Fitness Beginners gezocht

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nanoukkie

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:39

is er een wpp groep?:)

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:05

Maris89 schreef:
Ik voel me altijd schuldig als ik niet kan of te moe ben, haha! Probeer echt 3x per week te gaan en 1x per week paard te rijden. Hoe doen jullie dat toch allemaal met een fulltime baan en een huishouden :+ .

Vanavond mogen we weer knallen! Zal wel even pittig zijn met dit benauwde weer!

Tot nu toe werkte ik niet fulltime. Vanaf deze week werk ik 36 uur. Het huishouden schiet er gewoon deels bij in. Ik heb het geluk dat ik een vriend heb die het ook leuk vindt om te koken.
En zoals vandaag kook ik alvast voor morgen deels. Dit maakt het wel makkelijker. Het rotte is dat we nog niet echt een grote diepvries hebben en dat we dus eigenlijk amper kunnen invriezen.
Daarnaast werk ik van 8.30 tot 17.00 en ben om 18.00 thuis. Dit betekent dat we om 18.15 kunnen eten en om 19.00 kan ik dus sporten.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 17:29

Jaloers op jullie werktijden op dagen dat ik werk kan ik gewoon niet sporten

Sportschool open om 0830 maar ik begin om 1000 moet om 0940 thuis weh en ik ben altijd pas tussen 2100 en 2200 thuis en dan is de sportschool dicht

Huishouden is echt inplannen alles verdelen en niet alles op 1 dag willen doen.

Kwa eten ik eet op me werk lekker makkelijker
Stofzuigen en dweilen doet vriendjelief wel maar niet stoffen bed verschonen keuken badkamer

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:38

ik sport bij fitforfree die zijn vanaf 7 uur open en sluit om 11 uur :) Ik ga deze week zien of ik echt ga sporten of dat het alleen bij hardlopen blijft (3xpweek). Vriendlief zou ik graag ook mee willen krijgen in de avond met sporten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:36

Ik heb echt even totáál geen motivatie om te gaan. Eten gaat waardeloos, ben waarschijnlijk geen gram afgevallen en heb ook nog eens m'n maandelijkse feestweek. Morgen moet ik op de weegschaal en daar zie ik wederom enorm tegenop. Het wíl gewoon niet, zo frustererend.. Zit gewoon echt waardeloos in m'n vel.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:38

Afvallen gaat met ups en helaas ook downs. Niet te veel van aantrekken dat het even wat minder gaat. Vooral focussen op wat hierna komt en dat is hoogstwaarschijnlijk weer een up ;) Die maandelijkse feestweek heeft hier absoluut mee te maken. Ik zou zeggen: no worries! Het komt goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:39

Even.... Zit vanaf het begin al in de downs :') De knop wil gewoon niet om, er is nog geen grammetje af. Sport genoeg, maar vreet gewoon teveel dan me lief is. Echt frustrerend.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:44

Is het voor jou mogelijk om een personal trainer te nemen? Veel sportscholen bieden dat aan. Kan natuurlijk een uitkomst bieden. Maar bij jou moet die knop omgaan, het moet uiteindelijk vanuit jezelf komen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 22:53

Oef mijn armen hebben zoveel spierpijn dat het al vermoeiend is om een glas op te tillen haha :+

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 23:15

Renee1991 schreef:
Ik heb echt even totáál geen motivatie om te gaan. Eten gaat waardeloos, ben waarschijnlijk geen gram afgevallen en heb ook nog eens m'n maandelijkse feestweek. Morgen moet ik op de weegschaal en daar zie ik wederom enorm tegenop. Het wíl gewoon niet, zo frustererend.. Zit gewoon echt waardeloos in m'n vel.

Awh ik heb het af en toe zo met je doen, zoals je op mij overkomt ben je iemand die het zo graag wilt maar het lukt nog niet zoals je wilt. Ik herken dit wel, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden -O-

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:01

He he.... Het is inmiddels 10 pagina's geleden, maar ik heb van de week eindelijk de stap gezet en heb om een nieuwe begeleider gevraagd. De instructrice die baliedienst had begreep het volkomen en gaf ook aan dat als het gewoon niet werkt je gewoon moet switchen. Zaterdag eerste intake gehad en vandaag een uitgebreide van 45 min, nieuw schema voor benen, billen, rug. En superfijn en duidelijk uitgelegd.

