Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:29

Mooie routes allebei!

Ik ben nu op de Veluwr en loop vanuit het huisje direct het bos in. Er is hier verder geen parkeerplaats ofzo, dus overige toeristen komen niet aan deze kant en het is heerlijk rustig.
We zijn gisteravond na 2100 uur nog een rondje gaan doen en zagen op 50 meter van het huisje als 4 prachtige edelherten met zeer grote geweien en verderop kwamen wr meerdere zwijnen tegen. Zo tof!
Het bos is echt prachtig, ik ga hier echt nog lekker lopen komende week!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik weet niet of het heel goed te zien is, maar op de onderste staan de edelherten en een ree <3

Hilary

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:30

Ooooh gaaf, Goof! Waar zit je op de Veluwe?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:43

Graaf Goof en Noordje!

Vandaag 50 minuten vanuit ons huis gewandeld. Ik hikte er al te lang tegen aan want alles herinnert aan overleden Chico en lieve Hercule Y;( . Maar wil ik vanuit ons huis gaan wandelen zal ik daar toch een keer doorheen moeten want alle routes gaan door deze route.
Toen ik vlak bij huis kwam passeerde ik onze paardenwei , reeds van buuf die hem nu huurt. Manlief was daar en wachtte op me wetende dat ik het heel moeilijk zou vinden om die te passeren. Zoo lief. Dus klein traantje weg geveegd.

Afbeelding

Afbeelding

Dus ik ga nu weer meer wandelen zodat ik vanaf 3 aug met mijn kleinkinderen kan wandelen en ping pongen. Als ik niets doe zit ik vast tegen die tijd. Dus ik ben tevreden over mezelf. Bien fait Pien!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:54

Hilary schreef:
Ooooh gaaf, Goof! Waar zit je op de Veluwe?

Noordkant, omgeving Apeldoorn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:54

Oh geweldig Goof! Je zit mooi zeg.

Goed gedaan pien_2010, lief van je man ook.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:22

Heel mooi Goof!

Ik ben vandaag wezen fietsen, dan zie je toch minder wild. Is er eigenlijk ook een fietstopic?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 11:01

Er is wel een fietstopic, maar volgens mij is dat meer gericht op wielrennen en echt op trainingen, afstanden en tijden.

Gisteravond de edelherten weer gezien op precies dezelfde plek als de avond ervoor. Ik denk dat ik ze nog vaak ga zien, wat zijn ze toch schitterend he!
Vanmorgen een rondje van 3 km gedaan. Ik merk dat vooral de lab erg moe is van alle indrukken. En zelf loop ik ineens met een ontstoken elleboog die knetterveel pijn doet, dus had geen zin meer in mijn geplande lange wandeling.

Afbeelding

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 13:47

Wat balen van je elleboog Goof. Heb je er iets voor?
Edelherten zijn schitterend.

Wat lief van jouw man Pien :j En leuk dat je kleinkinderen komen!

Bij de 'trage tochten' heb ik continue het beeld van zeebeer traag lopende mensen :')

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:02

Mooie foto’s weer, Goof! Jammer van je elleboog, hopelijk kun je er nog iets mee?

Wat lief van je man, Pien <3

Wij snapten na de eerste trage tocht waarom het zo heet: normaal lopen we bijna 6 km/u gemiddeld, nu haalden we de 5,5 niet eens. Ik denk deels door training (of gebrek daaraan) en deels door het soort paden waar je op loopt. Het grootste deel is onverhard, soms puinpad, soms kiezel, soms zand, soms ruiterpad. En dan zo af en toe nog een heuvel erin.

De laatste die we liepen bij Den Dolder ging het gemiddelde goed tot de laatste twee km ofzo, toen moesten we over een walletje en heuveltje op en af en op en af. Pad was ook smal en slingerde flink. Superleuk pad, maar rampzalig voor je gemiddelde, haha.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:04

Hahahaha

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:05

De naam trage tochten is toch zo omdat het grotendeels over onverharde paden gaat, waardoor je inderdaad niet heel snel door kan lopen.

Ik heb zaterdag de landgoederen route rondom De Wijk gewandeld. Wat een prachtige route en nog hele tijd bij ooievaars broedstation staan kijken <3

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 18:54

Balen van je elleboog Goof, zeker net nu. Hopelijk valt het mee de komende week.

Oh :)* , heten trage tochten daarom zo. Klinkt wel goed, ik loop het liefst onverhard en ik hou wel van smalle kronkelpaadjes enzo.

Linoleum, wat leuk zeg, zoveel ooievaars bij elkaar! Hier in Amsterdam zijn ook steeds meer nesten, zo leuk <3 .

Ik heb vandaag een blote-voetenwandeling gemaakt, lekker op het strand. Was net niet te druk gelukkig. Naast kitesurfers zie je daar nu ook paragliders, boven de duinen. Lijkt me heel gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:04

Ooievaars, wat leuk <3
En ik houd ook van met blote voeten op het strand lopen, heerlijk zeg.

