[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-12 23:42

F_orumster:
welke koolhydraatarme crackers eet jij?
en heb je een recept voor de lijnzaadmuffins?
ik wil ook koolhydraten minderen maar vind het nog lastig omschakelen(vandaar pagina terug ook mijn 'broodvraag',salades en soepjes lukken me nog maar heb zo weinig inspiratie...)
Eierwrap,wat bedoel je daarmee??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 00:07

Forumster, ik ben ook benieuwd naar het recept van die lijnzaadmuffins!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:30

Rebeccaa schreef:
2 mini crackers als lunch is echt bizar weinig..

Die baguette was erg groot ( zelf smeren dus niet heel dik gedaan met filet ) ! En die aten we pas rond twaalven dus het was al een soort brunch ;) dus vandaar een zeer lichte "lunch" van twee minicrackers!

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:49

Grappig, ik zat gisteren te denken om Sonja Bakker eens te gaan doen, maar als ik dit zo lees doe ik het maar niet. Ik vind mijn eigen dieet al moeilijk vol te houden (niet snoepen, veel water en mager eten) en ik denk dat als ik Sonja ga volgen dat ik echt honger krijg. Dan krijg je vreetbuien, lijkt me niet goed...

Maargoed, vanochtend was ik opeens weer -3,5 terwijl ik gisteren -4,5 was, hoe kan dit? Mijn lijstje van gisteren:

O: schaaltje yoghurt met scheutje rose vicé + glas jus d'orange van euro shopper
T: halve komkomer
M: 2 boterhammen met slankie
T: 2 kiwi's
Inmiddels 1 liter water op
A: bami + 2 glazen melk
T: 3 eetlepels optimel kwark (om te proeven of mijn lunch van vandaag zou smaken, ik had het nog nooit gehad:P) + 1 glas frisse fruit drank light
B: 30 min gefietst

Kan ik hier aan nog iets verbeteren? Hoe zou het komen dat ik wat ben terug gevallen?

Planning voor vandaag
O: schaaltje yoghurt met scheutje rose vicé + glas jus d'orange van euro shopper
T: appel
M: halve bak optimel kwark
T: 250 gram cherry tomaten
Liter water op hebben.
A: witlofschotel
T: 2 glazen frisse fruit drank light
B: 30 min fietsen + 45 min paard rijden

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:54

Is de roosvice suikervrij?
Jus uit een pak zou ik vervangen voor 2 uitgeperste sinaasappels. Goedkoper, gezonder en zo gepiept :)
Wat zijn de voedingwaarde van die optimel kwark? Ik ken het namelijk niet :o? Ik maak liever zelf een vruchten- of notenkwark met franse magere kwark en vers fruit of noten.
Melk tijdens het avondeten zorgt ervoor dat je bepaalde voedingsstoffen van het eten niet goed kunt opnemen. Melk kun je, als je dat lekker vind, dus beter zonder andere voedingsstoffen nemen.

Ik neem vanmiddag ijsvrij om te schaatsen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 09:56

Gek, ik hoor toch veel mensen die sonja deden/doen dat ze totaal geen honger hebben en soms juist het eten niet opkrijgen zoveel als het is :)

Als ik naar je lijstje kijk dan lijkt het bijna zelfs op SB.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:02

Voedingswaarde per 100 gram van magere kwark Optimel:
Energie: 180 KL (40 kcal)
Eiwit: 4,5 g
Waarvan (natuurlijke) suikers: 3,1 g
Vet 0%
Voedingsvezel 0,2 g
Natrium 0,03 g
Calcium 120 mg

Deze kwark heb ik gisteren gekocht op aanraden van het topic. Ik heb eerst 1 bakje gekocht om te kijken hoe ik het vind.
Ik eet ongeveer 200 gram ervan.

Rose vicé weet ik niet, ik doe het er door heen omdat ik yoghurt anders zo zuur vind. En ik wil yoghurt als ontbijt houden, maakt gemakkelijk klaar en eet snel weg (heb nooit zoveel tijd). Ik ga vanaf zaterdag de jus d' orange vervangen door multi vitamine drank light van de Aldi.

