ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:06

Sassol schreef:
Maar dat heeft toch helemaal niks met ADHD te maken? Ik zou dat hele woord hier ook gewoon buiten laten. Reactie geven/krijgen hoort gewoon bij normale communicatie, een kort 'ja' is voldoende (dit dan dus ook wel consequent doen als je een opdracht/vraag wel gehoord hebt).

Dat laatste is ook wel belangrijk ja.
Zo vaak dat ik thuis oké zeg als iemand vertel dat ze even boodschappen gaan doen of boven zijn.
Vervolgens vraagt iemand anders dan waar degene is en dan weet ik het niet :')
Heb 't wel gehoord, maar eigenlijk helemaal niet binnen gekregen wat er echt was gezegd

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:12

Poess91 schreef:
Sassol schreef:
Maar dat heeft toch helemaal niks met ADHD te maken? Ik zou dat hele woord hier ook gewoon buiten laten. Reactie geven/krijgen hoort gewoon bij normale communicatie, een kort 'ja' is voldoende (dit dan dus ook wel consequent doen als je een opdracht/vraag wel gehoord hebt).

Zo vaak dat ik thuis oké zeg als iemand vertel dat ze even boodschappen gaan doen of boven zijn.
Heb 't wel gehoord, maar eigenlijk helemaal niet binnen gekregen wat er echt was gezegd

Heb ik ook altijd, vrij onhandig }:0

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:14

Poess91 schreef:
Sassol schreef:

In jouw voorbeeld gaat het ook om iets wat niet belangrijk voor je is/de aandacht behoeft. Ik mag hopen dat als je een opdracht op je werk krijgt en 'oké' zegt, het wel binnenkomt.

Poess91

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:19

Sassol Ja, alleen dan weet het stukje van als ze ergens naar toe gaan dan heb ik dat ook weer.
+ extra taken moeten ze gewoon opschrijven voor me, anders is er een kans dat ik het vergeet

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:12

Poess91 schreef:
Sassol Ja, alleen dan weet het stukje van als ze ergens naar toe gaan dan heb ik dat ook weer.
+ extra taken moeten ze gewoon opschrijven voor me, anders is er een kans dat ik het vergeet

Dan zou ik daar zelf de verantwoordelijkheid voor nemen en het zelf opschrijven. Zo ook met als iemand ergens naar toe gaat en je dat moet onthouden, schrijf het op.
Niet om aan te vallen, maar kan er wel in komen dat het begrip voor ADHD op raakt/er niet is. 'Wij' hebben ADHD dus moeten we zelf zorg dragen voor onze tekortkomingen.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:14

Naaa ligt eraan welke collega het is ook, waarbij ik het onthoud.
Maar dat is een lang verhaal.
Laten we het erop houden dat de belangrijkste dingen heus niet vergeten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 00:41

Ik vergeet het niet, ik denk er alleen niet meer aan. O:)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 07:32

NienkeNiels schreef:
Lifaya balen zeg en ik ben idd ook benieuwd hoe je alles nu ervaart zonder medicatie?
Melaniepk bedoel je mijn hengst? Nee die heb ik rechtstreeks vsn de fokker gekocht.

Nee ik bedoel je Draver Niels :D

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:10

Ik zeg ook heel vaak ja zonder dat het echt tot me doordringt, heel irritant...
Ook op m'n werk. Gelukkig nog nooit grote problemen mee gehad..
Ik moet zelf zorgen dat als ik ergens mee bezig ben, en iemand tegen me gaat praten dat ik vraag even te stoppen met praten, dat ik heeeel even iets af moet maken (omdat ik het anders weer kwijt ben :P).
Of dat ik direct gewoon even de aandacht voor het persoon heb en ook echt luister wat er gezegd wordt...
Helaas gaat dit nog niet altijd vlekkeloos %).

Ik zit nu vanaf de zomer aan de metylfenidaat (als ik het goed schrijf ;) ),
maar heb het idee dat ik een stuk sneller geprikkeld ben,
alsof de 'irritatie-emmer' constant bijna vol zit, en hele kleine dingen kan ik al boos of verdrietig om worden..
Dit kan goed met de med te maken hebben toch?
Mensen ervaring hiermee?

Ben er ook niet zo goed in om de med op de juiste tijd in te nemen, dus overweeg een langwerkend middel..
Weet dat de meeste verzekeringen hem niet vergoeden, maar aangezien het einde van het jaar nadert,
ben ik benieuwd welke verzekeringen wel vergoeden?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:13

ktink ik ben juist sneller geïrriteerd als ik mijn medicijnen niet neem :P
Of is het juist ook als het uitgewerkt is?

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:23

Avero achmea!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:24

Ik weet niet of ik nog doorga met medicijnen. Ik merk vooral dat ik impulsiever ben, maar valt eigenlijk wel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:52

ja ik herken het wel hoor... Ik heb ook met ritalin dat ik constant supergefocust ben, en als iemand me dan uit mijn focus haalt vind ik dat reteirritant... Want ergens aan beginnen vind ik ook met ritalin erg lastig.. En als iemand me dan uit mijn concentratie haalt moet ik weer opnieuw ' beginnen ' ...

