Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 18:46

Ik snap t.

Ik heb nieuwe schoenen maar kan er niet aan wennen. Ik hou de voor mijn korte trainingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 19:28

Ik heb ook 2 nieuw paard adidas, lopen heerlijk!

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 19:38

Net 5km gelopen. Lekker rustig 6min 11 gemiddeld.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 09:40

tylando schreef:
Net 5km gelopen. Lekker rustig 6min 11 gemiddeld.

Heb je door een prachtig winterlandschap gelopen? Gisteren een pittige, relatief natuurlijk, interval gelopen. Merk dat het snel vooruit gaat met het lopen. M'n conditie wordt sneller beter dan ik verwacht had.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:26

Goed bezig hoor!!

Ben helaas niet meer wezen lopen, erg hardnekkige virus wat me treft geloof ik. Vandaag wel weer gaan werken, maar nog steeds aan het snotteren en kuchen enz. Hoop dat het snel beter wordt.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 11:50

Sneeuw was weg bij ons..

Oei beterschap Faringo!

Vanavond weer met groep lopen

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 21:48

Hoe is het hier met jullie?

Net heerlijk gelopen ..Bijna 10 km.
Ging super En dat na een flinke verkoudheid

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:30

Ik ben echt een diesel met lopen..begin ik met 6 min 40 per km en eindig ik met 5min 45 na 5 km bijvoorbeeld.
Nog meer diesels hier?
Als ik te snel start heb ik een probleem onderweg.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 22:56

tylando schreef:
Ik ben echt een diesel met lopen..begin ik met 6 min 40 per km en eindig ik met 5min 45 na 5 km bijvoorbeeld.
Nog meer diesels hier?
Als ik te snel start heb ik een probleem onderweg.

Heeft niets met al dan niet een diesel zijn te maken. zelfs een sprinter moet eerst een aantal km's warmlopen. Ik begin altijd met 10min. rustig inlopen en bij een interval training minimaal 15min. Zo ook altijd voor een wedstrijd. Loop ik een half uur voor de start 15min in met in de laatste 5 minuten wat versnellingen om het lichaam voor te bereiden. En ieder lichaam heeft die aanpassing nodig. Dus alvorens je de training begint eerst lekker 10 minuutjes inlopen.
Overigens is het ook goed op na een training ook weer even 5 minuten rustig uit te lopen.

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-17 23:04

Bij mij gaat het ook goed, bijna bij de 5 km, nog 4 lessen.
Alleen zit links onder m'n onderrug wat vast waardoor links de hamstring alleen maar een spierpijn gevoel blijft houden.
Dus paar oefeningen mee gekregen, gelukkig kan ik wel gewoon lopen, maar doe niks geforceerd, dus als het niet gaat jammer dan.
Morgen weer een rondje.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 11:25

Ok hopen dat t snel beter gaat!!!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:10

Komt vast goed, als m'n onderrug weer wat losser is moet het beter gaan, dus ff goed oefeningen doen

Net weer heerlijk rondje gelopen, heerlijk gevoel als je merkt dat je vooruit gaat en het steeds langer vol houd :D

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 13:19

Fijn is dat he... ook motiverend

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 14:05

Werkt zeer motiverend idd.
En het iets warmer weer ook haha

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 16:18

Ik ben eigenlijk wel verbaasd hoe snel je vooruitgang boekt qua conditie. Met Evy merkte ik dat nooit omdat het heel langzaam gaat, nu met schema echt wow! En inderdaad het warmere, drogere, weer helpt voor motivatie al merk ik dat ik toch de voorkeur heb aan rond het vriespunt. Nu heb ik het na een paar minuten al bloedheet. (je moet iets te zeuren hebben tenslotte :) )

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 18:10

Ja soms vergis ik me met wat ik aantrek qua shirts.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 22:35

Ik meld me ook weer eens. Heb niet zo heel veel gelopen de laatste tijd, maar heb wel gewandeld en ik heb schaatsles tegenwoordig :j Heb vorige week nieuwe schoenen gekocht, de Run2day hier houdt er mee op, dus ze hadden 25% korting op de schoenen en 50% op kleding. Heb een paar Hoka one one Clifton 3 gekocht. Ze lopen echt zalig! Ik vond mijn oude schoenen al fijn (Asics Gel Nimbus 17), maar dit is nog fijner! Had mijn oude schoenen meegenomen, zodat hij in de winkel het slijtpatroon kon bekijken. Het viel op dat de zool al best versleten was, terwijl ik er misschien 300 km op gelopen heb. Weliswaar allemaal asfalt kilometers en ik heb, denk ik, niet een lichte loopstijl, maar gaat dat echt zo snel? Wanneer kopen jullie nieuwe schoenen? IK dacht eigenlijk van: ik haal nu alvast een paar nieuwe, dan heb ik die alvast maar. Maar blijkbaar waren mijn oude schoenen haast wel aan vervanging toe.

Qua loopprestaties ga ik niet heel snel vooruit. Ik loop gemiddeld rond de 7.30/km, maar vind het lastig om in mijn eentje bijvoorbeeld 5 km te gaan rennen. Loop nog steeds met een schema waar wandelen inzit. Heb 19 maart weer een loopevenement staan. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 14:26

Als na 300km je schoenen versleten zijn is er toch echt iets mis met de schoen of heb je een verkeerde schoen (bv als zwaar persoon een schoen die bedoeld is voor hele lichte personen). Ik doe een kleine 2000km met mijn schoenen. Wissel wel altijd af en schuif de schoenen door van lange afstand schoen naar korte afstand/baanschoen na bosschoen. In het laatste stadium is het dan niet erg dat de demping weg is. Maar eenmaal in gebruik als bosschoen gaat de slijtage van het bovenwerk ineens wel erg snel.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 16:07

Hmm, dat zijn hele andere afstanden voor schoenen dan de 300 km van die van mij. Vraag me alleen af wat ik hier nog mee kan. Heb de schoenen sinds november 2015 (en dus niet intensief gebruikt). Wat ik lees over dit model van Asics is dat het schoenen zijn die ook voor de zwaardere loper geschikt zijn en vind nu niet dat ik tot die categorie behoor met met 1.74 m en 70 kg. Misschien loop ik wel gek. Maar goed, kan nu schoenen afwisselen en denk dat ik over een paar maanden nog een paar Hoka's erbij haal, dan kan ik die mooi afwisselen en de Asics alleen nog als wandelschoen gebruiken.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:33

Of de meneer van de winkel is een goede verkoper :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:52

Ik meld me ook eindelijk weer, van de week voor het eerst weer pijnvrij gelopen (2,5 km) dus maar weer eens kijken of ik op kan gaan bouwen voor eind april m'n obstacle run van 10 km! Al moet ik 'm kruipen, ik ga die finish over :')

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 09:48

Robijntjah schreef:
Ik meld me ook eindelijk weer, van de week voor het eerst weer pijnvrij gelopen (2,5 km) dus maar weer eens kijken of ik op kan gaan bouwen voor eind april m'n obstacle run van 10 km! Al moet ik 'm kruipen, ik ga die finish over :')

That's the spirit!

Heeft gisteren iemand in de storm gelopen? Extra trainingsfactor als je tegenwind had :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:34

Ja ik :')

Dat was wel echt heel zwaar op de terugweg haha!

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:50

Het is dat het keihard begon te regenen gisteren anders was ik gegaan haha.
Ik ben net terug van een rondje. Ging weer lekker, en lekker weer om te lopen.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 15:07

Ik wou gaan maar de wind...pfff uitgesteld tot zaterdag