Jammer dat melk niet zo goed is tijdens het avond eten, juist dan vind ik het lekker, anders echt niet. Zal ik het dan maar vervangen door water? Betekend wel dat ik verder geen melk binnen krijg....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:02

@ Darkcrystal, Mootje:

MIM: Muffins in a minute
4el lijnzaad (fijngemalen, anders krijg je omelet met pitjes)
1/2 tl bakpoeder
1tl kaneel
zoetstof voor 10g suiker
1 ei
1tl boter
1el zure room of kwark
grote mok als bakvorm

Laat de boter smelten en meng met de andere natte ingrediënten.
Meng de droge ingrediënten, roeren, 1-2 min in de magnetron op de hoogste stand. Omkiepen op een bordje en nog een minuutje magnetronnen. Laten uitdampen.
Evt ovenversie
klop 1 ei, voeg toe: 1/2 tl boter, 1/4 tl bakpoeder, 4el lijnzaad, smaak die je wilt
165 graden voor 15-17 minuten

Voedingswaarden: kh: 3.2 gram, vezel: 8.8 gram, eiwit: 12 gram, vet: 18 gram

Evt andere toevoegingen hartig, zoet, chocola is mogelijk, bv bruscetta mix, olijven, zongedroogde tomaten. Mijn favoriet: sinaasappelessence met gemberpoeder. Ook koekkruiden is lekker, krijg je een soort speculaas.

Een ander tussendoortje voor als ik echt echt snoeplust heb: khd arme marsepein.
Hiervoor meng ik amandelmeel met tagetesse (een nepsuikersoort die ook weinig inwerkt op de bloedsuikerspiegel) met wat citroensap en vanille essence, rol ze tot balletjes en bestrooi ze met cacaopoeder.

Crackers van Bakes eet ik meestal, helaas is de receptuur veranderd en nu zitten er 5.1gram khd per cracker in ipv 2.8! We proberen de fabrikant te schrijven. Het is een groenwitte verpakking verkrijgbaar bij C1000 en kost €0.39. Op deze crackers eet ik kaas, vleeswaar, kipkerrie salade van de aldi (2.5gr khd per 100gr, pas op wel de goede te kopen, die met fruit is de verkeerde) heéél soms calve pindakaas met bruine dop (geen toegevoegde suikers).

Ik ben nooit zo gek geweest op brood, al mis ik het gemak wel. Het nadeel van khd arm eten is dat je heel veel zelf moet maken.

Als jullie meer willen lezen over khd arm, zijn jullie ook welkom in ons topic [HK] De Koolhydraatvrije bokkers
Verder kun je je inlezen op atkins en soutbheach, hier staan eigenlijk de basisprincipes maar we volgen allemaal onze eigen weg omdat dat wat minder extreem is en je het toch als levenspatroon moet gaan zien.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 10-02-12 10:08, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:03

Mootje schreef:
Is de roosvice suikervrij?

Slimpie is suikervrij, roosvice volgens mij niet.

xNicolx schreef:
Jammer dat melk niet zo goed is tijdens het avond eten, juist dan vind ik het lekker, anders echt niet. Zal ik het dan maar vervangen door water? Betekend wel dat ik verder geen melk binnen krijg....

Wees niet bang, we hebben geen melk nodig :)

Wbt kwark, als je het laat uitlekken in een koffiefilter, wordt het veel lekkerder :) Is het minder zuur, want je raakt de wei kwijt (er komt wel bijna 200ml wei uit een 500ml bak).

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:05

Misschien kun je wat honing door je yoghurt roeren bij het ontbijt? Of is dat ook niet gezond(er)?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:06

Foremster, Dat is toch hangop? :)
Ik heb je recepten opgeslagen!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:07

In principe is dat hangop inderdaad, al doe je dat met joghurt.

vibabu schreef:
Gek, ik hoor toch veel mensen die sonja deden/doen dat ze totaal geen honger hebben en soms juist het eten niet opkrijgen zoveel als het is :)

Doel je op mij?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:42

Pff, nog steeds overal pijn van te vallen... Denk dat ik toch op de crosstrainer ga, maar een lichte training ga doen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:43

Dat ijs is maar glad, ik zeg niet schaatsen :D
Grapje, wel balen Tieneke!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:51

F_Orumster schreef:
In principe is dat hangop inderdaad, al doe je dat met joghurt.

vibabu schreef:

Doel je op mij?

Nee hoor, ik doelde op xnicolex :) Die was bang dat je van SB honger houdt.

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 10:57

Trouwens, sinds ik aan het afvallen ben, krijg ik onder de douche veel sneller rimpelhandjes. Echt na een minuut zijn mn vingers al helemaal gerimpeld, had ik eerder nooit :')

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:03

Daar heb ik altijd al snel last van... Grappig :')
Ik had mij voor de grap gisteravond gewogen en vanochtend... Ik raak gewoon meer dan 2.5 kilo kwijt in een nacht :oo Ik drijf ook altijd mijn bed uit van het zweet!

