Het corona vaccin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:30

Shaggy09 schreef:
De regering heeft deze zomer inderdaad zitten slapen, slappe hap waardoor we nu nog steeds met de gebakken peren zitten.

Wat ik opmerkelijk en ook wel zorgelijk vindt is dat de cijfers niet structureel dalen, terwijl we zo ongeveer alle maatregelen opgelegd hebben gekregen die er zijn. Wat moeten we nog doen om het verder te laten zakken? Want de mentale volksgezondheid en de economie gaat er aan.

Ik denk dat we door deze regels nu heel blij moeten zijn dat de Britse variant niet om zich heen grijpt als een malle en de lijken niet in de containers opgeslagen hoeven worden, die eerder wel besteld waren.

Cer

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:31

Waren er containers besteld?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:32

Ja, zal eens kijken of ik dat bericht nog terug kan vinden :j

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:33

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:37

sureido schreef:
Ik denk dat de komst van social media juist veel druk legt. Dat gaat van het altijd laten zien hoe goed je het hebt op Instagram, hoe succesvol je bent en hoe goed je het op werk doet (opslag/promotie wordt verteld maar alles wat daarbij kwam kijken niet) tot het ideaalbeeld voortaan hoe je eruit moet zien. Vrouwen die een week na het krijgen van het kind alweer alles doen en het strakke lijntje terug moeten hebben omdat toevallig Gigi Hadid dat ook had.

Ik ben blij dat ik opgegroeid ben in een tijd waar alleen MSN bestond en je nog gewoon buiten ging spelen en niet een iPad kreeg :+ want al die ideaalbeelden die ik zie, zien kinderen ook. Daar groei je dan wel mee op..

Sec, die 10.500 mensen komen nooit tegelijk op de IC toch. Die 3.5 miljoen kinderen, waarom tel je die erbij? Evenals de groep 18-25? Daar is de kans niet 0.1% van dat je op de ic beland. Dan worden de cijfers opeens een stuk lager.

Jij bent toch 23? Over wat voor andere jongeren van nu heb jij het dan?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:41

DuoPenotti schreef:
Shaggy09 schreef:
De regering heeft deze zomer inderdaad zitten slapen, slappe hap waardoor we nu nog steeds met de gebakken peren zitten.

Wat ik opmerkelijk en ook wel zorgelijk vindt is dat de cijfers niet structureel dalen, terwijl we zo ongeveer alle maatregelen opgelegd hebben gekregen die er zijn. Wat moeten we nog doen om het verder te laten zakken? Want de mentale volksgezondheid en de economie gaat er aan.

Ik denk dat we door deze regels nu heel blij moeten zijn dat de Britse variant niet om zich heen grijpt als een malle en de lijken niet in de containers opgeslagen hoeven worden, die eerder wel besteld waren.

Natuurlijk is dat fijn maar alsnog opmerkelijk vind ik. Wat willen ze nog doen om dat getal naar beneden te trekken? Die vraag spookt toch regelmatig door mijn hoofd. Er zou perspectief geboden worden maar ik vind eigenlijk dat het omgekeerde nu gebeurd. Wat zeker nodig zal zijn overigens.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:42

Ik begrijp je vraag totaal niet Nikass.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:44

Ze kunnen niet meer doen, ja handhaven, maar daar is geen personeel voor.
En vliegen voor de fun totaal verbieden, maar helaas doen ze dat niet, vind ik echt heel fout.

Ik vind dit niet opmerkelijk, ik had verwacht dat ondanks de regels de druk op de zorg hoger zou worden en dat is gelukkig nog niet gebeurt.
En ze kunnen geen perspectief bieden, als die Britse variant (en andere) niet op waren gedoken waren de regels ook wel versoepeld, maar die glazen bol hadden ze niet.
Dus ja waar ze denken we gaan de goede kant op, komt er een extreem variantje de hoek om, en versoepelen is voorbij.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:48

Maar die Britse variant schijnt ook niet zó extreem te zijn als ze in eerste instantie dachten toch.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:49

Ja, daar lijkt het op.
Of komt het door de extra maatregelen?

Maar als je in andere landen de lijken ziet stapelen bij wijze van, is het niet gek dat ze hier dan besluiten niet alles los te laten.
Dat is rot, maar ook wel logisch.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:50

Klopt dit hoorde ik hier ook op de radio en dat is de reden dat het toch minder snel stijgt als verwacht waardoor alle maatregelen waarschijnlijk toch werken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:50

Ik wil niet teveel kritiek uiten want niemand heeft inderdaad die glazen bol maar ik vind eigenlijk dat we vanaf dag 1 al achter de feiten aanlopen hier in NL.
Dat Britse mutant had sowieso een veel lagere kans om hier aan te komen als inderdaad het vliegverkeer plat zou gaan. Met zakelijke en écht noodzakelijke vluchten uitgezonderd. Dat fun vliegen vind ik ontzettend kwalijk, ook al vóór het Britse mutant.
Daarnaast vraag ik me nog steeds af waar de regering was afgelopen zomer toen het zo goed ging. Er waren zoveel betere periodes om te gaan experimenteren met evenementen en horeca dan nu.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:51

DuoPenotti schreef:
Ja, daar lijkt het op.
Of komt het door de extra maatregelen?

