In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gruis

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:52

Ging dat bij jou weer weg? Ik voel me net een alien ofzo :+ ..

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 23:54

Haha ja dat ging weer weg. Ik voelde me heel vervreemd van mezelf. Maar wel balen dat je er zo'n last van hebt!
Zou het wel allemaal bespreken hoor met je psych

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:03

Gruis: ik heb dit sinds ik een jaar of 17 ben. Ik ben officieel gediagnosticeerd met een psychotische stoornis nao en ik heb eigenlijk geen idee of dat nog overgaat of dat ik er mee moet leren leven.

Ik wil heel graag andere medicijnen, maar mijn psychiater niet.. Ik besef me trouwens door hoe negatief ik hier steeds schrijf over mijn psychiater dat dit echt niet gaat zo, er moet gewoon iets veranderen. Een andere psychiater kan ik niet krijgen, dus of ik ga naar mijn huisarts om te vragen wat zij er van vindt of ik ga naar de pvp.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:08

Riverrr schreef:
Haha ja dat ging weer weg. Ik voelde me heel vervreemd van mezelf. Maar wel balen dat je er zo'n last van hebt!
Zou het wel allemaal bespreken hoor met je psych

Weet je ook na hoe lang :o ? Ja mijn begeleider belt mij dinsdag weer en ik wil eigenlijk proberen om het tot die tijd 'gewoon' uit te houden. Afgelopen nacht gelukkig wel aardig geslapen dus dat was wel lekker.

Jorine, waarom kan je geen andere psych krijgen? Het klinkt me idd allemaal nogal moeizaam en negatief in de oren. En vooral omdat je je al zo rot voelt moet je dat er helemaal niet bij hebben.. :(:)

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:12

Goed dat je wel wil doorzetten River!

Ik wordt behandeld op een poliklinische afdeling voor mensen met een persoonlijkheidsstoornis, en mijn psychologe heeft mij verteld dat daar maar 1 psychiater werkt.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:40

Maar een psychiater van buitenaf kan je toch ook nog benaderen?

En denk dat je gruis bedoeld hihi.

Zo ik ben kotsmisselijk nu. Doordat ik bijna niks heb gegeten schrok ik net van mezelf in de spiegel. Elk botje steekt uit.
Je ziet mn ribben, heupbotten, billen plat, alles! Ik kan echt door voor anorexiapatiënte...
Ik schrok zo dat ik mezelf heb gedwongen om 2 pannenkoeken te eten en een banaan. Jullie willen niet weten hoe, maar het is gelukt. Nu hopen dat ik het binnen hou want ben heel misselijk ervan maar wou t van schrik niet meer uitstellen tot morgen.
Hop hop eten! Bwehhhh

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:44

Oeps ja, bedoelde Gruis. Goed dat je wat hebt kunnen eten.

een psychiater van buitenaf heb ik ook aan zitten denken, maar ik weet niet hoe handig dat is behandelingsgewijs. Dan gaan dingen door elkaar lopen denk ik. Maar ik heb wel zitten denken om advies te vragen aan de psychiater die mij gekeurd heeft voor mijn rijbewijs, dat vond ik wel een kundige man.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 00:52

Ja maar ja dit is ook niks. Misschien kan er iets geregeld worden?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 11:38

Ik hoop het!

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-14 18:18

Riverrr schreef:
Maar een psychiater van buitenaf kan je toch ook nog benaderen?

En denk dat je gruis bedoeld hihi.

Zo ik ben kotsmisselijk nu. Doordat ik bijna niks heb gegeten schrok ik net van mezelf in de spiegel. Elk botje steekt uit.
Je ziet mn ribben, heupbotten, billen plat, alles! Ik kan echt door voor anorexiapatiënte...
Ik schrok zo dat ik mezelf heb gedwongen om 2 pannenkoeken te eten en een banaan. Jullie willen niet weten hoe, maar het is gelukt. Nu hopen dat ik het binnen hou want ben heel misselijk ervan maar wou t van schrik niet meer uitstellen tot morgen.
Hop hop eten! Bwehhhh

+:)+ Jij bent een topper!

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 11:28

Thanks!
Hoe gaat het met je bijwerkingen?

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 16:51

:?

Mijn psychiater is, nu ze een maand met vakantie is, dus ook vergeten mijn medicijnen voor te schrijven.. Toevallig spreek ik morgen mijn hoofdbehandelaar, als vervanging voor mijn psychologe. Daar ga ik maar eens het een en ander aan voorleggen :\ vind het echt niet kunnen.