Ik ben zo blij vandaag; ik heb vanmiddav een ijsvogel gezien in het bos. Ik had er nog nooit 1 gezien en ineens zat hij daar aan een waterpoeltje <3

Ik heb inmiddels een arts gezien en medicatie gekregen. Ik sterf van de pijn en kan niks, mijn man moet mijn haar vast doen enzo :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:35

Jeetje wat zuur dat je dit heb Goof en ook nog eens in je vakantie -O-

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 19:58

Slijmbeursontsteking Goof? Balen hoor. Ijsvogel is heel mooi net als edelherten

Ik hou van het strand, heerlijk op blote voeten wandelen

Linoleum ooienvaars zijn prachtig.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 20:56

10 km over het strand dat voelt altijd ook als meer. Wel lekker weer geweest daarvoor.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 22:35

Oh wat balen Goof :(

Mooie foto's! Wat een boel ooievaars zeg!

Ik vroeg me al af waarom het een trage tocht heette :')

Lekker zo over het strand wandelen Marie_Anne.

Wat lief van je man Pien <3

Was vanavond een rondje aan het rijden in het bos (met de auto) en toen rende er ineens een grote elandstier over
het bospad. Heb nog geprobeerd om hem op de foto te krijgen,maar dat lukte niet echt.
Toen ik bij ons aan het begin van de oprijlaan de post wilde pakken,zag ik in de verte bij de buren een grote bruine vlek.
Dus ik er naartoe gereden, weer een elandenstier!
Maar nu kon ik wel foto's maken,hij bleef echt stokstil staan,dat is best ongebruikelijk.
Foto is niet geweldige kwaliteit,het regende en ik moest best inzoomen.
Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:29

Wouw wat prachtige stier. Geweldige ervaring Noordje!
Ik Ben wel blij met ons mooie weer alsikhe foto's zie, regen kunnen wij wel wat van gebruiken, maar tot 23 uur buiten zitten onder de sterrenhemel na een dag buiten zijn onder de blauwe lucht en dan naar bed maakt mij altijd erg gelukkig. Zoo gezellig.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 08:57

Imposante verschijning, ook al zo'n mooi dier :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:33

Wat een heerlijke foto’s <3

Wij doen altijd trage tochten denk ik _O- Het is altijd flink heuvelachtig met weinig verharde/vlakke paden. We moeten altijd goed uitkijken, want voor je het weet struikel je over een uitstekende boomstronk of stuk rots.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:09

Wow Noordje, dat moet machtig zijn om tegen te komen zeg. Heel tof!!! Zitten er veel?

Nee, geen slijmbeursontsteking, maar ontstoken aanhechting van een pees. Heb gisteravond echt huilend op de bank gezeten van de pijn, het is nu gelukkig een stuk minder.

Vanmorgen 10 km gelopen. Ik ben de hele weg niemand tegen gekomen, heerlijk stil.
Ik ben alleen wel een zwijn met kleintjes tegen gekomen onderweg op 5 mtr afstand. Ik had ze zelf nog niet gezien, maar had de mini bij me en die durfde ineens niet meer verder en ging grommen. Toen stond er ineens een zwijn op het pad die ook meteen weer de bosjes in rende. Echt, mijn hart zat in mijn keel! Toen ik verder liep zag ik nog 2 kleintjes weglopen, die zijn wel leuk!

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:20

Helaas Goof,we zien steeds minder elanden :n
De jacht is hier nogal een dingetje en ik vind dat ze het quotum al jaren onnodig hoog houden.
Niet fijn,zoveel pijn :( Gelukkig nu al wat minder,door de medicijnen?

Pien,wij houden ook van lange warme zomeravonden. Lang zijn ze wel,maar warm :n
Ik baal enorm dat het nu zoveel regent,ik heb nl mijn 'hooi' op het land liggen. Dat droogt voor geen meter zo.
Mijn man zijn wens om naar het zuiden te verkassen wordt alleen maar groter op deze manier....

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:24

He wat jammer dat er zoveel op gejaagd wordt. Zonde.

Afbeelding

Hier mijn rondje van vanmorgen. Gevarieerd bos, ik kwam een prachtig pad tegen met alleen maar berkenbomen. Ik houd daarvan <3
Linksboven 1 van de kleine zwijntjes die ik zag.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:01

Balen Goof die pijn. Heb je Arnica geprobeerd naast de reguliere medicatie. Kan vaak zo'n verlichting brengen. Arnica D6 van VSM (misschien ook iets voor Lizard :o ).
Jouw foto's vind ik geweldig en knap dat je dat zwijntje op de foto kreeg.

Noorwegen is prachtig, eens met je NOordje, maar het weer zou mij echt tegen houden, dus ik begrijp je man wel. Wij zitten nu in voor mij, de fijnste weken. De gîte heeft alleen tijdens de wissels werk, dus ik kan me meer richten op hier, de avonden zijn lang en zwoel, overdag kei blauwe lucht en warm, dus ik loop de hele dag in mijn korte sexy :oo zwarte broekje en verf mijn huis, lees en zwem. Af en toe een wandeling maar eigenlijk is het daarvoor nu te warm.
Ik woon in een heel leuk gehucht, met 3 gezinnen en iedereen mag helemaal zijn ding doen. Dat is zooo fijn. Of ik nu met de paarden bezig ben was , in mijn te korte broekje loop als oude vrouw, het zal iedereen een worst zijn. Ooit kwam buuf bij ons een bakkie doen, en die had echt zijn oude kloffie aan en uit zijn schoenen staken zijn tenen, manlief al niet veel beter, en ik in mijn foute broekje (waar ik zo gek op ben). Toen hebben we allemaal zo vreselijk om ons zelf gelachen, toen ik zei "kijk ons nu eens hier zitten"→ leven en laten leven.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:08

Dat klinkt echt als een heerlijk leven Pien <3

Dank je voor je tip!