De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:27

De kans is groot dat iemand nog niet hersteld is, maar hopelijk weten jullie ook dat er twee typen nu circuleren van dit virus? Het nieuwe type is veel agressiever dan het ‘oude’ type en er kan dus een mogelijkheid zijn dat mensen dus geïnfecteerd raken met het nieuwe type, terwijl ze eerst ‘recovered’ verklaard waren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:29

naomiiiii schreef:
Magrathea schreef:
Nou zullen we wedjes gaan maken wie de eerste Bokker wordt met het virus?

Ik zet mijn geld in op MarcoBorsato. Ouwe snoeperd.

Ik heb de test van de speld gedaan. Ik krijg het maandag. :))

Ik krijg het niet, maar moet worden opgesloten in Reykjavik als beenmergdonor :')

Wanneer krijg jij corona?
Onbesmet
Jij bent niet vatbaar voor het coronavirus. Voordat je juicht: jouw immuniteit voor Covid-19 betekent dat je een zeer zeldzame genmutatie hebt en dat je de rest van je leven in een medisch laboratorium in Reykjavik zal worden vastgehouden om beenmerg af te staan.

https://speld.nl/2020/03/04/wanneer-krijg-jij-corona/

verootjoo

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:33

Ik krijg het ook maandag. Omdat ik graag aan deurklinken van kinderdagverblijven in Sittard lik :')

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:34

Laatst bijgewerkt door MizzMontana op 05-03-20 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Photograph

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:35

Nu in Arnhem en Huissen ook corona, ik kom daar minstens elke week. Nu weet ik niet of het wel goed is dat ik daar nog wel kom

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:37

verootjoo schreef:
Ik krijg het ook maandag. Omdat ik graag aan deurklinken van kinderdagverblijven in Sittard lik :')

Ik ook! Ik wist dat niet! Morgen rij ik er gelijk heen! Ga je mee? Even proeven!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:37

Ik krijg het gelijk als ik de tram uitkom volgens de test. :D
Laatst bijgewerkt door Cookies op 05-03-20 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:38

Photograph schreef:
Nu in Arnhem en Huissen ook corona, ik kom daar minstens elke week. Nu weet ik niet of het wel goed is dat ik daar nog wel kom

Dan kan je beter helemaal nergens meer komen, er lopen namelijk nog genoeg mensen ergens in NL rond die corona hebben maar die het nog niet weten.

IMJ

Photograph schreef:

Ik mijn werkplaats is het ook.. zal inmiddels ook in mijn woonplaats zijn. Naast gelegen dorp is ook al een geval. Het gaat je niet lukken om alles te ontlopen..

Echwel

Photograph schreef:

Hoe kun je leven met zoveel angst?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Test ook gedaan:

Over 12 minuten
Over 12 minuten krijg je corona. Hoe ga je die laatste 12 minuten besteden? Met het kijken van de mooiste passes van Kevin Strootman? Jouw keus!

Dus maar even snel nog een laatste post, voordat mijn virusscanner mij eraf kickt. :))

Jadeleigh263 schreef:
De kans is groot dat iemand nog niet hersteld is, maar hopelijk weten jullie ook dat er twee typen nu circuleren van dit virus? Het nieuwe type is veel agressiever dan het ‘oude’ type en er kan dus een mogelijkheid zijn dat mensen dus geïnfecteerd raken met het nieuwe type, terwijl ze eerst ‘recovered’ verklaard waren...

Dat is niet waar, juist in Wuhan bij de eerste uitbraak was het voornamelijk het agressieve type, zie ook https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~aaefe602/.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:39

Ach ik woon in het meest besmette dorp van Nederland.. het komt toch wel :)

karuna
Drukke kabouter

Photograph schreef:

En in hetzelfde bericht stond ook Hengelo gelderland. Die is echt nergens gemeld nog.

Maar het is hier om de hoek -O-

Afbeelding

Photograph

[***] schreef:
Photograph schreef:

Dan kan je beter helemaal nergens meer komen, er lopen namelijk nog genoeg mensen ergens in NL rond die corona hebben maar die het nog niet weten.