Mijn begeleidster was er vanochtend ook en zij wil ook graag een keer mee naar mijn behandelaar of psychiater, zij vind het ook maar een rare zaak dat zonder te overleggen met mij ineens afspraken in mijn dossier worden veranderd, waardoor ik dus geen kant op kan in crisis (wb de afspraak dat ik niet opgenomen 'mag' worden).

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:18

nee dat moet ook niet kunnen jorine! Fijn dat je begeleidster achter je staat.
En wat onprofessioneel (netjes gezegd) dat ze je medicijnen is vergeten.
Heb je nog wel?

Ik ben vandaag ook weer naar mijn psych geweest. Ze vind mij niet depressief maar meer een dipje hebben. Omdat ik gewoon werk, etc. Ik wist niet wat ik hoorde, moet ik mezelf nu gaan bewijzen hoe depressief ik ben? Ik uitgelegd dat ik serieus suicidale gedachten heb, nergens van kan genieten, 3 kg ben afgevallen, alles loodzwaar voelt en nog steeds zeer slecht slaap tot niet slaap.
En dat ik door blijf gaan omdat ik wel moet en omdat ik weet dat het ook beter is om dingen te blijven ondernemen.
Daar luisterde ze wel naar en ze vond dat we het zeker moesten uitzoeken, maar toch heb ik het idee dat ze gewoon niet inziet hoe erg het er naar mijn gevoel voorstaat.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:39

Vanmiddag stond de kaakchirurg op de planning... Er moesten in eerste instantie 2 punten van mijn wortels schoongemaakt worden maar de achterste kies was zo slecht eraan toe dat ie er gelijk uitgetrokken is. Nu dus met enorme verdovingen in mijn mond die al lichtelijk uit gaan werken... ben dr kapot van(van de behandeling dan he)....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:42

Oeh Purny dat is zuur. Nja gelukkig werkt de verdoving ook snel weer uit, alleen dan goed paracetamol blijven slikken, ik was een keertje te laat, kolere wat deed dat niet normaal veel pijn :oo

River wat raar dat jouw therapeut je schijnbaar niet echt serieus neemt. Dat lijkt me heel vervelend. Zou ook niet zo goed weten wat je daarmee moet, misschien zeggen dat je het geveol hebt dat ze je klachten ondermijnt, of dat ze er een bepaalde bedoeling mee heeft?

Jorine, fijn dat iemand met je mee kijkt wat betreft de gemaakte afspraken.

Ik heb gisteren echt hele nare oliebol te verwerken gekregen, ik was echt helemaal gebroken, maar gelukkig gaat het vandaag al stukken beter.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:48

Purny: oeiiii auw auw ik vind jou zo dapper, bij het idee alleen al ga ik piepen...

Heftig joolien... wil je er verder niks over kwijt?
Fijn dat het wel al beter gaat.
En ja ik begrijp het ook niet, ik heb het wel gezegd natuurlijk dat ik geen vergelijking had met iemand anders, maar dat ik me toch echt zorgen maak om mezelf. (klinkt wat stom, maar goed ik kan zo gewoon niet verder... iedere dag voel ik de paniek opkomen dat dit niet weg gaat. )
Dat het al heel lang aan de gang is vond ze inderdaad ook wel vreemd en ze zei ook dat als ik dit zo voel dat het dan zo zal zijn. Maar ik heb toch het gevoel dat ik haar moet overtuigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 18:59

Riverrr schreef:
Purny: oeiiii auw auw ik vind jou zo dapper, bij het idee alleen al ga ik piepen...

Heftig joolien... wil je er verder niks over kwijt?
Fijn dat het wel al beter gaat.
En ja ik begrijp het ook niet, ik heb het wel gezegd natuurlijk dat ik geen vergelijking had met iemand anders, maar dat ik me toch echt zorgen maak om mezelf. (klinkt wat stom, maar goed ik kan zo gewoon niet verder... iedere dag voel ik de paniek opkomen dat dit niet weg gaat. )
Dat het al heel lang aan de gang is vond ze inderdaad ook wel vreemd en ze zei ook dat als ik dit zo voel dat het dan zo zal zijn. Maar ik heb toch het gevoel dat ik haar moet overtuigen.

Ja dat is wel vreemd, misschien de volgende keer dat gwoon bespreekbaar maken? Lijkt me niks raars. Je moet je wel op je gemak voelen bij je hulpverlener.

