Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-21 20:55

mala26 schreef:
Mellow schreef:
Mijn uitslag was gelukkig negatief. Sterkte met jullie herstel!

*\o/* fijn zeg!

Ja dikke opluchting!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 01:42

mala26 schreef:
Oke even wat raars misschien maar doet bij jullie je neus ook zeer? Met neus snuiten maar ook gewoon zo. Het is echt een zeer apart gevoel zeg maar.

En ik had vandaag mijn laatste isolatie dag maar nog niet klachtvrij dus joepie nog een dag.

Hopelijk heb je snel de uitslag mellow.
Hoe gaat het met de misselijkheid susanh?

Zeer niet, wel had ik een heel vaag gevoel in mijn neus. Alsof er iets klem zat? Ik had geen loopneus, geen vol gevoel, geen "verkoudheids neus," maar eerder als er een knijpertje ergens binnenin op iets klem zat. Dit verdween zodra ik weer kn ruiken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 10:14

Ik kreeg gisteravond ineens erge hoofdpijn. Werd vanmorgen wakker met het gevoel dat ik niks geslapen had. Voel me gammel. Gaat zo op en af dit. Heb ook weer pijn in mijn maag. Ben er zo klaar mee.

Napie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 11:26

Ik had twee merken geen klachten gehad (4 maanden na positieve test, niet echt ziek geweest) Gisteren weer helemaal mis. Hoge hartslag, licht benauwd ( gelukkig maar kort) maar heel moe, brandende ogen, brandende longen en niet goed door kunnen zuchten. Oud en nieuw bestond uit bezoek bij een ander stel. Geen alcohol. Paar uurtjes. Nieuwjaarsdag op de fiets naar schoonmoeder (38 km) maar dat was allemaal veel te veel. Vandaag rustig aan. Kan mijn ogen nog steeds amper open houden en een hele slechte slapeloze nacht gehad.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 13:54

Napie schreef:
Ik had twee merken geen klachten gehad (4 maanden na positieve test, niet echt ziek geweest) Gisteren weer helemaal mis. Hoge hartslag, licht benauwd ( gelukkig maar kort) maar heel moe, brandende ogen, brandende longen en niet goed door kunnen zuchten. Oud en nieuw bestond uit bezoek bij een ander stel. Geen alcohol. Paar uurtjes. Nieuwjaarsdag op de fiets naar schoonmoeder (38 km) maar dat was allemaal veel te veel. Vandaag rustig aan. Kan mijn ogen nog steeds amper open houden en een hele slechte slapeloze nacht gehad.

Herkenbaar
Maar ga je dan niet opnieuw testen?
Ik heb t vandaag maar gedaan

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 14:34

Ik heb me ook maar weer laten testen. Ik ruik steeds brand en azijn en moet maandag weer werken. Sneltest was negatief. Ik wacht nu nog op de pcr.
Ik ben zo klaar met bron en contact onderzoek. Ik heb alleen in het ziekenhuis gelegen na mijn laatste dienst.
Verder echt helemaal niemand gezien.

Ik ben echt benieuwd of die enorme opleving van mijn asma nu post-covidklachten zijn. Alhoewel het verder niet veel uitmaakt.
Beterschap allemaal.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:28

tokedri schreef:
Napie schreef:

Herkenbaar

Ik ben opnieuw getest en negatief bevonden terwijl ik volop contact had gehad en klachten had. Dan kan ik wel elke week testen of na elke drukke dag. Dit zijn de naweeen. Alleen als ik koorts, keelpijn of ga hoesten moet ik me als besmettelijk beschouwen. Hopelijk binnenkort het vaccin ( ik werk in de acute zorg alleen is niet bekend of verloskunde ook in de eerste entronde zit)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 15:42

tokedri schreef:
Napie schreef:

Herkenbaar

Ik ben opnieuw getest en negatief bevonden terwijl ik volop contact had gehad en klachten had. Dan kan ik wel elke week testen of na elke drukke dag. Dit zijn de naweeen. Alleen als ik koorts, keelpijn of ga hoesten moet ik me als besmettelijk beschouwen. Hopelijk binnenkort het vaccin ( ik werk in de acute zorg alleen is niet bekend of verloskunde ook in de eerste entronde zit)[/quote]

Ja ik ken de naweeen
Helaas sinds twee dagen behoorlijk keelpijn
Dus nu maar getest

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 10:58

Nou ik denk dat ik eindelijk snap waarom ik niet op knap. Ik heb nauwelijks diepe slaap. Iemand hier een goede tip? Las al ergens om magnesium te gaan slikken. Normaal slaap ik echt heel goed. Nu dus al een ruime week amper diepe slaap. Hooguit een kwartiertje per nacht.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:17

Poeh pittig susanh, magnesium kan helpen, soms neem ik (vooral bij stress en daardoor moeilijk in slaap komen passiflora forte. Sleepy tea van Celestial en slaapmeditatie voor je gaat slapen kan ook helpen tot rust te komen. Ik ga vaak voor het slapen 15-20min op zo n shakti matje liggen, meestal slaap ik al voor de tijd om is :'), overigens ben ik geem slechte slaper gelukkig, maar hierdoor slaap ik wel dieper.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:19

Ik kom wel goed in slaap. Alleen heb ik dus weinig diepe slaap. Maar fijn om te horen dat magnesium kan helpen. Ga ik halen vandaag. Passiflora kan ook proberen. Heb een fitbit dus kan precies zien hoe mijn slaap veranderd is nu ik corona heb gehad.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 11:34

Magnesium kan zorgen voor meer ontspanning, maar bij helpt er niet voor meer diepere slaap.
Ik denk dat je ook moet zorgen dat je meer ontspant. Hoe meer je met je herstel bezig bent en bijbehorende frustraties hoe minder goed je slaapt.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:20

Ik heb ooit een cursus gehad over hoe je voldoende rust kunt krijgen, was erg leuk.
In de 2uur voordat je gaat slapen:

Geen gebruik maken van mobiel, pads en e-reader, ook geen TV kijken.
Geen melk producten consumeren.