Ik was denk ik ook wel vatbaarder voor irritaties met ritalin op :+ ... Ook wel omdat ik te weinig at :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:55

Haha ik kan sowieso niet tegen gestoord worden als ik aan het werk ben. Ik heb ook duidelijk dat het alleen mag bij uitslaande brand, natuurrampen, of rampen veroorzaakt door mensen.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:39

melaniepk schreef:
NienkeNiels schreef:
Lifaya balen zeg en ik ben idd ook benieuwd hoe je alles nu ervaart zonder medicatie?
Melaniepk bedoel je mijn hengst? Nee die heb ik rechtstreeks vsn de fokker gekocht.

Nee ik bedoel je Draver Niels :D

Ohh Haha, uhm dat zou ik niet weten! Ik heb Niels al bijna 10 jaar in mijn bezit. Iemand heeft hem rechtstreeks van de baan gekocht waar hij was afgekeurd. Oorspronkelijk komt hij uit Zweden dus zou het niet weten haha weet weinig van zijn achtergrond helaas. :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:32

Aaah dan denk ik gelijk aan Nils Holgerson :') met die gans, Akka geloof ik! En dat mooie liedje aan het begin! En die hamster!

#adhdpost, ik ga nu op YouTube filmpjes er van kijken :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:42

Vandaag m'n medicatie niet genomen, vond het wel mooi voor een zondag.
Vervolgens wel vergeten dat ik vandaag m'n presentaties voor morgen zou maken.
(Zijn maar simpele dingen en hoef niet uit het hoofd)
Maar is dus weer een last-minute geworden. Lang geleden dat ik dat heb gehad :')
Nu maar snel aan beginnen!

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:25

ktink schreef:
Ik zit nu vanaf de zomer aan de metylfenidaat (als ik het goed schrijf ;) ),
maar heb het idee dat ik een stuk sneller geprikkeld ben,
alsof de 'irritatie-emmer' constant bijna vol zit, en hele kleine dingen kan ik al boos of verdrietig om worden..
Dit kan goed met de med te maken hebben toch?
Mensen ervaring hiermee?

Ben er ook niet zo goed in om de med op de juiste tijd in te nemen, dus overweeg een langwerkend middel..

Sneller geirriteerd als gevolg van ritalin heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord, het vlakt juist eerder af. Wel kan het zijn dat je je eetlust verliest, daardoor minder eet en prikkelbaar raakt.
Of dat je doordat je je medicijnen niet op tijd inneemt, je een rebound hebt waardoor je sneller prikkelbaar, impulsiever, emotioneel raakt.
Ben je wel goed ingesteld? (Om de hoeveel tijd je in moet nemen, dosis, hoe vaak op een dag etc.)

Ik zet zelf wekkers voor m'n meds, anders vergeet ik het als ik op werk ben.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 01:32

Ik ben alleen geïrriteerd als ik een avondreboundje heb :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:58

Zijn er hier mensen die ervaring hebben als zijnde kok, pattiserie oid.

En dan bedoel ik met name met de wisseldiensten, het vroege opstaan(pattiserie), de stressvolle situaties?

Ik wil zo graag aan een opleiding beginneb. Maar met 3 onafgemaakte op mijn naam denk ik even 3 keer na voor ik een nieuwe start.

ik merkte vanuit de verzorging dst vroeg opstaan voor mij een no-go is. Ik werd futloos had nergens geen zin meer in etc. Wisseldiensten vind ik moeilijk masr kan ik nee leven. Hoewel een stabiele basis mij zooooveel rust geeft. En ik ben heel stressgevoelig en laat dan soms alles vallen(letterlijk en figuurlijk) en dan weet ik het gewoon niet meer. Dus ik wil mij graag orienteren in de extra mogelijkheden die er zijn binnen deze vakken.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 21:33

Dan zou ik zeer zeker niet als kok gaan werken :n
Mijn vriendin is chefkeuken warme en koude gerechten en dat brengt echt stress met zich mee hoor :=

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:15

Ik heb vanaf nu aangeboden om avonddiensten te draaien. Merk dat dat voor mij geestelijk een stuk prettiger is. Ik ben zo geen ochtendmens :') Daarbij kan ik dan overdag gewoon nog een hoop dingen doen en dan zijn me hersenen lekker opgewarmd :')

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:27

Die discussie topics, daar wordt ik nou zo moe van XD

Maar denk dat je het niet moet trekken van die stress situaties...
Bleef in het begin altijd te rustig, is ook niet goed haha

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:34

Oh ik kan die mensen wel opvreten.
Denken dat AD(H)D verzonnen is.

Tuurlijk zullen er genoeg rotte appels tussen zitten door alle kleur/geur/smaakstoffen en suikers van tegenwoordig, maar ik heb zodanig moeite dat ik niet normaal kan functioneren. En dat is iets wat echt niet tussen mijn oren zit.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:35

Ohhh ik word zo pissig van dat soort topics :o
Precies wat jij zegt Cindeeh.