We hebben een strandhuisje, mijn vader, broer en ik. Normaal was het altijd zo dat we altijd konden aanwaaien wanneer we maar wilde. Even van te voren laten weten, dat was geen probleem. Slapen, hoe lang ook was gewoon goed(wij kunnen slapen in ons strandhuis, soort stacaravan idee). Mijn vader en vriendin zijn nu 2 weken vrij en zitten in het strandhuis. Nu wilde mijn vriend en ik deze week heen een paar dagen en volgende week weer een paar dagen naar strand, zo'n 10 dagen in totaal, mogen we maar 3 dagen komen omdat zijn vriendin dat wilt. Nou ik voel me dus verraden als dochter. Strand is mijn tweede huis maar ik mag er niet meer zomaar naar toe? En dat zonder te overleggen of onduidelijke communicatie. Ik vind het echt een naaistreek en dat heb ik hem ook laten weten, ik was woedend.
Komt ook nog bij dat zijn ex mij gisteren belde. Met haar heb ik onwijs goed contact, zij is als het ware de ouder die ik niet heb. Maar ze heeft sinds gisteren het contact verbroken omdat ik haar teveel aan mijn vader doe denken en dat doet haar teveel pijn. Dat trekt ze gewoon niet meer, hoeveel ze ook van ons houdt. Deze 2 meldingen kreeg ik binnen een half uur verwerkt. Ik was daardoor nog bozer op hem, ik raak haar kwijt door hem. Achteraf is dat misschien vergezocht maar dat voelde op dat moment even zo dus ik schoot volledig uit mijn stekker toen hij belde.
Ik heb geprobeerd door te dringen tot mijn vader, gezegd hoe ik mij voelde maar dat was volgens hem allemaal niet zo, en hij snapte totaal niet waar ik me nu zo druk om maakte. Dan komt echt de narcist weer in hem naar boven.

_Jorine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:09

Riverrr schreef:
nee dat moet ook niet kunnen jorine! Fijn dat je begeleidster achter je staat.
En wat onprofessioneel (netjes gezegd) dat ze je medicijnen is vergeten.
Heb je nog wel?

Ik ben vandaag ook weer naar mijn psych geweest. Ze vind mij niet depressief maar meer een dipje hebben. Omdat ik gewoon werk, etc. Ik wist niet wat ik hoorde, moet ik mezelf nu gaan bewijzen hoe depressief ik ben? Ik uitgelegd dat ik serieus suicidale gedachten heb, nergens van kan genieten, 3 kg ben afgevallen, alles loodzwaar voelt en nog steeds zeer slecht slaap tot niet slaap.
En dat ik door blijf gaan omdat ik wel moet en omdat ik weet dat het ook beter is om dingen te blijven ondernemen.
Daar luisterde ze wel naar en ze vond dat we het zeker moesten uitzoeken, maar toch heb ik het idee dat ze gewoon niet inziet hoe erg het er naar mijn gevoel voorstaat.

Ja ik heb nog wel medicijnen, maar niet genoeg tot ze terug van vakantie is. Ik had al zo'n gevoel dat ze ze niet voorgeschreven had, dus even gecheckt bij de apotheek vanmiddag en inderdaad.

Wat raar dat je psych de ernst van de situatie niet inziet... Frustrerend, herkenbaar ook.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 21:20

Joolien: Wat vervelend dat je daar nu niet naartoe kan en dat de ex van je vader nu ook nog eens het contact stopzet. Waarom vind ze dat je te veel op je vader lijkt?
En is het tijdelijk of definitief?
Sterkte!

Jorine: Goed dat je checkt! Wordt het nu wel geregeld verder?

Ja ik vind het ook raar en had het niet zo verwacht. Ik heb er heel lang over gedaan om wat vertrouwen op te bouwen maar dit geeft dan toch wel weer een klap. Moet ik gaan schreeuwen om aandacht? Sorry maar ik ben niet zo, ik zou gewoon graag willen dat als ik vertel wat ik denk en voel dat dat wordt geaccepteerd.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 22:29

