3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:46

Ik had ergens gelezen dat je in een (heet/warm)bad ook aardig wat Kcal verbruikt… je lichaam moet goed werken om de warmte kwijt te raken… :Y)

@ Bhriseis
Ik bedoelde meer:
Ik wilde minder koolhydraten en ben toen (magere) kwart gaan eten. Maar omdat ik het idee had dat ik hierdoor te veel Kcal binnen kreeg ben ik hiermee gestopt. Maar ik zie bij jullie in het menu wel veel kwark/yoghurt. Dus was een beetje benieuwd hoeveel jullie dan daarvan eten.

Misschien dat ik dat dan toch weer meer ga eten als vervanger is voor mijn 4 boterhammen. Ik hoef niet bang te zijn voor te weinig KH, dat krijg ik wel binnen :Y) Ik doe het niet voor de eiwitten, denk dat ik daar gemiddeld wel aan kom. Eet bijna elke dag wel vlees (vooral veel kip, maar ook rund/varken) en denk ik 1x per week vis.

Nouja, na het sporten begon ik wel langzaam honger te krijgen. Ik denk alleen dat ik wat gelijkmatiger moet eten. Dus elke dag +/- de gelijke hoeveelheden, al zal dat lang niet elke dag lukken hoor.

Banaan… brr… :n

Ik ben trouwens überhaupt geen kok, dat doet mijn man meestal. Dus preppen is ook niks voor mij. We zijn trouwens met zijn 5-en in huis. Dus dan moet een gigantische diepvries gaan aanschaffen.

Bhriseis

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:53

Je moet even uitzoeken bij welke macro's als lunch jij je het beste voelt. Ik brand ook snel door mijn boterhammen heen. Maar misschien dat de helft op de helft jou wel helpt. Of gewoon volledig kwark, alleen vind ik zelf dat gauw tegenstaan als maaltijd :+

Wraps met quorn (of kip) en kikkererwten vullen ook goed trouwens!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 14:53

Jaa dat heb ik ook wel eens gelezen! Ik doe het bad altijd erg warm :')
Meet een fitbit dat ook? Niet dat ik hem om heb, vond dat een beetje eng

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:19

Ik denk dat je dat aan je hartslag kunt afmeten? Maar zou het niet zo weten.

@Bhriseis: wat dat betreft zijn boterhammen ook wel elke dag hetzelfde smaakje ... Maar ik doe er dan muesli doorheen, dan is het prima :Y)

En 2 dagen in de week ga ik samen met collega's eten, dus afwisseling genoeg :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:36

kionasuppie schreef:
BHriseis, helaas is dit iets voor de rest van mijn leven, dus daar komt geen oplossing voor. Ik wil wel gewoon actief wat gaan doen aan mijn eetpatroon maar merk dus dat ik nog niet zover ben dat ik jullie inzet al heb..
Komt wel. stap voor stap

Gibraldi, ik ben nu aan het afbouwen. maar wel ondertussen gezond blijven eten. dus ipv khd arm avondeten een salade met een hand rozijnen en nu tussen de middag een broodje erbij.

Ineen keer weer helemaal word denk ik ook niks.. we gaan het zien. gewoon minderen in snoepen en gezond avondeten. is nu stap 1

Goed bezig! Salade is altijd lekker en vlees met groente is toch ook prima als avondmaal :)

RS: Lust je geen banaan :P

Kelly, haha precies. Dan kijk je in je tas en denk je wauw wat een eten :')

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 15:41

Haha even tussendoor hè, ik krijg hier net reclame te zien voor een gastric bypass :')

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 16:05

gribaldi schreef:
Goed bezig! Salade is altijd lekker en vlees met groente is toch ook prima als avondmaal :)

RS: Lust je geen banaan :P

Die textuur is echt brrr... de smaak op zich is wel lekker.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 19:15

Haha Sharon, ik krijg altijd ads voor baby-dingen. Blijkbaar ben ik zeer vruchtbaar volgens Google :Y)

Pfff, lastig momentje hier. Ik keer met honger terug naar huis van mijn wandeling, wanneer mijn vriend appt of ik hem even iets wil brengen bij de tramhalte dat hij vergeten was. Dus loop ik meteen door, en ben ik zo aardig om hem iets te halen bij de bakker. Was ik natuurlijk een kwartier te vroeg, en zat ik te kwijlen op al dat lekkers op mijn schoot. Ik ben netjes van het gebak afgebleven, maar oh, wat werd ik er humeurig van haha.
En of ik nu trots ben op mezelf? Nee, ik wil gewoon iets lekkers ;( :+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:17

Ik heb nu gelukkig gewoon advertenties van hbo opendagen _O- Wat dat betreft ben ik best normaal haha
Echt supergoed van je Bhriseis! Misschien kan je iets anders wat je heel lekker vind pakken dat wat gezonder is/in je macro's past?