Maar als je in andere landen de lijken ziet stapelen bij wijze van, is het niet gek dat ze hier dan besluiten niet alles los te laten.
Dat is rot, maar ook wel logisch.

Maar ik vind dat we niet moeten gaan vergelijken met een land als Engeland waar de gezondheidszorg altijd spaak loopt.

En als inderdaad die variant echt eronder kan blijven, vind ik ook dat je moet gaan versoepelen wanneer dit weer kan en wanneer de cijfers lager blijven.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:54

Ze gaan dan ook echt wel versoepelen, we gaan dit niet houden tot 2030 hoor :+

Alleen misschien niet zo vlug als dat sommige zullen willen.
Wat dat betreft leg je erbij neer, maakt het veel dragelijker.
Steeds ik; wil, het is oneerlijk, bleh bah, maakt het veel zwaarder dan je schouders op halen en wel zien.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:55

Oh DuoPenotti, dat is inderdaad wel sneu van die containers ...

Over die varianten, in een ander topic stond volgens mij ook al de opmerking dat een virus misschien sowieso muteert, dus dat het niet perse door reizen hoeft te komen.
En HOEveel mensen vliegen er voor de fun dan precies? Want 'vliegverkeer moet stoppen' wordt ook wel heel makkelijk geroepen om de zoveel tijd..

En volgens mij hebben ze wel al wat onderzoeken gedaan van de zomer, onder andere in voetbalstadions.. ik meen dat ik van Fieldlabs daar al wat van gezien heb.
Dat je er niks over leest wil niet altijd zeggen dat het niet gebeurd, misschien?

En ik weet niet of je zomerperiode en expirementeren kan vergelijken met nu. In de zomer kon er toch al meer, ook vanwege uv, zonlicht, buiten etc? Van de "overvolle" stranden zijn ook niet heel veel meer extra besmettingen gekomen toch? Of wel?
maar dat is weer iets heel anders dan een festivaltent bijvoorbeeld...

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:57

DP, dat is oud nieuws hé. Je kan niks anders doen dan je erbij neer te leggen.
Maar je vraagtekens bij het huidige beleid zetten is toch zeker niet verkeerd, als je die vraagtekens hebt.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 12:58

DuoPenotti schreef:

Steeds ik; wil, het is oneerlijk, bleh bah, maakt het veel zwaarder dan je schouders op halen en wel zien.

Tot je een horecazaak, winkel, schoonheidssalon, kapperszaak... noem maar op hebt.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:06

Shaggy09 schreef:
Maar je vraagtekens bij het huidige beleid zetten is toch zeker niet verkeerd, als je die vraagtekens hebt.

Ik zeg het wel vaker, maar wat we het afgelopen jaar hebben meegemaakt is natuurlijk uniek voor de wereld in huidige staat. Dat is trial and error, zelfs als je de beste wetenschappers achter je hebt staan, die een oordeel moeten geven over een situatie waarin geen vaste uitkomst bekend is.
Dus nee, ik zet niet mijn vraagtekens bij het beleid, ik vind het knap dat er mensen zijn die in deze tijd naar voren stappen en de verantwoordelijkheid nemen om beslissingen te nemen die deels mensen redden en deels mensen schaden. Ga er maar aan staan, ik vind het knap en heb niks dan respect voor de regering en met name Hugo de Jonge.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:06

Duo ,ik vond je erg overdrijven in je posts over lijken stapelen etc
Ik heb helaas afgelopen week mijn stiefdochter( dochter van mijn man ) begraven na een wanhoopsdaad en ik heb met de begrafenisondernemer gesproken - wij zaten als toeleverancier vroeger in de uitvaartbranche en spreek onze klanten nog geregeld - zij hebben in de eerste golf nauwelijks meer doden gehad tov andere jaren ( terwijl Belgie veel oversterfte had maar ALLE doden in woonzorgcentra zijn als corona doden geteld ),tijdens tweede golf wel iets meer druk maar geen lijken opstapelen toestanden ..niet elke uitvaartonderneming heeft tientallen koelkasten ter beschikking en als er door Corona extra doden zijn die ook nog eens langer in de koeling moeten liggen dan zullen tijdelijke containers dat effe moeten overnemen maar daar vind ik niets dramatisch aan ,dat heeft meer te maken met extra opslagcapaciteit en de problematiek door corona
Er zullen er heus wel geweest zijn waar het even heel hectisch zal geweest zijn maar de meesten hebben gewoon normaal hun werk kunnen doen
Msm kan echt wel overdrijven soms !
Ps ik wil de doden zeker niet minimaliseren !!

