[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Safiera

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-13 22:15

Ik heb besloten wat mijn dieet gaat worden :)

Ben nu van plan wel koolhydraten te minderen (geen/minder brood en special K) maar vooral om geraffineerde suikers te laten staan. Ik blijf dan wel (alle) fruit eten, en 's avonds gewoon wat de pot schaft.

Ontbijt wordt dan quark (weet nog niet of ik er suikervrije muesli in doe) en voor de lunch wil ik in plaats van brood soep eten. Tussendoor mag ik dan rijstwafels of crackers. En natuurlijk fruit.

Nu even voedingscentrum checken :P Maar ik ben in ieder geval gemotiveerd! Vanavond op de sportschool ben ik helemaal doorgemeten. Weinig verassingen, maar wel duidelijk: BMI is te hoog en vetpercentage ook. Work to do!

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:26

Hey ik doe precies wat jij doet. En ik heb wel muesli in de kwark haha

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:53

Laten we even van mijn zwaarste gewicht uitgaan, dan zou ik vanmorgen 1,2 kilo zijn afgevallen in een week.

Vandaag ga ik weer lekker verder, volgende week pas weer wegen.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:58

Ik vind wegen nu juist leuk omdat het zo lekker gaat :D

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 08:59

Toch supernetjes Denice! :j

Ik ging vanochtend op de weegschaal, maar was gisteren ook al geweest. Het is echt zo iets dwangmatigs. En zeker als je dan 200 gram bent aangekomen, dan heb je het idee dat je de controle verliest als je er een paar dagen niet op staan.

En eigenlijk is het onnozel, want eet je 'normaal', dan is er eigenlijk niks aan de hand.

Ik wil graag onder de 75 kilo komen voor a.s. maandag, maar dat gaat nog hard werken worden!
Vandaag iig wat sporten en wandelen :j

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:06

Ik wou wel wegen maar had me verslapen en moest
Heeeeel snel aankleden en naar beneden (Gastouder)

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:07

Ik maak mijzelf ook helemaal gek. Ik heb zo veel gesport, misschien dat ik daarom niet echt lekker ben afgevallen voor mijn idee. Ik woog mij tussendoor en toen zat ik op de 80,3, maar toen ik startte 82,7. Vandaag dus 81,5. Dat was even schrikken terwijl er dus wel gewoon wat af is.

Nu maar even niet meer op de weegschaal en gewoon een ontspannen weekje ervan maken, het gezonde eten gaat steeds makkelijker merk ik.

ikbenerniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:28

Ik ben sinds zondag 1,7 kwijt. Voornamelijk vocht, ik moet mezelf dwingen om 1,5 liter water te drinken. Ik plas nu al een tierelier maar mijn onderbenen zijn 's avonds nog helemaal vol gelopen met vocht. Ik merk wel dat ik een echte cola verslaving heb ontwikkeld. Ben nu sinds het weekend van de cola af maar oei oei oei mis het wel.. Ik drink nu op een nuchtere maag eerst en 0,5 liter water met citroensap, eff wennen maar wel lekker..

We zullen doorgaan..............

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:40

Hier mijn dagmenu:

O: magere yoghurt met muesli
T: 2 mandarijnen
L: 3 boterhammen met sandwichspread, filet american en 20+smeerkaas en een gekookt ei
T: appel en glas halfvolle melk
A: zuurkool met aardappels en 75 gram magere rookworst. En bakje sla met augurk, komkommer en verse geitenkaas.

Ik kom op 1077 kcal uit en verzadigd vet op het randje en de rest groen.

Maar hoe krik ik die kcal nog iets omhoog? Ik vind dat ik al best veel heb namelijk en echt veel eten....

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:44

Zijn er hier mensen die zich meten?
Dit kan nogal helpen, je kunt niks afvallen maar wel centimeters verliezen!
Ik was een maand geleden tot 32 cm kwijt maar niks in de kilo's.
Het belangrijkste, de centimeters zie je aan de buitenkant

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:46

Denice vergeet niet dat als je veel sport, je ook spieren aan maakt en spieren zijn zwaarder dan vet.. Het gaat dus niet alleen om je gewicht, maar ook om je vetpercentage..

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:54

Ik word gemeten bij mijn consulente :) Ben nu 10cm kwijt geloof ik.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:54

xXVeronaXx schreef:
Zijn er hier mensen die zich meten?
Dit kan nogal helpen, je kunt niks afvallen maar wel centimeters verliezen!
Ik was een maand geleden tot 32 cm kwijt maar niks in de kilo's.
Het belangrijkste, de centimeters zie je aan de buitenkant

Ik meet en weeg, meten gaat voor wegen ;)

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 09:55

Ik heb een glas melk in een beker melk veranderd en daardoor al 1123 kcal.

Klinkt al beter.

Hier meet ik niet trouwens.
Heb wel een weegschaal met vet en water percentage maar gebruik ik niet.

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:01

Hoe meten jullie dan? Ik heb er ook aan gedacht, maar ben bang dat ik niet consequent ben..