Afgelopen maand niet gemotiveerd en maar 1x pwk naar funxtion gegaan, halve kg aangekomen.

Maar met dit schema raak ik weer helemaal gemotiveerd, kan weer met een doel de sportschool binnenlopen en me in ieder grval 1,5 uur vermaken.

Ben benieuwd hoe ik er over 6 wkn bij loop:-) Ga me morgen meten, omdat ik qua kg rond hetzelfde blijf maar er wel strakker uit zie.

Dus vanaf nu 2x funxtion+half uur cardio en 2x half uur cardio+uur fitness apparaten en 1x paardrijden, zin in!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 00:09

Ah fijn succes! Hopelijk gaat het beter met je nieuwe trainer!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:26

Renee kop op! Die knop moet even omgaan van het eten en dan zie je zo veel verschil probeer echt streng te zijn voor jezelf als je verschil gaat merken geeft dat je weer een boost energie en kun je het nog beter volhouden!

Succes mama3 fijn dat je nu een beter gevoel hebt!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 09:36

Lastig Renee, ik sport sinds januari zag even verschil tot ik dacht he ik val af, kan ik nu weer gewoon lekker eten. Elke keer kwam ik weer aan.

Nu sinds 2 weken echt strenger op voeding letten en vanmorgen zag ik alweer lagere cijfers.. Nu bijna elke dag 100 gram minder.. En ik merk het ook aan mijn kleding.

Ik neem soms heus gewoon een snoepje, maar eet voornamelijk anders.. En het helpt, nu zie ik redelijk snel resultaat.. Nu alleen mijn spiermassa nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 10:05

Dank voor de oppeppende woorden... Een personal trainer is mijn budget nu gewoon niet naar.. Als ik een fatsoenlijke baan zou hebben, zou ik al gelijk een diëtiste in de arm hebben genomen (of zij mij) zodat ik minder moeite zou hebben met m'n voedingspatroon. Maar goed, inderdaad, die knop moet om en die gáát gewoon nog niet... Terwijl ik me echt groen en geel erger aan kleding kopen omdat dat gewoon niet lukt. En in de spiegel kijken doe ik ook niet graag meer, dus die kilo's mogen er écht wel af.
Nogmaals bedankt voor jullie oppeppende woorden, ik moet gewoon even proberen door te zetten. Hopelijk gaat dat ook wat beter als ik m'n thesis af heb. Daar heb ik nu ook weer heel veel stress van, want die moet ik op 1 juni inleveren. En wat doet Reneetje als ze stress heeft? Juist.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 11:01

@ Renee1991: Ik zit ook midden in het afstuderen etc, maar heb ook gemerkt dat sporten juist een heerlijke uitlaatklep is jezelf van afstudeerstress te ontdoen. Succes in ieder geval met je thesis! Probeer trouwens eens ipv hartige of zoete snacks te pakken, een komkommer, paprika of wortel in stukken te snijden. Misschien dat je je snaaibehoefte of stresseten hiermee ook kan bevredigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:22

Dat ga ik proberen Macchiato, dank voor de tip.
Vanmorgen stevig gesprek gevoerd met m'n trainer, hij stelde voor om wel gewoon goed te blijven sporten en het eten maar een beetje te laten voor wat het is tot ik m'n scriptie heb ingeleverd. Gewicht was gelijk gebleven en niet verder gestegen, dat dan weer wel.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:03

Dat is dan in ieder geval al weer winst toch ;) Ik geef toe dat ik het eten ook het aller lastigste vind!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 13:05

Kop op Renee1991. Het komt vast binnenkort weer helemaal goed. Bij stress maak je een hormoon aan wat ervoor zorgt dat je geen vet verbrand (las ik gisteren) en het zorgt ook voor de drang naar ongezonde snacks.

Wanneer je je scriptie hebt ingeleverd en daar in kan berusten gaat de knop vast weer om!