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met appelstroop en kaas en een beker melk. (340)
T: een halve appel. (29).
L: een zachtgekookt ei, vier boterhammen met filet americain, hazelnootpasta, stroopvet, honing en hagelslag en een beker melk. (881)
T: een kop thee en een cup a soup kip (29)
A: een halve gehaktbal, een stronkje broccoli en een kwart gekookte aardappel. (164)
T: nog geen idee.
B: 60 minuten fietsen, 7 minute workout, 15 minuten oefeningen, paard verzorgen en longeerles.
Totaal kcal: 1460. Echt nog wel wat te weinig, zeker als ik naar mijn beweging kijk. Helaas bij het avondeten helemaal geen honger. Nog maar even bedenken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:34

Super knap Bhriseis!

Lekker bezig Kim, mag in vragen waarom je lunch zo groot is en je avondeten weinig? Is daar een reden voor? :)

Okee vandaag is verandert in pizza dag, zomaar.. gelukkig had ik nog genoeg calorieën over en kan ik met een gerust hart gaan eten := ben ook lekker aan het sporten geweest, dus weer lekker frisse energie!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:32

Oeh pizza! :9

Hele dag streng opgelet, wat maakt dat ik nu echt aan het genieten ben van mijn warme chocolademelk <3 200 ml magere chocomel, ik had hem ingecalculeerd :)

Ik vind het wel lastig om zo veel te eten ineens, is meer een gevoel kwestie. Heb ook nog een bakje skyr staan wat er eigenlijk nog in moet, misschien maar over een uurtje ofzo

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 21:59

Lekker kelly! Geniet er van :D

Kimmie, nog een yoghurtje ofzo? Dat valt meestal net wat minder zwaar.

Toch sterk Bhriseis ! Lijkt me erg moeilijk als je dan zo een honger hebt.

Sharon, pizza! :D

Mijn lijstje vandaag:
O: havermout, yoghurt, halve appel
M: overbrood/vloerbrood (geen idee :+ ) met feta, pesto en een beetje sla (niet zelf samengesteld)
T: cappuccino, proteïne shake, notenreep
A: aardappels, mosterd saus (zelf gemaakt), broccoli, champignon, 5 fishsticks (heb eindelijk een dag eens mijn proteïne doel gehaald). Wat mayonaise, maar gelukkig niet ontzettend veel.

B: 50min work out: cardo, pilates
Mijn stappen doel heb ik helaas niet gehaald, maar ben ook erg moe vandaag.

Zit net op mijn calorie doel, geen extra honger, dus ben wel tevreden, al was het avond eten wat aan de zware kant.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:33

Jullie gaan erg hard!

Ik lees het een en ander of activity trackers maar zijn er ook activity trackers die geen horloge zijn? Ik mag op het werk geen horloge of iets dergelijks dragen maar ik zou er eigenlijk wel graag een willen hebben, vooral om tijdens het paardrijden/floatfit (in het water dus) te dragen. Maar ik zou hem dus als ik werk niet om kunnen hebben en dat is toch een groot gedeelte van de tijd. Of zijn er hier ook mensen die hem maar een gedeelte van de tijd dragen? Ik blijf toch een beetje twijfelen omdat ik het toch een beetje zonde om er een aan te schaffen als ik hem een groot gedeelte van de tijd niet kan dragen...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 22:35

Ik mag op mijn werk ook geen horloge dragen. Ik doe hem dan in de zak van mn werkjasje, dan telt die de syappen vrij goed. Alleen meet ie dan natuurlijk geen hartslag, dus verbruik is niet zo nauwkeurig

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:00

Zijn ze er niet ook voor om je middel? Dat zal dan een hartslagmeter zijn..

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:34

Vandaag weer op de weegschaal gestaan op de sportschool. Vond het wel spannend want we zijn een week op vakantie geweest en ik heb niet op mijn eten gelet. Gelukkig helemaal niks aangekomen. Ook niet afgevallen maar dat komt wel weer nu ik wel weer op mijn eten ga letten nu ik weer thuis ben. In totaal sta ik nu in negen weken op -9kg.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:35

Goed bezig hoor! :)

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 23:40

Laura, goed om te weten dat hij dan wel de stappen vrij goed meet :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 06:26

Ik heb een fitbit die aan mijn bh kan. Speciaal uitgezocht omdat ik de horloges niet mooi vond en ook niet verdraag bij het werken.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:37

Op woensdag heb ik mn cheatmeal dus mag ik van mezelf 900 kcal zelf invullen en de rest gaat op aan het avondeten (dat heb ik zelf niet in de hand, is vaak nasi, stamppot of agv) even oma’s potje eten, heerlijk!

