Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:32

Ja vergeet vooral de komma-één niet! Je zal toch maar trainen op de16 en dan in die laatste 100 meter helemaal kapot gaan :oo

We gaan het inderdaad 'effe' doen :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:34

:')

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:51

Wie van jullie doet er mee met de ten miles in Tilburg??????? dus de 16,1km :P

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:52

Lente schreef:
Ja vergeet vooral de komma-één niet! Je zal toch maar trainen op de16 en dan in die laatste 100 meter helemaal kapot gaan :oo

We gaan het inderdaad 'effe' doen :D

:)) :')

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:53

hey eline zie dat jij willem de kooning 'doet' :)) mijn zusje ook! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:56

Ik doe niet mee aan Tilburg maar ben nu al wel aan het denken over een doel na de Damloop.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:58

Lente, als je nu de 5 kan, dan moet je 21 juni de midzomerloop meedoen, de 10 :P en dan uitbreiden naar de 16 in sept :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:59

Hmm... ga ik dat redden in 1,5 maand? :=

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:00

ja, heb ik ook gedaan :P 5 weken geleden begonnen en toen kwam ik ook niet verder dan 5 ;)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:11

En hier had ik even mijn mond moeten houden, even mijn super domme post weggehaald :o
Laatst bijgewerkt door sunshine op 07-05-13 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:13

neeeee van 5 naar 10!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:13

en je traint voor 8, die 2 komen er vanzelf bij tijdens de wedstrijd :j

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:21

Wat ontzettend dom van mij.... zit zo in gedachten dat ik even dacht dat het over 1,5maand al september is :o? :o? :o?
SORRY voor mijn super wazig post :o

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:31

Hoihoi :)
Wat een ontzettend leuk topic zeg!
Als jullie niet zitten te wachten op 'nieuwelingen' ben ik zo weer weeg hoor :o
Maar ik ben de laatste tijd ook fanatiek aan het hardlopen en opbouwen en ik vroeg me af hoe jullie dit aanpakte.

Ik heb vanochtend 9,86 kilometer gelopen, zo'n 9.95 km p/u. Dit betekend dat je een uur aan het hardlopen bent. Dit gaat nu best goed en ik wil er graag wat kilometer bijplakken, maar ik weet van gekkigheid niet meer waar ik heen moet lopen :+

Ik start altijd vanaf mijn huis en mijn pony staat op 5 min. afstand fietsen en aan het bos + recreatiegebied. Dus ik ken de hele omgeving op mijn duimpje ivm al onze buitenritjes. (ik kom al jaaaaaren in deze gebieden)
Hoe houden jullie zo'n hardloopsessie spannend? Want ik wil graag wat meer uitdaging in 'omgeving' zegmaar. Of lopen jullie eigenlijk vrijwel altijd hetzelfde rondje?

Of ben ik nu gewoon heel veeleisend en moet ik niet zeuren omdat ik uberhaupt de luxe heb om in het bos te lopen :o

Bedankt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 17:31

Ik heb morgen toelating op de Willem de Kooning Arie :P

Gelukkig is het niet over 1,5 maand al september, dan is mijn vakantie al bijna om en dan word ik bijna 21 en dan is het jaar alweer bijna voorbij -O- De tijd gaat al snel genoeg!

Ga donderdag weer lopen denk ik :j hoop dat het dan net zo goed gaat als gister!

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:33

Hier nog een damloper! Gelukkig duurt t nog even ja, m'n max ligt nu op 12,5 km namelijk haha.
Ons doel na de damloop is t eerste weekend van nov een halve marathon!

Chernique kan je niet ipv richting t bos de andere kant op gaan? Rondje stad kan soms ook best leuk zijn!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:36

Ik meld me!

Ik loop ook wel eens hard met mijn vriendinnen.
Maar ik krijg altijd vreselijke steek in mijn zei. Maar meestal ren ik door.
Ik ben bezig met afvallen, maar ik baal echt dat mijn vriendinnen neit vaker kunnen. Maar werkt hardlopen wel als afval training? Of 12 km beter?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:47

Waarschijnlijk loop je dan of boven je snelheid, of je loopt te lang terwijl je lichaam dat nog niet gewend is.
Dus hoe lang loop je nu al en welke afstanden/tijden loop je?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:52

Meestal een halfuur/uurtje. En dan gewoon hoever ik wil en voel wat ik aankan. En ik wandel wel eens tussendoor.
Maar ik skeeler echt niet normaal veel en hard en aan 1 stuk door. En daarbij heb ik dat nooit.

