[HK] Make-up topic: deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:00

Ik vind dat soort uitspraken echt een kreet om aandacht. Wauw je draagt geen make up en straalt zelfvertrouwen uit, en wilt dit met iedereen delen? Applausje waard. Ik kan dat soort uitspraken niet zo goed hebben. Make up is er al sinds cleopatra, al niet langer. Men doet net alsof het iets van de laatste tijd is maar vroeger werd er al heel veel aan make up gedaan. Het is iets vrouwelijks, iets wat mannen (meestal) niet doen en wat ons bijzonder maakt. Ik voel me met make up vrouwelijker, mooier en meer zelfvertrouwen. So what? Is toch juist goed dat ik iets heb waardoor ik mezelf nog meer kan laten shinen? (Letterlijk. Highlighter haahah).
Nee echt, biggest crap. Zonder of met, helemaal prima. Maar ga niet mensen in een hokje douwen.

Alice, wauw wat een knappe meid!! Dat donkere haar staat je zo nice en die kleur lipstick doet jou ook heel goed :)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:07

kirsten4 schreef:
Hoi leuke mensen! :D Ik kom zomaar even binnenvallen na al heel lang trouwe meelezer te zijn. Ik heb een vraag aan jullie; ik ben namelijk niet zo'n held met make-up, maar ik weet eigenlijk nog steeds niet echt wat voor lipsticks nu mooi staan bij mezelf, etc.
Kunnen jullie ook zien of ik een warme/koele / gele/roze ondertoon heb? En of warme/koele kleuren mij beter staan?

Zal even een paar foto's toevoegen van vandaag, alleen een heel klein beetje BB cream op. Let niet op m'n huid, die is echt vreselijk aan het doen de laatste dagen :x Let sowieso maar niet op m'n hoofd :')
[ [url=m/NVqAVI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FOkIYA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vaak koop ik eens een goedkope lipstick van de action/big bazar/essence o.i.d. om gewoon eens kleuren uit te testen. Ik weet wel dat ik echt van die lichtroze kleuren zoals dit, niet mooi vind bij mezelf:
[ [url=m/9XRRaI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit vind ik al stukken mooier:
[ [url=m/M1BzUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar nu ben ik benieuwd wat jullie denken qua kleuren & ook gewoon m'n huid, heb ik nou een gele of roze ondertoon?
Hebben jullie dan tips voor welke lipstick ik kan gaan? Het liefst ben ik op zoek naar een beetje een nude kleur, eentje die elke dag kan, maar andere suggesties mogen ook :D Ik heb niet veel geld te besteden, dus budgetmerken zijn fijn, maar ook hoor ik graag suggesties van MAC o.i.d., want ik kan best eens een keer daar wat van kopen.

Zou het heel erg fijn vinden als jullie tips/suggesties hebben :D

Ik vind die lichte kleur je ook erg mooi staan. Dat donkere ook, maar ik vind die niet speciaal mooier.
Zolang het een warme kleur is, Kan het prima :j met warm bedoel ik dus een kleur waar meer warmte in zit verwerkt, en dus geen grijzige ondertoon heeft.

Qua huid is het lastig zeggen. Ik zie een warme ondertoon (geel) maar ook een koelere ondertoon. Het kan zomaar zijn dat je een neutraaltje bent :) dat is een mengeling van die 2.
Maar vanaf een foto is dat erg lastig beoordelen!

En niet zeggen: let niet op mijn hoofd. Je hebt een knap gezichtje en prachtige ogen + lippen dus Shh jij! Een beetje zelfvertrouwen mag je best hebben hoor meis

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:09

Ik vind mensen zonder ook maar iets van make-up er meestal saai / doe-eens-iets-aan-jezelf uit zien. Tenzij je echt een natural beauty bent maar veel vrouwen knappen er behoorlijk van op als ze even iets aan zichzelf doen al is het maar alleen je wenkbrauwen bijvoorbeeld. Je kan jezelf binnen 5 minuten er een stuk verzorgder uit laten zien en bij veel vrouwen vind ik het zonde wanneer ze dat niet doen.

Vind dat artikel dan ook daadwerkelijk nergens op slaan en krijg meteen een beeld bij degene die het geschreven heeft (foei). :D

Edit: Kirsten je bent hartstikke knap! Ik vind de lichte ook leuker. Verder geen tips, ben nog zoekende. Heb zelf net m'n eerste lippenstift van Mac binnen en dat is de kleur taupe en die is heel neutraal. Daarnaast vind ik Velvet Teddy een mooie neutrale kleur van Mac.
Laatst bijgewerkt door Jildau op 15-06-16 17:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Twilight

Re: Make-up topic: deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:11

Simpele look van vandaag. Zat vanochtend nog een licht roze lipstick bij van rimmel. Erg blij
Met mijn huid momenteel, weinig onzuiverheden op plekjes die er nog zitten na dan. :) en dunne streepje eyeliner word ik ook steeds beter in :)
Miss morgen een hele look
Afbeelding

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:17

Awh bedankt iedereen :D :o Kun je bij de mac gewoon kleuren proberen? En weten jullie een paar nudes met warme ondertoon? :) Mag ook van totaal andere merken! Ik woon in een klein dorp met een kleine Kruidvat waar ze van essence en catrice enzo vaak of alleen echt van die glimmende lipsticks hebben, maar ik wil graag mat, of altijd heel fel enzo maar ik wil eens een fijne nude kleur :')

