[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fiebie

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:31

Ik zou ook ongesteld moeten worden, maar ben nu bijna 3 dagen overtijd :')
Volgens de dokter kon dat best, gezien je menstruatie naar mate je de ring gebruikt minder/korter kan worden.

Chantaliiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 17:38

Even een vraagje de eerste pil die ik gehaald had was 0,001 Mg vandaag een nieuw recept bij de dokter gehaald en per ongeluk gezegd via de telefoon dat ik 0,1 Mg had toen ik thuis kwam, kwam ik er pas achter (heel dom) is dat een probleem of heeft dat geen verschil ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:21

Fiebie schreef:
Ik zou ook ongesteld moeten worden, maar ben nu bijna 3 dagen overtijd :')
Volgens de dokter kon dat best, gezien je menstruatie naar mate je de ring gebruikt minder/korter kan worden.

Ach ik heb standaard op dag 14 mijn ovulatie en de tweede helft duurt dus gewoon langer.
Ben nu officieel dan al 2 dagen over tijd, vorige maand waren het er 5!
Terwijl ik echt echt echt mijn ovulatie dus heb op 14.

Maarja bij gebrek aan vent maak ik me niet zo druk. :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 18:32

miss_lizje schreef:
Na de stopweek slik ik inderdaad minimaal wel weer 1 volle strip. Maar meestal slik ik er dus 2 a 3 strippen achter elkaar, ligt er net aan of het na de 2de strip uit komt, zo niet? Gaat er een 3de achteraan.
Ik kan namelijk echt ziek zijn van mijn maandstonde, met koorts flauwvallen etc. Dus vandaar dat ik niet na elke strip gelijk weer een stopweek houd.

Heeft misschien langer geduurd, maar het is vannochtend gelukkig wel mijn tijd geworden. :')
Al begon ik me toch echt wel een beetje zorgen te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:13

Dag dames ik kom hier ook even binnen vallen voor wat advies :wave: .

Ik heb jaren lang de Diana pil geslikt. Zowel voor anti conceptie en acné. April vorig jaar ben ik hiermee gestopt, omdat ik veel last had van bijwerkingen die funest zijn voor je relatie (lees; geen zin meer in seks). Dat 'probleempje' was na stoppen met de pil binnen een korte tijd opgelost :+ . Helaas kwam ook de acné in alle hevigheid terug. Hier heb ik inmiddels wat zalfjes voor die goed werken.

Blijft nog 1 probleem over; die rubbertjes zijn toch echt niet zo top in een vaste relatie :n . Ik wil dus toch verder zoeken naar andere anti conceptie. Spiraaltje en ringen zijn voor mij geen optie. Maar er is tegenwoordig zoveel meer. Ik heb al een poging gedaan om hier inhoudelijk met de huisarts over te praten maar die stuurt je weer met een ander pil experimentje weg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:22

Dan blijft er niet zo veel over is mijn ervaring..
Het is of hormonen in de vorm van de pil, in pilvorm, pleister, ring of spiraaltje, of koperspiraaltje, of rubbertjes..
Of een van beiden moet er definitief een knoop in laten leggen..

Zelf aan de orde hier, kan slecht tegen hormonen en spiraaltje durf ik met mijn lijf niet aan en rubbertjes vind ik alleen niet genoeg.
Om meerdere redenen ben ik bezig met een sterilisatie maar zo simpel is dat echt niet te regelen als je jonger bent.
Of je moet de natuurlijke methodes eens bekijken en kijken of je er achter kan komen hoe je cyclus is dmv cervixslijm, dagen tellen en of temperaturen.
In principe kan je niet elke dag van de maand zwanger worden en is een week ervoor en een week erna en daar om heen niks veilig..
Maar dan moet je wel heel goed weten hoe je cyclus is, bij ziekte of antibiotica ofzo, of andere factoren kan dat zo weer anders zijn.
Zelf heb ik maanden ovulatiepijn gehad dus dat was simpel, maar dat was meer iets voor mijn eigen gevoel als extra, weten dat ik niet vruchtbaar was.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:23

Waarom zijn spiraal/ring geen optie? Van beiden zitten een aantal tevreden gebruiksters in dit topic :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:31

Tja een knoop erin zou ik wel willen (mijn vriend nog niet) maar als je jonger bent is daar bijna geen beginnen aan en we hebben geen van beiden al kinderen.

Een ring niet, omdat ik dan vooraf iets in moet brengen. Spiraaltje niet, omdat mijn moeder er veel problemen en ontstekingen mee heeft gehad, mijn zusje ondanks spiraaltje zwanger is geworden en no way dat mijn huisarts daar mag komen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 18:38

Een Nuvaring mag de hele dag blijven zitten dus dat is simpel.
Ik zal mijn ervaringen met dat ding maar besparen..

Steriliseren op jonge leeftijd is drama.. Ben zelf nu bezig om het voor elkaar te krijgen..
Sowieso moet je dan eerst door psychologisch onderzoek heen..
Mijn ervaring is dat het een stressvolle aangelegenheid is en je eerst door 3 dikke muren moet voor je uberhaupt in de buurt komt bij een arts die er aan wil..

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:42

Gloa schreef:
Tja een knoop erin zou ik wel willen (mijn vriend nog niet) maar als je jonger bent is daar bijna geen beginnen aan en we hebben geen van beiden al kinderen.