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:10

Earth schreef:
Shaggy09 schreef:

Ik zeg het wel vaker, maar wat we het afgelopen jaar hebben meegemaakt is natuurlijk uniek voor de wereld in huidige staat. Dat is trial and error, zelfs als je de beste wetenschappers achter je hebt staan, die een oordeel moeten geven over een situatie waarin geen vaste uitkomst bekend is.
Dus nee, ik zet niet mijn vraagtekens bij het beleid, ik vind het knap dat er mensen zijn die in deze tijd naar voren stappen en de verantwoordelijkheid nemen om beslissingen te nemen die deels mensen redden en deels mensen schaden. Ga er maar aan staan, ik vind het knap en heb niks dan respect voor de regering en met name Hugo de Jonge.

Ik heb ook respect voor Hugo de Jonge. Betekent niet dat ik niet bij sommige zaken me afvraag waarom ze ervoor kiezen om het op die manier te doen. En met ze doel ik zeker niet op enkele personen zoals Rutte of de Jonge, want er zit een enorm team achter die beslissingen maakt wbt de corona aanpak. Hun zijn slechts het gezicht.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:11

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:

Tot je een horecazaak, winkel, schoonheidssalon, kapperszaak... noem maar op hebt.

Maar dat hebben jullie hier niet....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:11

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:

Iedereen zit in hetzelfde schuitje en als ondernemer is die schuit nog een stuk groter. Net als voor mensen die hun baan zijn verloren. Ondernemen is risicovol, altijd, ook voor corona. Maar nu is er tenminste nog ondersteuning voor velen. Faillisementsgolf zal zeker komen want ook bedrijven die al slecht ervoor stonden houden het nu door de steun vol.
De kleine bedrijfjes lijken een stuk harder getroffen dan de grote jongens, bvb kappers en andere kleine zelfstandigen. Ik hoop dat die het overleven.
Besita, dat is treurig van je stiefdochter maar was dat zonder corona dus niet gebeurt? Klinkt hard zoals ik het stel maar het heeft voor mijn gevoel ook te maken hoe je als mens/ondernemer in elkaar zit, hoe het met je omgeving is en nog wel wat meer factoren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:17

Misschien wel ,misschien niet
Suicide zitten de achterblijvers altijd met vragen die helaas nooit beantwoord zullen worden

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:17

besita schreef:
Duo ,ik vond je erg overdrijven in je posts over lijken stapelen etc
Ik heb helaas afgelopen week mijn stiefdochter( dochter van mijn man ) begraven na een wanhoopsdaad en ik heb met de begrafenisondernemer gesproken - wij zaten als toeleverancier vroeger in de uitvaartbranche en spreek onze klanten nog geregeld - zij hebben in de eerste golf nauwelijks meer doden gehad tov andere jaren ( terwijl Belgie veel oversterfte had maar ALLE doden in woonzorgcentra zijn als corona doden geteld ),tijdens tweede golf wel iets meer druk maar geen lijken opstapelen toestanden ..niet elke uitvaartonderneming heeft tientallen koelkasten ter beschikking en als er door Corona extra doden zijn die ook nog eens langer in de koeling moeten liggen dan zullen tijdelijke containers dat effe moeten overnemen maar daar vind ik niets dramatisch aan ,dat heeft meer te maken met extra opslagcapaciteit en de problematiek door corona
Er zullen er heus wel geweest zijn waar het even heel hectisch zal geweest zijn maar de meesten hebben gewoon normaal hun werk kunnen doen
Msm kan echt wel overdrijven soms !
Ps ik wil de doden zeker niet minimaliseren !!

Ik zeg ook niet dat dat hier is gebeurt.

Maar in Ierland hebben ze wel lijken gestapeld door die Briste variant en ze waren bang dat dit hier ook ging gebeuren.

Dus helaas is het niet overdreven, maar helaas echt gebeurd.

Sterkte met het overlijden van je stiefdochter :knuffel:

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:21

Maar dat er een koelcontainer geplaatst is voor extra capaciteit is imo geen drama ..meeste ondernemers hebben maar 5 a 10 koelkamers beschikbaar en kan niet zomaar ( net als ic bedden ) even opgeschaald worden ..ja met een koelcontainer :j