O: honinghoepels met melk
T: skyr
L: 2 boterhammen met kipfilet
T: 2 granenbiscuits
A: -
B: sportschool (55 minuten cardio 30 minuten kracht)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:41

_sharonnn schreef:
Op woensdag heb ik mn cheatmeal dus mag ik van mezelf 900 kcal zelf invullen en de rest gaat op aan het avondeten (dat heb ik zelf niet in de hand, is vaak nasi, stamppot of agv) even oma’s potje eten, heerlijk!

O: honinghoepels met melk
T: skyr
L: 2 boterhammen met kipfilet
T: 2 granenbiscuits
A: -
B: sportschool (55 minuten cardio 30 minuten kracht)

Lekker, dat heb ik op vrijdag! :) Dan bestellen we vaak iets - meestal pizza - en neem ik popcorn met pindakaas en amandel smaak <3

Esplendido schreef:
Vandaag weer op de weegschaal gestaan op de sportschool. Vond het wel spannend want we zijn een week op vakantie geweest en ik heb niet op mijn eten gelet. Gelukkig helemaal niks aangekomen. Ook niet afgevallen maar dat komt wel weer nu ik wel weer op mijn eten ga letten nu ik weer thuis ben. In totaal sta ik nu in negen weken op -9kg.

Wat goed! :)

MarloesHJ schreef:
Jullie gaan erg hard!

Ik lees het een en ander of activity trackers maar zijn er ook activity trackers die geen horloge zijn? Ik mag op het werk geen horloge of iets dergelijks dragen maar ik zou er eigenlijk wel graag een willen hebben, vooral om tijdens het paardrijden/floatfit (in het water dus) te dragen. Maar ik zou hem dus als ik werk niet om kunnen hebben en dat is toch een groot gedeelte van de tijd. Of zijn er hier ook mensen die hem maar een gedeelte van de tijd dragen? Ik blijf toch een beetje twijfelen omdat ik het toch een beetje zonde om er een aan te schaffen als ik hem een groot gedeelte van de tijd niet kan dragen...

Je hebt ze ook die je als ketting kunt dragen - als je dat wel mag met werk natuurlijk. :)

Ik ben vandaag een beetje sloom/moe. Slapen lukt ook niet zo best de laatste dagen, ik word heel vaak wakker snachts en dat heb ik normaal echt nooit.. Misschien iets met de stand van de maan ofzo :D

Lijstje voor vandaag:

O: 1 boterham met kaas + 3 scrambled eggs, cherrytomaatjes en champignons. Glas vers sap
T: cappuccino
L: ciabatta met humus, jalapeno, avocado en rucola. kop noodle soep
T: kaki fruit
T: eiwitshake vanille met halfvolle melk
A: pasta met rode pesto, zongedroogde tomaat, broccoli en feta

Beweging: 45 min paardrijden

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:47

Ja heerlijk om even niet aan eten te hoeven denken :) en ik sport ook dus dat scheelt! Morgen maar gewoon weer een beetje gezond, zal mn lichaam fijn vinden haha. Net lijstje zo trouwens hoor Frummels, je bent goed bezig!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:57

Esplendido, had er even over gekeken, maar dat gaat hard joh met de kilo’s, sterk!

Zo even gewoon iets lekkers eten moet ook kunnen. En 1x in de week is toch echt een groot verschil met iedere dag en dan niet sporten lijkt me.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 10:59

RS: ik vind banaan wel lekker, doe hem meestal door mijn havermout :P

Bhriseis, netjes hoor! Ik had gewoon wat genomen :') Heb je nog wat anders gegeten daarna :P

Lekker lijstje Kim! Mijn lunch is ook zo veel!

Sharon ze zeggen dat je moet ontbijten als een keizer lunch als een prins en diner als een bedelaar dus wat dat betreft doet Kim het goed haha.
Ik doe het eigenlijk ook zo :)

Lekker Sharon, zeker als je het in je dag past :)

Aria, lekker lijstje ook!

Esplendido, netjes!

Frum, mooi lijstje! Hoe voel je je verder?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 11:03

Sharon: Dankje!
En het scheelt inderdaad als je sport. Dat merk ik ook heel erg. :)

gribaldi: Dankjewel. Ik voel me eigenlijk heel goed! Wetende dat ik wat mensen heb die mij helpen, zowel irl als op afstand, helpt ook echt heel erg. Zit nu ook wel een beetje in de flow. De eerste 2 a 3 dagen waren echt moeilijk en ik wilde constant eten. zucht.

Ik weet niet meer wie de tip hier gaf, maar ik heb de screensaver van mijn telefoon ingesteld met een motiverende tekst en dat werkt echt super! Elke keer als ik snaaidrang krijg, kijk ik er even naar en dan kan ik me heel goed inhouden. Dus bedankt! :)