Op je slaapkamer zorgen voor ventilate, eventueel wel een extra warm of zware deken op je bed, kijken welke het beste werkt.
Bij mij werkt schoon beddengoed altijd erg fijn.

Verdere tips: goed verduisterde slaapkamer, geen elektrische verlichting (van wekkers of stand-by ledjes op apparatuur).
Ook geen verwarming gebruiken, liever een extra deken.
En zoveel mogelijk op je slaapkamer alleen slapen en andere dingen, eten, TV kijken, lezen, appen enz. Buiten de slaapkamer doen.

Je hersenen dus conditioneren, net als dat je ineens moet plassen wanneer je de hal (waar ook de wc is) in komt, zo ook je lijf conditioneren om te slapen wannneer je de slaapkamer in komt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:38

Ik heb niet vaak problemen met in slaap vallen, maar wat bij mij vooral goed helpt is inderdaad een lekker warm bed (ik zet mijn elektrische deken een half uur van tevoren aan <3 ), eventueel even lekker warm douchen voor het slapen, kop warme thee, en 's avonds alleen nog wat warme sfeerverlichting aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:39

Maar dat is niet het probleem. Normaal voor ik ziek werd sliep ik prima. Nu dus amper diepe slaap sinds ik corona heb. Aan mijn slaaphygiëne is niks veranderd. Ik ben vandaag begonnen met een multi vitamine met magnesiumcitraat. En passiflora.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 18:10

Ik ben nu 4 weken thuis geweest (2 weken ziek en aansluitend 2 weken vakantie) en zie er erg tegenop.
Ben nog enorm moe en ben bang dat ik mijn dagen niet trek.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:03

Doe maar vooral rustig aan dan Goof!

Het kan echt heel pittig zijn, zelfs als je maar milde klachten hebt gehad.
Mijn man is na 10 maanden eindelijk een beetje fitter aan het worden, 2 maanden geleden op vakantie was 4 km wandelen echt de max.
Vorige week met kerst hebben we 6 en 8 km gelopen op 2 op een volgende dagen.
Op nieuwjaarsdag 11 km gelopen, als soort van test, en dat ging zowaar ook goed.
Vandaag nog een keer 10 km gelopen met een heel pittige klim erin, waarin hij vooral moeite had met de afdaling.
En conditioneel kon hij het nog wel prima volhouden, zijn spieren waren wel echt moe en dan gaat hij aan 't eind wat instabiel lopen.

Onder begeleiding van de fysio is hij kracht aan het opbouwen en dat lijkt dus wel degelijk zijn vruchten af te werpen.

Maar goed, wij waren beiden dus in maart ziek, dus als je pech hebt, dan ben je dus echt nog wel even bezig met je herstel als je nu net ziek (geweest) bent...

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 21:52

Vandaag mijn 1e wandeling sinds 5 weken. Half uurtje gewandeld en dat was net te doen om niet te moe te worden.
Super fijn, hopelijk kan ik dit nu gaan opbouwen.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:50

Hier slaat de 2e antibiotica kuur voor mijn longonsteking aan. Pijn in mijn long is weg. En vanmorgen hebben we ongeveer 2-3 km gelopen. Dit ging erg goed. Werd de laatste kilometer wel erg moe en flink kortademig. Maar was zo lekker om er even uit te zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:42

Ik hoorde dat mensen met darmklachten ook wordt geadviseerd om te laten testen? Is dat bij jullie ook een symptoom geweest? En dan in combinatie met verkoudheid of alleen de buikklachten?

Lees al ff mee en wil iedereen beterschap wensen! T is niet niks, vriend van ons is ook al maanden uit de running en het gaat zo langzaam met opknappen :(

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:06

Ik heb nog nooit zo ernstige obstipatie gehad als afgelopen maanden maar misschien ook doordat ik minder actief ben

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 00:14

MarjanB schreef:
Ik hoorde dat mensen met darmklachten ook wordt geadviseerd om te laten testen? Is dat bij jullie ook een symptoom geweest? En dan in combinatie met verkoudheid of alleen de buikklachten?

Lees al ff mee en wil iedereen beterschap wensen! T is niet niks, vriend van ons is ook al maanden uit de running en het gaat zo langzaam met opknappen :(

Op de website van de ggd waar je een afspraak kunt maken voor een test, staat dit symptoom er wel tussen. Anders even bellen voor advies?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:22

Ik heb geen buikklachten gehad.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 08:36

MarjanB schreef:

Bij mij is dat pas na de koorts gekomen. Maar het kan idd 1 van de symptomen zijn. Ik ben heel misselijk geweest en had last van mijn darmen. Dat is nu gelukkig een stuk beter.

En ik heb vannacht heel goed geslapen. Hopelijk zet dit door.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 11:00

Hmm ok, het is dus niet overduidelijk iets wat alleen komt.

Zijn zoveel mensen in mijn omgeving die al Corona hebben gehad, echt niet normaal. Tot nu toe heb ik 2 keer een test gehad en 2 keer negatief gelukkig. Al kan ik me bij de tweede niet voorstellen dat ik het toen niet had :') was toen ineens al m’n reuk kwijt.