2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 02:25

Olympia schreef:
Mn manager vroeg of ik afgevallen was... :):)

Das toch de beste vraag die je kan krijgen als je ermee bezig bent :D

Jep, de leukste vraag op aarde!

Ik krijg hem regelmatig, veel collega's in de ploegendienst die je dus een lange tijd niet ziet. Of lui van kantoor of de TD.
Of gewoon van die kennissen die je 2x per jaar ziet.

"Ja, nu zo'n 30kg... "
:D

En dan de verbaasde blikken, onbetaalbaar! Voor de rest mastercard...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:04

IngridM schreef:
Het blijft gewoon een lastig iets. Ik vond stoppen met roken 10 x moeilijker. Maar stoppen met eten is weer niet zo'n strak plan ook. Je wordt er continu mee geconfronteerd, hebt zoveel keuze momenten op een dag. Zolang ik alles voor mezelf plan gaat dat goed maar blijft moeilijk

Foutje!! Stoppen met roken was juist makkelijker bedoelde ik!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:13

EmptyWords schreef:
Eerlijk waar, de laatste paginas hier gaan alleen maar over alles wat gegeten is maar niet gegeten had moeten worden. We voelen ons schuldig en rot, maar pakken het wel. Dit is gewoon discipline. Als je de knop omzet zou je een rondje gaan wandelen als je je poedersuiker voelt. En nee, ik kan het ook niet. Maar ik ga niet bijna trots hier in t topic vertellen waar ik dr mist in ben gegaan en ik doe mijn best dan niet ook nog op dezelfde voet door te gaan.

Moest ik even kwijt

Trots te vertellen waar "we" de mist in zijn gegaan? Ik snap je berichtje denk ik niet helemaal.

En waarom zou iemand geen chips mogen in het weekend? Kiezen we niet allemaal onze eigen manier om af te vallen en wat we wel en niet mogen?

EmptyWords

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 06:52

Waarom geen chips in het weekend? Heel simpel, emotie eten. Heb je in het weekend braaf een bakje chips, de dag erna een klote dag en dan roept de chips. Er wordt gezegd prutsmuts dat er niks in huos wordt gehaald, maar toch is die chips er als je die klote dag hebt en kun je emotie eten. Blijkbaar zijn er veel hier die dat nog niet kunnen weerstaan. Niks mis met een bakje chips, maar hoe slim is dat als je de restjes niet kunt weerstaan?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 07:43

Emptywords schrijft gewoon hetzelfde als ik deed.
Iedereen hier heeft die moeilijke momenten. Maar ik ben geen kilo's afgevallen door naar chips te grijpen op de momenten dat ik het moeilijk had en me poedersuiker voelde. Ik pakte een liter water en een rijstewafel (of 2), was dat niet genoeg ging ik iets (actiefs) doen om maar niet met die zak chips bezig te zijn. Boek lezen, puzzel maken, spelen/wandelen met de hond, maakt niet uit wat zolang ik maar niet meer aan die zak chips dacht.
In het begin had ik nooit chips in het weekend, omdat ik in het weekend, gemiddeld genomen, minder actief was en daar was kcal-technisch dus geen ruimte voor, maar ook geen maat kon houden dus de zak ging leeg.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:24

Ben het zo niet met je eens EW.
A) wie zegt dat je de dag erna een klote dag hebt? Misschien hebben mensen wel calorieën ingepland voor dat bakje chips. Dan is er niets om je schuldig over te voelen.
B) wie zegt dat er naar diezelfde zak wordt gegrepen als we het moeilijk hebben? Als ik naar mezelf kijk ga ik niet voor de eventueel overgebleven chips hoor op moeilijke momenten
C) waarom zou iets lekkers (chips in dit geval) perse emotie eten moeten zijn? Snap dat echt niet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:29

Omdat de laatste paginas precies daarover gaan. Daar is mijn reactie op gebaseerd

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 08:53

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 09:25

Hier gaat het lekker gestaag door. Heel rustig elke maand een kilootje er af. Tot nu toe vier. Ik was niet echt dik, maar dit is wel een heel lekker gevoel. Je begint het te zien, broeken die losser zitten. Zo van maat 42 naar 40 zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:11

Wat fijn! Daar doen we het voor. Hier tzelfde hoor.
Gaat er langzaam af. Ideaal.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 10:33

Ik kan juist door het mooie weer makkelijker het weer oppakken! ik eet veel meer smoothies, sla, komkommer enzo. heb zo geen behoefte een chips ofzo. Ik heb chips sws niet meer in huis, omdat in het weekend dan toch stiekem de zak leeg moet. dus dan maar niet. een eierkoek is ook lekker :D