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 14:04

Haha geeft wel hoop overigens dat je geen vet verbrand als je stress hebt. :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:42

Oh wauw MaritB, wat een prachtig figuur!
Renee, je kunt het, doorzetten! Het begint bij geloven dat je het kunt.
Ik heb een onwijs cheatweekend gehad, griepje achter de rug. Ondanks dat nog wel wezen paardrijden en wielrennen. Maandag de moed bijeengeschraapt en naar mijn studentenkamer gefietst vanaf thuisthuis! Zometeen maar eens terug fietsen. Gisteren was ik op Bevrijdingsfestival, ik liep rond als pers, dus heb een hele hoop kilometers gemaakt die dag! Zelfs zoveel dat mijn voet nu opgezwollen en pijnlijk is :')

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:56

Macchiato, grappig. Het klopt wel idd! :D

Marit, wauw daar kan ik nog wel een puntje aan zuigen.

Renee, ik voel me ook vaak zo. Kop op en doorgaan!! Volgende x is het weer beter!

Vanochtend 76,2 kg. Het stomme is dat ik een half jaar geleden 75 kg woog. Nu ik aan het sporten ben werd het eerst steeds meer en nu langzaam aan weer 700 gr eraf. Vaag!

Volgende week dinsdag weer een nieuwe schema maken, dan mag ik ook gelijk wegen en meten. Ben benieuwd hoeveel de vet % er nu af is. Merk wel dat ik in die 6 weken een stuk sterker ben geworden :) .

Vanavond lekker bodypumpen!

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 16:15

Niet zo heel raar toch? :) Als je spieren opbouwt wordt je zwaarder, maar hoe meer spierweefsel je hebt hoe meer kcal je verbrand, dus waardoor je op den duur meer vetweefsel verbrand.
De weegschaal motiveert mij stiekem gewoon heel erg. Als ik veel heb gegeten vind ik het rot om op de weegschaal te staan, maar het motiveert me wel om weer door te gaan. Andersom, als ik afgevallen ben motiveert me dat ook om door te gaan. :') Ik woog vanmorgen 73,5 kg *\o/*

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 21:18

Wauw vandaag na maand weer x groepsles gedaan eindelijk weer x tijd en wat wat het heerlijk meteen pittig lesje maar door het hardlopen tussendoor kon ik wel bijbenen.

Afgesproken me contract terug te zetten naar 1x per week je kan de dagen die je niet kan maar 3 maanden meenemen.
April was nog relatief rustig en daar gemiddeld 1x per week geweest dus zet hem maar terug en winter weer omhoog vul ik nu alles aan met hardlopen als ik wel meer tijd heb week. En heb nu nog 4 extra dagen staan.

Maris dat afvallen komt wel als je je ritme hebt nu gaan eerst je spieren opbouwen

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 22:50

RusselNuwell schreef:
Oh wauw MaritB, wat een prachtig figuur!
Renee, je kunt het, doorzetten! Het begint bij geloven dat je het kunt.
Ik heb een onwijs cheatweekend gehad, griepje achter de rug. Ondanks dat nog wel wezen paardrijden en wielrennen. Maandag de moed bijeengeschraapt en naar mijn studentenkamer gefietst vanaf thuisthuis! Zometeen maar eens terug fietsen. Gisteren was ik op Bevrijdingsfestival, ik liep rond als pers, dus heb een hele hoop kilometers gemaakt die dag! Zelfs zoveel dat mijn voet nu opgezwollen en pijnlijk is :')

Thnx!

Maris89 schreef:
Macchiato, grappig. Het klopt wel idd! :D

Marit, wauw daar kan ik nog wel een puntje aan zuigen.

Renee, ik voel me ook vaak zo. Kop op en doorgaan!! Volgende x is het weer beter!

Vanochtend 76,2 kg. Het stomme is dat ik een half jaar geleden 75 kg woog. Nu ik aan het sporten ben werd het eerst steeds meer en nu langzaam aan weer 700 gr eraf. Vaag!

Volgende week dinsdag weer een nieuwe schema maken, dan mag ik ook gelijk wegen en meten. Ben benieuwd hoeveel de vet % er nu af is. Merk wel dat ik in die 6 weken een stuk sterker ben geworden :) .

Vanavond lekker bodypumpen!

Thnx :)

Vanavond ook weer lekker getraind :)
Afbeelding

Afbeelding