Ohh, dus ik hoef me geen zorgen te maken?

moonsparkle

Ik ga van de week naar een attractiepark :evaw:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:40

IMJ schreef:
verootjoo schreef:

Ik ook! Ik wist dat niet! Morgen rij ik er gelijk heen! Ga je mee? Even proeven!

Ja, die in Sittard schijnen de lekkerste te zijn :9

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:40

Echwel schreef:
Photograph schreef:

Hoe kun je leven met zoveel angst?

Dat hoor je mij niet zeggen, ik heb helemaal geen angst om het te krijgen ;) maar ik wil liever niet dat als ik t heb dat ik t aan me ouders geef.

Photograph

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:42

karuna schreef:
Photograph schreef:

En in hetzelfde bericht stond ook Hengelo gelderland. Die is echt nergens gemeld nog.

Maar het is hier om de hoek -O-

[ [url=m/87Xt3l.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:42

Oh Neon, ik krijg het ook over 12 minuten maar das is denk omdat ik oud ben -O- en dus op de bank zit te vegeteren momenteel... zou t aanbellen denk je ? %)

Verder, Nja t zal zich verspreiden, had niet gedacht dat t bij minder dan 20 mensen zou blijven.. hopelijk knappen de zieke mensen op en kunnen risico groepen de dans ontspringen.. maar ja.. :\

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:44

Tja er is nu iemand op de WUR die het heeft. Afgelopen zaterdag heb ik uitgebreid staan knuffelen met iemand die op de WUR werkt. Kans is toch echt heel klein dat ik het heb.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:44

Cer schreef:
Oh Neon, ik krijg het ook over 12 minuten maar das is denk omdat ik oud ben -O- en dus op de bank zit te vegeteren momenteel... zou t aanbellen denk je ? %)

Verder, Nja t zal zich verspreiden, had niet gedacht dat t bij minder dan 20 mensen zou blijven.. hopelijk knappen de zieke mensen op en kunnen risico groepen de dans ontspringen.. maar ja.. :

Ships ik ook over 12 min..
Neem nog maar een pilsje en ga wachten.
Om het lot niet te tarten neem ik maar geen Corona.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:45

Hengelo gelderland was nergens gemeld, vrijwilligster van een verpleegtehuis. Is ziek terug gekomen van vakantie en heeft meteen haar verstand gebruikt en thuis gebleven gelukkig

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:47

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:48

Neonlight schreef:
Test ook gedaan:

Over 12 minuten
Over 12 minuten krijg je corona. Hoe ga je die laatste 12 minuten besteden? Met het kijken van de mooiste passes van Kevin Strootman? Jouw keus!

Dus maar even snel nog een laatste post, voordat mijn virusscanner mij eraf kickt. :))

Jadeleigh263 schreef:

Dat is niet waar, juist in Wuhan bij de eerste uitbraak was het voornamelijk het agressieve type, zie ook https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~aaefe602/.

Sorry je hebt gelijk, ik was even in de war met Sars-cov-2 L en Sars-cov-2 S.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 21:50

Photograph schreef:

Ik kom 2x per week in Arnhem, Groot Klimmendaal, als revalidant. Behalve een fles handalcohol op de balie bij binnenkomst geen zichtbare maatregels.

De lift bedien ik met mijn elleboog, toch handig die grote knoppen. Bij het toilet even goed mijn handen gewassen en alcohol gebruikt, deur met handdoek van het slot gehaald en met elleboog gesloten.
Behandelaar wou vanmiddag een hand geven, ik
heb vriendelijk bedankt, oh ja, geen hand. Bij het weggaan de hand opgestoken.
Toch wel onwennig dat geen hand geven, wat doe je dan bij de begroeting?

Nu ben ik zelf niet ziek of zwak, maar niet meer de jongste. Toch zitten daar veel echt zwakke mensen die door zo’n infectie in levensgevaar kunnen komen. Gaat dus meer over anderen dan over mijzelf.

Overigens krijg ik over 12 minuten Corona volgens de test.