissa_93 4km op 6:13 per km is echt een super snelheid, zeker als je pas net loopt. Ik kan daar in training alleen maar van dromen momenteel.

Gister is het voor mij boven verwachting goed gegaan met de Kikathlon in Zevenhuizen (Het was het Tri Rotterdam event maar de locatie was een roeibaan in Zevenhuizen). Ik heb op alle disciplines mijn snelheid overtroffen ten opzichte van mijn 1e sprintrace op 14 mei. Ik had gehoopt op 3 min/100m zwemmen, 27 km/h fietsen en 6:25 min/km lopen. De uiteindelijke snelheden waren 2:53 min/100 zwemmen, 28.33 km/h fietsen en 5:57 min/km lopen waarmee ik een 5k PR heb gezet met 29:46 en voor het eerst ooit onder de 30 minuten ben gegaan op een 5k. Er is gister €51.669,87 opgehaald voor KiKa, wat genoeg is om een jaar lang een onderzoek te financieren. De afgelopen jaren is de overlevingskans van kinderen met kanker van 75% naar 81% gegaan wat natuurlijk al een super vooruitgang is, maar dat betekent helaas nog steeds dat 19% van de kinderen met kanker het niet haalt. Dat is 1 kind elke 3 dagen . Ik weet nu al dat ik volgend jaar weer mee doe, dan spam ik jullie helemaal suf met een donatielink...

Afbeelding

Afbeelding

En mijn ouders waren er, wat heel bijzonder voor me was. Mijn vader heeft Alzheimer en we weten niet hoe lang het nog mogelijk is voor hem om bij dit soort dingen aanwezig te zijn. Mijn moeder stond er dan ook op om vooral foto's van ons te maken. Hier de voor de race en na de race foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-22 12:06

Supergoed gedaan IMAY, helaas is er dit schooljaar een kind in mijn klas overleden aan kanker. Ik vind het dus echt geweldig dat er zoveel geld opgehaald is. Ik heb lang geleden zelf wel eens voor kika gelopen en geld opgehaald.

Wat bijzonder zo met je ouders erbij.