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:23

Vandaag nieuwe make up met onder andere roze en paarse oogschaduw voor mijn verjaardag. Meteen maar iets van gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:31

Ik zag een paar pagina's terug dat iemand plaatste dat er 25% korting was op real techniques :D

Dus ik heb net deze aangeschaft :)

Afbeelding

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:56

Kirsten, welkom. Knappe meid ben je. Qua ondertoon is lastig te zeggen, vind de lichte kleur je eigenlijk heel goed staan. Catrice en essence hebben ook mooie nude en matte lipsticks. Dat is altijd leuk om te proberen, dan kost gelukkig niet zoveel.
En van mac zou ik ook velvet teddy zeggen, die wil ik zelf ook graag! (Elke, even onthouden voor 9 juli;) )

Eline, wauw wat een gave look, lekkere heftige kleuren, maar met je ogen open echt ook weer heel netjes. Zeker voor een verjaardag erg geschikt vind ik. En ben je vandaag jarig? Gefeliciteerd dan!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 17:59

Ik ben wel heel slecht voor iedereen z'n portomonee deze week 8-)

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:05

Ja tuurlijk kun je bij MAC kleurtjes testen! Alles bij MAC is te testen.
Waar woon je? Je bent altijd welkom in Eindhoven, dan help ik je graag :j

Velvet teddy, ga ik onthouden haha! Daar wordt echt super vaak naar gevraagd! Staat bij best veel mensen!

Twilight, lekker neutraal! Mooi. Je hebt zulke lekkere wangetjes haha

En Eline, wauw wat gaaf!! Enorm mooie look man

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:07

Ikwashier schreef:
Deze meelezer maakt HK of hier blijven ook niet uit, zou het wel fijn vinden als HK niet te HK wordt, zodat meelezen en praten te doen is :)

Mensen met MAC prep + prime voor de lippen, hoe bevalt die (schaal 1 op 10 :)))? Mijn lijntjes zie je zo erg door m'n matte lippenstift/liquids heen, gewoon zonde. Ik drink genoeg water maar ik heb dus geen goede primer. Gezien mijn budget komende maand moet ik zeker weten dat ik een goede aankoop doe
11 8-)

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:11

Om mijn stash een beetje uit te breiden , ben ik op zoek naar een palette met felle kleuren. Ik zat te denken aan het electric palette .Hebben jullie nog andere suggesties?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:13

Fair schreef:
Ik zag een paar pagina's terug dat iemand plaatste dat er 25% korting was op real techniques :D

[ Afbeelding ]

Die heb ik ook! De contour brush is echt superfijn!

Eline: moooooi!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:16

Hahaha elke. Dankzij jullie wel van me heftige blush af. Mijn moeder is jullie dankbaar lol. Heel af en toe nog iets maar meestal alleen bij cosplay nog.

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:18

Wauw mooi zeg eline!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:18

Prep and prime gebruik ik altijd, ik vind hem super om mijn lippen gehydrateerd te houden onder een uitdrogende lipstick.
Absoluut een aanrader!

Welkom mooie meid :D
Ik vind de lichtroze je stukken mooier staan, past beter bij je uitstraling.
De donkere staat je ook goed hoor, maar ik vind de rozer zachter.

Misschien moet ik Velvet Teddy nog maar eens proberen, iedereen zegt altijd dat die iedereen staat, maar bij mij... ik was geen fan...

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:19

Velvet Teddy maakte me een lijk, mn enige miskoop :p

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:20

xxxdonja schreef:
Velvet Teddy maakte me een lijk, mn enige miskoop :p

Velvet teddy hoorde ik ook zoveel goeds over maar toen ik hem probeerde was het echt niks. -O-
Jammer want hij leek me zo gaaf!

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:21

DnT schreef:
Misschien moet ik Velvet Teddy nog maar eens proberen, iedereen zegt altijd dat die iedereen staat, maar bij mij... ik was geen fan...

Nee -O-

Ik zeg Mehr! Die kan echt iedereen hebben geloof ik!

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:22

Dan ben jij waarschijnlijk vrij bruin, want bij mij is velvet teddy zo goed als bruin! Bijna zoals Taupe haha

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:23

Liselot schreef:
Fair schreef:

[ Afbeelding ]

Die heb ik ook! De contour brush is echt superfijn!

Eline: moooooi!

Ik heb ze net geprobeerd en inderdaad, die contourbrush werkt heerlijk :D aan de buffer brush moet ik nog even wennen :)

Velvet teddy vind ik super, het was mijn eerste mac lipstick en ik gebruik hem nog bijna dagelijks. Volgensmij is dit zo'n lipstick die ik letterlijk op ga maken :D

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:27

Met die buffer brush poeder in af, werkt ook fijn.

VT stond mij voor geen meter. Faux kan ik daarintegen heel goed hebben

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:30

Ja mijn Velvet Teddy is bijna op gewoon :oo

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:33

Mijn Velvet Teddy is ook bijna op, en mijn Mehr gaat er hard achteraan.
Mijn JS Celebrity Skin gaat ook snel. Die drie zijn mijn meest gedragen kleuren.

Vandaag JS Unicorn Blood binnen gekregen. Maar koortslip (alweer -:(- ) en dus even geen lipstick op.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 18:35

Ik hoop m'n rose matter vandaag *\o/*

Is al sinds gisteren door de customs :D krijg ook nog een ander heel leuk pakket maar hoop dat er een engeltje op m'n schouder zit want als ik daar invoerrechten en btw over heen krijg ben ik fiets. :')