Een ring niet, omdat ik dan vooraf iets in moet brengen. Spiraaltje niet, omdat mijn moeder er veel problemen en ontstekingen mee heeft gehad, mijn zusje ondanks spiraaltje zwanger is geworden en no way dat mijn huisarts daar mag komen.

Implanon? Wel heel wisselende ervaringen daarmee bij veel gebruiksters (worden ook hier wel gepost geloof ik).

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:47

Het is mislukt vandaag bij mij het spiraaltje zetten.
Ze heeft me zoveel pijn gedaan de arts. Ik ga over een maand het nog eens laten doen maar dan onder verdoving |(

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 20:09

Ik heb woensdag mijn implanon vroegtijdig laten verwijderen, ik werd er helemaal gek van..
Kreeg stemmingswisselingen en was continu ongesteld! (1 op de 10 mensen hebben hier last van).Het is eind december geplaatst en het verwijderen was 1 groot drama.. Ik heb het bij de huisarts laten verwijderen, maar ze kreeg het staafje er niet uit.

Dus ik raad jullie aan; als je de implanon laat verwijderen, doe dit alsjeblieft in het ziekenhuis.. Daar kunnen ze door middel van een echo kijken hoe de implanon geplaatst is.
Mijn huisarts zei dat ze het heel goed kon en vaker gedaan had, maar het lukte dus echt niet!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:33

Gloa, lastig hè.. Ik zit met hetzelfde. Pil ben ik mee gestopt, al die hormonen hadden geen goede uitwerking hier.. En alles wat er aan/in mijn lijf komt vind ik eng :') dus geen spiraaltjes of wat dan ook hier. Wij houden het dus ook voorlopig maar bij rubbertjes, in combinatie met ovulatie goed bijhouden ( heb een app op mijn telefoon die erg fijn is).. Zien hoe lang we dat volhouden, want veel andere mogelijkheden zijn er niet meer.
..hopen dat hij er ooit eens een knoopje in wil laten leggen dan maar :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:35

Of een goede schop tussen zijn benen. :P
Oh nee, dat is zielig.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:38

Dan heb ik inderdaad geen rubbertjes meer nodig :+ slaap ik weer veilig in m'n eentje in bed :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:39

Gloa schreef:

Je wil geen pil, geen knoop, geen ring, geen spiraal en geen condoom.

Enkel totale onthouding voldoet aan jouw eisen pakket. Geen hormonen, geen dokter die "daar" moet zijn, geen condooms en geen risico op zwangerschap. Klinkt goed, niet?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:40

overstappen op lesbische sex, scheelt echt.
vraag me soms af waarom ik weer aan een vent begonnen ben ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:46

Er blijft dan idd erg weinig over Gloa...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:50

minikatje schreef:

Omdat vrouwen op elk ander gebied zoveel meer werk zijn. _O-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 21:53

Ayasha schreef:
minikatje schreef:

Omdat vrouwen op elk ander gebied zoveel meer werk zijn. _O-

true that :+

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 00:13

Gloa, dat het bij jou moeder en zusje mis is gegaan wil toch niet zeggen dat het bij jou mis gaat?
Je zou het altijd kunnen proberen..

Je bent niet verplicht om het bij je eigen dokter te laten plaatsen. Je kunt ook een doorverwijzing naar een gynaecoloog aanvragen..

Zelf heb ik hem nu ongeveer 3 maanden en ik vind het een verademing!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:49

Hoho ik heb nergens gezegd dat ik geen pil wil. Alleen de pil die had waren de bijwerkingen een probleem. Maar er zijn meer pillen op de markt.

Implanon leek me ook wat. Totdat ik er wat meer over ging lezen. Het is wel heel difinitief en als je er niet goed op reageerd moet het eruit gesneden worden.

Ga toch eens wat meer lezen over die ring. Kende alleen maar ringen die om de baarmoederhals worden gezet en kapjes zoals pressarium.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:39

Gloa ik ben juist weer heel tevreden met de implanon. Werkt bij mij echt perfect in een half jaar in totaal slechts 8 dgn ongesteld geweest.

Maar bij elk anti conceptie middel heb je verschillende meningen.
Bij spiraal heb je ok tevreden en ontevreden gebruikers. Ook daar moet de spiraal er uit net als bij de implanon.

Daarbij zijn de meeste horrorverhalen over de implanon die je leest van begin 2000 en toen werd er nog een ander systeem gebruikt voor de implanon. Daar moet je niet al te veel naar lezen ;)

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:41

En het snijden is max een centimeter en met verdoving dus dat valt wel mee.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 10:43

annibel schreef:
Ik heb woensdag mijn implanon vroegtijdig laten verwijderen, ik werd er helemaal gek van..
Kreeg stemmingswisselingen en was continu ongesteld! (1 op de 10 mensen hebben hier last van).Het is eind december geplaatst en het verwijderen was 1 groot drama.. Ik heb het bij de huisarts laten verwijderen, maar ze kreeg het staafje er niet uit.

Dus ik raad jullie aan; als je de implanon laat verwijderen, doe dit alsjeblieft in het ziekenhuis.. Daar kunnen ze door middel van een echo kijken hoe de implanon geplaatst is.
Mijn huisarts zei dat ze het heel goed kon en vaker gedaan had, maar het lukte dus echt niet!

Wat was de reden dat het niet lukte? Was hij verplaatst of zat hij te diep?

Ik ga tzt sowieso naar ziekenhuis daar heb ik hem ook laten plaatsen ipv bij de HA