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:06

EmptyWords schreef:
Omdat de laatste paginas precies daarover gaan. Daar is mijn reactie op gebaseerd

En omdat alle redenen om wel ongezonde snacks te eten stuks voor stuks kulredenen zijn. Of je het nu incalculeert of niet.
Heb net ff gekeken op de zak chips die mn vriend gisteren open heeft getrokken. Als je die over een weekend opeet heb je de rest van de week gewoon bijna voor jan banketstaaf je eten aangepast, zitten namelijk meer dan 1000kcal in. Dat ga je heel lastig compenseren in 2 dagen, je eet gemiddeld een maaltijd extra.
Dat is wat ik probeer duidelijk te maken, het is gewoon zonde en je ondermijnt elke keer weer je dieet. Dus zeker als je niet echt afvalt en vaak een snaaibui hebt, zoek een manier om dat snaaien te stoppen.

Ik "beloon" mezelf ook nog wel eens met iets ongezonds of laat me gaan als het gezellig is, maar het zijn echt kulredenen waarom ik dan eet. Allemaal omdat mn hersenen hebben leren denken dat het zo hoort.

Ik ga merken of de warmte ook invloed heeft op mn gewicht, voel mn handen nu onwijs opzwellen erdoor. De ring om mn vinger klemt ook weer lekker. Vanavond zal ik ook vast weer plof-enkels hebben :')
En even bedenken hoe ik de bbq vanavond wat gezonder kan maken >;)

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:32

Hier gaat t wel lekker. Ik heb het gevoel dat ik een gezond eetpatroon heb ontwikkeld de afgelopen maanden. Ook af en toe snaaibuien gehad maar daarna steeds weer mn goede patroon opgepakt. Nu is t snaaien veel minder. Ik eet alles maar met mate en in balans. Als ik mijzelf alles ontzeg ga ik juist snaaien.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:34

NoTwixLeft schreef:
EmptyWords schreef:

En omdat alle redenen om wel ongezonde snacks te eten stuks voor stuks kulredenen zijn. Of je het nu incalculeert of niet.

Hoezo kulredenen? Als ik zin heb in chips en het past in mijn kcal dan pak ik chips. Weeg het af, leg de rest terug, en ga lekker genieten van dat bakje chips.

Chips an sich is namelijk niet ongezond. Het wordt pas ongezond als je zakken leeg gaat eten en je dus zwaar over je kcal doel komt.

Bovendien: je moet je levensstijl veranderen met afvallen. En waarom zou je alleen nog maar op wortels gaan knagen in die nieuwe levensstijl? Een bakje chips moet ook een keertje kunnen. Dat hoort ook bij een normale, gezonde levensstijl...
Begrijp me niet verkeerd, als je op dit moment nog geen controle kan houden over hoeveel chips (in dit geval) je eet, dan zou ik het idd ook overslaan. Maar als je jezelf in kan houden en het bij je netjes afgewogen portie kan houden?

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:50

[/quote]

En even bedenken hoe ik de bbq vanavond wat gezonder kan maken >;)[/quote]

Veel mensen zien bbq als veel vlees..

Maar groentes kunnen ook heel goed op de bbq. Bv een groentepakketje of gevulde champignons.. of bv vis, kip spiesjes. Salade erbij.

Niet te veel stokbrood en sausjes. Zet bv komkommerschijfjes op tafel snoeptomaatjes..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 11:59

Ik heb over het algemeen zakken chips van 75-110g. Om precies te zijn: de zak chips die ik op het moment koop, als ik het koop, bevat 366kcal (75g) als volledige zak. En dat is prima in te passen. Je hoeft niet per se de voordeelzakken te kopen, ondanks dat dat goedkoper is per 100g.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:01

Ja of zo'n familie zak met van die kleine zakjes. Beetje genieten van het leven moet ook he, gaat om de balans en daar past "ongezond" ook in.

Je moet enkel niet klagen dat je dan zoiets eet want daar ben je zelf bij :P

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:05

gribaldi schreef:
Ja of zo'n familie zak met van die kleine zakjes. Beetje genieten van het leven moet ook he, gaat om de balans en daar past "ongezond" ook in.

Je moet enkel niet klagen dat je dan zoiets eet want daar ben je zelf bij :P

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:07

Ik dacht dat dit een topic was waar je juist wel even je ei kwijt kan, ook als het tijdelijk niet goed gaat. De meeste van ook af lijken daar wel degelijk behoefte aan te hebben.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:08

zefiros schreef:
Veel mensen zien bbq als veel vlees..