Wat naar River dat je je niet serieus genomen voelt. Maar misschien is het niet dat ze de ernst van de situatie niet inziet, maar dat ze gewoon denkt dat er iets anders dan een depressie aan de hand is? De klachten die je nu opsomt kunnen inderdaad voorkomen bij depressie, maar ook bij andere aandoeningen, waaronder PTSS.
Ik zou proberen het bespreekbaar te maken met je psycholoog. Vraag hem / haar waarom hij/zij denkt dat je niet depressief bent. En vertel eventueel hoe jij je daarbij voelt. Er zal vast wel een verklaring zijn voor die opmerking.
Bovendien zou ik persoonlijk niet te veel focussen op een diagnose. Het gaat er in principe niet om of je al dan niet depressief bent, maar wel om wat je voelt, denkt en handelt en hoe je daar verandering in kan brengen ongeacht welk label daarop geplakt wordt. Het gaat erom dat je je beter gaat voelen, op een andere manier omgaat met je gedachten en gevoelens, anders omgaat met bepaalde situaties enz.
Je moet niet gaan bewijzen dat je je niet goed in je vel voelt. Maar als je het gevoel hebt dat je psycholoog minimaliseert wat je vertelt, dan kan je dat natuurlijk altijd bespreken.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:02

Ja dat klopt alleen is het zo dat ik alles verder prima begrijp, goede technieken toepas etc. Daarom weet ze ook niet hoe ze verder moet met me omdat er niet echt iets is waar ze op kan inhaken. Ik heb juist vandaag gezegd dat ik denk dat dit niks met ptss te maken heeft en het gaat mij verder niet om een diagnose maar om wat eraan de hand is met me zodat we er iets aan kunnen doen. Nu doen we niks meer eraan omdat we niet weten waar het vandaan komt. Dat maakt dit alles zo frustrerend.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 23:46

Hoi Riverr,
Ptss is een bekende en beruchte bron van depressies, dipjes en hoe je het allemaal meer zou kunnen noemen.
Jammer dat dat kennelijk niet ter sprake is gekomen!
Depressie als gevolg van ptss is doorgaans een nogal lichamelijke aangelegenheid: je bijnieren kunnen de stress niet meer "bijsloffen". De reguliere artsen kennen het verschijnsel, maar zijn (...zucht....) nog "op zoek naar een medicijn". (En praten er verder niet met jou over, 'want ze kunnen niets doen'.) Een orthomoleculaire arts kent het medicijn, het heet carnitine.
Uiteraard zal een orthomoleculaire arts ook je bloeddruk willen weten, je slaappatroon, en nog een serie lichamelijke zaken om een echte diagnose te kunnen stellen.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 00:10

Janneke, mag ik vragen of jij iets medisch / hersenachtigs gestudeerd hebt? Vind dat je erg interessante dingen verteld. :j
Dat van die bijnieren doet bij mij inderdaad een belletje rinkelen, wellicht toch de moeite waard om dat te overwegen Riv!

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 07:20

Ik kan goed begrijpen dat het heel frustrerend is voor jou. Persoonlijk vind ik het wel goed dat je psycholoog durft aan te geven dat zij het ook even niet meer weet. Dat maakt het voor jou niet beter natuurlijk, maar het is wel zo eerlijk.
Het kan natuurlijk zijn dat het niets met PTSS te maken heeft, maar het is wel mogelijk.
Ik herken veel in wat je schrijft. Ik zat een jaar geleden in een min of meer gelijkaardige situatie. Ik had zowat (maar niet uitsluitend) dezelfde klachten als jij, heb een aantal heel slechte momenten gehad, psychologe vond me ook niet depressief, ze wist ook niet meer zo heel goed wat ze nog voor me kon doen, de medicatie die ik toen nam had niet echt het gewenste effect of onvoldoende effect enz. Nu een jaar later sta ik een stuk steviger in mijn schoenen, voel me rustiger en beter, pieker me eindelijk niet meer suf,... Ik wil maar zeggen; het lijkt nu misschien alsof er geen einde aan komt, maar het is zeker en vast wel mogelijk. Iedereen en iedere situatie is verschillend en dat maakt dan ook dat bepaalde dingen bij jou gaan werken of juist niet werken. Dat maakt het soms ook lastig om te bepalen wat er gedaan moet worden.

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-14 08:01

Ik begrijp het! Bedankt voor de positieve woorden.
Ja ik kan het zeker wel waarderen dat ze het zegt maar ze zegt het nu al weken en dan dat ze voor me gaat overleggen of verder zoeken, maar dat gebeurd dan niet en dat vind ik frustrerend gezien ik bijna door mn Max sessies heen ben.

Maar goed er komt in ieder geval via mijn huisarts een psychiater bij.

Ik hoef ook geen depressief stempel, maar wil wel dat als ik zeg dat ik me zo rot voel en zo vermoeid ben, geen eetlust heb en hier door zelfmoord gedachten, dat het van mij word aangenomen.