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:52

@WillemYntjee: Ja dat doe ik ook wel regelmatig, maar ik woon hier al jaren en de omgeving ken ik echt uit mn hoofd hihi. Ik zou het heel gaaf vinden om in een natuurgebied te lopen wat ik niet/bijna niet ken
Nouja ik moet denk ik niet zo piepen :o

@Jasmijn: Je zit toch ook in het topic over bokkers met eetstoornissen? Meis je lichaam geeft aan dat ie het niet trekt.. Als je een te laag gewicht hebt en te weinig eet en ook nog eens gaat hardlopen vind ik het niet gek dat je lichaam tegensputtert

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:54

JasmijnJoy schreef:
Meestal een halfuur/uurtje. En dan gewoon hoever ik wil en voel wat ik aankan. En ik wandel wel eens tussendoor.
Maar ik skeeler echt niet normaal veel en hard en aan 1 stuk door. En daarbij heb ik dat nooit.

Skeeleren en hardlopen zijn totaal 2 verschillende dingen en kun je dus niet met elkaar vergelijken.
Maar sinds wanneer ben je begonnen dan met hardlopen?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:58

sunshine schreef:
JasmijnJoy schreef:

Skeeleren en hardlopen zijn totaal 2 verschillende dingen en kun je dus niet met elkaar vergelijken.
Maar sinds wanneer ben je begonnen dan met hardlopen?

Nou al een tijdje geleden. maar niet echt fanatiek elke week.
En daar begin ik nu pas mee. Maar fietsen is ook totaal iets anders? Want dat doe ik ook vaak en veel.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 18:59

Chernique schreef:
@WillemYntjee: Ja dat doe ik ook wel regelmatig, maar ik woon hier al jaren en de omgeving ken ik echt uit mn hoofd hihi. Ik zou het heel gaaf vinden om in een natuurgebied te lopen wat ik niet/bijna niet ken
Nouja ik moet denk ik niet zo piepen :o

@Jasmijn: Je zit toch ook in het topic over bokkers met eetstoornissen? Meis je lichaam geeft aan dat ie het niet trekt.. Als je een te laag gewicht hebt en te weinig eet en ook nog eens gaat hardlopen vind ik het niet gek dat je lichaam tegensputtert

Ja, maar ik zit op normaal gewicht, en ik eet genoeg :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:00

Ariebombarie schreef:
Lente, als je nu de 5 kan, dan moet je 21 juni de midzomerloop meedoen, de 10 :P en dan uitbreiden naar de 16 in sept :j

Hee die ga ik ook doen! Hoop dan ook 10 km te lopen, al weet ik ook niet of ik het ga redden nog in 1,5 maand. Mn langste afstand is nu 6,5 km op rustig tempo.

Kun je niet met de fiets eerst een stukje fietsen en dan wat verderweg gaan lopen Chernique? Ik ga zelf vaak met de auto (ja best erg eigenlijk :') ) ergens heen en dan vanaf daar lekker lopen. Meestal de duinen of het bos. Zo blijft het afwisselend, ik heb dat ook echt wel nodig hoor :j elke keer hetzelfde rondje ben ik gauw zat. En zo zie je nog eens wat van je omgeving! Heb echt plekken ontdekt waarvan ik niet wist dat ze hier in de buurt bestonden :))

Warboel schreef:
Ik heb morgen toelating op de Willem de Kooning Arie :P

Spannend! Welke richting? (sorry klein beetje offtopic maar ben wel benieuwd)

Ik heb een beetje advies nodig! Ik heb gister gelopen en heb a.s. vrijdagavond een wedstrijd. Nu twijfel ik of ik morgen nog een intervallesje zal doen, of netjes niet lopen tot vrijdag. Heb helemaal geen last van het lopen van gister, lijf voelt prima en ik vind het ergens een beetje 'zonde' om deze week weer een training te missen als ik morgen dus niet ga. Ik hoor vaak dat het niet aan te raden is om vlak voor je wedstrijd te gaan lopen, maar ben ondertussen wel goed gewend aan 5 km. Kortom, dilemma!

Tictac_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 19:04

Haai haai hier nog een nieuweling :o

Ik ben in januari begonnen met hardlopen bij een atletiek vereniging bij mij in de buurt. Gezellig samen met een vriendin. Dit puur omdat ik mezelf er slecht toe kon zetten om het vol te blijven houden om regelmatig te lopen, en ik had ook niet zo een goed idee waar ik moest beginnen. Momenteel train ik 2x per week waarvan 1x interval en 1x duurloop waarvoor we ook een heel schema hebben waar alles op staat. Bevalt me super en heb momenteel de Color Run in Amsterdam op de agenda en de 10 km loop. Las al een tijdje mee maar leek me toch leuker om eens mee te gaan praten O:)