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:03

ben in een maand 6kilo afgevallen met gpslank eiwitdieet geen koolhydraten makkelijk vol te houden veel variatie 30 verschillende producten waaruit je kunt kiezen.
gpslank is in drie fase,s ingedeeld fase 1: 4 gpslank producten smorgens shake verkrijgbaar in verschillende smaken, lunch een soep van gpslank ,of een ommelet van gpslank sochtends bij de shake en lunch grote kop groene thee . tussendoor protienereep groene thee of rooibos thee ,savonds warme chocolademelk van gpslank hele dag door 3 flesjes water drinken evt mag je een bakje biogarde diner vlees of vis met groente geen pasta,aardappels,of rijst,of brood 2e fase word makkelijk je mag dan koolhydraatarm brood zuurdesembrood en zelf gemaakte groentesoep ,zit nu in de 2e fase val nog steeds af geen jojo efecten je volgt elke fase 3 weken je hebt 3 fases ,ps sonja bakker is inderdaad niet aan te bevelen gebruikt geen vet in de voeding terwijl je die wel nodig hebt het zijn niet de vetten maar de koolhydraten die de boosdoener zijn de snelle suikers uit snoep ,koek enz goede vetten zorgen ervoor dat je darmstelsel gesmeert blijft om de vertering makkelijke te maken en de stoelgang geleidelijk en makkelijk verloopt,meenste mensen krijgen vaak darmklachten van het dieet van sonja bakker is bewezen maar velen komen er niet vooruit.sonja bakker ben er geen voorstander van.sorry helaas slechte ervaring ermee.ook naar aanleiding van vele verhalen die ik heb gehoort.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:07

F_Orumster schreef:
Dat ijs is maar glad, ik zeg niet schaatsen :D
Grapje, wel balen Tieneke!

Ik wou ook helemaal niet schaatsen :+ Stomme stoep :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:07

:= Daar moest ik even om lachen, sorry!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:08

Oh, hahaha, sorry Tieneke!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 11:12

Ik heb dat dus altijd. Val bijna nooit, kan me altijd op het nippertje staande houden. Maar als ik dan toch val, ben ik een week aan het sukkelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:30

Flying_Angel schreef:
Om nog even op mijn schema te reageren. Ik sport ook veel dus ik heb ook veel nodig anders val ik om. En ik eet gewoon via een goed schema, wat ik onder andere van mijn ook heb gespiekt die op een gezonde wijze af moest vallen voor een rug operatie. En ik val af en niet snel maar ik doe niet aan ik-honger-mezelf-uit dieten. Ik probeer op deze manier 3 kilo per maand af te vallen!

En over het ontbijt gesproken, ik heb juist geleerd dat je stevig moet ontbijten, zo heb je de rest van de dag minder honger gevoel en gaat je darmstelsel en verteringsstelsel goed werken!

Verder moet iedereen het voor zich weten maar voor mij is dit de manier omdat ik anders echt omval van de honger!

En gelijk heb je!! Ik ontbijt het liefste met havermoutpap EN een dikke boterham. Ook veel en stevig, maar voor mij wel een belangrijke basis.. ik val ontzettend snel flauw en ben sportief en druk bezig altijd dus heb het gewoon nodig. Jouw eetlijstje is trouwens perfect hoor, ik snap niet hoe iemand het in z'n hoofd haalt het een flinke hoeveelheid te noemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:32

tientjeh schreef:
Ik heb nooit zoveel kunnen eten. Dus dat is het niet. Heb enorme aanleg om stevig te worden. Als je al niet eens meer een mening mag geven hier, wat heeft het dan voor zin om je eetlijstjes hier neer te zetten? en als ik het een waslijst vind, dan ligt niemand daar verder wakker van toch.

Dan moet je waarschijnlijk meer bewegen ;) ik heb ook heel veel aanleg om aan te komen maar puur omdat ik zo veel beweeg mag ik wel veel eten zonder aan te komen. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-12 15:38

Dreamy schreef:
Rebeccaa schreef:
2 mini crackers als lunch is echt bizar weinig..

Die baguette was erg groot ( zelf smeren dus niet heel dik gedaan met filet ) ! En die aten we pas rond twaalven dus het was al een soort brunch ;) dus vandaar een zeer lichte "lunch" van twee minicrackers!

Oh dan heb ik niks gezegd haha! Ik ben zelf ook wel goed in lang uitslapen bijvoorbeeld en dan pas om 12 uur ontbijten en rond half 2 nog een soort van lunchen O:)

----
Overigens eet ik ook regelmatig muesli, biologische muesli waar ik op een klein schaaltje echt een hele ochtend op draai. Cruesli is echt rotzooi, maar muesli vind ik best kunnen hoor! Doe vaak ook een handje havervlokken door m'n smoothies (banaan/soja melk/kiwi, of i.p.v. melk verse sinaasappelsap) voor m'n darmen. Brood doen mijn darmen namelijk het heel slecht op.. ga ik rustig anderhalve week niet naar de wc, als ik enkel brood eet.