Maar groentes kunnen ook heel goed op de bbq. Bv een groentepakketje of gevulde champignons.. of bv vis, kip spiesjes. Salade erbij.

Niet te veel stokbrood en sausjes. Zet bv komkommerschijfjes op tafel snoeptomaatjes..

Goede ideeën! Moet ik ook ff een apart rooster voor groentes halen, anders valt het er allemaal vanaf

IMANDRA schreef:
NoTwixLeft schreef:

Hoezo kulredenen? Als ik zin heb in chips en het past in mijn kcal dan pak ik chips. Weeg het af, leg de rest terug, en ga lekker genieten van dat bakje chips.

Chips an sich is namelijk niet ongezond. Het wordt pas ongezond als je zakken leeg gaat eten en je dus zwaar over je kcal doel komt.

Bovendien: je moet je levensstijl veranderen met afvallen. En waarom zou je alleen nog maar op wortels gaan knagen in die nieuwe levensstijl? Een bakje chips moet ook een keertje kunnen. Dat hoort ook bij een normale, gezonde levensstijl...
Begrijp me niet verkeerd, als je op dit moment nog geen controle kan houden over hoeveel chips (in dit geval) je eet, dan zou ik het idd ook overslaan. Maar als je jezelf in kan houden en het bij je netjes afgewogen portie kan houden?

Dat laatste had ik er misschien duidelijker bij moet zeggen :Y) maar dat gebeurt niet bij een gemiddelde snaaibui :(:)

Maar zin in chips vind ik wel een kulreden, ook al gebruik ik hem zelf ook soms. Ik heb dagelijks zin in pizza, chips, cola, chocola, patat, etc, maar als ik daar (te vaak) aan toegeef kan ik straks opnieuw beginnen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:09

Helemaal mee eens dat er ook heus wel eens iets ongezonds mag worden gegeten :j
Ik probeer wel naar lekkere gezondere alternatieven te kijken en kies daar 9/10 keer ook voor, maar als ik echt ergens gewoonweg zin in heb dan vind ik dat ik dat gewoon mag nemen en van mag genieten. Wel accepteer ik dan de consequenties dat het afvallen minder gestaag gaat en moet ik daar van mijzelf dan ook niet over zeuren (want dan had ik het maar niet moeten doen).

Plus, als ik iets ongezonds neem dan doe ik dat alsnog met mate. Ik probeer het alsnog binnen mijn kcal-doel te laten vallen, zodat ik er ook écht van kan genieten en ik me achteraf ook niet alsnog “schuldig” ga lopen voelen.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:11

Mizora schreef:
Ik dacht dat dit een topic was waar je juist wel even je ei kwijt kan, ook als het tijdelijk niet goed gaat. De meeste van ook af lijken daar wel degelijk behoefte aan te hebben.

Eens, maar er wordt veel gedeeld dat er weer een zak chips of reep chocola is gesneuveld. Dan voel ik me wel geroepen om daar wat van te zeggen en hopelijk iemand iig eens goed na te laten denken over waarom ze nu toch weer een misstap maken. En misschien een totaal verkeerde aanpak, dat weet ik niet.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:13

Mizora schreef:

je kunt dit topic dan toch ook al een stap eerder erbij pakken.

ik heb een klote dag gehad en heb Zooooooo'n zin in chocola, chips pizza en suikerspin....hoe ga ik dit weerstaan want ik wil van mijn emo eten af?
achteraf is er niks meer aan te doen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:16

Jezus jongens. Iedereen heeft wel eens een terugvaller. 2 Stappen vooruit en 1 achteruit toch?
Ik snap niet zo goed waarom hier mensen die hun ei even kwijt willen veroordeeld worden, ze weten dat ze 'fout' zitten anders zouden ze het hier niet posten.

Zullen we allemaal even lief tegen elkaar doen en iedereen in zijn waarde laten?

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 12:18

IMANDRA schreef:
Jezus jongens. Iedereen heeft wel eens een terugvaller. 2 Stappen vooruit en 1 achteruit toch?
Ik snap niet zo goed waarom hier mensen die hun ei even kwijt willen veroordeeld worden, ze weten dat ze 'fout' zitten anders zouden ze het hier niet posten.

Zullen we allemaal even lief tegen elkaar doen en iedereen in zijn waarde laten?

Ik denk alleen dat niemand hier echt veroordeeld, of: ik interpreteer dat dus anders dan jij doet. Ik snap heel goed wat er bedoeld word, en helemaal de laatste zin van EW vind k heel goed, waarom naderhand het topic en niet vooraf. Snap hun punt wel :j

*Meelees steen* :Y)