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:14

Ik meet 2x per week op precies dezelfde plaatsen. Dit houd ik bij in een tabel ;)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:25

Ik heb vanochtend nuchter op de weegschaal gestaan en was 5 kilo afgevallen *trots*. Nu ben ik er nog lange niet en zal een groot deel ook vocht zijn maar het is wel een goede motivator :P

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 10:38

Ik meld me ook even,
Ik wil ong. 10 kg afvallen ( heb geen deadline wanneer dat moet ofzo )
ik ben nu bezig met een programma op mijn mobiel : Noom.
ik vind het best handig, en het houd je goed aan de gang,

Ik wil mam gaan vragen of ze binnenkort cereals haalt :)

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 11:14

Yeah -4,7 nog 13.5 te gaan precies op de helft!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 12:56

Blon_D schreef:
Choiix schreef:
Hoe staan jullie als bokkers eigenlijk tegenover een app als Foodzy waarin je alles wat je eet bijhoudt en aan de hand van je aantal bits kan zien of je goed bezig bent of niet? Ik heb de app ooit eens geïnstalleerd maar nooit wat mee gedaan, is wel een soort stok achter de deur lijkt me. Iemand die dat ook gebruikt of iets vergelijkbaars doet?

Hier overigens zeer frustrerend. De weegschaal danst hier al een paar dagen om de 100KG heen (gister 100.3 vandaag 100.1), bah, ik wil daar gewoon onderdoor.. Moet wel zeggen dat ik het afvallen nog steeds niet zat ben na 7 maanden en 37 kilo. Wat alleen strontvervelend is is dat omdat ik uit alle broeken was gescheurd in de tijd dat ik maar bleef aankomen ik nu steeds geen goed passende broek uit de kast kan pakken :P

Wow 37 kilo _/-\o_ wat voor dieet doe je?

Geen dieet, gewoon aanpassing levensstijl en jezelf gewoon een doel geven voor het afvallen. Dat werkt bij mij echt super goed. Zoek iets wat je nog wil doen maar waarvoor een max gewicht geldt. Voor mij is dat leren paardrijden ;) Maar gewoon een hoop lopen en fietsen. Fietsen met 2 personen, niet meer, niet minder. Lopen alleen met een stuk muziek of een stuk cabaret. Endomondo app daarbij aanhouden om in de gaten te houden dat je niet langzamer gaat lopen dan je vorige KM. Niet meer constant snoepen, normalere porties eten. Bij mij zat het gewoon in een ontzettend luie levensstijl :)

En top Lindsay! Nog wel even je ondertitel aanpassen ;)

Bion_D, hou er rekening mee dat je eerst gaat schommelen en dan ineens flink wat kwijt kan raken! :)

Overigens, het maakt echt uit waar je je weegt. Op tegels ben ik zwaarder dan op laminaat/vloerbekleding omdat dat toch ietsje meegeeft. Weeg je dus altijd in de badkamer op dezelfde plek anders hou je jezelf voor de gek :P Scheelde bij mij 1,5KG...!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:14

Choiix schreef:
Geen dieet, gewoon aanpassing levensstijl en jezelf gewoon een doel geven voor het afvallen. Dat werkt bij mij echt super goed. Zoek iets wat je nog wil doen maar waarvoor een max gewicht geldt. Voor mij is dat leren paardrijden ;) Maar gewoon een hoop lopen en fietsen. Fietsen met 2 personen, niet meer, niet minder. Lopen alleen met een stuk muziek of een stuk cabaret. Endomondo app daarbij aanhouden om in de gaten te houden dat je niet langzamer gaat lopen dan je vorige KM. Niet meer constant snoepen, normalere porties eten. Bij mij zat het gewoon in een ontzettend luie levensstijl :)

Bion_D, hou er rekening mee dat je eerst gaat schommelen en dan ineens flink wat kwijt kan raken! :)

Jouw manier van aanpak komt overeen met die van mij :j Al doe ik momenteel 2x daags een eiwitshake ivm krachttraining en tevens als maaltijd vervanging ik krijg begeleiding van de sportschool. Ik heb de smaak wel echt te pakken helemaal nu die eerste 5 kilo er af zijn en ik denk inderdaad dat ik doelen ga stellen als ''beloning'' om de motivatie er in te houden goede tip *\o/*

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 13:38

Wat een goede resultaten allemaal, respect! Hier gaat het ook goed, al ben ik nog maar een week bezig. Merk het al echt wel! Helaas wel beetje rot nieuws gehad wbt m'n rug, maar vandaag hebben wij als 'zondig dagje' dus vanavond lekker patatjes eten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:00

Jemig, ik zit me af te vragen of er iets mis is met mijn lichaam :') Ik ben nu 2 dagen officieel bezig met 'diëten', en ik ben nu al 1.2 kg afgevallen.

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 14:45

Ja, dat denk je nu ;) Aan het eind van volgende week denk je AARGH waarom gaat er nu niets meer af :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-13 15:25

Nouja, ik heb diëten met opzet tussen haakjes gezet, omdat ik gewoon een gezondere leefwijze wil aannemen :P En of mijn kilo's er nou in een maand of een jaar afgaan maakt me dan weinig uit, als ze er maar afgaan.